AndroidHealthClinic

Dollar fors omlaag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mooi dat de dollar zakt .....word steeds aantrekkelijker daar op vakantie te gaan...
 
ik wil eigelijk iets van een 4500 euro's kopen. Maar ja dat product wordt pas leverbaar in November :(

Maar ik ben nogal angstig voor dat soort dingen.
 
Met online kopen gewoon je verstand gebruiken, ook al is € 4.500,- wel erg veel geld om iets uit de USA over te laten komen.

Daar kan je in ieder geval wel vanuit gaan dat er 19% btw bij komt en eventuele andere heffingen.
 
misschien tijd om dollars te kopen?
 
Kan je je beter met Forex trading bezig gaan houden. Wel risicovoller dan long gaan in dollars maar je boekt er sneller resultaat mee.
 
Ik ben in ieder geval druk bezig een boodschappenlijstje in HongKong samen te stellen. :D
 
Houdt wel rekening met 19% btw bovenop de prijs. Neem aan dat het om foto apparatuur gaat, dat kan je het beste verzekerd laten verzenden. Verzekerd betekent echter wel waarde aangifte op het pakket.
 
Houdt wel rekening met 19% btw bovenop de prijs. Neem aan dat het om foto apparatuur gaat, dat kan je het beste verzekerd laten verzenden. Verzekerd betekent echter wel waarde aangifte op het pakket.

Het gaat idd om foto apparatuur (hoe raad je dat zo:D) maar dan voornamelijk om uv-filters, blaasbalgjes, zonnekappen en ander klein spul. Ik hou de kosten per zending beperkt, dus hopelijk zal het wel meevallen met die btw. Dingen als lenzen en body's koop ik toch liever in NL.
 
het was niks meer dan een domme grap.vind altijd mooi hoe jullie daar op reageren.en ik volg een opleiding.en jij?

Nou dat zal me een oplijding weze.
 
misschien tijd om dollars te kopen?

Als je in dollars kunt of moet betalen ja. Maar de trend is dalende, dus het lijkt me een riskante belegging.
 
Het gaat idd om foto apparatuur (hoe raad je dat zo:D) maar dan voornamelijk om uv-filters, blaasbalgjes, zonnekappen en ander klein spul. Ik hou de kosten per zending beperkt, dus hopelijk zal het wel meevallen met die btw. Dingen als lenzen en body's koop ik toch liever in NL.

Sommig spul kan je dan weer beter uit de UK halen. Filters van Kenko bijvoorbeeld (is gelijk aan Hoya).

Deze supplier heeft veel filters en andere spul :

eBay Winkel - Surrey Photographic Supplies: Wij verkopen Hoya Pro1 And Pro 1 Digital DMC Filters.

Verzendkosten zijn een stuk lager dan als het via Hong Kong moet komen, ook al heb je daar ook wel verkopers die relatief goedkoop verzenden. Maar via de UK scheelt genoeg aan verzending om toch voordeliger te zijn.
 
En toch valt dat tegen. De prijzen liggen daar inderdaad lager voor sommige artikelen maar tegelijkertijd zijn de laatste jaren de verzendkosten behoorlijk gestegen. Douane heft in principe op verzendingen met een waarde boven de € 100 ook nog eens btw. Dat bedrag is feitelijk lager, maar vaak worden kleine pakketjes met een lage waarde niet aangeslagen.

2 maanden geleden iets gekocht in dezelfde veronderstelling, want het kost daar $90. Drie weken later opeens een faktuur van FedEx voor E45,- (BTW + invoerrechten) er achteraan. :(
 
Het wisselt met pakketten rond de € 100,-. Ene keer wordt je aangeslagen, andere keer niet. Alles er boven heb ik niet meer meegemaakt dat het er tussendoor glipt.

Het hangt ook af van de vervoerder. Fedex is een notoir inklaringskosten berekenaar. USPS wil er nog wel eens doorheen glippen. DHL kan je er ook donder op zeggend dat je moet dokken. TNT net zo goed, die nemen meestal pakketten over van vervoerders uit Azie.
 
Back
Naar boven