AndroidHealthClinic

Pijn in knie na squatten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

romina

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2005
Berichten
391
Waardering
0
Hallo,
Ik heb een vraagje. Na lange tijd niet meer in de sportschool te zijn geweest, ben ik van de week gaan squatten. Heb de instructeur gevraagd, hoe ik de oefening juist moest uitvoeren. Dit is hoe ik het heb gedaan. Voeten ongeveer op schouderbreedte uit elkaar, tenen recht naar voren wijzend. Ervoor zorgen dat bij het buigen je knieen niet voor je tenen uitkwamen. Soms zakte ik wel iets verder dan 90 graden. Nu mijn vraag, komt de pijn van m'n knie omdat ik iets fout doe? Moet wel zeggen dat ik en verleden heb met slechte knieen. Is er misschien een kleine variatie op de houding waardoor je dit kunt voorkomen/verminderen? Ik wil niet weer zo'n last van m'n knieen krijgen als vroeger (veel geskied), maar wil wel m'n benen gaan trainen. Het liefst met de squat.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes Romina
 
Ik doe zelf altijd mijn tenen iets naar buiten (voelt wat natuurlijker aan). Verder niet gelijk teveel kilo's erop willen gooien maar rustig aan opbouwen.
 
Hay Romina,ken dat probleem, dan nog maar te zwijgen over gevaar voor onderrug.Doe leg press en tape je knieen in,en leg extension met een medium gewicht ,langsaam omhoog 1sec vasthouden ,langsaam neerwaarts,spanning erop houden.bij kniepijn direct stoppen;)
 
Hmm ja, maar ik had het geloof ik niet tijdens de oefening, als ik het me goed herinner. Vroeger heb ik ook vaak gesquat, maar toen had kreeg ik alleen spierpijn in m'n benen enzo en niet in m'n knie.
Ik denk dat ik het volgende week nog een keer probeer en dan iets met de voeten naar buiten, want ik dacht idd dat ik het vroeger ook zo deed. Maakt het nog uit tot hoeveel graden je doorbuigd? En anders maar met de legpress beginnen idd. Bedankt voor jullie tips.
Groetjes Romina
 
heb ik ook een keertje gehad, weekje last van gehad, gewoon door gesquat en vanzelf weggegaan eigenlijk.
 
Zoek een voor JOU zo natuurlijk mogelijke stand van je voeten, warm eerst goed op met fietsen en evt lichte extensions.... en ALS je al slechte knieen hebt: blijf laag gewicht gebruiken en doe veel correct uitgevoerde reps.

Succes & sterkte

Ik heb zelf bijna 2 jaar met een knieblessure gelopen...dus weet hoe vervelend het kan zijn
 
met leg extension kan je pas goed je knieen mee beschadigen! haal dat onmiddelijk uit je schema.
 
Misschien je voeten iets naar buiten zetten oid. Zoek een stance die voor jou het meest natuurlijk aanvoelt iig..
 
Hay Romina,ken dat probleem, dan nog maar te zwijgen over gevaar voor onderrug.Doe leg press en tape je knieen in,en leg extension met een medium gewicht ,langsaam omhoog 1sec vasthouden ,langsaam neerwaarts,spanning erop houden.bij kniepijn direct stoppen;)

misschien moet je mensen maar geen tips meer geven wat dit aangaat...
 
misschien moet je mensen maar geen tips meer geven wat dit aangaat...

Ken dit probleem
Ik train vrij vaak mn benen zo'n 2x in de week
Ik heb nu een schema waarbij ik mn benen extra zwaar train
En voel nu ook goed mn knieen vooral bij squaten
Heb helaas hier ook nog geen oplossing voor gevonden:mad:

Maar wat bij mij wel een stuk geholpen heeft
is glucosamine gebruiken.
Kan je gewoon kopen bij de drogist of kruidenwinkel
 
heb ik ook een keertje gehad, weekje last van gehad, gewoon door gesquat en vanzelf weggegaan eigenlijk.

Dat had ik ook gedaan, door squatten terwijl ik er last van had. In februari dit jaar kreeg ik er zo erg last van dat ik naar de huisarts was gegaan, doorgestuurt naar de orthopeed en daarvanuit naar fysio.

Tot op heden zijn de klachten nog lang niet weg en dit komt mede doordat ik zo lang met klachten ben door blijven trainen.

Mijn tip dus.
Een weekje rust en dan met lage gewichten kijken hoe het gaat. Als je er last van hebt ZEKER niet doortrainen.
 
Oke! maar dan zou ik graag van je wille wete wat het precies kan zijn in de knie?
kraakbeen op???? pezen of banden overbelast???

Ja nog 4 weken zwaar te gaan
en dan maar poosje rustig aan

beetje eigewijs:p
 
Oke! maar dan zou ik graag van je wille wete wat het precies kan zijn in de knie?
kraakbeen op???? pezen of banden overbelast???

Ja nog 4 weken zwaar te gaan
en dan maar poosje rustig aan

beetje eigewijs:p

Als je er last van hebt kan je beter gelijk stoppen. Als ik dat had gedaan was het in een paar maandjes wel over geweest. Door mijn eigenwijsheid ben ik nu +/- 2jr verder voor het echt over is.

Dus dan ben je een stuk verder van huis, heb je totaal niks aan.
 
Misschien je voeten iets naar buiten zetten oid. Zoek een stance die voor jou het meest natuurlijk aanvoelt iig..
jah precies. Met voeten naar buiten is voor mij juist een minder natuurlijke stand
 
Builder...laat Uw Benen ééns Zien!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Builder...laat Uw Benen ééns Zien!!!!!!!

Ja wat wil je hiermee zeggen dan? Je praat gewoon poep met je liever leg press ipv squat. Squat traind ook stabilisatoren+onderrug. Het is de beste oefening als je het goed doet..
Leg press vind ik geen verkeerde oefening, maar je moet geen geen squats vervangen door leg press vanwege pijn in je knie. Liever wat rust+doorbloeding en dan rustig weer beginnen als de pijn minder/weg is.
 
met leg extension kan je pas goed je knieen mee beschadigen! haal dat onmiddelijk uit je schema.
HUH????

Vertel eerst eens waar je precies pijn hebt in je knie? Dat is nogal een complex gewricht, kan er zo niets over zeggen. Boven je knie, onder je knie, zijkant van je knie, in je knie? Waar???
 
Ja wat wil je hiermee zeggen dan? Je praat gewoon poep met je liever leg press ipv squat. Squat traind ook stabilisatoren+onderrug. Het is de beste oefening als je het goed doet..
Leg press vind ik geen verkeerde oefening, maar je moet geen geen squats vervangen door leg press vanwege pijn in je knie. Liever wat rust+doorbloeding en dan rustig weer beginnen als de pijn minder/weg is.

Ongeveer 99% van de mensen die hier posten weten niks van blessures. Inclusief mezelf.

Ik zal in de toekomst geen squat meer doen en puur alleen maar legpress, dit doordat ik nu al lange tijd rondloop met blessures en jammer genoeg kunnen mijn knieen het zware squatten niet aan. Daarom dus legpress.
 
Mimango,wijze beslissing,je zal er niets mee verliezen,heb er zelf rug operatie aan over gehouden,en ik niet alleen!Dat je er niets mee verliest zal ik je aan de hand van mijn eigen vorderingen laten zien.Dan kan je zelf oordelen.thanx,karma;)
 
Ok boys, i d'ont now a shit after years of training?ik heb wel jaren club uitgebaat,GROOTE PROFS WEKEN TE GAST GEHAD IN VOORBERIJDING OP UNIVERS, EN JA? ZELFS OLYMPIA.Je was nog niet geboren toen wij al ervaring opdeden Adonis!En jij bent er weer zo één die verteld dat ik maar wat poep vertel.Er was mij gevraagd ,wat van mijn ervaring te delen,wat ik ook probeer te doen,maar er word maar wat mee gelachen,:(wat weet die ouwe ervan:hahaha:Ok ,ik erger er mij mateloos aan,dat gasten die nog niks gezien,meegemaakt,en zelf ondervonden hebben ,anderen afkraken of ze weten alles.Jong,mij niet gelaten hoor ,ik weet alvast waar jij zal eindigen,uit ERVARING! wat jij zeker niet hebt,of weet je het beter als een,BERRY DE MEY ?BRAIN BUCANAN?BERTIL FOX?ALBERT BECCLES?ERIC PIETERS? BILL RICHARSON?BOB JODCIVIESCen kan er nog wat noemen.So ,trek em door die ouwe:oud::toilet::toilet::toilet:

:D haha.. Als iemand last krijgt van z'n knieen squat ie niet goed. Dan nog zou ik eerder front squats of zercher squats doen om te kijken of je daar ook last mee hebt. Leg press is gewoon geen complete beenoefening.
Jij weet waar ik zal eindigen? Ik weet waar jij een aantal jaar geleden bent geeindigt. Je bent zelf nooit echt groot geweest, kan je nog met de grootste monsters getraind hebben. Maar hoe groot iemand is zegt eigenlijk weinig over wat diegene weet.
Grote jongens worden meestal gecoached door mensen met verstand van training. Nogmaals als je groot bent hoef je er geen verstand van te hebben.

Oja: het is voorbereiding. Ben normaal niet zo'n mierenneuker maar dit viel wel heel erg op :p
 
Back
Naar boven