XXL Nutrition

Varkens tegen komst moskee

Bezoekers in dit topic

maar een beetje respect voor iemands geloofsovertuiging kan geen kwaad <<
staat er dus.

maarjah ze maken het er zelf na.rasisme komt niet uit de lucht vallen.groot gelijk heeft die italiaan.
 
Beetje onnodige actie, het is een onnodige provocatie. Ik ben er niet voor. Maar aan de andere kant kan ik er ook wel om lachen als de draak wordt gestoken met mensen die zich op irrationele gronden en zonder feitelijke reden geprovoceerd voelen. Je moet altijd maar respect hebben voor dit soort onzinnige gevoeligheden, maar dat is niet altijd even makkelijk voor een vrijdenkend persoon. Als je niet tegen dit soort grappen kan, kun je je komst naar het vrije westen wellicht beter heroverwegen.

Dit is echter actief de confrontatie opzoeken en daar schiet ook niemand iets mee op.
 
Ach ja de fascisten van de Lega Nord, triest volk.
 
Prima idee, en legaal. Totaal niet provocerend, je doet wat je wilt in een democratie.

En respect voor geloof? Waarom? Wat maakt dat ik (of om het even wie) geloof meer moet respecteren dan een sprookjesboek of slechte film?
 
Je kan niet doen wat je wil in een democratie en er bestaat ook nog zoiets als wederzijds respect. Als je geen respect op kan brengen voor andersdenkenden ben je niet veel beter dan degenen die je meent te moeten bestrijden.

Wordt natuurlijk anders als een andersdenkende alleen d.m.v. geweld zijn doel denkt te bereiken maar in dit geval is het pure provocatie naar iedereen die een bepaald geloof aanhangt. Onnodig.
 
klopt, het komt voort uit extreem domme mensen...

Leuk dat je heel dutchbb domme mensen vind.;) maar even sirieus.ik dacht dat alleen nederland zo gek was moskee's te bouwen.maar ook in andere landen dus ? het is toch de westerse wereld.en wat is er mis met een varken.ik vind een frikandel wel lekker.staan er trouwens ook kerken in het midden oosten ? hangen daar ook 1000den nederlanders rond die de boel verpesten en rondschelden en ruzie veroorzaken.lopen daar ook westerlingen rond die rellen trappen met de midden oosterlingen.krijgen die westerlingen ook kofertjes geld toegebracht en worden ze ook goed opgevangen.mogen ze ook zeggen wat ze denken van dat land en het volk ? krijgen ze ook een eigen tv programma?worden de nederlanders ook boos als hun aangekeken worden.paar vraagjes waar iemand misschien antwoord op kan geven.(niks met beledigen en rasisme te maken) ben er echt nieuwsgierig naar.
 
En respect voor geloof? Waarom? Wat maakt dat ik (of om het even wie) geloof meer moet respecteren dan een sprookjesboek of slechte film?

Je kan niet doen wat je wil in een democratie en er bestaat ook nog zoiets als wederzijds respect. Als je geen respect op kan brengen voor andersdenkenden ben je niet veel beter dan degenen die je meent te moeten bestrijden.

Wordt natuurlijk anders als een andersdenkende alleen d.m.v. geweld zijn doel denkt te bereiken maar in dit geval is het pure provocatie naar iedereen die een bepaald geloof aanhangt. Onnodig.

Ik ben het in grote lijnen met Big T eens; er bestaat veel nodeloos respect voor opvattingen of, erger nog, handelingen van mensen voortkomend uit religie. Alsware religie een deugd is. Bullshit, integendeel zou ik willen zeggen.
 
Je kan niet doen wat je wil in een democratie en er bestaat ook nog zoiets als wederzijds respect. Als je geen respect op kan brengen voor andersdenkenden ben je niet veel beter dan degenen die je meent te moeten bestrijden.
Je kan doen in een democratie wat je wilt, zolang je de wet volgt. Wederzijds respect is geen wet, dat is een verzinsel van gelovigen of politiek-correcte softies. Als ik mijn ongezouten mening wil geven dan is dat mijn goed recht, dat ik mezelf daarmee in gevaar breng is een nadeel voor mijzelf. Maar het blijft een recht om te zeggen wat je wilt. Dat anderen zich daardoor beledigd voelen, daar kan je niets aan doen. Dat is de perceptie van hun kant waar je geen macht over hebt. Als jij meent dat een mening die wel eens beledigend zou kunnen zijn niet mag gezegd worden, dan laat je je door gelovigen een wet opleggen die niet bestaat, en steeds meer de indruk geeft dat het geloof boven de wet gaat staan. En dat kan nu net niet in een Westerse democratie.

Wordt natuurlijk anders als een andersdenkende alleen d.m.v. geweld zijn doel denkt te bereiken maar in dit geval is het pure provocatie naar iedereen die een bepaald geloof aanhangt. Onnodig.
Tja, en zolang provocatie niet strafbaar is mag hij dat doen. Dit soort reacties krijg je nu eenmaal als mensen zich bedreigd voelen door een veroveringsgodsdienst als de islam. Dan gaat men creatieve dingen verzinnen. Betogen mag niet, je mening zeggen mag niet, nou dan blijft er weinig over. Ik ben zelf voor de afbouw van geloof, als het van mij zou afhangen mag er geen enkele kerk of moskee bijkomen. En dus vind ik dit geen provocatie, maar een democratisch recht.

Ik trap nu wellicht op heel wat politiek-correcte en gelovige zieltjes, maar eerlijk gezegd interesseerd me dat als atheïst zijnde geen zak ;)
 
Wederzijds respect is geen wet, dat is een verzinsel van gelovigen of politiek-correcte softies.

Dus wederzijds respect is een verzinsel en komt alleen voort uit geloof of uit politieke correctheid?

Dus wederzijds respect kan niet voortkomen uit zoiets basaals als fatsoen?
 
Het is wel erg extreem om te stellen dat wederzijds respect iets is wat alleen voor softies telt. Voor zover ik weet ben ik geen softie maar ken wel het begrip respect voor een ieder die zelf ook op een normale wijze in het leven staat en anderen geen kwaad berokkend.

Provoceren om het provoceren mag natuurlijk in een democratie maar het geeft wel blijk van een asociale instelling. Als maatschappij zal je toch het met elkaar moeten doen. Of je moet er al direct vanuit gaan dat sommige andersdenkenden gewoon niet in deze maatschappij thuishoren.
 
Ik zal het wat minder scherp stellen: wederzijds respect is een mooi iets, en mag (niet moet) liefst zoveel mogelijk toegepast worden.
 
Het is wel erg extreem om te stellen dat wederzijds respect iets is wat alleen voor softies telt. Voor zover ik weet ben ik geen softie maar ken wel het begrip respect voor een ieder die zelf ook op een normale wijze in het leven staat en anderen geen kwaad berokkend.

Provoceren om het provoceren mag natuurlijk in een democratie maar het geeft wel blijk van een asociale instelling. Als maatschappij zal je toch het met elkaar moeten doen. Of je moet er al direct vanuit gaan dat sommige andersdenkenden gewoon niet in deze maatschappij thuishoren.

Misschien zijn ze in Italie bang dat er zich vanuit moskeen radicale cellen ontwikkelen wat in ons land ook gebeurt, dan geef ik hem geen ongelijk.
En wat provoceren betreft sommige uitlatingen van moslims zijn ook provocerend, bijvoorbeeld dat homo's zondig zijn en gedood zouden moeten worden.. Toch doet tolerant Nederland er van alles aan om ze een beetje te laten aarden.
 
Ik vind het een goed plan....met de uitwerpselen wordt het een vruchtbaar stukje grond en dat is natuurlijk helemaal niet disrespectvol.
 
hahahahaha ik zie 'm al wandelen met z'n zeug langs de moskee... masterlijk :roflol:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Misschien zijn ze in Italie bang dat er zich vanuit moskeen radicale cellen ontwikkelen wat in ons land ook gebeurt, dan geef ik hem geen ongelijk.
En wat provoceren betreft sommige uitlatingen van moslims zijn ook provocerend, bijvoorbeeld dat homo's zondig zijn en gedood zouden moeten worden.. Toch doet tolerant Nederland er van alles aan om ze een beetje te laten aarden.


Alle moslims? Nee, nuff said.
 
Als het even kan vind ik dat je niet onnodig moet provoceren. Als iedereen andersdenkenden de hele dag gaat lopen ****en wordt de maatschappij er niet gezelliger op. Zoals ik al zei vind ik het eigenlijk belachelijk dat je aanstoot aan een normaal dier kan nemen, maar zolang anderen daar niet mee worden lastiggevallen moet je dat zelf weten. Het wordt natuurlijk wat anders als moslims of andere groepen op basis van dit soort belachelijke inzichten anderen hun wil gaan opleggen. Als er bijvoorbeeld om puur praktische redenen een varkensmarkt zou worden gehouden in de buurt van 'heilige grond' zou ik dat volkomen legitiem vinden. Dan gaat het belang van de veemarkt altijd voor het irrationele gemekker over onreinheid. Als je in een omgeving wil wonen waar er 'respect' is voor dat soort zaken en alles ervoor opzij wordt gezet moet je natuurlijk niet hierheen verhuizen.
 
Als het even kan vind ik dat je niet onnodig moet provoceren. Als iedereen andersdenkenden de hele dag gaat lopen ****en wordt de maatschappij er niet gezelliger op.

Westerlingen (ongelovigen) moeten dood.
Westerse vrouwen zijn hoeren en moeten gestenigd worden.
Wij nemen jullie land over en dan piepen jullie wel anders.
Homo's moeten van de flat gegooid worden.
Wij zijn vieze kaaskoppen, maar roepen wij vuile marokkaan, dan zijn wij racisten.

Moet ik doorgaan?

Ik denk dat wij dat verhaal over onnodig provoceren wel gehad hebben. Wij mogen het niet, maar hun wel.

tijd voor andere acties en dan is deze ervan wel een hele leuke.
 
Back
Naar boven