MuscleMeat

leverschade bij orals (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

baka boko

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 apr 2007
Berichten
5.950
Waardering
1
Je hoort dus vaak dat orals veel leverschade toebrengen. Echter heb ik in een onderzoek (*Med Sci Sports Exerc. 1999 Feb;31(2):243-50, Rat liver lysosomal and mitochondrial activities are modified by anabolic-androgenic steroids. Molano F, Saborido A, Delgado J, Moran M, Megias A., link heb ik helaas niet) gelezen dat dit niet klopt.

(even citeren uit mijn PWS)

In 1999 was er een onderzoek dat keek naar de effecten van oraal inneembare steroïden gedurende een kuur van acht weken. De steroïden Halotestin (Fluoxymesteron), Dianabol (methylandrostanolon), en Winstrol (Stanozolol) werden bij labaratoriumratten gedurende acht weken vijf keer per week toegediend bij een dosis van 2 mg per kilogram lichaamsgewicht. [19]

Dit is een zeer hoge dosis. Het zou er op neer komen dat een bodybuilder van 90 kg vijf keer per week een dosis van 180 mg zou nemen, wat neerkomt op 900 mg per week. Zulke zeer hoge doses zijn nergens te vinden in een degelijk kuurschema voor deze steroïden [20]

(nr 20 is trouwens de pagina op DBB met kuurschema's ;) )

wie kan hier iets meer over vertellen?
 
Laat maar eens bloedprikken na een kuur van 6 weken dianabol op 40 mg p dag!
 
heb je fotos van die labratten? :)
 
ik kan je mijn bloedonderzoeken wel laten zien, alad 250:D
 
Mijn bloedwaarden waren ook niet best. Ik zie nu het nut van orals ook totaal niet eigenlijk.
 
Laat maar eens bloedprikken na een kuur van 6 weken dianabol op 40 mg p dag!

Verhoogde leverwaarden wil nog niet zeggen dat je lever beschadigd is... laat eens bloedprikken na een weekend flink zuipen.
 
verhoogde leverwaarden tijdens een kuur wil helemaal niet zeggen dat je lever beschadigd is. dat is juist, maar het is wel een indicatie dat je lever aan het afzien is en op lange termijn veroorzaakt dit wel beschadigingen. het probleem is dat overdreven AS gebruik ook wel levertumoren kan veroorzaken. iemand die jaren aan een stuk zuipt of AS gebruikt, veroorzaakt wel beschadigingen (cirrose). dat is dan littekenweefsel en is niet meer te herstellen. als je leverwaarden nog abnormaal zijn als je niet kuurt (bvb twee maanden na een kuur), dan heb je toch wel een probleem want dat wil toch zeggen dat je lever niet meer optimaal functionneert. de mate van leverbeschadiging kunnen ze dan wel vaststellen als ze een biopsie doen en met een echo kunnen ze ook het één en ander zien.
 
verhoogde leverwaarden tijdens een kuur wil helemaal niet zeggen dat je lever beschadigd is. dat is juist, maar het is wel een indicatie dat je lever aan het afzien is en op lange termijn veroorzaakt dit wel beschadigingen. het probleem is dat overdreven AS gebruik ook wel levertumoren kan veroorzaken. iemand die jaren aan een stuk zuipt of AS gebruikt, veroorzaakt wel beschadigingen (cirrose). dat is dan littekenweefsel en is niet meer te herstellen. als je leverwaarden nog abnormaal zijn als je niet kuurt (bvb twee maanden na een kuur), dan heb je toch wel een probleem want dat wil toch zeggen dat je lever niet meer optimaal functionneert. de mate van leverbeschadiging kunnen ze dan wel vaststellen als ze een biopsie doen en met een echo kunnen ze ook het één en ander zien.

Dat klopt, maar you got my point toch? ;)
Er word altijd gezegd dat orals zo ontzettend slecht zijn voor je lever (is natuurlijk ook zo), maar over mensen die elke week zich een stuk in de kraag zuipen word nooit wat gezegd. Ik denk dus dat het allemaal wel meevalt, mits je de middelen verantwoord gebruikt.
 
Gewoon 1x per jaar gebruiken, lijkt me niet dat je je dan nog zorgen hoeft te maken.
 
Je kunt je beter zorgen maken over de overbelasting van de lever dan over leverschade; omdat dit namelijk veel vaker realiteit is. Doordat orals de lever behoorlijk belasten kan de lever vaak zijn normale taken niet meer volledig uitvoeren, zoals ontgiften, cholesterolhuishouding regelen etc. wat vooral voor je hart en bloedvaten niet echt positief uitwerkt.
 
Verhoogde leverenzymen wijst op actieve leverziekte..maar het is niet altijd zo:eek::eek:
in de dagen na een ( zwaar) w.o. de leverenzymen zijn altijd Verhoogd..:D
dus..stoppen met trainen 3-4 dagen voor bloed onderzoek;)

Ciao
Cavallo:fire:
 
Verhoogde leverenzymen wijst op actieve leverziekte..maar het is niet altijd zo:eek::eek:
in de dagen na een ( zwaar) w.o. de leverenzymen zijn altijd Verhoogd..:D
dus..stoppen met trainen 3-4 dagen voor bloed onderzoek;)

Ciao
Cavallo:fire:

wot the fok lul jij nou..
 
Je hoort dus vaak dat orals veel leverschade toebrengen. Echter heb ik in een onderzoek (*Med Sci Sports Exerc. 1999 Feb;31(2):243-50, Rat liver lysosomal and mitochondrial activities are modified by anabolic-androgenic steroids. Molano F, Saborido A, Delgado J, Moran M, Megias A., link heb ik helaas niet) gelezen dat dit niet klopt.

(even citeren uit mijn PWS)
In 1999 was er een onderzoek dat keek naar de effecten van oraal inneembare steroïden gedurende een kuur van acht weken. De steroïden Halotestin (Fluoxymesteron), Dianabol (methylandrostanolon), en Winstrol (Stanozolol) werden bij labaratoriumratten gedurende acht weken vijf keer per week toegediend bij een dosis van 2 mg per kilogram lichaamsgewicht. [19]

Dit is een zeer hoge dosis. Het zou er op neer komen dat een bodybuilder van 90 kg vijf keer per week een dosis van 180 mg zou nemen, wat neerkomt op 900 mg per week. Zulke zeer hoge doses zijn nergens te vinden in een degelijk kuurschema voor deze steroïden [20]


(nr 20 is trouwens de pagina op DBB met kuurschema's ;) )

wie kan hier iets meer over vertellen?

:orly: :bang:

-rodge
 
wot the fok lul jij nou..

Nee klopt wat hij zegt. Bepaalde enzymen (weet niet precies welke maar ik geloof iig ASAT) die ze meten die kunnen duiden op leverschade komen ook vrij bij spierschade.
 
Ook alcohol en paracetamol kunnen de lever schade toebrengen. Bijna alle niet-eigen stoffen die bedoeld zijn om getransporteerd te worden door de bloedbaan, zijn belastend voor je lever.

Als je een AS oraal neemt, krijg je maar 70% van de werkzame stof op de plaatsen waarvoor het bedoeld is. De rest wordt er uitgefilterd door je lever. Dat is één van de redenen waarom ik liever injecteer. Dus ik zou dan ook zo weinig mogelijk orals nemen, is de angst voor leverschade ook minder relevant...;)
 
dat zware training bepaalde leverwaarden verhoogt is juist. als je aan mediche studies meedoet mag je niet zwaar trainen en geen pompelmoessap drinken. naar het schijnt beinvloedt pompelmoessap ook bepaalde bloedtesten. ik dacht zelfs leverwaardes. ik heb mij ooit voor een studie ingeschreven (is goed betaald) en in het contract stond als één van de voorwaarden: geen zware training en geen pompelmoessap drinken. ik heb toen gevraagd wat de reden was.
 
wot the fok lul jij nou..


Azz..maar wist je niet dat na een zware training komen in onze onze bloedbaan enzymen vrij die zou kunnen duiden op een hartinfarct of een leverziekte..??
Nooit bloed laten afnemen de dag /dagen na een zware training..

Ciao Cavallo
 
Laatst bewerkt:
Het is persoonsgebonden...sommigen kunnen 50jaar lang elke dag 2bakken bier drinken en worden nooit ziek, terwijl anderen al na 1 jaar aan een paar pintjes per dag ziek zullen worden.


Puur genetisch dus...
 
helaas hebben orals wel degelijk een toegevoegde waarde in een (gevorderde)cycle.

-rodge

Is er dan een reden om te denken dat het niet zo is ? Orals knalle gewoon supersnel en heel hard. En net daardoor zijn ze volgens mij heftiger voor het lichaam.
 
Back
Naar boven