AndroidHealthClinic

Van water krijg je honger!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem88

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 mrt 2007
Berichten
1.886
Waardering
6
Lengte
1m82
hallo mensen,

Ik heb de laatste tijd gemerkt dat als ik na een maaltijd flink wat water heb gedronken (ong. half liter ofzo), ik sneller hoger krijg. Hebben jullie dat ook?
Kan iemand dit trouwens verklaren??
Wel handig als je aan het bulken bent:cool:
 
hmm nee geen last van.
 
hoewel er met de opname en vertering van voedsel veel water word gebruikt door je lichaam is het eigenlijk verstandiger om niet op een volle maag water te drinken.
 
Een watertekort kan ook leiden tot honger. De hersenen kunnen namelijk moeilijk onderscheid maken tussen honger en dorst. Je denkt dat je honger hebt, terwijl je lichaam eigenlijk behoefte heeft aan water.

water kan imo dus alleen de honger onderdrukken ipv bevorderen.
 
hoewel er met de opname en vertering van voedsel veel water word gebruikt door je lichaam is het eigenlijk verstandiger om niet op een volle maag water te drinken.

hoezo niet dan???
 
Een watertekort kan ook leiden tot honger. De hersenen kunnen namelijk moeilijk onderscheid maken tussen honger en dorst. Je denkt dat je honger hebt, terwijl je lichaam eigenlijk behoefte heeft aan water.

water kan imo dus alleen de honger onderdrukken ipv bevorderen.

hmm..vreemd.
 
Omdat water de vertering van je voedsel in de weg staat.
 
dus het voedsel wordt minder snel verteerd of minder goed?

Minder snel. Door de hoeveelheid water in je maag word de 'density' van voedingstoffen enorm verlaagd. Er is niets mis met een glas water na het eten om je supplementen mee in te nemen maar een halve liter water is in mijn nederige opinie iets teveel van het goede.

Zelf wacht ik een half uur na het eten alvorens te drinken.
 
ik dacht dat mensen die willen afvallen juist speciaal meer water gaan drinken om dan minder te eten, of is dit allang achterhaald?
 
ik dacht dat mensen die willen afvallen juist speciaal meer water gaan drinken om dan minder te eten, of is dit allang achterhaald?

Sanca,

aangezien ik momenteel in de cut zit wil ik hier graag wel even op reageren.

Je kunt je maag vullen met water wat je wilt. Je lichaam merkt dat er geen voedingstoffen binnenkomen en zorgt ervoor dat je toch 'honger' krijgt. Het zijn allemaal stofjes in je hoofd die dat bepalen. Water doet daar niets aan af.
Overigens is water vrij snel uit je maag verdwenen. Het 'volle' gevoel in de maag is maar van korte duur.

Tis natuurlijk welgezond om een ruime hoeveelheid water te nuttigen.
 
hallo mensen,

Ik heb de laatste tijd gemerkt dat als ik na een maaltijd flink wat water heb gedronken (ong. half liter ofzo), ik sneller hoger krijg. Hebben jullie dat ook?
Kan iemand dit trouwens verklaren??
Wel handig als je aan het bulken bent:cool:

Als je drinkt na de maaltijd, wordt het voedsel in je maag beter verdund en is het sneller je maag uit. Of het beter is voor je vertering betwijfel ik (net zoiets als je eten wegspoelen met water).
 
Veel drinken rond het tijdstip van de maaltijd zou niet gezond zijn omdat je je eten minder goed verteerd door verdunning van je maagsap. Oftewel, je haalt minder voedingsstoffen uit dezelfde hoeveelheid eten is mij ooit verteld door een voedingsdeskundige.

Ik drink tijdens de cut wel meer, vooral heel veel thee tussen de maaltijden in. Ik ervaar geen weinig verschil in hongergevoel. Misschien iets, maar kan ook psychisch zijn. Doe het meer omdat ik me daar goed bij voel. :)
 
Het water rekt je maag erg op, maar wordt ook snel opgenomen. Je eetlust stopt zodra je maag goed gevuld is. Dus bij een maaltijd meer water drinken zorgt voor minder ruimte voor voeding en meer snel verteerbaar vocht. Doordat de maag daarna sneller dan normaal weer ruimte vrij krijgt heb je dus sneller het gevoel dat je weer moet eten. Daarbij komt wat wazzup al vermeld het feit dat hoe dunner het papje van voeding in de maag is, hoe sneller makkelijker het de maag verlaat. Dit is niet zo goed, aangezien de maag dan te weinig tijd heeft gehad om alles te verteren. Mogelijk geeft dit later darmproblemen.

Dus ik weet niet of je hierdoor beter zal bulken, indien je minder kcal eet per maaltijd door het water maakt het wellicht niets uit, je eet dan een tussendoortje meer ofzo. Beter om water een tijd na de maaltijd te drinken (tussendoor) en na de maaltijd beperken tot één glas.
 
Hoe je het moet doen: Maaltijd; 1,25 uur later 750 ml water; 1 uur later volgende maaltijd.

Je moet overigens voldoende water in je lichaam hebben alvorens je een sterke carb maaltijd nuttigd, dit boost je pomp en zorgt ervoor dat de cellen volgetrokken worden met water èn goed blijven functioneren.

Als je twee maaltijden achter elkaar nuttigd met enkel eiwit, heb je aanzienlijk minder water nodig tussendoor. Verder versneld het uiteraard je stofwisseling en houd het de maagactiviteit hoog, maar een interactie met voeding maakt de waarde ervan minder complex. Afstemminen is de key.
 
was het niet zo dat water drinken sneller een gevulde maag geeft, maar tegelijkertijd de verbranding verhoogd omdat je lichaam de temperatuur van water gelijk moet stellen aan die van je lichaamstemperatuur?
 
Tijdens maaltijd niet drinken dan?
 
was het niet zo dat water drinken sneller een gevulde maag geeft,

ehm... waarschijnlijk wel, maar dan moet je het wel drinken VOOR de maaltijd, niet erna.

maar tegelijkertijd de verbranding verhoogd omdat je lichaam de temperatuur van water gelijk moet stellen aan die van je lichaamstemperatuur?

nee.
 
Back
Naar boven