XXL Nutrition

Neus operatie

Bezoekers in dit topic

SageFrancis

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2005
Berichten
3.366
Waardering
2
UPDATE :

GOED. 30 november een neus operatie gehad. Totale neus correctie. Voor mij was het de eerste keer dat ik volledig onder narcose ging, and boy, what a trip hahahha. Ik was niet erg zenuwachtig, ik was meer benieuwd. Enfin, alle slangetjes erin, plop narcose erdoor heen jagen en toen kwam het gevoel, rechterarm werd koud, linker arm werd klote zwaar en toen werd mijn hele lichaam zwaar en leek het alsof in een tunnel viel en toen was ik weg. Toen ik bij kwam wist ik eerst nog niet echt waar ikw as, een seconde later hoorde ik een vrouw roepen:"BLIJVEN LIGGEN!!", dus ik bleef maar even liggen. Wat is het licht trouwens fel na zo'n narcose. Goed, ik werd in hengelo overijssel geopereerd, in de mobiele operatie kamer, omdat een afdeling verbouwd werd. Toen ik dus wakker werd had ik niet veel pijn, wel even gevraagd om wat pijnstillende middelen(morfine?? of wat geven ze eigenlijk?).. op de achtergrond hoorde ik een boormachine mijn reactie hierop was:"Zuster.. weet uuhh.. zeger dat ik in het zieknhuis ben en niet bij de gamma", dat vonden ze dan wel weer grappig.. Na de narcose had ik het gevoel alsof het zondag ochtend was, en dag na flink zuipen en dan met een klote harde kater wakker worden. owyeah.

Goed, buiten dat om was de operatie goed verlopen, had wel wat meer bloed verloren dan normaal gesproken de bedoeling was. Ze hebben een totale neuscorrectie uitgevoerd ( ze is hier de KNO arts en de plastische chirurg, ja zo erg was ik er aan toe :D). De KNO arts zorgde voor het inwendige gedeelte, zijn taak was het verdunnen van het kraakbeen(sceptum). De plastische chirurg zou samen met de KNO arts dan mijn neus nog breken en mijn 'haakneus' recht schaven. Ze hebben van binnen een incisie gemaakt en onder aan mijn neusschot een incisie.

Ik heb anderhalve dag in het ziekenhuis gelegen. Ik had absoluut geen pijn, echt raar na zo'n operatie. Je verwacht dat je half dood gaat van de pijn want die ****ing klomp met zenuwen in je neus wordt flink toegetakelt. Niets boeiends dus. Ik had 2 dikke tampons in die nase en een stuk gips op mijn neus tot op mijn voorhoofd om de boel recht te houden.

De dagen na de operatie:
Tja. wat kan ik zeggen? Gay. Echt erg gay. Door die tampons wordt je gedwongen door je mond te ademen, elke keer als je slikt(speeksel, eten , drinken) komt er een soort vacuum op je keel/neusholte waardoor je elke keer een soort klikkend geluid maakt. En oh, wat hebben die tampons mij in de afgelopen 6 dagen het leven zuur gemaakt. Ik ging half dood omdat ik gek werd van die dingen, ****ing klote gek. De wond bloedde nog een beetje na elke dag. Die tampon zit dan aan een kant ook helemaal vol met bloed dus dat loopt meestal wel even door. Voor mijn geupgrade neusgaten had ik dus wel een gaasje zitten die dan het bloed zou moeten opvangen potverdomme ik leek wel een kind van 6 die zijn snot maar liep lopen(en dan niet aflikken he!)

's Nachts slapen kan je vergeten, ik sliep iig maar 3 uur per nacht, dan tv aan en tv kijken, in middag heledag in bed liggen en dan 2 uurtjes slapen. Ik ben overigens 6 kilo afgevallen, ik kreeg medicijnen die ontstekingremmend moesten werken, bijwerkingen waren zwarte poep(door bloeding in maag of darm), hoofdpijn, duizeligheid en keelpijn. Nou, ik had dus hoofdpijnen en keelpijn de afgelopen 3 dagen. Ik heb amper wat naar binnen gekregen. Ik heb ook sinds zaterdag nog niet zitten schijten, dus dat zit er vandaag of morgen ook ff flink aan te komen.

Ohja, dag 2 begon mijn rechter oog flink op te zwellen. Ik was net een leeuw. wh00t, mijn kat wist toen wel wie de broek aan had op dat moment in huis.

Het resultaat:
ja, vandaag mochten de tampons eruit, ik hoorde van andere mensen die ook een operatie gehad hadden dat dat het meest pijn deed en dat die tampons wel 30 meter lang waren.. dat je zelfs dacht van hoe de **** past dat in mijn neusholte?!?!. Bij mij was het gelukkig minder erg, het waren 2 kleintjes. Deed ook geen pijn.
Zo lag ik er de eerste dag bij:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn neus is nu nog erg opgezwollen. Net een aardappel. Mijn hele hoofd zit onder het plaksel van die k*ttape dus dat moet ik er ook eens zien af te krijgen. Mijn neus is nu ****ing uber recht, toen die tampons eruit gingen kreeg ik een zee aan zuurstof binnen.. werd meteen high. Over 4 of 5 weken als de zwelling is afgenomen laat ik jullie het eind resultaat zien.


Dus, een neusoperatie is best cool, wat ik niet had verwacht is dat een puist(net aan de achterkant van mn kaak, onder het oor) meer pijn kan doen dan die hele operatie. Ook die keelpijn is een ****ing hoor. Degene die streptoCOCKen heeft uitgevonden moeten ze onderwerpen aan levenslange straf poepeten. Lordy, save my throat!.. heb nu nog last van mijn keel, morgen is het over hoop ik.. zodoende, mijn verhaal. enjoy reading!










OUD:na mijn verrotte poot zit ik over 2 maanden weer met een probleem, ik krijg een neus operatie. Dus dit half jaartje gaat inprincipe nergens over.

Heeft iemand hier al een neus operatie gehad? het gaat hier om een totale neus correctie, ze moeten m'n neusbot breken en ze gaan het dan recht zetten. Dikke ogen united, hoelang ben ik uit the running?? De doc zei 6 weken niet trainen maar heeft iemand hier al ervaring mee? Kan het na 4 a 5 weken al? Ik mis het trainen nu al met mn verrotte poot.
 
Ma ff serrieus viel echt 100 mee bij mij. Ik ben er niet erger uit gaan zien als op die foto en heb 0,0 pijn gehad.

Misschien dat ik gewoon een hele goeie arts had ofzo maar na 3 dagenw as ik alweer op school (voor me werk had ik wel 3 weken ziek gekregen dus die heb ik ook optmaal benut :P)

Eerste weken is het lastig om er vanaf te blijven en er niet in te peuren om die korstjes eruit te halen (en snotjes) maar das ook het enige! Na 3 weken was ik alweer rustig aan het fitnessen. Kracht zetten voelde niet vervelend of drukkend (wat de doktoren dus wel zeggen)

Owja en de tampons eruit trekken is ff 2 seconden erg vervelend.

IIG suc6 ermee jongen! Als je nog wat wil weten vraag et me maar.
 
Ma ff serrieus viel echt 100 mee bij mij. Ik ben er niet erger uit gaan zien als op die foto en heb 0,0 pijn gehad.

Misschien dat ik gewoon een hele goeie arts had ofzo maar na 3 dagenw as ik alweer op school (voor me werk had ik wel 3 weken ziek gekregen dus die heb ik ook optmaal benut :P)

Eerste weken is het lastig om er vanaf te blijven en er niet in te peuren om die korstjes eruit te halen (en snotjes) maar das ook het enige! Na 3 weken was ik alweer rustig aan het fitnessen. Kracht zetten voelde niet vervelend of drukkend (wat de doktoren dus wel zeggen)

Owja en de tampons eruit trekken is ff 2 seconden erg vervelend.

IIG suc6 ermee jongen! Als je nog wat wil weten vraag et me maar.

Ja! had je een hele neuscorrectie? breken etc? Bij mij breken ze mijn neus, kraakbeen recht zetten(zit een kromming in, moeten ze verticale sneetjes inmaken, en kraakbeen van bovenkant fixen).
 
Is het een esthetische operatie

ook.
Eerst naar chirurg geweest omdat huisarts niet wilde doorverwijzen, toen moest ik van chirurg naar kno arts omdat mijn neus er ****ed up uitzag van binnen, nu krijg ik 2 artsen voor prijs van 1 maar moet ik alsnog dokken. ****ing huisarts is echt gay.
Nu laat ik gelijk alles fiksen als ze toch al bezig zijn.
 
Toon eens een foto van je neus. Ben benieuwd.
 
Ja ik ook. Voor- en na-pics.

ik heb 30 nov pas operatie.. voor en napics komen wel. Bij consult heeft m'n chirurg al foto's gemaakt, ik zal vragen of hij ze kan doorsturen digitaal of op de een of andere manier, anders maak ik voor de zekerheid nog even hier thuis foto's

wat dus het geval was, mijn neusschot ofwel septum staat scheef op m'n gezicht..
 
ik heb 30 nov pas operatie.. voor en napics komen wel. Bij consult heeft m'n chirurg al foto's gemaakt, ik zal vragen of hij ze kan doorsturen digitaal of op de een of andere manier, anders maak ik voor de zekerheid nog even hier thuis foto's

OK.
 
wat wil je zien?
dit is van voorkant.. niet al te duidelijk hoor
[Link niet meer beschikbaar]

Ik ben gewoon benieuwd ernaar. Ikzelf heb nogal grote neus en dacht ook aan een neusoperatie.
Veel geluk (mag gezegd worden als je michael jackson beziet :p)
 
Ik ook maar is DUUR!
 
bij een scheve neusschot willen ze het nog wel eens vergoeden hoor.

maar hoeveel heb je moeten betalen??
 
Geld meer dan waard als het je leven bepaalt.

Tja dat wel, maar voor ik €3.000 bij elkaar heb gespaard... pff. (Weet niet precies hoe duur het is, verschilt ook per kliniek, maar dacht rond die prijs...?)
 
Tja dat wel, maar voor ik €3.000 bij elkaar heb gespaard... pff. (Weet niet precies hoe duur het is, verschilt ook per kliniek, maar dacht rond die prijs...?)

klopt, volgens mij moet je idd zoveel betalen.
 
Ik ben gewoon benieuwd ernaar. Ikzelf heb nogal grote neus en dacht ook aan een neusoperatie.
Veel geluk (mag gezegd worden als je michael jackson beziet :p)
ok, ik bedoelde meer welk aanzicht :)
mijn neus is ook groot. Maar dat zat me verder niet echt dwars, ging er meer om dat een neusgat heletijd verstopt zat bij het minst geringste.

bij een scheve neusschot willen ze het nog wel eens vergoeden hoor.

maar hoeveel heb je moeten betalen??
Klopt, maar huisarts wilde niet doorverwijzen naar kno arts omdat hij dacht dat het er niet beter op zou worden. Nu krijg 2 chirurgen voor de prijs van 1, want die kno arts(voor het inwendige) wordt vergoed. Laat ik het zo zeggen, ik heb er genoeg voor betaald. meestal zitten de prijzen tussen de 3000 en 6000.. dus dan heb je wel een indicatie denk ik.

Tja dat wel, maar voor ik €3.000 bij elkaar heb gespaard... pff. (Weet niet precies hoe duur het is, verschilt ook per kliniek, maar dacht rond die prijs...?)
Verschilt idd erg per kliniek.
 
ik heb er ook last van dat een van mn neusgaten telkens verstopt is.
 
ik heb er ook last van dat een van mn neusgaten telkens verstopt is.

kno arts gaat je redden :D ik zou maar wel eerst via huisarts gaan, anders moet je ook lappen..
 
Back
Naar boven