XXL Nutrition

Ramadan

Bezoekers in dit topic

Nee een degelijke bron; koran, hadith
Niet via via

Hehe nee, dat zijn gewoon jonge gasten (nu net zo oud als mij) waar ik een jaar of 10 geleden veel mee optrok. En die blowden, zopen, naaiden in het rondje, en met ramadan waren ze poeslief want dan werd alles vergeven door Allah.
En dara geloofden ze heilig in.
 
Ik ben solidair, ben al 5 kilo afgevallen deze week.

En je ouders zeggen er niks van als je een zak met chips opentrekt en doodleuk begint te eten terwijl ze aan het vasten zijn?

Tis toch zeker een vrij land?
 
En je ouders zeggen er niks van als je een zak met chips opentrekt en doodleuk begint te eten terwijl ze aan het vasten zijn?

Ik eet echt niet voor hun neus hoor.
Wel 1x, ik moest de eten proeven:D

Btw, zakje chips enzo is verleden tijd, dat soort troep eet ik niet meer of zeer zelden.
Hehe nee, dat zijn gewoon jonge gasten (nu net zo oud als mij) waar ik een jaar of 10 geleden veel mee optrok. En die blowden, zopen, naaiden in het rondje, en met ramadan waren ze poeslief want dan werd alles vergeven door Allah.
En dara geloofden ze heilig in.

Dat klopt, hier was dat ook zo.
Als je elke dag vastte, dan werd al je zonden vergeven.
Zo werd ons alleszinds verteld.
 
Hehe nee, dat zijn gewoon jonge gasten (nu net zo oud als mij) waar ik een jaar of 10 geleden veel mee optrok. En die blowden, zopen, naaiden in het rondje, en met ramadan waren ze poeslief want dan werd alles vergeven door Allah.
En dara geloofden ze heilig in.

Tjah, de ene is zwaker in zn geloof dan de andere
 
Yes, sinds mijn 12e doe ik ieder jaar mee aan de Ramadan, behalve vorig jaar. Toen had ik besloten niet mee te doen om bepaalde redenen.

Mashallah Ja had me je verteld
Is niet erg, hey veel succes dit jaar abi :D
 
Sowieso is geloof geloof. Het een kan dus moeilijk zwakker of sterker zijn dan het ander. Alleen hypocrieter.
 
Mag je ook niet kuren tijdens de ramadan?

Dan ga ik een hoop opgespoten mcharba's in zien vallen de komende weken, altijd lachen :D
 
'de blanken' :roflol:
Grootouders uit Zuid-Afrika of zo?

En in eerste instantie loop je te zeuren dat ze ziek waren ivm ramadan en op het eind zijn de mensen die proberen te voorkomen dat ze het niet vol houden ook de lul (en dus zorgen dat jij, als blanke, niet NOG harder hoeft te werken voor het uitzendbureau).

Tja ramadan... Ik vind het zeker nobel om in zaken als vasten empathie te zoeken met mensen die honger lijden. Maar hoe empathisch is het als dat puur gebeurd vanuit een gebod van een god? Maw: als Allah dit niet had gezegd, hoeveel zou er dan worden 'meegevoeld' met de armen? En is dit dan ook échte empathie?
Maar goed, laten we die discussie bewaren voor ná de ramadan :D

Veel succes!

Het is een persoonlijke keuze van iemand om er aan te geloven en mee te doen. Dus ja, mijn antwoord op jouw vraag is: ja, het is echte empathie. :)
 
Je maakt toch niet echt ECHTE honger mee als je 12-14 uur niets eet? Ik vind het persoonlijk niet echt een geweldige unieke prestatie. Ik heb mezelf een keer 6 dagen onthouden van voedsel, 12-14 uur is niks.

Anyway voor alle moslims, succes!
 
Maar het is toch ook niet enkel om mee te leven met arme mensen die honger lijden? Is volgens mij ook een periode om korter met de almachtige te staan? respect
 
Alle moslims een goed ramadan toegewenst!
 
is het waar dat je tijdens de ramadan niet mag roken? zo ja heb ik al een overtreder in mijn klas zitten :o maandag ga ik 't ze eens zeggen :finger:
 
Ik eet echt niet voor hun neus hoor.
Wel 1x, ik moest de eten proeven:D

Btw, zakje chips enzo is verleden tijd, dat soort troep eet ik niet meer of zeer zelden.


Dat klopt, hier was dat ook zo.
Als je elke dag vastte, dan werd al je zonden vergeven.
Zo werd ons alleszinds verteld.

:eek: nu ga je naar de hel , wat nu ?
 
Ik vind het maar onzin omdat het zoveel negatief effect heeft op de mensen die niets met de ramadan te maken willen hebben er toch mee worden geconfronteerd.

stel je hebt een zwaar lichaamlijk (of erger: geestelijk) werk en je gaat dan de héle dag niets eten, hoe productief schat je jezelf dan in voor de organisatie en je collega's? En hoe groot acht je de kans dat je fouten maakt tijdens je werk? Oké als je dozen inpakt of achter de kassa zit is het niet erg, maar ik zou me niet graag willen laten opereren door een chirurg die aan de ramadan zit.. om maar eens iets te noemen.

Ik vind het heel leuk en aardig dat die moslims graag respect willen tonen voor wie dan ook, maar dat kan ook gewoon op andere manieren.
Uiting van het geloof? Prima, maar dan wel zonder dat het negatieve effecten heeft op de medemensen! (en ik heb het nu over de rationele, meetbare voorbeelden die ik net gaf en niet over meningen of beledigingen)


Dat is al helemaal onzin, hoe weet jij nou of jouw nederlandse chirurg wel goed heeft gegeten. Ken genoeg mensen die 2 keer per dag eten, nou die hebben dus de hele jaar ramadan. Het word zo overdreven, je voelt de honger maar verder niet. Ik eet normaal minimaal 8 maaltijden per dag en nu ben ik aan het vasten. Als ik van 8 maaltijden naar 2 maaltijden kan zonder dat ik me beroerd en ziek voel. Dan moet de gemiddelde man/vrouw het al helemaal kunnen.
 
Hehe nee, dat zijn gewoon jonge gasten (nu net zo oud als mij) waar ik een jaar of 10 geleden veel mee optrok. En die blowden, zopen, naaiden in het rondje, en met ramadan waren ze poeslief want dan werd alles vergeven door Allah.
En dara geloofden ze heilig in.


Zeker jonge gasten want ze weten niet waar ze het over hebben. Als je met de ramadan meedoet betekent het niet dat je zondes worden vergeven. Zo makkelijk gaat dat ook weer niet. Het is een maand om al het slechte te laten en het goede te doen (wat eigenlijk altijd moet) Alleen in de ramadan word je eraan herinnert en de bedoeling is dat je na die maand doorgaat met het goede.
 
Pas als er hongeroedeem optreed neem ik iemands vastenperiode serieus.
Zonder hongeroedeem ben je gewoon een religieuze drama queen.

Maar dat is mijn mening maar. Iedereen mag vasten of vreten wat ie wil. Veel succes & veel plezier:)
 
Ik snap het nut van vasten zo niet als je 's morgens en 's avonds jezelf volpropt met hoogcalorierijk voedsel om de dag door te komen. Lijkt me meer het toppunt van gulzigheid dan gematigdheid maar kom er zijn wel meer dingen die die geen steek houden in een godsdienst.

Veel succes iig met je honger :D


Ik snap niet waarom mensen dingen zeggen zonder dat ze weten waar ze het over hebben. Volproppen?? Weet je hoe het in werkelijkheid gaat? Er word een heel feestmaal klaargemaakt, maar denk je dat je jezelf kan volproppen? Zo werkt het menselijke lichaam niet. Je maag is ondertussen veel kleiner geworden. De hele dag door denk je: "als ik straks mag eten dan ga ik dit eten en daarna dat en als ik dat op heb dan neem ik nog een beetje van dat."

Maar op het moment dat je mag eten en een paar happen hebt genomen dan is het hongergevoel weg en kan je maar 1 maaltijd naar binnenwerken. En bij mij is dat biefstuk met rijst of kabeljauw met rijst.

Precies hetzelfde in de ochtend, denk je dat je veel kan eten om half 5 in de ochtend? Je ogen zitten nog dicht en het enige waar je aan kan denken is je bed. Ik neem dan snel 500 gram kwark en een beetje brinta en ga lekker door met slapen. Weg theorie.

Er zullen genoeg mensen zijn die wel hoogcalorierijk voedsel naar binnen werken tijdens de ramadan. Maar jij bekijkt het van een sporters standpunt, namelijk hoogcalorierijk voedsel is slecht. Dat heeft niks met de ramadan te maken, maar met de persoon zelf. Er staat nergens in de koran dat je veel suiker en vet moet eten in de ramadan. Genoeg nederlanders die ik ken die dagelijks zulke calorierijke maaltijden eten.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven