Fitness Seller

Minimum voor Strongman

Bezoekers in dit topic

JudokaDomie

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
2.391
Waardering
0
Wat zijn de minimums die je moet hebben voor een beetje leuk te kunnen meedoen in een C- wedstrijd?

ik dacht aan :
180 deadlift
160 squat
90 pp

Kwil na mn 18e ernaartoe werken dus:)

(tliefst kundig commentaar; dus van mensen die zelf al vaker wedstrijden hebben meegedaan)
 
tja t is moeilijk te zeggen welke powerlifting stats je nodig hebt voor de sterkste man!
als je kijkt naar de sterkste man van landsmeer c-klasse was het deadlift herhalingen met 180 dus met dat op t oog mag t nog wel wat hoger zijn!

voor de onderdeln valt het helemaal moeilijk te zeggen die moet je gewoon trainen of idd gewoon een stuk sterker zijn zodat je ze sowieso kan doen!
ik heb ze ook nog nooit getraind!!!

het ligt er natuurlijk ook aan of je gewoon leuk mee wil doen of liever wilt winnen!
als je gewoon mee wilt doen kan je met zulke stats wel meedraaien maar als je wilt winnen zou ik tog meer in de richting van minimaal een deadlift van 250 squat 200 en pp van over de 100 gaan denken!
zelfs dan zal het nog lastig worden maar zit je er meer bij in de buurt denk ik!

succes :thumbs:
 
ik denkd at als je begin stats rond de
DL:200KG
SQ:180KG
PP:90KG
dan kun je in ieder geval(gemiddelde wedstrijd) geen laatste worden denk ik..
 
Je kunt met minder al meedraaien eigenlijk, toen ik in Amsterdam mee deed had ik maar een van die drie lifts in je begin post en daar ben ik ook gewoon ergens midden in geeindigd.
 
Nja ik ga zowiezo voor 250kg deadlift / 180-200kg squat / 120kg PP / 130kg BP voor ik strongman wedstrijden ga doen.
 
Licht aan de wedstrijd. Landsmeer was best een zware en daar mag je idd wel iets sterker voor zijn, Ede gaat zo te zien een lichte worden en zou je met deze stats wel mee kunnen doen. Ik denk dat je opgegeven waarden echt wel een beetje een minimum zijn.

Zeker de deadlift mag wel wat hoger.
 
ik denkd at als je begin stats rond de
DL:200KG
SQ:180KG
PP:90KG
dan kun je in ieder geval(gemiddelde wedstrijd) geen laatste worden denk ik..



met zulke stats zou ik dus geen laatste hoeven te zijn??

:D
 
als je de onderdelen onder de knie krijgt niet nee
 
Nja ik ga zowiezo voor 250kg deadlift / 180-200kg squat / 120kg PP / 130kg BP voor ik strongman wedstrijden ga doen.

Hoezo dat? Je kunt juist heel veel leren van een wedstrijd. Je stats zeggen niet altijd wat. Ik zou gewoon een keer meedoen.

Voor een C wedstrijd vind ik het erg moeilijk te bepalen welke stats je het beste zou kunnen hebben.

Voor een B wedstrijd zou ik iig de volgende stats aanraden:
1. Deadlift minimaal 250 kg
2. Squat minimaal 200 kg
3. Pushpress minimaal 100 kg

Verder zou je minstens met 100 kg timbers moeten kunnen lopen en minimaal de 140 kg steen erop kunnen gooien. Ik denk dat je dan best een leuke plaats kan behalen, afhankelijk van het niveau van de wedstrijd.
 
Denk dat je de C- wedstrijden gewoon moet gaan draaien als je zelf denkt dat je er klaar voor bent.

ga vaak kijken en je ziet dan zelf je moet kunnen om mee te draaien. ;)
 
Mwa, zo hoge push press? Gewoon 200 deadlift en de rest in verhouding en dan kun je al lekker meedoen, is ook mijn doel volgend jaar.
 
pp van rond de 100 is niet eens zo gek veel!
maar minimaal moet je tog echt wel bij die 100 zitten anders is t snel afgelopen met je schouders!!!
 
Hoezo dat? Je kunt juist heel veel leren van een wedstrijd. Je stats zeggen niet altijd wat. Ik zou gewoon een keer meedoen.

Voor een C wedstrijd vind ik het erg moeilijk te bepalen welke stats je het beste zou kunnen hebben.

Voor een B wedstrijd zou ik iig de volgende stats aanraden:
1. Deadlift minimaal 250 kg
2. Squat minimaal 200 kg
3. Pushpress minimaal 100 kg

Verder zou je minstens met 100 kg timbers moeten kunnen lopen en minimaal de 140 kg steen erop kunnen gooien. Ik denk dat je dan best een leuke plaats kan behalen, afhankelijk van het niveau van de wedstrijd.

Is dan ook minimaal.
Pushpress mag imo wel hoger liggen voor b wedstrijden.
Ik zelf doe 240 dl 210 sq 140 steen en kan lopen met 2x100 kg maar zie mezelf nog geen b wedstrijden doen omdat mn pp onder de 100 ligt.
Ik denk dat je herhalingen moet kunnen maken met 100 stuk of 5 dus..
 
Is dan ook minimaal.
Pushpress mag imo wel hoger liggen voor b wedstrijden.
Ik zelf doe 240 dl 210 sq 140 steen en kan lopen met 2x100 kg maar zie mezelf nog geen b wedstrijden doen omdat mn pp onder de 100 ligt.
Ik denk dat je herhalingen moet kunnen maken met 100 stuk of 5 dus..

Hoezo zou je geen B kunnen draaien als je een PP van 100 hebt? Omdat je dan dat onderdeel verliest? Er zijn nog genoeg andere onderdelen waar je op kan scoren. Ik train met iemand die een 160 kg steen kan liften, met een 200 kg husafeld steen en met 120 kg timbers kan lopen, maar slechts 95 kg op de boom kan stoten. Dat maakt hem in totaal nog geen slechte B-atleet.
 
im with stupid:P:P
 
Hehe cool zo kan ik mijn boom camoufleren.
Is er toch nog hoop..
 
En toch...

Als je nu eens gewoon fulltime onderdelen traint, zou je dan niet sterk worden?
 
Hmm met onderdelen kan je niet echt alles doen hé, ik bedoel met barbells etc kan je veel beter spiergroepen benadrukken, sterker worden in bepaalde ROM etc. Kweet niet of dat mogelijk is met strongman events. Volgens mij is combinatie van harde gymtraining + strongman events het beste
 
Hmm met onderdelen kan je niet echt alles doen hé, ik bedoel met barbells etc kan je veel beter spiergroepen benadrukken, sterker worden in bepaalde ROM etc. Kweet niet of dat mogelijk is met strongman events. Volgens mij is combinatie van harde gymtraining + strongman events het beste

waarom kan je geen stones vanaf blokken doen? de stone ligt op een blok, je rolt hem op je billen en legt hem op het platform. Of je staat zelf op een verhoog en tilt een lichtere stone. Een log is net een barbell (Bnech press en dergelijk kan ook --> cfr Mariusz). Yoke met verscillende gewichten, afstanden, ...
 
Back
Naar boven