MuscleMeat

Brede borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Thin Lizzy

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 sep 2007
Berichten
22
Waardering
1
Sorry als er al een topic bestaat over dit onderwerp maar als ik hier zoek onder 'breed' en 'borst' dan ben ik een half jaar aan 't lezen.

Ik weet dat de borstspier 1 spier is...maar kan je 'm ook in de breedte trainen?....lees namelijk heel veel dat oefeningen voor de borst met een brede greep ook zorgt dat je de breedte in gaat.....m'n trainingschema voor borst:
Opwarmen met opdrukken.
Bankdrukken met dumbbells op schuine bank.
Bankdrukken met halter met een zo'n breed mogelijke greep.
Flyes op schuine bank.
Dips.

Ik train behoorlijk zwaar en na zo'n training staat m'n borstkast echt in de hens.....pak met de halter een altijd zo breed mogelijke greep en probeer zelfs met dumbbells een zo breed mogelijke beweging te maken maar ik groei maar niet in de breedte....borst word wel dikker aan de binnenkant maar a) m'n tepels schuiven naar de zijkant....en b) nog ff en ik kan een bh kopen....iemand tips?....en dat bedoel ik uiteraard niet qua aanschaf bh's.
 
ik denk als je goed je rug traint dat je borst ook breder wordt... verder niet zoveel ervaring met die 'wijde grip'.
 
Pectoralis Major (Sternal Head)
PectoralisSternal.gif

Pectoralis Major (Clavicular Head)
PectoralisClavicle.gif


claviculaire gedeelte loopt wat breder weg

Chest Exercise Menu

PectoralisMinor.gif


trouwens meestal als je pecs dikker worden lijkt het idd of je aan een bh moet. maar dat is juist de massa tenzij je een hoog vetpercentage hebt.

je zegt dat je borstspier aan de binnenkant dus bij de aanhechting aan het borstbeen wel massa heeft maar niet aan de buitenkant. raar want meestal is dit andersom.

dat je borst niet breed genoeg lijkt kan ook komen doordat je borst in verhouding achterloopt op bijv schouders en lats / traps.
 
Laatst bewerkt:
borst in de breedt trainen?? Daar heb ik eigelijk nog niet van gehoord. als je je rugspieren traint trek je je schouders naar achter en borst gaat meer open. Mss dat je dit bedoelt met het 'breder worden van de borstspier'
 
ik denk als je goed je rug traint dat je borst ook breder wordt....

M'n rug gaat wel de breedte in....en voor m'n rug neem ik ook zo veel mogelijk een brede greep...met roeien bv.
 
Je kan net zo min de buitenkant als de binnenkant van de borst traionen.

Oefeningen die je borst breder maken bestaan dus niet. Er zijn allen oefeningen die je borst doen groeien, en die toename in massa doen´m vanzelf breder lijken.
 
Pectoralis Major (Clavicular Head)
PectoralisClavicle.gif

Dit loopt bij mij trouwens ook behoorlijk achter....bovenkant borst laat maar zeggen.....dat gebied pak je toch aan door schuin (30graden) op de bank te gaan?...tenminste dat had ik begrepen.

trouwens meestal als je pecs dikker worden lijkt het idd of je aan een bh moet. maar dat is juist de massa tenzij je een hoog vetpercentage hebt.

Mijn vetpercentage is net 7%.....en dat terwijl ik me volstouw met 't tegenovergestelde van wat de meeste hier doen...ik drink bv 2 liter volle melk op een dag...eet varkensvlees....xtra belegen kaas...noem maar op....ik ben 1.95m en weeg 68 kilo....m'n huid is uiteraard zo vet als boter...maar voor de rest ben ik zo mager als kipfilet.

je zegt dat je borstspier aan de binnenkant dus bij de aanhechting aan het borstbeen wel massa heeft maar niet aan de buitenkant. raar want meestal is dit andersom.

Dat las ik dus ook hier en daar...maar er loopt echt een geul laat maar zeggen door 't midden en dan gaat 't mooi bol omhoog....maar vlak voor de tepel buigt 't zaakje alweer naar achteren.

dat je borst niet breed genoeg lijkt kan ook komen doordat je borst in verhouding achterloopt op bijv schouders en lats / traps.

M'n borst groeit voor m'n gevoel harder dan m'n schouders etc....misschien een domme vraag hoor...maar stofjes als Cortisol etc vreten je spieren op dmv de eiwitten uit je spieren te knabbelen als ik 't goed heb....maar gaat dat gelijdelijk over een hele spier heen?...of kan 't zich concentreren op 1 plek....laten we zeggen buitenkant borstspier?....ik denk trouwens dat ik 't antwoord al weet...maar tja moet wat ;)

Sorry voor de vele vragen....en thx voor je reactie.
 
borst in de breedt trainen?? Daar heb ik eigelijk nog niet van gehoord. als je je rugspieren traint trek je je schouders naar achter en borst gaat meer open. Mss dat je dit bedoelt met het 'breder worden van de borstspier'

Je kan net zo min de buitenkant als de binnenkant van de borst traionen.

Oefeningen die je borst breder maken bestaan dus niet. Er zijn allen oefeningen die je borst doen groeien, en die toename in massa doen´m vanzelf breder lijken.

Maar wat bedoelen ze dan met bv een bepaalde hoek van je spier trainen?...ik lees namelijk hier en daar 'bankdrukken met smalle, schouderbrede en wijde greep zorgt ervoor dat je de spier vanuit alle hoeken pakt'....ik zie de borstspier dan horizontaal voor me in 3 denkbeeldige stukken...binnenkant, midden en zijkant/buitenkant....als dat inderdaad de "hoeken" zijn dan zou ik met veel oefeningen met brede greep toch juist de zijkant/buitenkant van de spier xtra moeten stimuleren?...waarom anders variëren?....hoop niet dat dit alles als eigenwijs oid wordt gezien....maar wil 't graag snappen....ik lees in boeken en bladen zoveel tegenstrijdige dingen....brede greep is brede borst heb ik echt niet zelf bedacht.
 
Je borst uit divere hoeken trainen betekent je oefeningen onderverdelen in bovenkant (incline), midden (plat) en onder (decline)

De breedte van je greep verplaatst de belasting niet van buiten naar binnen, maar bepaald enkel de ROM (range of motion)
 
Dit loopt bij mij trouwens ook behoorlijk achter....bovenkant borst laat maar zeggen.....dat gebied pak je toch aan door schuin (30graden) op de bank te gaan?...tenminste dat had ik begrepen.



Mijn vetpercentage is net 7%.....en dat terwijl ik me volstouw met 't tegenovergestelde van wat de meeste hier doen...ik drink bv 2 liter volle melk op een dag...eet varkensvlees....xtra belegen kaas...noem maar op....ik ben 1.95m en weeg 68 kilo....m'n huid is uiteraard zo vet als boter...maar voor de rest ben ik zo mager als kipfilet.



Dat las ik dus ook hier en daar...maar er loopt echt een geul laat maar zeggen door 't midden en dan gaat 't mooi bol omhoog....maar vlak voor de tepel buigt 't zaakje alweer naar achteren.



M'n borst groeit voor m'n gevoel harder dan m'n schouders etc....misschien een domme vraag hoor...maar stofjes als Cortisol etc vreten je spieren op dmv de eiwitten uit je spieren te knabbelen als ik 't goed heb....maar gaat dat gelijdelijk over een hele spier heen?...of kan 't zich concentreren op 1 plek....laten we zeggen buitenkant borstspier?....ik denk trouwens dat ik 't antwoord al weet...maar tja moet wat ;)

Sorry voor de vele vragen....en thx voor je reactie.

-je bent hardstikke licht voor je lengte. ik denk dat je borst vooral van onderen zoals bij de meesten wat voorloopt op je incline gedeelte.

-cortisol is een katabool hormoon. teveel is niet goed en zal je spiergroei belemmeren. maarhet zal niet bep. stukken uit je spier wegknabbelen hoor :D

-wil je aankomen moet je eens goed uitrekenen hoeveel kcal je dagelijks nodig hebt.
lees dit artikel anders eens door

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/voedingsplan-voor-gewichtstoename-71310/
 
met flye's train je wel een beetje buitekant denk ik, althans daar voel ik het altijd...

joh druk + flyebewegingen maken en het komt wel goed want zoveel meer is er niet :D
 
met flye's train je wel een beetje buitekant denk ik, althans daar voel ik het altijd...

joh druk + flyebewegingen maken en het komt wel goed want zoveel meer is er niet :D

Er is al veel op het forum aan bod geweest over binnen en/of buitenkant borst. Je kan geen nadruk leggen op binnekant en buitenkant... 1 spiervezel trekt over gehele lengte even fel samen... 3XL heeft hierover zich al doodgetypt...
 
Banken , banken en nog een banken;)
 
Je borst uit divere hoeken trainen betekent je oefeningen onderverdelen in bovenkant (incline), midden (plat) en onder (decline)

Maar waarom doe je dat als 't maar om 1 spier gaat?....stel ik ga plat bankdrukken...en dan incline...pakt ie dan andere vezels in de spier mee?

En zo ja als ik steeds maar incline ga pakt ie dan niet steeds diezelfde vezels waardoor de bovenkant van die spier dikker kan worden dan de onderkant?

Wacht ff....als ik de borstspier nu zie als een streng spaghetti...dan kan je inderdaad de spaghetti die boven op ligt apart behandelen....maar de spaghetti over de lengte lukt niet want dat is maar 1 sliert...zou zoiets kunnen staan in 't boek 'Bodybuilding voor zeer Dummies'?
 
Laatst bewerkt:
-je bent hardstikke licht voor je lengte. ik denk dat je borst vooral van onderen zoals bij de meesten wat voorloopt op je incline gedeelte.

Als ik foto's van anderen bekijk en naar mezelf dan denk ik inderdaad dat 't gewoon komt omdat ik écht heel dun ben.

-cortisol is een katabool hormoon. teveel is niet goed en zal je spiergroei belemmeren. maarhet zal niet bep. stukken uit je spier wegknabbelen hoor :D

Ik was er al bang voor :)...als ik vragen mag...is cortisol 't tegenovergestelde van testosteron?...of gaan ze hand in hand?

-wil je aankomen moet je eens goed uitrekenen hoeveel kcal je dagelijks nodig hebt.
lees dit artikel anders eens door
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/voedingsplan-voor-gewichtstoename-71310/

Thx voor je info.
 
ik heb hetzelfde probleem, m'n borst is wel vrij dik in voor-achterwaarts richting, maar de oppervlakte is niet echt groot naar de zijkanten toe.

je doet er weinig aan.
 
Maar waarom doe je dat als 't maar om 1 spier gaat?....stel ik ga plat bankdrukken...en dan incline...pakt ie dan andere vezels in de spier mee?

En zo ja als ik steeds maar incline ga pakt ie dan niet steeds diezelfde vezels waardoor de bovenkant van die spier dikker kan worden dan de onderkant?

Wacht ff....als ik de borstspier nu zie als een streng spaghetti...dan kan je inderdaad de spaghetti die boven op ligt apart behandelen....maar de spaghetti over de lengte lukt niet want dat is maar 1 sliert...zou zoiets kunnen staan in 't boek 'Bodybuilding voor zeer Dummies'?

Juist, je snapt het.

pectoralis.jpg
 
M'n rug gaat wel de breedte in....en voor m'n rug neem ik ook zo veel mogelijk een brede greep...met roeien bv.

tis ook niet zo goed hoor dat je altijd wijd neemt om de rug te trainen
je zal idd breder worden door wijd te nemen, maar je moet toch ook je dikte trainen met een nauwe greep, anders krijg je een zwakke rug!
 
tis ook niet zo goed hoor dat je altijd wijd neemt om de rug te trainen
je zal idd breder worden door wijd te nemen, maar je moet toch ook je dikte trainen met een nauwe greep, anders krijg je een zwakke rug!

voor zover ik weet is dat lengte en dikte verhaal gewoon bullshit en kun je een spier maar op 1 manier trainen en niet dat dikker en wijder gelul ;)
 
voor zover ik weet is dat lengte en dikte verhaal gewoon bullshit en kun je een spier maar op 1 manier trainen en niet dat dikker en wijder gelul ;)

maar je "rug" bestaat uit meer dan 1 spier ;).
 
Back
Naar boven