Fitness Seller

Ramadan (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

De ramadan is eigenlijk de grootste rede dat ik niet zo'n voorstander van de islam ben. Veel (vooral jongere) moslims geloven er diep in dat het niet uit maakt als je 11 maanden er flink op los te zuipt, doet, liegt, vloekt en steelt. Als je maar 1 maandje even je maaltijden zo plant dat je tussen zonsopgang en ondergang niet hoeft te eten dat je dan alles vergeven wordt en dat je 'gereinigd wordt'' van alle verkeerde dingen die je in dat jaar gedaan hebt. Ik vind dat als je een echte moslim bent, je je het hele jaar gewoon netjes moet gedragen, maar de jongere generatie neemt het niet zo heel nou meer met de regels van de koran.


Voor de serieuze moslims: veel succes!

Die lui hebben het anders nog altijd wel een stuk beter begrepen :D
 
Jij van alle mensen weet wat dat ene ding is Cyan
Ik heb vroeger ook getwijfeld aan mn geloof, en zwaar maar het was nooit zoals jij cyan
Jij bent over die ene laaste lijn gegaan

Nou ben ik wel benieuwd, maar het is zeker 'het geloof afvallen' of niet??
 
Ik vind het maar onzin omdat het zoveel negatief effect heeft op de mensen die niets met de ramadan te maken willen hebben er toch mee worden geconfronteerd.

stel je hebt een zwaar lichaamlijk (of erger: geestelijk) werk en je gaat dan de héle dag niets eten, hoe productief schat je jezelf dan in voor de organisatie en je collega's? En hoe groot acht je de kans dat je fouten maakt tijdens je werk? Oké als je dozen inpakt of achter de kassa zit is het niet erg, maar ik zou me niet graag willen laten opereren door een chirurg die aan de ramadan zit.. om maar eens iets te noemen.

Ik vind het heel leuk en aardig dat die moslims graag respect willen tonen voor wie dan ook, maar dat kan ook gewoon op andere manieren.
Uiting van het geloof? Prima, maar dan wel zonder dat het negatieve effecten heeft op de medemensen! (en ik heb het nu over de rationele, meetbare voorbeelden die ik net gaf en niet over meningen of beledigingen)


Je hoeft niet te vasten als je werk er onder lijdt. Er zijn dus uitzonderingen ;)
 
Ramadan-dag!:D
ied el mubarak! (als ik het zo goed schrijf)
 
Succes met vasten dbb-moslims onder ons! Ik vind het wel wat hebben.
 
Je hoeft niet te vasten als je werk er onder lijdt. Er zijn dus uitzonderingen ;)
Schaf het dan gelijk maar helemaal af voor werkenden, want waar leg je de grens dan... je weet ook niet op voorhand of je werk eronder gaat lijden, tot het zover is en er misschien gewonden of zelfs doden vallen in het ergste geval.
 
Jij van alle mensen weet wat dat ene ding is Cyan
Ik heb vroeger ook getwijfeld aan mn geloof, en zwaar maar het was nooit zoals jij cyan
Jij bent over die ene laaste lijn gegaan

Mja, iedere regel heeft z'n uitzondering nodig blijkbaar. Ook die van Allah dus. In het christendom heb je ook zo'n zot iets: blasfemie jegens de heilige geest is onvergeeflijk. Lekker consequent allemaal.
maar toch: heerlijk als de dingen zo op elkaar lijken. Heb je maar één kam nodig om te scheren.
En ik durf te beweren dat jij nooit 'zwaar' hebt getwijfeld spiermans. Dan was je nu nl. ook een verdoemde.

ik heb trouwens een 'uitnodiging' gekregen voor een bezoek aan fruitweg 5 te Den Haag. Ik heb de indruk dat je daar wel wat mensen kent?
 
Nope, maar het is ook de bedoeling om er maar een fractie mee te voelen van wat de arme mensen voelen.

En wat bereiken jullie daarmee dan? Het is namelijk een feit dat de Moslimgemeenschap in Nederland geen rooie cent aan goede doelen geeft. Ja, de eigen goede doelen dan...

Dus het is het opwekken van sympathie voor de armen, maar ze vervolgens wel lekker laten creperen? Leuk geloof, die Islam.
 
Mja, iedere regel heeft z'n uitzondering nodig blijkbaar. Ook die van Allah dus. In het christendom heb je ook zo'n zot iets: blasfemie jegens de heilige geest is onvergeeflijk. Lekker consequent allemaal.
maar toch: heerlijk als de dingen zo op elkaar lijken. Heb je maar één kam nodig om te scheren.
En ik durf te beweren dat jij nooit 'zwaar' hebt getwijfeld spiermans. Dan was je nu nl. ook een verdoemde.

ik heb trouwens een 'uitnodiging' gekregen voor een bezoek aan fruitweg 5 te Den Haag. Ik heb de indruk dat je daar wel wat mensen kent?

Inderdaad conseqeunt, en heel begrijpelijk
Wat probeer je te zeggen?
Ik heb ook nooit zwaar getwijfeld idd, wel enigzins maar niet zo significant als cyan, die o zo zeker van zaak is
 
En wat bereiken jullie daarmee dan? Het is namelijk een feit dat de Moslimgemeenschap in Nederland geen rooie cent aan goede doelen geeft. Ja, de eigen goede doelen dan...

Dus het is het opwekken van sympathie voor de armen, maar ze vervolgens wel lekker laten creperen? Leuk geloof, die Islam.
Bron bron bron
 
Alles kan vergeven worden zeekip, behalve een ding

Dat hoop jij.
Wat anders opent dit de weg dat men maar loopt aan te klooien en op een gegeven moment zegt, zo nu vroom worden en dan komt alles weer goed.

Maar in ieder geval:
veel succes met de ramadan,
moge jouw ziel vrede vinden met Israel (respect voor zelfmoordenaars zal ook wel niet getoleerd worden door allah)
 
Bron bron bron

Je verwart religie denk ik met wetenschap. Als je naar bronnen gaat zoeken met betrekking tot religieuze zaken kom je al snel bedrogen uit. Mag ik bijvoorbeeld van jou de bron waaruit onomstotelijk blijkt dat zonden worden vergeven als je tussen zonsopgang en zonsondergang niet eet? Welke reproduduceerbare onderzoeken blijkt dat precies uit? Niet lullig bedoeld ofzo, maar religie is natuurlijk gewoon een kwestie van geloven in zaken die per definitie niet kunnen worden aangetoond.

Verder wil ik iedereen die meedoet aan de ramadan veel succes wensen. Als jij denkt dat je er goed aan doet te vasten moet je dat vooral niet laten.
 
Je verwart religie denk ik met wetenschap. Als je naar bronnen gaat zoeken met betrekking tot religieuze zaken kom je al snel bedrogen uit. Mag ik bijvoorbeeld van jou de bron waaruit onomstotelijk blijkt dat zonden worden vergeven als je tussen zonsopgang en zonsondergang niet eet? Welke reproduduceerbare onderzoeken blijkt dat precies uit? Niet lullig bedoeld ofzo, maar religie is natuurlijk gewoon een kwestie van geloven in zaken die per definitie niet kunnen worden aangetoond.

Verder wil ik iedereen die meedoet aan de ramadan veel succes wensen. Als jij denkt dat je er goed aan doet te vasten moet je dat vooral niet laten.

POWNED!
 
Bron bron bron

Allochtonenweblog : Migranten geven 200 miljoen aan goede doelen en familie

Niet-westerse allochtonen hebben het afgelopen jaar 152 miljoen euro teruggestuurd naar hun land van herkomst. Daarnaast gaven zij nog eens 45 miljoen euro aan goede doelen, meestal religieus getinte organisaties. Dat blijkt uit onderzoek van de ontwikkelingsorganisatie NCDO en de Vrije Universiteit.

Nederland geeft jaarlijks ruim vier miljard aan goede doel - Communicatie

Nederland geeft jaarlijks ruim vier miljard aan goede doel

Nederlanders geven jaarlijks in totaal zo´n 4,33 miljard euro aan
goede doelen. Deze schatting, op basis van gegevens over 2001, staat
in het nieuwste rapport Geven in Nederland dat de afdeling Filantropie
van de Faculteit der Sociale Wetenschappen van deVrije Universiteit in Amsterdam elke twee jaar maakt.

Als je die schamele centjes die jullie geven daar vanaf haalt, is het nog steeds erg triest en compleet belachelijk dat je vast om je te kunnen verplaatsen in de armen op deze wereld. Oftewel: Hypocriet gedrag van de bovenste plank!!!
 
Schaf het dan gelijk maar helemaal af voor werkenden, want waar leg je de grens dan... je weet ook niet op voorhand of je werk eronder gaat lijden, tot het zover is en er misschien gewonden of zelfs doden vallen in het ergste geval.

Voor ieder vraag is er antwoord. Alleen weet ik helaas niet alles. Anders had ik ieders vraag met plezier beantwoord.
 
wat een onzin hier allemaal! als een moslim wil vasten is dat zijn eigen keus, als hij in allah wilt geloven is dat zijn eigen keus. als je echt gelooft zal je ook vasten uit angst voor allah. jammer dat ik hier veel niet-moslims erg negatief hoor praten over de islam-ramadan terwijl ze nooit de koran hebben gelezen, deze niet-moslims baseren hun mening op mensen die zogenaamd uitkomen voor de islam zoals zelfmoord terroristen. Ga je maar is verdiepen in de islam "mensen vermoorden mag NIET". Zonder kennis toch de islam-ramadan afkeuren zegt al genoeg over iemands denk vermorgen. vasten doe je voor jezelf, ik doe zelf ook al 5-6 jaar mee aan de ramadan ( sinds mijn 11e - 12e) en nog nooit heb ik stiekem gegeten omdat je dan net zo goed heel de dag door kan eten. over zakaat gesproken ( geld geven aan armen) in de koran staat dat je aantal % van je vermogen- bezit moet afstaan aan mensen die het minder goed hebben, minder welvarend, DAT IS DE ISLAM, dan moet je niet gaan kijken wat sommigen mensen doen het gaat er om wat er in de koran staat.
islam is een erg mooie godsdienst en naar mijn mening de enige echte godsdienst, islam is niet voor niks de snelst groeiende godsdienst te wereld !
ik heb voor veel mensen respect moslim of geen moslim, maar iets afkraken waar je geen verstand van hebt vind ik wel heel erg zielig. sorry

succes met de ramadan voor alle mensen die er aan mee doen. ramadan mubarek;)
 
Klinkt allemaal heel mooi zairi, maar ik merk daar eerlijk gezegd in de praktijk weinig van. Verder zijn er sites te vinden die uitspraken uit de koran citeren die alles behalve vredelievend overkomen.
 
Klinkt allemaal heel mooi zairi, maar ik merk daar eerlijk gezegd in de praktijk weinig van. Verder zijn er sites te vinden die uitspraken uit de koran citeren die alles behalve vredelievend overkomen.

advies die ik jouw zou geven : lees de koran en kijk wat je er zelf van vindt, niet kijken naar wat andere mensen doen- beweren. wie weet vind je het een heel mooi boek maar daar zul je nooit achterkomen tenzij je het leest ;). en als je de koran hebt gelezen dan heb ik er helemaal geen problemen mee als jij gewoon je mening geeft ;)
 
Je hoeft niet te vasten als je werk er onder lijdt. Er zijn dus uitzonderingen ;)

Je hoeft niet te werken als het vasten er onder lijdt ? :D
 
Back
Naar boven