XXL Nutrition

glutamine/creatine alleen op een lege maag? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

twistershad

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 sep 2007
Berichten
90
Waardering
0
Hallo bodybuildingvrienden.

Ik lees tegenstrijdige dingen wat betreft de inname van glutamine en creatine. Moet men dit nu nemen op een lege maag met wat druivensuiker of kan je dit gewoon mengen met eiwit in je post workoutshake?

Voor mij heel belangrijk om te weten ik heb beide hard nodig aangezien ik flink aan het cutten ben.
 
Glutamine meng ik gewoon met m'n post workout shake.

Bij creatine hangt het er vanaf welke je hebt. (Mono, cee...)
 
Ik gebruik de ouderwetse creatine van EAS. Monohydraat dus.
 
Zou al zeker na mijn training 5g creatine innemen om mijn creatinevoorraden terug aan te vullen
 
Dat doe ik ook zeker bedste ripaf.

momenteel neem ik na het trainen en cardio een 40g dextrose met 10g glutamine en 10g Creatine. Een halfuur later eet ik weer een maaltijd met een flinke whey shake.
 
Niemand die mij hier antwoord op kan geven?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen.

alvast bedankt en karma word zeker gegeven!
 
Niemand die mij hier antwoord op kan geven?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen.

alvast bedankt en karma word zeker gegeven!

Je hebt nog geen karma.:rolleyes:

Ik gebruikte creatine elke dag bij opstaan met wheyshake en op trainingsdaggen direct na training om je creatine weer aan te vullen.

;)
 
bedankt, maar wat ik dus echt wilde weten is of ik glutamine en creatine kan mengen met eiwit of dat dat de opname van vooral de glutamine verhinderd.
 
bedankt, maar wat ik dus echt wilde weten is of ik glutamine en creatine kan mengen met eiwit of dat dat de opname van vooral de glutamine verhinderd.

Ik doe altijd het volgende: aangezien Glutamine een essentieel aminozuur is voor de bouw van eiwitten (maar een niet essentieel aminozuur in de dagelijkse behoefte) neem ik gedurende de training af en toe een flinke hap van dit goedje. En dan een halfuur na de taining een flinke shake om er zeker van te zijn dat de Glutamine goed op is genomen door het lichaam.
(BTW: tip van een insider!!!)
 
dus tijdens de traning al nemen?

dus wellicht zou ik na mijn krachtraining mijn glutamine kunnen innemen met water, dan mijn cardio doen en dan een eiwit/dextrose/creatine shake kunnen nemen?
 
Ja, dat kan ook idd. Maar ik geef de voorkeur aan een shake na de workout en voor de cardio, dus vandaar dat ik het tussentijds neem.

Na enkel zware sets of oefeningen loop ik even naar de kleedkamer om een flinke schep tot mij te nemen.
 
Nitric,

een goed idee. Ik ga het zeker proberen zo.

Ik wil wel wachten met mijn postworkout shake tot na mijn cardio aangezien ik met een lege maag wil lopen om vet te kunnen verbranden.
 
Back
Naar boven