Fitness Seller

mijn schema voor grotere armen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Toerist

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 feb 2005
Berichten
110
Waardering
2
Mijn zwakste spiergroep zijn al jaren lang mijn armen, en dan vooral mijn triceps. Biceps vallen goed mee; het zijn echt de tri's die ik ontbreek. Ik heb zitten nadenken over een schema om deze eens extra te stimuleren en dit is het geworden:

Maandag: borst + tricep (2 oefeningen)
Dinsdag: Bicep + onderarmen
Woensdag: schouders + kuiten
Donderdag: Tricep + bovenbenen
Vrijdag: Rug + buik

Ik tracht ernaar de de grote spieren (borst, schouders en rug) zo ver mogelijk uit mekaar te houden. bicep en tricep ga ik nu niet mee op dezelfde dag doen want als ik Bi's heel zwaar train heb ik geen energie meer voor Tri's + kan ik armen niet meer strekken.
Benen ga ik nu een poos 'verwaarlozen', ze zijn (voor mij) groot genoeg. Ik ga ze trainen met veel reps (20 tot 30) en slechts 2 oefeningen voor kuiten en 2 voor bovenbenen.
Ook hou ik bicep en rug ver van mekaar voor voldoende rust te hebben. Idem voor borst en (tweede) tricep training.

Meningen van ervaren rotten worden geaprecieerd !! Meningen van beginners die hun kennis halen vanop internet ipv vanuit de gym kunnen aan mijn reet roesten.

Grtzzz,
T
 
Borst-biceps

rug-triceps

bi en tri samen genoeg optie's te bedenken
 
Zwak als in 'klein' of zwak als in 'niet krachtig'?

Wil je graag massa of juist kracht, het is mij niet helemaal duidelijk
 
Zwak als in 'klein' of zwak als in 'niet krachtig'?

Wil je graag massa of juist kracht, het is mij niet helemaal duidelijk

Grotere armen !
 
Grotere armen !

Grotere armen heb ik voornamelijk gekregen door veel compound oefeningen, maar ik heb dan ook practisch geen definitie, ik weet niet of TS dat wil?

Ik deed maandag dinsdag donderdag vrijdag puur compound oefeningen, squatten deadliften bor's bankdrukken chins etc etc. Armen van 38cm naar 44cm gekregen hiermee in 1 jaar tijd.
 
Gooi dan je triceps eens voor je biceps als je hierdoor je triceps niet goed kan trainen.
Verder kan het nooi kwaad om eens te schuiven natuurlijk, al merk ik dat mijn armen beter reageren op een pure armendag, meestal triceps, biceps en dan nog ff kuiten ofzo.
Doe dan 3 oefeningen van 3 sets voor tri en hetzelfde voor bi.
Je kan natuurijk ook goed combineren met borst/rug alleen vind ik dat je je dan niet meer echt goed kan focussen op je armen omdat deze dan al flink voorvermoeid zijn.
Houd er rekening mee dat dit mijn ervaring is, iedereen reageert verschillend.
Een ding wat ik wel geleerd heb na al die jaren : variatie is de sleutel tot succes.
Hussel dus met je trainingen,oefeningen,sets en herhalingen.
Verder zou ik de benen serieus blijven trainen, hoe groter de benen, hoe makkelijker de armen meegroeien !
 
al s hst geprobeerd? daar zijn mijn armen echt goed opgegaan. ik heb een borstprobleem :( schijtding groeit nergens op
 
Grotere armen heb ik voornamelijk gekregen door veel compound oefeningen, maar ik heb dan ook practisch geen definitie, ik weet niet of TS dat wil?

Ik deed maandag dinsdag donderdag vrijdag puur compound oefeningen, squatten deadliften bor's bankdrukken chins etc etc. Armen van 38cm naar 44cm gekregen hiermee in 1 jaar tijd.

Jij hebt een flink koppel armen hangen :thumbup:


Ik ben eigenlijk op zoek naar de ervaringen van mensen die ook achterlopende armen hebben gehad en hun methode om deze 'bij te trekken'

De meeste mensen met grote armen (of borst of schouders) hebben dit te danken aan hun genetische aanleg hiervoor. En dat merk je al van het eerste jaar dat je traint; welke spieren sneller groeien dan de rest.

Eigenlijk weet ik dat ik nooit ECHT grote armen ga hebben, maar wil me er niet bij neer leggen, en blijf zoeken naar 'wondermethode'.
 
Misschien eens proberen om borsttraining te scheiden van tricepstraining (borst bv met biceps).

Mijn ervaring is dat wanneer triceps na borst wordt getraind er niet veel energie meer in de triceps is voor een bevredigende tricepstraining.
 
mijn probleem is bij armen dat ze van de voorkant smal lijken. van opzij bezien ben ik er wel tevreden mee.

varieer ook in je oefeningen. ik heb heel lang met dezelfde oefeningen lopen k*tten, maar nu ik verandering er in aanbreng ga ik op kracht weer vooruit en massa ook, maar heeft zeker ook te maken met het feit dat ik weer goed op mn voeding let wat wel menig maand anders is geweest.
 
Back
Naar boven