AndroidHealthClinic

Pitbulls/Hondenomgang (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Marky

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2003
Berichten
12.706
Waardering
333
Wie heeft er (maakt niet uit hoe) ervaring met pitbulls? Qua opvoeding ervan of eventueel gewoon een kennis die er 1 heeft of uitlating in jou straat wat dan ook. Zou eigenlijk weleens willen weten welke verhalen er nou lariekoek zijn over deze US terriers en welke wel degelijk serieus zijn. Heb al het een en ander gelezen en het blijkt te zijn dat het grotendeels afhankelijk is van hoe de baas het beestje opvoed. Is het idd zo dat een pitbull die met veel liefde wordt grootgebracht ongevaarlijk is? (Ook voor onbekende betreders op hun territorium) Aangezien het toch wel vaak een bepaald soort type persoon is dat deze hond in de regel aanschaft.
 
Even los van een specifiek ras. Ik vind dat mensen in het openbaar wel eens wat beter op hun honden mogen letten. Dus niet zo maar los laten lopen op een openbaar stuk weg of recreatiegebied. Ik erger me daar dood aan. Laatst ook was ik stuk aan het skeeleren vliegt er ook een hond op me af waardoor ik bijna op mn bek ga. Of als je gewoon op de stoep loopt men hun honden niet kort genoeg aanlijnt als er iemand passeert.
Dat moest ik effe kwijt.

Verder denk ik idd wel dat het aan het baasje ligt en de opvoeding. Een man uit de buurt heeft een melchelse herder, heeft em op cursus gedaan maar al loop je maar over de stoep langs de schutting van hun huis gaat dat beest al tekeer.
Serieus veel te veel honden zijn imo te gevaarlijk mochten ze per ongeluk uitbreken.
 
Ik heb begrepen dat Pitbulls, ook al hebben ze een goede opvoeding gehad gehad, zomaar plotseling kunnen 'knappen'. Wie er op dat moment in de buurt is, heeft dikke pech. Een klein kind of een andere hond maakt weinig uit, de Pitbull zal er zijn tanden inzetten en niet loslaten.
Of het waar is weet ik niet, ik heb er geen ervaring mee.

Wil je een leuke hond en goede vriend kijk dan eens naar de Schapendoes, deze heeft zelfs een hoger IQ dan Bonnie S. Claire. :D
 
Mijn buren hebben een kleine keffer die enorm agressief is. Die hond begint al te blaffen wanneer hij iemand hoort. Wanneer iemand langs hun huis passeert probeert hij werkelijk door de omheining te bijten. Het ligt waarschijnlijk wel aan z'n opvoeding want hij wordt totaal verwaarloosd.
 
Ik heb begrepen dat Pitbulls, ook al hebben ze een goede opvoeding gehad gehad, zomaar plotseling kunnen 'knappen'. Wie er op dat moment in de buurt is, heeft dikke pech. Een klein kind of een andere hond maakt weinig uit, de Pitbull zal er zijn tanden inzetten en niet loslaten.
Of het waar is weet ik niet, ik heb er geen ervaring mee.

Wil je een leuke hond en goede vriend kijk dan eens naar de Schapendoes, deze heeft zelfs een hoger IQ dan Bonnie S. Claire. :D

Dit klopt allemaal niet. Een pitbull met goede opvoeding zal nooit zomaar door 't lint gaan. Het probleem met pitbulls zijn dat hun kaken verzuren als ze echt goed doorbijten, en dan kunnen ze zonder een adrenalineshot niet meer loslaten. En soms werkt dat zelfs niet meer. Natuurlijk zitten er altijd rotte appels in een ras. Bij mij in de straat is een golden retriever(zo'n levende knuffel) afgemaakt omdat hij meerdere kinderen aanviel "zonder" reden. Nu heb ik zelf een golden retriever en ik heb nog nooit zo'n watterige, schijterige en lieve hond gezien.

De reden waarom pitbulls vaak bovenaan de "dog attacks charts" staan komt omdat ze geliefd zijn bij hondengevechten en daar vals worden gemaakt. Dit zijn meestal de pitbulls die dan later een willekeurig iemand aanvallen omdat diegene dan iets doet wat hem provoceert, onbedoeld of bedoeld. Ook is het zo dat wanneer een pitbull eenmaal bloed heeft geproefd de lat steeds lager legt en de volgende keer dat hij de kans krijgt eerder vecht. Dit is bij meerdere honden zo, niet alleen een pitbull.

Dat waaksegedrag wat jij bedoeld is geheel trainbaar & "persoons"afhankelijk. De meeste honden, van welk ras dan ook, zijn van nature waaks maar zullen vaak niet fysiek ingrijpen totdat de vreemdeling fysiek geweld gebruikt of de eigenaar, van de hond, de hond gebied aan te vallen. Je kan een hond wel trainen om altijd direct over te gaan op fysiek geweld; getrainde waakhonden etc..

Maar bedoel je wel een American Pit Bull Terrier? Er zijn namelijk meerdere honden die qua naam of uiterlijk erop lijken. Lijstje:

American Pit Bull Terrier:American Pit Bull Terrier - Wikipedia, the free encyclopedia
English Staffordshire Terrier: Staffordshire Bull Terrier - Wikipedia, the free encyclopedia
American Staffordshire Terrier: American Staffordshire Terrier - Wikipedia, the free encyclopedia
Bull Terrier: Bull Terrier - Wikipedia, the free encyclopedia

Als je besluit een dergelijke hond aan te schaffen, zorg dan dat ALLE papieren kloppen. Laat het natrekken voordat je het dier aanschaft. Als het later niet blijkt te kloppen mag de overheid hem/haar zonder reden afmaken.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me wel af waarom eigenaars van pitbulls zo weigerachtig staan tov het dragen van een muilkorf in het openbaar. Geen verwijt ofzo, maar is er eigenlijk een reden waarom je een hond beter geen muilkorf aandoet? (serieuse vraag)
 
Ik vraag me wel af waarom eigenaars van pitbulls zo weigerachtig staan tov het dragen van een muilkorf in het openbaar. Geen verwijt ofzo, maar is er eigenlijk een reden waarom je een hond beter geen muilkorf aandoet? (serieuse vraag)
Ja, de hond kan moeilijk z'n bek openhouden om af te koelen. Zelfde alsdat we jouw op een zomerdag in een plastic zak steken om af te koelen..

Wat wel mogelijk is is een soort van harnas over het hoofd waardoor je volledige controle hebt over je hond ipv dat het vastzit aan z'n nek. De hond zal dan ook automatisch dichterbij de eigenaar blijven en niet dominant doen omdat het daar niet de kans voor kan krijgen.
 
Ik vraag me wel af waarom eigenaars van pitbulls zo weigerachtig staan tov het dragen van een muilkorf in het openbaar. Geen verwijt ofzo, maar is er eigenlijk een reden waarom je een hond beter geen muilkorf aandoet? (serieuse vraag)

muilband is echt niet nodig als een hond aangelijnd zit. Voor een behandeling bij de dierenarts is een ander verhaal
 
Ik zelf heb een Bullterriër, en dat is echt gewoon een van de liefste honden die er bestaat. Je kan er gewoon alles mee doen, als je met haar aan het stoeien bent, pak ik haar wel eens bij der voorpoten en sleur er het hele huis door. prachtig vind ze dat. Gegromt heeft ze nog nooit, en gebeten al helemaal niet in die 11 jaar dat ze al leeft. Kinderen vind ze prachtig, alleen is ze daar een beetje te enthousiast mee aangezien ze gewoon letterlijk de kinderwagen in wil springen van plezier :). Nadeel is dat ze zo stom als een deur zijn, en altijd in de weg lopen. Als jij een deur open wilt doen, blijft dat beest er altijd maar voorstaan. Erg irritant :D
 
Een vriend heeft er twee, doen geen vlieg kwaad, kwa gedrag lijken ze op katten, gaan op de rand van de bank zitten, gaan in je nek liggen om te slapen etc... :D .
 
Ik heb begrepen dat Pitbulls, ook al hebben ze een goede opvoeding gehad gehad, zomaar plotseling kunnen 'knappen'. Wie er op dat moment in de buurt is, heeft dikke pech. Een klein kind of een andere hond maakt weinig uit, de Pitbull zal er zijn tanden inzetten en niet loslaten.
Of het waar is weet ik niet, ik heb er geen ervaring mee.

Grote onzin in mijn ogen. De Pitbull is nooit gefokt om agressief te zijn naar mensen toe, alleen naar andere honden toe. Wel waren bepaalde lijnen niet echt stabiel, zover ik heb kunnen lezen. Maar dat heeft dan ook met verkeerd fokken te maken. (bepaalde lijnen waren o.a. manscherp, zover ik gelezen heb)

Amerikaanse Staffordshireterriër - Wikipedia

Bovenstaande zou je kunnen lezen voor meer informatie over de Pitbull. (Oke, het gaat over AST's, maar de eerste AST's waren Pitbull's. En verder worden AST's in Amerika ook als Pitbull ingeschreven.)

Ik heb zelf twee AST's en daar zit echt geen spiertje kwaad in.
 
Verder denk ik idd wel dat het aan het baasje ligt en de opvoeding. Een man uit de buurt heeft een melchelse herder, heeft em op cursus gedaan maar al loop je maar over de stoep langs de schutting van hun huis gaat dat beest al tekeer.
Serieus veel te veel honden zijn imo te gevaarlijk mochten ze per ongeluk uitbreken.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor ras wat je pakt. Opvoeding is zeker heel belangrijk voor een hond, maar een waakhond zal geneigd zijn om te gaan waken, en een jachthond geneigd om te gaan jagen.
 
Heb nu me 2e Bull , mijn vader en broer hebben er ook een .

heb 2 kinderen van 2.5 en 6.5 jaar oud .

mijn broer 3 kidz van 3 7 en 10 .

ben me hele leven grootgebracht met honden en alleen door een Teckel gebeten.

Bull's zijn echt lief gewoon grote knuffels.

het is maar hoe je ermee omgaat , bij mij i/d buurt zijn meerder grote honden die erg agresief reageren op allerlei honden.

mijn hond heeft 2x hond gegrepen (korte waarschuwing)resp.rottweiler en mechelse herder liepen los en vielen mij en mijn hond vol aan.

verder nooit geen problemen gehad.
 
Wie heeft er (maakt niet uit hoe) ervaring met pitbulls? Qua opvoeding ervan of eventueel gewoon een kennis die er 1 heeft of uitlating in jou straat wat dan ook. Zou eigenlijk weleens willen weten welke verhalen er nou lariekoek zijn over deze US terriers en welke wel degelijk serieus zijn. Heb al het een en ander gelezen en het blijkt te zijn dat het grotendeels afhankelijk is van hoe de baas het beestje opvoed. Is het idd zo dat een pitbull die met veel liefde wordt grootgebracht ongevaarlijk is? (Ook voor onbekende betreders op hun territorium) Aangezien het toch wel vaak een bepaald soort type persoon is dat deze hond in de regel aanschaft.

Geen verdere feedback?:p
 
Nah van echte pitbulls kan je beter afblijven. Zijn gefokt om te vechten. Ben vroeger met me moeder aangevallen door een pitbull, ze bijten en laten niet meer los. Die baas van die hond schoppen maar liet nog steeds niet los.

Ok het zal grotendeels aan de opvoeding liggen, ik weet dat die pitbull die ons heeft aangevallen werd gebruikt voor hondegevechten. Maar terriers zijn redelijk moeilijke honden in omgang, vooral pitbulls zijn erg bazig.

Een kennis van ons had ook een pitbull, in het begin ging alles goed maar naarmate die ouder werd, ging hij de baas spelen over hem vrouw en klein dochtertje. Als de hond op de bank lag en iemand wilde erlangs zitten begon die te grommen en dat soort akties.

Sowiezo is het nooit slim om een hond alleen te laten met een kind en al helemaal niet met een pitbull, kinderen trekken nogal eens vlug aan de haren, oren of staart.

En dat soort honden zijn verplicht een muilkorf te dragen, anders 115 euro boete.

En die plicht is er niet voor niks...
 
Nah van echte pitbulls kan je beter afblijven. Zijn gefokt om te vechten. Ben vroeger met me moeder aangevallen door een pitbull, ze bijten en laten niet meer los. Die baas van die hond schoppen maar liet nog steeds niet los.

Nogmaals, een echte pitbull hoort niet manscherp te zijn. Verder zijn ze gefokt om te vechten met DIEREN. Niet tegen mensen. Ze moesten juist heel goed met mensen kunnen opschieten. Het mensvriendelijke karakter komt van de Oud Engelse Bulldog. Dus ik vraag me af waar je vandaan haalt dat ze agressief naar mensen zijn ???

Ok het zal grotendeels aan de opvoeding liggen, ik weet dat die pitbull die ons heeft aangevallen werd gebruikt voor hondegevechten. Maar terriers zijn redelijk moeilijke honden in omgang, vooral pitbulls zijn erg bazig.

Ik heb er hier twee, en eigenlijk zogoed als nooit problemen. ;-)

Een kennis van ons had ook een pitbull, in het begin ging alles goed maar naarmate die ouder werd, ging hij de baas spelen over hem vrouw en klein dochtertje. Als de hond op de bank lag en iemand wilde erlangs zitten begon die te grommen en dat soort akties.

Zal waarschijnlijk komen omdat hij de leider van de roedel is geworden ?


Sowiezo is het nooit slim om een hond alleen te laten met een kind en al helemaal niet met een pitbull, kinderen trekken nogal eens vlug aan de haren, oren of staart.

Je hebt gelijk dat het niet verstandig is om een kind alleen te laten met een hond. Maar dat je hem helemaal niet met een pitbull alleen moet laten ? Een pitbull en een AST hebben hetzelfde karakter als het om kinderen gaat, ze zijn er dol op en ze zullen juist niet snel bijten, aangezien ze een zeer hoge pijngrens hebben.

M'n zoontje had onze AST teef een keer echt veel pijn gedaan, hij had haar in haar 'poes' geknepen. Ze had enorm veel pijn, maar ze zou nooit happen naar de kinderen. Dat is nu juist een van de dingen die ik leuk vind aan het ras, dat ze dol op kinderen zijn.

En dat soort honden zijn verplicht een muilkorf te dragen, anders 115 euro boete.

En die plicht is er niet voor niks...

De APBT is niet legaal in Nederland, dus hij hoeft ook geen muilkorf te dragen. De AST is wel legaal, en die hoeft ook geen muilkorf te dragen.
 
Dat ze nooit zullen happen mag en kan je niet beweren. Honden en kinderen nooit alleen laten simpel.

Als je bij mij voor het raam gaat staan staat me hond ook grommend en blaffend voor het raam. Precies zoals het hoort...moetj e maar ergens anders gaan staan..., maar voor de rest is het een watje :P
Ach ze mag van mij haar huisje verdedigen! Degene die braaf binnen komen krijgen een lik...de rest tja weet ik niet...
 
M'n zoontje had onze AST teef een keer echt veel pijn gedaan, hij had haar in haar 'poes' geknepen. Ze had enorm veel pijn, maar ze zou nooit happen naar de kinderen. Dat is nu juist een van de dingen die ik leuk vind aan het ras, dat ze dol op kinderen zijn.



.

:roflol:
heeft hij zeker van papa geleerd
 
Gedrag wordt bepaald door zowel genetische als omgevings factoren.

Je kan je hond nog zo goed trainen, maar sommige factoren zal jij nooit controleren.

Dit is natuurlijk bij elk soort en niet alleen bij de "'zwarte-lijst'' honden.
 
Back
Naar boven