AndroidHealthClinic

Ik voel me lats niet!! Welke oefening is daar DÉ ''massabouwer'' voor (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KoekieMonster

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
7.756
Waardering
536
Lengte
1m84
Ik maak wekelijks gebruik van de latpulley in de gym, deze pak ik dan wijt en laat hem tot aan mijn borst komen en blijf naar het plafond kijken.
Ook doe ik daarna regelamtig zittend cable-row..
Maar ik heb het gevoel dat mijn lats niet echt lekker groeien.
De dag(en) na rugtraining heb ik meestal spierpijn in mijn traps en het middelste gedeelte van mijn rug, maar nooit in mijn lats. (nu weet ik dat spierpijn niet in verband staat met spiergroei) Maar toch zou ik graag brede lats willen bouwen.

Wat is nu echt een goede oefening voor de lats? Bent over rows? Dumbbell rows?

Chinnen kan ik nog niet, daar heb ik simpelweg nog niet genoeg kracht voor, daarom gaf ik de voorkeur aan latpulley..

Alvast bedankt!
 
oefen op chinnen
deadlift en bor's
 
Bent over rows, evt pendlay rows zijn idd de beste rug bovenrug oefeningen.
 
Je kunt nog pullovers doen
 
breed optrekken aan een stang met een riem om waar je 50 kilo schijf achter drukt.kijken of je je lats voelt vriend.:D
 
DE oefening voor mij is seated cable row, maar dan op de grond zitten met de pulley hoog. If you know what I mean ???
Lekker aantrekken die handel, even vasthouden op het zware punt en weer uitstrekken omhoog. Barbell row doe ik ook veel, en dan wijd, ook die voel je heerlijk in je lats.
 
Veel plezier:

The Modified Gymnast's Back Routine / Charles Poliquin

1) Wide-grip pull-up, AMRAP (as many reps as possible)

2) Rest for ten seconds

3) Medium-grip pull-up, AMRAP

4) Rest for ten seconds

5) Medium-grip chin-up, AMRAP (Notice your palms are now facing you.)

6) Rest for ten seconds

7) Narrow-grip chin-up, AMRAP

8) Rest ten seconds

9) Parallel grip chin-up (see below), AMRAP

10) Rest for three minutes

11) Drag your sorry butt off the floor and repeat the whole thing twice. (Rest about two minutes inbetween sets)
 
Ik voel mijn lats ook vaak niet. wil niet zeggen dat ze niet groeien ;)
 
Thanks brothers!
Ik zal het eens gaan proberen.
Moet zeggen dat ik oefeningen tegen ben gekomen die ik nog nooit gedaan heb! dus wellicht dat ze dan wel lekker gaan groeien ;)
 
voor de lat's zijn er echt wel zeeeer veel oefeningen. Welke oefening het best'e is voor de lats? ==> variatie zoals overal...
elke oefening waarbij je je adductie doet met je bovenarm of waarbij je de bovenarm naar achter brengt spreekt de lats aan. Ze doen ook nog endorotatie maar daar alleen is de ROM niet echt groot voor een echt lat oefening (maar gebeurt ook al vaak in de compound oefeningen). De oefeningen die je opnoemde spreken inderdaad de lats aan.
 
Chinnen, chinnen je ontkomt er niet aan. Al doe je er maar 2 doe dan 10 sets van 2 heb je toch je reps. Of doe ladders. Of doe elke training 10 reps totaal. Of doe in 1 training tussen elke set 2 reps chins. Allemaal manieren om je chin kracht op te bouwen.
 
Op het moment train ik benen en rug een keer per week de rest 2 keer.
Op deze manier kan ik hard en goed de benen en rug aanpakken. Ik doe dan ook redelijk wat oefeningen voor de rug en benen.

Mijn rug dag ziet er zo uit:
chin ups
pendlay row
latpully front (breed)
deadlift
cable row / straight arm pulldown
rear delt row voor de achter kant schouders
 
En je tilt hem van de grond iedere rep weer
 
Hmm Milos Sarcev, binnenkant borst? :rolleyes:
 
Back
Naar boven