AndroidHealthClinic

Ik voel me lats niet!! Welke oefening is daar DÉ ''massabouwer'' voor (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik voel chinnen alleen maar in men lats eigenlijk.
Kan er nu 20 op rij, 7 toen ik nog niet trainde :)

Je ben misschien vrij zwaar dat je moeite hebt om te chinnen ?
 
chinnen maar dan goed je lats uit rekken.
 
breed optrekken aan een stang met een riem om waar je 50 kilo schijf achter drukt.kijken of je je lats voelt vriend.:D

goeie tip tegen iemand die uberhaupt niet kan chinnen :rolleyes:

ontopic: zou toch maar pullups/chins gaan aanleren, het lijkt een onbegonnen zaak, maar voor je het weet heb je inderdaad die riem nodig
 
Ik vind chinnen de fijnste oefening voor de rug. Een hoop setjes in een lage rep-range en daarna voel je je lats heerlijk.
 
Ik chin nooit, en ben erg wijd gebouwd in mijn rug.

Het voelen heeft niks met de oefening te maken.

Je moet je mind muscle connection verbeteren. Wil niks meer zeggen dat je je spieren moet leren voelen.
In dat opzicht vind ik chinnen voor een beginner waardeloos (ik zeg niet dat de oefening waardeloos is).

Probeer eerst eens je rug spieren zo te spannen. Dus gewoon een soort van row beweging maken (gewoon zonder gewicht). Dus voer de oefening gewoon zo uit en probeer hem te voelen.
Dan doe je hetzelfde met een gewicht/machine/stang en probeer dan weer de spier te voelen.

En dan kun je langzaamaan verzwaren.

Ik zelf voelde mijn rug het 1e jaar ook niet. Hij groeide wel wat, mara niet extreem. Toen las ik ooit een tip in een blad.

Je moet je schouderbladen naar elkaar toe trekken bij maximale contractie. En toen begon de rug steeds beter te voelen en te groeien.

Succes!
 
@RichardV:
Waarom Chin je niet? Te zwaar?
 
@RichardV:
Waarom Chin je niet? Te zwaar?

Nee heb het een tijdje geprobeerd.
En kon er een stuk of 5. Alleen ik kan mijn handen niet in de normale positie houden door een blessure aan mijn onderarm.
En vind hem weinig meerwaarde hebben tov een pull down voor mij.
Een pull down kan ik meer richten op mijn spieren, en bij chin word het meer een kracht oefening voor mij.
 
Ik voel mijn lats ook niet bij BOR, maar ik ga er wel op vooruit in gewicht dus dat boeit mij niet zoveel.
 
Hmm Milos Sarcev, binnenkant borst? :rolleyes:

Dus omdat Milos in binnenkant borst gelooft is hij totaal waardeloos als atleet/trainer?

milos10.jpg
 
Ik voel mijn lats ook niet bij BOR, maar ik ga er wel op vooruit in gewicht dus dat boeit mij niet zoveel.

Misschien word je techniek wel steeds slechter en ben je meer aan het gooien.
Of je techniek om te liften word steeds beter, maar je wint geen spiermassa.

Het gaat er toch juist om dat je je spier voelt trainen (tenminste BB uitgangspunt hebt).

En bij bor is het juist makkelijk om je spieren te voelen.
Als je de stang tegen de buik aan hebt moet je de schouderbladen naar elkaar flexen en dan voel je hem wel hoor. Goed rekken en flexen van de bladen. Heerlijk gewoon.:D
 
Als gewoon chinnen nog niet lukt, kun je altijd eerst assisted chins proberen, zeker als je zo'n 'multipower' tower ding ter beschikking hebt.
Gewoon het gewicht laten zakken als je voldoende reps kunt maken. Voor je het weet heb je die riem en schijf nodig :rolleyes:

Ik heb wel niet direct een idee hoe je assisted chins kan doen met enkel een stang in de buurt.

EDIT :

Heb op exrx gevonden hoe je die wel kan doen, met een trainingspartner.
 
Laatst bewerkt:
Misschien word je techniek wel steeds slechter en ben je meer aan het gooien.
Of je techniek om te liften word steeds beter, maar je wint geen spiermassa.

Het gaat er toch juist om dat je je spier voelt trainen (tenminste BB uitgangspunt hebt).

Ach het komt nog wel. Mijn techniek blijft hetzelfde dus daar zal het niet aan liggen. Niet veel mensen zullen al flinke lats hebben met een BOR van maar 70 kg. Eerst voelde ik bijv. mijn borst ook nauwelijks bij het benchen, nu veel meer.
 
Voor de meeste jongens is chinnen een biceps oefening. De reden dat je je lats niet voelt is dat je waarschijnlijk teveel gewicht en momentum gebruikt.

Die filmpjes die gepost zijn van Milos Sarcev zijn echt wel goed hoor.

Hier op het forum is iedereen veel te veel met de grote 3, zware gewichten, PR's en dergelijke bezig. Leuk, maar ga dan powerliften. Bodybuilding gaat meer over de spieren dan over de gewichten...
 
Chinnen blijft een basis voor de latissimus dorsi ;)
 
wat voor mij werkt is het volgende:
zwaar deadliften
rear delt row
bent over row
shrugs
 
Back
Naar boven