MuscleMeat

MarcJ 5x5 (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

ik morge oo squat mp en deads:)

zkers, kijk vooral uit naar de mp omdat toch mijn zwakke punt nohg is, heb hem namelijk altijd behind de neck gedaan en in de smith en daar is die pr op gebaseerd, los is moeilijker maar wel bevredigender merk ik :D

ja das waar maar in week 4 of 5, als ik me niet vergis doe je pr's toch? dat lijkt me toch niet zon goed idee, heb nl een spier gescheurd in me nek en 2 nekwervels stonden scheef.

vervang je mp nooit door bijv inclines? ...pak je wel je borst meer natuurlijk maar goed


nee, want mijn borst is niet de zwakke factor in dit alles. de reden waarom dat mp en benh zo laag is is door de schouders en armen.. vandaar. mijn borst.. daar heb ik alleen maar met flyes echt inspanning en spierpijn
 
doe je de mp trouwens staand of zittend?
 
W4, D2

Extreem!! leerzame dag voor me jongens, nadere uitleg hieronder

begon met rekken, strekken en warm maken, licht squatten met 40 kilo en ook alvast mp doen met losse stang. mijn linker laterale schouder voelde echter al wat pijnlijk en ik had al een klein vermoeden hoe de rest van de mp training zou verlopen. dus ik tussendoor steeds met de stang alleen opwarmen en ik begon al wat warmer te worden dus hoppa, op naar de squat

Squat
5x60
5x72,5
5x86,25
5x86,25

pussy weights ( wel wat inspanning maar niks bijzonders). echter bij de smith squat werkte ik al dat bij het terug haken ik steeds wat steken kreeg in mijn schouderbladen, maarja op naar de mp

MP
5x35 ( en toen wist ik het al)
5x41,25 ( meer inspanning benodigd dan normaal)
5x48,75 ( laatste 3 reps met spotter hulp:mad::mad: BAM, slap in tha face)

voelde me echt beroerd na dit setje, de spotter dacht dat dit zwaar gewicht voor me was maar vorige keer ging het zo velen malen mkkelijker.

5x42,5
5x45( beetje hulp)

stekende pijn in mijn linker schouder. wat is nu, mijn 5rm is gebaseerd op een bulkperiode van de vorige keer in de smith. bij het losse mp ( wat ik dus nu pas zo'n 5x gedaan heb ofzo in totaal) moete die stabilisatoren werk doen wat ze niet gewend zijn en dat merk ik zwaar. vooral de lateral side van de schouders hebben het zwaar. ik had al zo'n vermoeden de vorige keer

Deads
5x86,25 ( moest ****ing 88 zijn k*tzooi:mad:)
5x105
5x123,2
5x140 ( laatste 2 toch met deadstop want de armen moesten steeds even grip bijstellen)

nou, nadat ik dus 5x86,25 had gedaan ipv 5x88 wou ik het liefst naar huis gaan, de training voelde niet meer perfect aan, ik voelde me een ****ing loser maar ging toch door, bij 5x140 ging de adrenaline door mijn lijf en tilde de shit omhoog, met deadstop had er zkers 7 misschien zelfs 8x140 ingezeten. maar wil dit vermijden als de tyfus. de drang om de toppen naar ijser zijn k*tpost ( ben proud op je kerel) heb ik nog kunnen weerhouden

Decline situps
26xBW
2x15xBW ( wil ze niet te zwaar belasten, deed al aardig pijn en ik wil ze gewoon late rusten)

maar die mp liet me geen rust dus, op naar de smith en ja hoor 5x55.

Dus wat nu, dilemma. het gewicht op de losse mp moet ik bijstellen dat zkers. als ik Lenn zie, die heeft een mindere mp , maar een sterkere bench dan mij , dus dan is mijn mp ook gewoon te zwaar om vol te houden. Of zal ik toch liever terug naar smith? of zal ik overstappen op incline, wat nu nog gaat gezien mijn borst NOOIT spierpijn heeft door BP en mijn schouders dus wel...... input zou geweldig zijn jongens....

en zoals ik al zei, Bill Star is ruw en hard en kreeg vandaag een dikke spiegel voor mijn neus.
 
maak je niet al te druk om het gevoel van 1 enkele training... voor het resultaat van deze cycle zal het echt weinig uitmaken. so, relax dude :)

misschien is het wel wijs om idd een (aantal) stapje(s) terug te doen met de MP om vervelende blessures voor te zijn.

ben benieuwd wat eventuele ervaringsdeskundigen ervan zeggen.

hoe dan ook, succes ermee man!
 
maak je niet al te druk om het gevoel van 1 enkele training... voor het resultaat van deze cycle zal het echt weinig uitmaken. so, relax dude :)

misschien is het wel wijs om idd een (aantal) stapje(s) terug te doen met de MP om vervelende blessures voor te zijn.

ben benieuwd wat eventuele ervaringsdeskundigen ervan zeggen.

hoe dan ook, succes ermee man!

hmm ja is ook, maarja, het is aps week 4 en toch voelt het k*t aan zeg maar..... je wilt gewoon zoveel don he.. maar het is wel een geweldige oefening, mijn schouders voel ik nu ook echt, de spieren en ales wat zich daar bevind. ik doe ook gewoon wat stapjes terug... :thumb:
 
ik zou ff wat terug gaan want anders zit je nog steeds in de smith, daar zou je later kan weer spijt van krijgen.

jammer van de pijn in je schouder maar luister er na en ga niet overbelasten.
verder goeie training:)
 
We hebben allemaal wel eens een mindere dag. volgende keer gewoon beter.
Ik zou gewoon los mp blijven doen. Gewichten bijstellen en gas geven.
 
ik zou ff wat terug gaan want anders zit je nog steeds in de smith, daar zou je later kan weer spijt van krijgen.

jammer van de pijn in je schouder maar luister er na en ga niet overbelasten.
verder goeie training:)


ja is ook zo

bedoel, de 5x55 in de smith bewees mij dat ik niet te weinig had gegeten ofzo, het is dat los veel zwaarder is als smith en ik juist die als uitgangspunt had genomen. de eerste 3 weken ging het nog maar daarna wordt icm borst training gewoon te zwaar dus we brengen hem omlaag, volgende week 5x50-51 op het programma, dat moet wel gaan denk ik , zo ben ik ook begonnen

het voelde alleen k*t maar ben voor de ret nog zeer pos. over bill star, vooral de rows doen zwaar pijn en merk het ook aan mijn lats die normaal zelden pijn deden....... w zullen zin wat de 5 weken me gaan brengen he :thumbs:

voor zondag ( want ka zaterdag niet) staan 3x118 squat, 3x72 bench en 3x67 op het programma
 
vandaag maximale spierpijn in mijn schouders dus MP houden we er toch in :thumb:

alleen even mijn schema erop aanpassen. vandavond avondje stapen in dusseldorf en morgen weer werken dus training pas weer zondag, ben ik ook compleet hersteld voor die training en vanaf dan week 5. kan niet wachten :P
 
als je echt wedstrijden wil gaan doen , kun je beter los gaan squatten.
het gaat ook om evenwicht en techniek , dat kun je onmogelijk aanleren in de smith.
 
als je echt wedstrijden wil gaan doen , kun je beter los gaan squatten.
het gaat ook om evenwicht en techniek , dat kun je onmogelijk aanleren in de smith.

i know, maar ik heb die wedstrijdambitie niet, dat gaat me te ver. en dat los nouja,. ik ga nietvoor die squat naa een andere gym toe, darvoor is deze te fijn zeg maar. de rest kan alles los, alleen de squat niet. laat dat nou juist het onderdeel van me lichaam zijn wat wil groeien als ik er alleen al naar kijk..

thnx for the input bro
 
W4,D3

einde van week 4, lekkere training

Squat
5x60
5x72,5
5x86,25
5x101
3x118.75
8x86,5

Bench
5x35
5x45
5x53,75
5x61,5
3x72,5
8x53,75

BOR
5x33,75
5x41,25
5x50
5x57,5
3x67,5
8x50

Dips
3x8xBW ( volgende week weighted alleen we hebben geen weighted belt :mad:)

Ez Bar Curl
1x8x + 22,5
1x8x + 23,75 ( PR)
1x8x + 23,75 ( monster cheating laatste 3 reps)

Lying French Press
1x8x + 32,5 ( PR)
1x6x + 35 ( PR)
1x5x + 35

was best pissed want dacht dat ik 35 mijn normale gewicht was maar bleek dat vorige week 6x + 32,5 pr was en niet + 35 :p
 
heb je nog last van je schouder? of is het geen erge blessure geworden?
 
belt heb je toch niet perse nodig, klem een dumbbell tussen je benen.
 
heb je nog last van je schouder? of is het geen erge blessure geworden?

hee, nee, niet meer, het is ook geen blessure, het is gewoon een weakspot :P...... mijn schouders zijn te zwak en door de mp nu eens lekker los en goed te doen krijgen ze er van langs, gewoon gewicht wat omlaag en knallen maar.

@ rusher: ja, dat met die dumbbell wil ik wel eens proberen ja, maarja, hoe zwaarder het wordt hoe k*tter met die dumbbell he..
 
wij hebben schijven met "handvaten" er in dus daar kan je de halterriem door heen doen. werkt goed:D
 
wij hebben schijven met "handvaten" er in dus daar kan je de halterriem door heen doen. werkt goed:D

idd hebben wij hier ook..is relaxed he..ken je dat riempie er zo doorheen doen :D

oke mooi dat t geen blessure is marcj ...ga lekker door met knallen dan :D
 
Back
Naar boven