Fitness Seller

Oranje zet grote stap op weg naar EK (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wie zag nog meer dat er een gozer gewoon de lucht in sprong terwijl de tackel naast was:D
 
Waarom zit de beste middenvelder van de champions leaque van afgelopen seizoen op de bank?

Omdat hij niet in het succesvolle systeem van Oranje past.

:D

Vind het ook ronduit belachelijk dat de beste man op de bank zit.

Vond het een vreselijke wedstrijd om te zien. Albanië verdiende meer dan dit. Ik vond het gewoon sneu voor die Albaniërs dat ze verloren. Die gasten hebben er voor geknokt en dan zo het schip in gaan vlak voor tijd.

Zal mij weer benieuwen hoe de volgende wedstrijd van het Nerderlands elftal gaat.... :rolleyes:
 
wie zag nog meer dat er een gozer gewoon de lucht in sprong terwijl de tackel naast was:D

Haha ja, ik lag helemaal dubbel :roflol: Wat nog het mooiste was, is dat hij nog een vrije trap kreeg ook, waaruit onze eigen Melchiot van der Sar eens even ging testen :roflol:
 
wie zag nog meer dat er een gozer gewoon de lucht in sprong terwijl de tackel naast was:D

haha , jah heb echt in een deuk gelegen hier en kwam niet meer bij.wat een sport ook he.de hele wedstrijd liggen ze op de grond.en die kopbal in eigen doel.waar dat op sloeg weet ik ook niet.
 
Het is lastig op elkaar ingespeelt te raken als je maar eens in de twee maanden kan voetballen. Zoiets zal dan op een toernooi en in de voorbereiding van dat toernooi moeten gebeuren. Zelfs Van Gaal slaagde er niet in om een ingespeeld team te formeren. De reden dat ik nu meer vertrouwen heb in een goed resultaat dan WK2004 is omdat spelers als Van Persie, Van der Vaart en Sneijder zich bewust beginnen te worden dat zij de spelers zijn die een team op sleeptouw moeten nemen en bij hun clubs leren om verantwoordelijkheid te nemen.

Barça heeft ook geen echte buitenspelers, ze hebben een dribbelaar ala Messi op rechts (vergelijkbaar met Robben) en een trukendoos met het verkeerde been op links (vergelijkbaar met Van Persie).

Om de week 10 andere spelers selecteren, waardoor grootheden als Clarence Seedorf met Orlando Engelaar en Kevin Bobson moet gaan trainen draagt nou ook niet echt bij aan het teamgevoel.
 
Wanneer was het nou voor het laatst dat figuren als Bobson geselecteerd werden? En gelukkig hebben we aan die experimentele fase in ieder geval nog 1 nuttige speler over gehouden, Boulahrouz, de speler die destijds bij RKC speelde.
 
Wanneer was het nou voor het laatst dat figuren als Bobson geselecteerd werden? En gelukkig hebben we aan die experimentele fase in ieder geval nog 1 nuttige speler over gehouden, Boulahrouz, de speler die destijds bij RKC speelde.

En hoe vaak zien we die nog spelen :roflol:
 
Personelijk vond ik het Nederlandse elftal in 1998 het beste elftal die we hebben gehad. Beter zelfs als in 1988 ek. Zoveel kwalieteit alleen tegen Brasil met panaltys eruit, dat was jammer. Ze waren toen echt het wereld kampioenschap waard.
 
Wk in Amerika waren ze ook sterk
 
Personelijk vond ik het Nederlandse elftal in 1998 het beste elftal die we hebben gehad. Beter zelfs als in 1988 ek. Zoveel kwalieteit alleen tegen Brasil met panaltys eruit, dat was jammer. Ze waren toen echt het wereld kampioenschap waard.

Inderdaad wat een toernooi :cool: Vlak voor tijd nog een penalty onthouden toen Van Hooydonk vast werd gehouden maar die hadden we toch het stadion uit gepeerd.
 
Nu hebben we ook genoeg kwaliteit, op de verdediging na.
 
doei we missen echt heel veel kwaliteit om een ek te winnen..

keepers: sar,stekelenburg,timmer. sar over zijn top maar nog betrouwbaar,stekelenburg redelijk en timmer kansloos.
rb: melchiot(telicht)boulahruz(opbouwend zeer zwak)
cv: ooijer(wissel blackburn) matthijsen(nooit wat in gezien)
cv: heitinga(aardig en nuttig maar geen leider) bouma(linksback bij aston komt te kort)
lb: urby(talent voor toekomst maar nu nog niet top) de cler(vind ik eigelijk de beste back op dit moment)
cm: de zeeuw(leuk maar geen top) seedorf(wereldtop maar wissel onder marco)
rm: sneijder(wereldtop) affelay(talent voor toekomst maar nu nog geen top) er van uit gaand dat eindelijk de jong en landzaat afvallen!
lm: gio(prima speler)
rb: vdvaart(geen rechtbuiten maar goed) vpersie(wereldtop)
sp: ruud(wereldtop) kuijt(prima teamspeler) huntelaar(killer maar nog geen top)
lb: robben(wereldtop mits fit) babel(toptalent)

conclusie: aardig middeveld,goede aanval maar drama defenisie
 
doei we missen echt heel veel kwaliteit om een ek te winnen..

keepers: sar,stekelenburg,timmer. sar over zijn top maar nog betrouwbaar,stekelenburg redelijk en timmer kansloos.
rb: melchiot(telicht)boulahruz(opbouwend zeer zwak)
cv: ooijer(wissel blackburn) matthijsen(nooit wat in gezien)
cv: heitinga(aardig en nuttig maar geen leider) bouma(linksback bij aston komt te kort)
lb: urby(talent voor toekomst maar nu nog niet top) de cler(vind ik eigelijk de beste back op dit moment)
cm: de zeeuw(leuk maar geen top) seedorf(wereldtop maar wissel onder marco)
rm: sneijder(wereldtop) affelay(talent voor toekomst maar nu nog geen top) er van uit gaand dat eindelijk de jong en landzaat afvallen!
lm: gio(prima speler)
rb: vdvaart(geen rechtbuiten maar goed) vpersie(wereldtop)
sp: ruud(wereldtop) kuijt(prima teamspeler) huntelaar(killer maar nog geen top)
lb: robben(wereldtop mits fit) babel(toptalent)

conclusie: aardig middeveld,goede aanval maar drama defenisie

Vd Sar, weinig betere op deze wereld, keepte afgelopen week nog fantastisch voor Man United, dus over zijn top? Haha.

Verdediging is idd niks, op de Cler na.

Middenveld is prima, alleen moet dat heel anders ingedeeld, dan is het ook wereldtop. En van Bommel moet terug, afgelopen seizoen verkozen door de supporters tot beste speler van Bayern Munchen, gewoon wereldtop dus.

Seedorf, van Bommel, vd Vaart

Sneijder

Aanval is wereldtop.

En met zo'n middenveld zou Gio ook weer terug naar de verdediging kunnen. En voor wk 2008 zou Hofland eventueel ook weer mee kunnen als ie in zo'n vorm blijft, speelde afgelopen weekend fantatisch tegen Roda. Overigens opvallend dat je Babel toptalent noemt en Affelay niet, zal wel met Babel zijn Ajax verleden te maken hebben neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
Wauw, ik ben het gewoon eens met Beest Kruis :o
 
Wanneer was het nou voor het laatst dat figuren als Bobson geselecteerd werden? En gelukkig hebben we aan die experimentele fase in ieder geval nog 1 nuttige speler over gehouden, Boulahrouz, de speler die destijds bij RKC speelde.

Speelde Romano Denneboom ook niet eens onder Van 'batse'

Ik vat het zo samen qua kwaliteit :

Doel : Top

Verdediging : Gemiddeld tot matig

Middenveld : Wereldtop

Aanval : Wereldtop

Trainer : Slecht
 
De aanval en het middenveld van het Nederlands elftal kunnen van wereldtop zijn ja, als de poppetjes op de juiste plek worden gezet. Nederland heeft geen buitenspelers, op Robben na, maar die raakt al geblesseerd bij een potje schaken. En toch blijven we met buitenspelers spelen, en dan ook nog een linkspoot op rechts en een rechtspoot op links. Gek he, dat de spits geen bruikbare voorzetten krijgt.

Van mij mag het zo:

------------------------Van der Sar----------------------

Boulahrouz----Heitinga--------------Ooijer----------De Cler

van Bommel------Sneijder--------van der Vaart-----Davids

-------------van Persie-----------van Nistelrooy

Sneijder en van der Vaart kunnen dan voor de creativiteit vanaf het middenveld zorgen, met dan Davids en van Bommel om de rotzooi op te ruimen. Ze spelen dus niet echt op 1 lijn zoals ik ze hier heb neergezet, maar met van der Vaart en Sneijder dus aanvallender, en afwisselend vlak achter de spitsen. Desnoods kan Davids vervangen worden door van Bronckhorst en van Bommel door de Zeeuw. Heitinga kan vanaf de centrale verdedigingspositie doorschuiven naar het middenveld in balbezit, om zo nog meer controle over het middenveld te krijgen. Ik zou dus gewoon lekker 4-4-2 spelen, volgens mij kunnen we in de bovenstaande opstelling van iedereen winnen.
 
Ik snap je opstelling niet precies. Waar staan al die middenvelders? Je kan ze wel leuk allemaal opstellen maar het moet tactisch ook een beetje steek houden. Zoals ik het zie is het onmogelijk om 2 centrale aanvallende middenvelders op te stellen en 2 centrale defensieve middenvelders. Als je 4-4-2 wilt spelen kun je dat op 2 manieren doen, de "goede" manier (met een ruit) of de slechte manier (met een kommetje).
 
Ik snap je opstelling niet precies. Waar staan al die middenvelders? Je kan ze wel leuk allemaal opstellen maar het moet tactisch ook een beetje steek houden. Zoals ik het zie is het onmogelijk om 2 centrale aanvallende middenvelders op te stellen en 2 centrale defensieve middenvelders. Als je 4-4-2 wilt spelen kun je dat op 2 manieren doen, de "goede" manier (met een ruit) of de slechte manier (met een kommetje).

Van der Vaart en Sneijder doen in mijn opstelling het creatieve werk op het middenveld. Afwisselend moeten dan Sneijder en van der Vaart achter de spitsen komen.

Zo dus:

Scenario 1:

Bommel----------Vaart-----------Davids

-----------------Sneijder---------------

Scenario 2:

Bommel----------Sneijder-----------Davids

------------------Vaart---------------

van Bommel en Davids kunnen dan wat meer naar binnen knijpen, zodat je dus 3 middenvelders op een rijtje krijgt, waarvan de middelste creatief is, en nog 1 er voor, om met de spits te kaatsen bijvoorbeeld. Bommel en Davids moeten dan dus gewoon het balverlies dichtlopen.
 
dat een oranje een grote stap zet op weg naar het EK, vind ik echt niet knap ofzo. In de groep waar ze nu zitten zou het ook echt heel erg zijn als ze het niet hadden gehaald:rolleyes:
 
Maar nu stel je Seedorf niet op, die imo altijd moet spelen. Bovendien waarom Davids nu wel? Hij is al 34, oke leeftijd maakt niet uit, maar hij heeft al tijden niet bij Nederland gespeeld. Aan de andere kant als ie dit seizoen een goed seizoen bij Ajax draait zou die opzich wel terug kunnen.

Ook is hij alweer een tijdje geblesseerd, alhoewel die wel weer bijna fit is geloof ik.
 
Back
Naar boven