MuscleMeat

Bulk jij wel of niet ?

Bulk jij ?

  • jah ik bulk

    Stemmen: 66 69,5%
  • nee ik bulk niet

    Stemmen: 29 30,5%

  • Totaal stemmers
    95

Bezoekers in dit topic

In je openingspost geef je aan dat je 200/300kcal boven je onderhoud eet. Dat is dus ook bulken, ook al noem je het niet zo. Het is niet alleen bulken als je 500kcal boven je onderhoud zit, dat is gewoon een algemene richtlijn. Als iemand van 500kcal boven onderhoud 2,5kg vet aankomt in de week is dat natuurlijk niet zo verstandig ;)

Het is voor een naturel heel moeilijk om zonder enig kcal overschot spiermassa aan te zetten. Beginners zal het wel lukken, maar als je al enkele jaren traint gaat de voeding toch een steeds grotere rol spelen.



Het lijkt me toch wel makkelijk dat, als je dan toch gaat bulken, je het wel clean doet. Je wilt toch de juiste voedingsstoffen binnen hebben. Als je echt goed clean eet, met de juiste verhoudingen, en je komt zo aan je kcal overschot, zal je toch echt sneller spiermassa aanzetten dan wanneer je elke dag 8 Big Mac's, 4 Magnums en 2 zakken snoep leegeet. Het doel van bulken is toch niet om dikker te worden, maar juist om meer spiermassa te kweken. Dik worden kan iedereen, daar is geen kunst aan.

Ik doe het zeg maar zo : op trainingsdagen 200a300 cals meer door mijn postworkout shake. Dit vind ik niet bulken. En op niet trainingsdagen onderhoud. Maar op het moment zit ik 400 cals onder onderhoud al enkele weken. Door niet trainen en te vel bier en ongezonde shit afgelopen zomer
 
Laatst bewerkt:
ik bulk niet, zit ongeveer 175 kcal onder onderhoud
 
Ik doe het zeg maar zo : op trainingsdagen 200a300 cals meer door mijn postworkout shake. Dit vind ik niet bulken. En op niet trainingsdagen onderhoud. Maar op het moment zit ik 400 cals onder onderhoud al enkele weken

Je bent dan voor jezelf niet actief aan het bulken, maar feit is, dat je (op trainingsdagen dan) een kcal overschot krijgt. Het is niet echt bulken als een gek, maar het blijft in theorie wel bulken :) Je hoeft het geen bulken/cutten te noemen, maar het is wel zo :) Veelste veel mensen krijgen bij bulken het idee dat je je elke dag helemaal rot moet vreten, maar dat is helemaal niet zo. Ik kom heel erg snel gewicht aan. Als ik dagelijks 500kcal boven m'n behoefte zou gaan zitten, dan kom ik echt letterlijk 2 tot 4 kg per week aan. Als ik zwaarder wil worden, dan eet ik dus met de bedoeling om zwaarder te worden. Of dat nou 50kcal boven onderhoud is of 500kcal, dat maakt niet uit, het blijft bulken :)

Maar ik snap wel wat je bedoelt, en zie je punt ook wel :)
 
Je bent dan voor jezelf niet actief aan het bulken, maar feit is, dat je (op trainingsdagen dan) een kcal overschot krijgt. Het is niet echt bulken als een gek, maar het blijft in theorie wel bulken :) Je hoeft het geen bulken/cutten te noemen, maar het is wel zo :) Veelste veel mensen krijgen bij bulken het idee dat je je elke dag helemaal rot moet vreten, maar dat is helemaal niet zo. Ik kom heel erg snel gewicht aan. Als ik dagelijks 500kcal boven m'n behoefte zou gaan zitten, dan kom ik echt letterlijk 2 tot 4 kg per week aan. Als ik zwaarder wil worden, dan eet ik dus met de bedoeling om zwaarder te worden. Of dat nou 50kcal boven onderhoud is of 500kcal, dat maakt niet uit, het blijft bulken :)

Maar ik snap wel wat je bedoelt, en zie je punt ook wel :)

Ik kom anders ook te snel aan. Ik bulk dan alleen op trainings dagen. En dan vind ik een halve kg aankomen per 2 maand netjes En hoef ik volgen jaar niet weer te gaan cutten.
 
Daar verschil ik dan in mening, op dit niveau vind ik een halve kg per 2 maanden veel te weinig, dat is maar 3kg op een jaar...
 
Ik kom anders ook te snel aan. Ik bulk dan alleen op trainings dagen. En dan vind ik een halve kg aankomen per 2 maand netjes En hoef ik volgen jaar niet weer te gaan cutten.

Halve kg per 2 maanden? Dat vind ik wel heel erg weinig. Ik kom al een kilo aan als ik een avondje flink doorzak :D
 
ik bulk beetje :)

ik kijk gewoon of ik massa bykom, gaat mn % te hoog dan minder ik wat :)
 
Halve kg per 2 maanden? Dat vind ik wel heel erg weinig. Ik kom al een kilo aan als ik een avondje flink doorzak :D
dit is dan wel puur vvm en ben ik ook nog iets droger geworden

Edit
wat dat betreft kan ik ook wel sneller gainen zoals je ziet. Ben in een paar jaar (5 ongeveer) tijd van 60 naar 94 kg gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Nee niet echt, gewoon een beetje vet op de botten om de blessures tegen te gaan en mijn gewrichten soepel te houden.

Daarnaast vind ik off season ballen niet mooi :D
 
dit is dan wel puur vvm en ben ik ook nog iets droger geworden

Edit wat dat betreft kan ik ook wel sneller gainen zoals je ziet. Ben in een paar jaar (5 ongeveer) tijd van 60 naar 94 kg gegaan

Ok, goed bezig toch :thumbup: :)
 
achja, eet gemiddeld 4000+ kcals dagelijks terwijl mijn onderhoud rond de 3300 ligt en kom maar 600gram per week aan, zou het bulken kunnen noemen.
 
achja, eet gemiddeld 4000+ kcals dagelijks terwijl mijn onderhoud rond de 3300 ligt en kom maar 600gram per week aan, zou het bulken kunnen noemen.

en hoeveel daarvan is VVM?
 
bij mij gaat het echt snel in een half jaar van ongeveer 60 kg naar 83 kg gegaan. Mn BF is bijna hetzelfde (nu 13%). Niemand gelooft me behalve de mensen die me vanaf het begin hebben meegemaakt. Dus ik zal wel goed aan het bulken zijn. Moet wel zeggen dat ik vroeger nooit meer dan 1500 kcal at dus dat kan het ook zijn.
 
. Dus ik zal wel goed aan het bulken zijn. Moet wel zeggen dat ik vroeger nooit meer dan 1500 kcal at dus dat kan het ook zijn.

lol , ik ga al dood op een dag als ik dat moet eten ivm dieet :P
 
achja, eet gemiddeld 4000+ kcals dagelijks terwijl mijn onderhoud rond de 3300 ligt en kom maar 600gram per week aan, zou het bulken kunnen noemen.

Dat is meer dan 30 kg per jaar
 
dat zeg ik, dat je 1500 zo makkelijk naar binnen hebt, pizzatje , hoppa 1500kcal :D

owh zo ja ik las het ff verkeerd. Ik had vroeger ook nooit hongerbesef maar nu ga ik al dood als ik 2,5 uur niets heb gegeten :roflol:
 
ik bulk maar niet overdreven. paar honderd kcal boven onderhoud.
 
Back
Naar boven