XXL Nutrition

Salaris minister gaat omhoog

Bezoekers in dit topic

:roflol: lekker neergeschreven :D maar gelijk heb je zeker.120.000 euro in het jaar.kijk wat voor dingen ze verzinnen.een gewoon mens moet keihard werken.bijvoorbeeld in een fabriek achter de lopende band en word afgeschepen met 1100 of 1200 in de maand en zon kneus die geen **** uitvoert alleen een beetje dit en dat verzinnen krijgen een salarisstrook die langer is dan mijn voedingsschema en dan ook nog een verhoogd word.en dan werken ze zo hard volgens jullie ?
Ministers en minister-presidenten zijn ook gewone mensen.. En waar kom jij met het idee dat dat zij niet gruwelijk hard werken? Heb je er persoonlijke ervaring mee of niet?

Minister/minister-president zijn is een van de stressvolste baantjes die je kan hebben. Vier jaar lang, soms langer soms korter, moet je dag & nacht paraat staan. Je werkt 10-14 uur per dag. Have fun.

Mensen die de hele dag in een fabriek werken achter zo'n bandje hebben we niet meer in Nederland. Tegenwoordig zijn je taken wisselend in zo'n soort, voor laag opgeleiden, fabriek. Geestdodend is het misschien alsnog maar niet keihard zwoegen. Je had beter een bouwvakker of putjesschepper of een ander fysiek zware baan als voorbeeld kunnen geven. Daar komt nog bovenop dat je het meeste verdient met je hersens en niet met je handen. M'n stiefvader is ook schilder en er gaat geen dag voorbij dat hij niet zegt dat hij een betere en hogere opleiding had willen hebben.
Niet dan?

Moet Balkenende meer dan zijn huidige 120.000 euro per jaar verdienen?

Is het een held ofzo? Nee het is een minister president van een klein k*t landje.
Dit is wel bruto he? En alsof het besturen van een groter land veeeeeel meer van iemand vergt dan dat van een klein land. Maakt geen ruk uit. Hoeveelheid stress blijft ongeveer hetzelfde. Balkenende mag best meer verdienen, er is niemand anders die nu zijn taak beter kan doen/had kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
er is niemand anders die nu zijn taak beter kan doen/had kunnen doen.

Nou, daar wil ik wel vraagtekens bij zetten hoor. Maar dat heeft meer te maken met politieke voorkeur. ;)
 
Onuitvoerbaar.

En hoe wil je dat vormgeven bij de minister van economische zaken of van ontwikkelingshulp? Ja, je kan een bonus plakker op het aantal mensen dat uit de wao wordt geholpen of het aantal mensen dat veroordeeld wordt maar betekent dit dat de rest van de werkzaamheden die de minister van sociale zaken respectievelijk justitie doet onbelangrijk is? maw waar wil je een bonus op plakken? En hoe wil voorkomen dat ze alleen maar gaan voor de bonus en de rest maar links laten liggen?
De bonus wordt niet aan één iets gekoppeld maar aan een algemeen rapport dat je door een onafhankelijke commissie laat opstellen. Onuitvoerbaar, kom zeg, wel een beetje open staan voor nieuwe dingen, jullie zijn toch zo 'progressief' bij links?
 
Tsja, ik heb liever de beste mensen in de regering dan in het bedrijfsleven, dus die salarissen mogen wel een beetje in verhouding zijn. Als het ook nog eens geen reet verdient gaat echt niemand de politiek in, behalve wat idealistische halve zolen. Je wordt alleen maar uitgescholden en hebt nauwelijks meer een leven in die functie. Er zijn genoeg talentvolle mensen die om die reden een ministerschap hebben afgewezen.

Die paar miljoen totaal aan salaris betaalt zich ruimschoots terug in beter beleid als het goed is.
Lonen van die functies verhogen zonder verdere voorwaarden trekt niet alleen mensen met talent aan, maar ook een hoop zakkenvullers. De meeste mensen die hun job graag doen (en daardoor beter werk leveren), plaatsen volgens studies hun loon op de tweede plaats. Ik zou dus niet de lonen als enige oorzaak aangeven bij een tekort aan goede politiekers...
 
Ministers en minister-presidenten zijn ook gewone mensen.. En waar kom jij met het idee dat dat zij niet gruwelijk hard werken? Heb je er persoonlijke ervaring mee of niet?

Minister/minister-president zijn is een van de stressvolste baantjes die je kan hebben. Vier jaar lang, soms langer soms korter, moet je dag & nacht paraat staan. Je werkt 10-14 uur per dag. Have fun.

Mensen die de hele dag in een fabriek werken achter zo'n bandje hebben we niet meer in Nederland. Tegenwoordig zijn je taken wisselend in zo'n soort, voor laag opgeleiden, fabriek. Geestdodend is het misschien alsnog maar niet keihard zwoegen. Je had beter een bouwvakker of putjesschepper of een ander fysiek zware baan als voorbeeld kunnen geven. Daar komt nog bovenop dat je het meeste verdient met je hersens en niet met je handen. M'n stiefvader is ook schilder en er gaat geen dag voorbij dat hij niet zegt dat hij een betere en hogere opleiding had willen hebben.
Dit is wel bruto he? En alsof het besturen van een groter land veeeeeel meer van iemand vergt dan dat van een klein land. Maakt geen ruk uit. Hoeveelheid stress blijft ongeveer hetzelfde. Balkenende mag best meer verdienen, er is niemand anders die nu zijn taak beter kan doen/had kunnen doen.

mooi neergezet.maar gelijk kan ik je niet geven.en jij zegt dat mensen in een fabriek niet hard zwoegen.dan doen ministers helemaal niks.en ookal doen ze veel 120.000 in het jaar is een TE groot verschil met een gewone fabriekwous.
 
Lonen van die functies verhogen zonder verdere voorwaarden trekt niet alleen mensen met talent aan, maar ook een hoop zakkenvullers. De meeste mensen die hun job graag doen (en daardoor beter werk leveren), plaatsen volgens studies hun loon op de tweede plaats. Ik zou dus niet de lonen als enige oorzaak aangeven bij een tekort aan goede politiekers...

Zakkenvullers in de politiek? Vast wel, je hebt ze overal dus daar ook wel. Maar bij ministers? Die draaien zoveel uren, dat zou zelfs de grootste zakkenvuller niet lang volhouden en op zoek gaan naar iets waar ie makkelijker zijn zakken mee kan vullen.
 
Uren, tja. Denken jullie nu echt dat een minister heel de dag als een boekhouder met een rekenmachientje de begroting zit uit te rekenen? Een heel groot deel van hun tijd gaat naar interviews geven, persconferenties, gesprekken, etentjes, reizen, onderhandelingen. Er zijn heus wel zwaardere jobs hoor, en geloof me, die mensen worden niet 1/10 betaalt van wat een minister verdient. Ik vind de lonen zoals ze zijn soms zelfs nog te hoog als je ziet wat sommige van die lui hun dagen mee vullen. Kreeft met champagne gaan eten op kosten van de staat, dat wil ik ook wel.
 
tuurlijk, ze melken ons zoveel mogelijk uit op alle punten maar zelf wel ff lekker een extra´tje. typisch he:mad:

links lullen rechts zakken vullen
 
tuurlijk, ze melken ons zoveel mogelijk uit op alle punten maar zelf wel ff lekker een extra´tje. typisch he:mad:

links lullen rechts zakken vullen

:roflol:
 
tuurlijk, ze melken ons zoveel mogelijk uit op alle punten maar zelf wel ff lekker een extra´tje. typisch he:mad:

links lullen rechts zakken vullen

kuch geregeld onder rechtse regering.
 
Uren, tja. Denken jullie nu echt dat een minister heel de dag als een boekhouder met een rekenmachientje de begroting zit uit te rekenen? Een heel groot deel van hun tijd gaat naar interviews geven, persconferenties, gesprekken, etentjes, reizen, onderhandelingen. Er zijn heus wel zwaardere jobs hoor, en geloof me, die mensen worden niet 1/10 betaalt van wat een minister verdient. Ik vind de lonen zoals ze zijn soms zelfs nog te hoog als je ziet wat sommige van die lui hun dagen mee vullen. Kreeft met champagne gaan eten op kosten van de staat, dat wil ik ook wel.

Welke banen die zwaarder zijn op mentaal vlak (want het voorbeeld van de hard werkende bouwvakker en zijn manager die niets doet zien we elke dag op DBB), verdienen 1/10 van Balkenendes salaris? Ik kan wel een aantal soortgelijke stressplekken noemen, zoals de raad van commissarissen van ABN de laatste weken of een noodlijend Getronics/Spijker/whatever, maar in geen geval verdienen die weinig...
 
Bedrijven zijn winstgevend, staat kost alleen geld. Logisch dat er in de privé meer geld te verdelen valt. In de politiek mag je mensen die belangrijke functies hebben wel goed betalen, maar daar moet net als in bedrijven wat tegenover staan. Ik zou eerder bonussen geven als er ook echt resultaten zijn. Zomaar loon verhogen en daar niets tegenover zetten zal niet motiveren tot betere resultaten.

Niet altijd m.n laatste tijd zijn er ook bedrijven waarvan men de resultaten laat kelderen en men het bedrijf wat minder waard is geworden van de hand doet aan een opkooppartij.
Die lui verdienen zo tientallen miljoenen met hun aandelen en opties terwijl ze het bedrijf gewoon naar de klote geholpen hebben. dat vind ik niet kunnen.

En tja qua beloning zal het altijd een discussie blijven van : wanneer verdient iemand nu genoeg. Is 60.000 genoeg? Advocaten schrijven soms ook paar honderd euro in een uur.
Het zal alleen heel moeilijk zo niet onmogelijk zijn om zoiets in te perken.
 
mooi neergezet.maar gelijk kan ik je niet geven.en jij zegt dat mensen in een fabriek niet hard zwoegen.dan doen ministers helemaal niks.en ookal doen ze veel 120.000 in het jaar is een TE groot verschil met een gewone fabriekwous.


Mensen worden niet betaald naar hoe hard ze zwoegen, mensen worden betaald naar hoeveel ze qua investering waard zijn, vervangbaarheid en verantwoordelijkheid. Probleem is dat een ieder in de basis het werk van die fabriekarbeider kan doen maar weinigen kunnen datgeen doen wat een minister doet. Dat jij het er daar niet mee eens ben zegt niets over het ministerschap maar meer over jouw beperkte zicht op de wereld.

Ik vraag me altijd af hoe jij, en mensen die je mening delen, dan de maatschappij in zou delen. Minister 5000 euro, fabrieksmedewerker 2000 Euro, zoiets?

Enig idee wat voor gevolgen dergelijke verhoudingen hebben? Of zie ik een of andere geniaal idee over het hoofd die je ons nu fijntjes gaat uitleggen?
 
Welke banen die zwaarder zijn op mentaal vlak (want het voorbeeld van de hard werkende bouwvakker en zijn manager die niets doet zien we elke dag op DBB), verdienen 1/10 van Balkenendes salaris? Ik kan wel een aantal soortgelijke stressplekken noemen, zoals de raad van commissarissen van ABN de laatste weken of een noodlijend Getronics/Spijker/whatever, maar in geen geval verdienen die weinig...

Ok:

Top 5 van stressvolle beroepen volgens SkillSoft:

1. IT'ers
2. Dokters/Verpleegkundigen
3. Technici
4. Verkopers en marketeers
5. Onderwijzend personeel

bron: Jobat, de snelste weg naar een andere job in België

En ga nu eens na wat die mensen verdienen in vergelijking met een baantje bij de staat.
 
Ok:

Top 5 van stressvolle beroepen volgens SkillSoft:

1. IT'ers
2. Dokters/Verpleegkundigen
3. Technici
4. Verkopers en marketeers
5. Onderwijzend personeel

bron: Jobat, de snelste weg naar een andere job in België

En ga nu eens na wat die mensen verdienen in vergelijking met een baantje bij de staat.

Stress is leuk. Nou eigenlijk niet, maar het gaat niet alleen over stress, waarom zou het alleen over stress gaan? Het gaat net zo goed over verantwoordelijkheid, ervaring, het kunnen leiden van een ministerie enzo enzo
 
Het is dan ook een groot misverstand te veronderstellen dat salarissen afhankelijk zijn van het stressniveau.


Stress is ook iets heel relatiefs en vooral persoonlijks. Er zullen best cassieres zijn die helemaal kapot gaan van de stress op het moment dat er meer dan 3 wachtenden in de rij staan bij de supermarkt om de hoek, en laat dat nu net een heel druk bezochte supermarkt zijn.
 
Het gaat net zo goed over verantwoordelijkheid, ervaring, het kunnen leiden van een ministerie enzo enzo
Tuurlijk, en dat gaat net zo goed op voor de vernoemde beroepen uit de privé. Maar de eerste IT'er, huisdokter of leraar die 180.000 netto per jaar binnenhaalt moet ik nog tegenkomen.
 
klopt, want een verkoper of onderwijzer heeft net zoveel verantwoordelijkheid als een minister en is ook in staat om een ministerie te leiden. :rolleyes:

Trouwens nummer 2, beetje dokter verdient meer als een minister.
 
Een huisdokter verdient helemaal niet zoveel. Als je wat wilt verdienen moet je al snel chirurg worden, en je wilt echt niet weten welke verantwoordelijkheid en stress die mensen hebben. Dan is elke minister op vakantie tijdens het werk :roflol:

Die verkoper was gewoon een voorbeeld wat de stress betrof, hij kwam toevallig voor in het stress lijstje, dus haal mijn post niet uit de context pls.
 
Back
Naar boven