XXL Nutrition

anders trainen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jacky den bels

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
2 apr 2006
Berichten
13.308
Waardering
214
Lengte
1m80
Massa
95kg
wat heb je veranderd in je manier van trainen met het ouder worden??

ikzelf bijvoorbeeld ben terug gegaan van elke spiergroep 2 keer per week naar 1 keer per week.
en ik merk ook dat ik iets vlugger geblesseerd raak kleine pijntjes maar toch.

Ik doe de oefeningen nu wel stricter en rustiger daardoor minder gewicht te pakken wat ook weer helpt om blessures te voorkomen .
Ben eens benieuwd hoe dat bij de rest is??
 
Na zware trainingen heb ik meer herstel nodig , kon tot me 33ste meerdere zware trainingen afwerken per week , had minder herstel nodig.

heb toen zware keel en longontsteking direct na elkaar gekregen , ben vies gevallen van
trap met me dochtertje van 2 op me arm , nadien is het minder gegaan met herstel na training;)
 
wat heb je veranderd in je manier van trainen met het ouder worden??

ikzelf bijvoorbeeld ben terug gegaan van elke spiergroep 2 keer per week naar 1 keer per week.
en ik merk ook dat ik iets vlugger geblesseerd raak kleine pijntjes maar toch.

Ik doe de oefeningen nu wel stricter en rustiger daardoor minder gewicht te pakken wat ook weer helpt om blessures te voorkomen .
Ben eens benieuwd hoe dat bij de rest is??


Hi Jack, ja dat is bij mij ook zo, 2 keer intens per week is voor de meeste spiergroepen nu vaak iets te veel.
2 keer dikke Squats en Deadlifts per week doe ik niet meer redden, vroeger ging dat nog wel.
Maar de bessures zijn door meer ervaring nu wel minder geworden ;)
 
ik snap hier over het algemeen niks van,lijkt wel een 60 plus forum.ben nu 45 train 25 jaar,word nog steeds sterker,en train minimaal 5a6 keer per week.soms 2keer op een dag.(split training)doe dit wel al die tijd als naturel,mischien dat dat er iets mee te maken heeft?groetjes
 
Wat heb ik veranderd.......

-Ik doe geen oefeningen meer die ik niet fijn, leuk, prettig, enz vind om te doen.
-Ik pas de oefening aan naar m'n lichaam en prober niet m'n lichaam in allerlei bochten te wringen omdat ...... zegt dat je een oefening "strikt" (what ever that means) uit moet voeren.
- Als ik echt geen zin heb sla ik gewoon een keer over.


Voor de rest is er weinig veranderd. Ik train al jaaaaaaren alles 1 keer per week en ga nog steeds zo zwaar mogenlijk voor het beoogd aantal reps (ongeveer, want echt tellen doe ik ook al jaren niet meer)
 
ik trainde vroeger nooit .
heb niet het idee dat ik minder presteer door m,n leeftijd.
ben sterker dan ooit.
 
Back
Naar boven