MuscleMeat

Hoe hoog is jou "lat" ?

Bezoekers in dit topic

Absolutely

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
25 okt 2002
Berichten
1.732
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
97kg
Vetpercentage
17%
Ik zit weer behoorlijk in mijn "denk momenten" van het leven. Nu begin ik erachter te komen dat ik in alles de "lat" voor mezelf veel te hoog leg.

Soms ligt de "lat" zo hoog in werk, liefde, financieel, sport etc, dat het lijkt dat niets meer acceptable is..

Ik ben ooit (4 jaar terug) begonnen om aan mezelf te gaan werken, alleen lijkt het niet meer te remmen :( Ik heb enorm het gevoel dat ik de lat lager moet gaan zetten

Herken je dit, hoe ga jij ermee om ?
 
Je best doen is niet verkeerd, en het beste van jezelf vragen ook niet lijkt me. Probeer er misschien een soort midden weg in te vinden. Mocht je iets niet halen kun je je er wel druk over gaan maken, maar de enige die je daar mee hebt is jezelf.
 
Het is de enige manier om je leven nog btje uitdagend te maken. Maar je moet het uiteraard niet overdrijven.

Als jij bijv. een vrouw langs een lijst met 100 punten legt (dat je wil dat ze daaraan voldoet) dan wil je alles te perfect.
Maar een perfecte wereld is er niet :cool:
 
Rome is ook niet in 1 dag gebouwt? Blijf doorwerken aan je verbeterpunten, werk naar die hoge lat toe ;) je toekomst bouw je zelf
 
Qua vrouwen heb ik geen "lat", als het een gat en tieten heeft is genoeg voor mij :roflol:
 
Qua vrouwen heb ik geen "lat", als het een gat en tieten heeft is genoeg voor mij :roflol:

:roflol:


het leven moet idd een uitdaging blijven, je moet doelen hebben om natestreven en de lat voor jezelf hoog leggen, maar het mag wel geen obsessie worden...
 
Ik ben soms een beetje een dromer. Dan denk ik aan het hoogst haalbare om vervolgens tot de conclusie te komen dat zoiets voor mij niet te halen is. Probeer niet alleen te letten op wat je niet haalt of niet doet, maar op datgene wat wel lukt. Mensen vergeten soms dat zij geweldige prestaties neerzetten, omdat zij alleen maar bezig zijn met nog meer en nog beter.
 
mijn lat is euro-millions winnen deze week. Misschien iets te hoog gegrepen maar hoop doet leven en ik leef nog steeds dusja ..
 
Het gaat om haalbare doelen stellen.
Iedere keer als je het haalt dan motiveert dat: zie je wel dat ik het kan.
Beter 5 haalbare stappen dan 1 te grote stap.
Als je een te hoog doel stelt en dat mislukt, dan motiveert dat niet echt.

Om bij een BB voorbeeld te blijven:
Dus niet: ik wil 25 kg VVM aan komen, maar:
ik wil 5 kg VVM aankomen.

Zodra je die 5 kg aangekomen bent en daardoor tevreden bent en je weet dat je kunt stel je opnieuw een doel van 5 kg VVM etc.
 
mijn lat is euro-millions winnen deze week. Misschien iets te hoog gegrepen maar hoop doet leven en ik leef nog steeds dusja ..

dat gaat niet lukken want die is voor ondergetekende..
ach we doen gewoon samen dan ieder de helft van 130 miljoen is ook genoeg
 
Mijn "latten" zijn juist altijd te laag! meestal kan ik nog 3 biertjes meer drinken
 
Het fenomeen bestaat maar ik denk als je jouw lichaam kent je in principe ietwat kan inschatten wat je zou kunnen halen bv op jaarbasis.. Tenzij je probeert in te schatten wat jou maximum zal zijn in spiermassaontwikkeling.

Ik heb momenten dat ik zeg woow ik heb goeie progressie neergezet in mijn trainingscarrière, en heb momenten dat ik zeg of voel men gains zijn de moeit niet ik doe iets fout. Vraag mij af hoe dat komt wel..
 
Het fenomeen bestaat maar ik denk als je jouw lichaam kent je in principe ietwat kan inschatten wat je zou kunnen halen bv op jaarbasis.. Tenzij je probeert in te schatten wat jou maximum zal zijn in spiermassaontwikkeling.

Ik heb momenten dat ik zeg woow ik heb goeie progressie neergezet in mijn trainingscarrière, en heb momenten dat ik zeg of voel men gains zijn de moeit niet ik doe iets fout. Vraag mij af hoe dat komt wel..

Het gaat hier niet enkel over huge worden.

Ik merk van mezelf dat ik ook veel te veel wil. Maar hoe overtuig je jezelf dan dat minder ook goed genoeg is?
Ik vind dit een zeer interessant topic.
 
Het gaat hier niet enkel over huge worden.

Ik merk van mezelf dat ik ook veel te veel wil. Maar hoe overtuig je jezelf dan dat minder ook goed genoeg is?
Ik vind dit een zeer interessant topic.

ik heb er ook enorm veel last van maar je moet jezelf niet overtuigen. Minder is niet goed genoeg. Als je een doel hebt moet je dat doel proberen te bereiken. Lukt het niet dan is het niet voor je weggelegd. Je kan wel proberen voor datzelfde doel tussendoelen te hebben. Als je een tussendoel haalt motiveert dat je eerder om verder door te zetten en je doel te bereiken. En voor sommige doelen zal je helaas moeten inzien dat ze niet voor jou zijn weggelegd of dat je maximum een tussendoel van datgene kan bereiken. Soms is het alles of niets dus ik ga euro millions winnen :D
 
ik leg mijn lat te hoog in mijn drugs gebruik.
 
Als je je doel hebt bereikt heb je dus je lat te laag gezet.. natuurlijk moet hetgeen waar je naartoe streeft enigszins reel zijn, je moet je beperkingen en mogelijkheden wel kennen natuurlijk.. maar je kan je lat altijd 'te hoog' zetten, dat geeft je een reden om bijvoorbeeld in jou geval naar de gym te gaan. Als je alles hebt bereikt wat je wilt wat is het doel dan nog om te leven?
 
Ik heb geen lat...

low self esteem, high bodyfat and no life.
 
Ik leg de lat altijd op een onbereikbare hoogte. Ik haal het nooit, maar het is de weg naar, het sterker worden, overwinnen van weerstand welke me voldoening geeft.

Mijn dromen zijn als gevolg ook compleet onrealistisch en niet gebonden aan anderen. Ik wil kunnen vliegen en hele poolkappen opliften. Ik wil kunnen gaan waar niemand ooit geweest is zowel fysiek als mentaal. Zolang ik een droom heb en er naartoe evolueer is er niks aan de hand. Het ergste wat me zou kunnen overkomen is dat ik ooit een doel zou bereiken, dan heb ik simpelweg de lat te laag gelegd.
 
Back
Naar boven