AndroidHealthClinic

Pispaal omdat je geen moslim bent (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Door BRAM LOGGER

UTRECHT - Weg moeten van school. Niet, omdat je pest, maar omdat je wordt gepest. Het overkwam Cyril Teissier (9) op de Zuilense basisschool De Cirkel.
Cyril Teissier, weggepest op de Zuilense basisschool De Cirkel, is inmiddels gelukkig op de Montessorischool in Oog in Al. FOTO HANS ROGGEN

,,Het is frustrerend dat we deze discriminatie, want dat was het, niet hebben kunnen stoppen,'' zegt intern schoolbegeleidster Annet van der Ree.

Als enig blank en christelijk Nederlands jongetje van de klas, werd Cyril in groep 5 zó getreiterd en gediscrimineerd door Marokkaanse klasgenootjes, dat de schoolleiding het voor Cyril beter vond hem naar een andere school te sturen. De pesters bleven ondanks hun schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en buitensluiten op school.

Cyrils ouders, Laurent en Laura Teissier, kozen er bewust voor hun kinderen naar de zwarte school De Cirkel te laten gaan. Ook Cyrils oudere zussen (nu 15 en 19) gingen naar de, toen nog zwartere, basisschool De Cirkel. ,,Vanwege de goede sfeer. En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen,'' zegt moeder Laura. ,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging, zodat er altijd veel leuke activiteiten gehouden werden. Bij de twee oudsten waren nooit problemen.''

Maar bij Cyril ging het mis. ,,Het begon in groep 5. Hij had twee vriendjes. Die begonnen hem steeds vaker te slaan en te pesten. En dan lachen, als hij pijn had,'' aldus Laura. ,,Toen er twee nieuwe jongens in de klas kwamen, werd het erger. Die wilden zich bewijzen en stookten anderen op om Cyril te pesten.''

,,Regelmatig kreeg Cyril klappen. Dit voetbalveld is alleen voor Marokkanen, jij mag niet meedoen, zeiden ze tegen hem. En als hij met de meisjes van zijn klas wilde spelen, werd hij uitgemaakt voor mietje. Ook zijn enige vriendje, een Turkse jongen, ging onder druk van de rest van de groep meedoen. Hij was dan weliswaar geen Marokkaan, maar in elk geval nog moslim. En dus beter dan Cyril.''

Na elk incident ging de school om de tafel met de dadertjes. Ze sloten vrede en deden beloftes dat het niet meer zou gebeuren. Maar niet zelden werden zulke beloftes de volgende dag alweer gebroken.

Uiteindelijk ging Cyril eraan onderdoor. Hij had geen zin meer om naar school te gaan, bleef in z'n bed liggen en stelde zelf voor om naar een andere school te gaan. Dat leek ook de schoolleiding het beste. ,,Laat Cyril nou nog drie jaar naar een leuke school gaan, dit wordt alleen maar erger,'' zo vreesde Van der Ree. ,,Ik heb tegen Cyrils ouders gezegd dat ze hun idealisme opzij moesten zetten voor het belang van hun zoon.''

Inmiddels zit Cyril, helemaal happy, in groep 6 op de Montessorischool in Oog in Al. ,,Twintig minuten fietsen, niet echt handig,'' zegt Laurent Teissier. ,,We balen er nog steeds van. We hadden zo gehoopt dat alledrie onze kinderen een goede basis zouden kunnen krijgen op een zwarte school. Dat is mislukt.''

Deze zomer viel er een wijkbericht op de deurmat met een artikel over het succes van de 'gemengde school De Cirkel'. ,,Een prettige, veilige plek voor alle kinderen uit de buurt,'' staat erin.

Dat schoot Laurent en Laura Teissier in het verkeerde keelgat. ,,De school en de politiek moeten niet doen of er geen problemen zijn. Wij hebben de indruk dat pesterijen en discriminatie door Marokkaanse jongens tegen Nederlandse alleen maar toenemen in Zuilen. Daar moet iets aan gedaan worden.''

AD.nl - Utrecht Stad - Pispaal omdat je geen moslim bent

Een voorbeeld van een wijk waar een harde aanpak nodig is.
 
Inderdaad een goed voorbeeld van een probleemwijk. Ik vind de schoolleiding wel dapper om gewoon toe te geven dat die jongen op een andere school beter af is. Zij kunnen 'om de tafel gaan zitten' wat ze willen, maar zolang de ouders niet ingrijpen, zullen de pestkoppen alleen maar ergere dingen gaan doen.
 
Tsja, we hebben hier nueenmaal met z'n allen voor gekozen. Je kan moeilijk de rst van de klas wegsturen. Ik zie ook niet in hoe je dit keihard kan aanpakken eigenlijk. Hopelijk betekent dit niet dat je je kinderen in de toekomst naar gescheiden scholen moet sturen, maar ik zie het somber in.
 
Je kan dit hard aanpakken door een sanctiebeleid richting de ouders. Hier schort het ook aan opvoeding en zulk gedrag is dus verwijtbaar.
 
Je kan dit hard aanpakken door een sanctiebeleid richting de ouders. Hier schort het ook aan opvoeding en zulk gedrag is dus verwijtbaar.

Helemaal mee eens. In 9 van de 10 gevallen weten de ouders niet eens dat hun kind op school zo'n pestkop is. Thuis zijn het namelijk van die engeltjes en praten ze netjes met 2 woorden. Zodra ouders sancties opgelegd krijgen van de school (het liefst financieel, omdat ze dat nou eenmaal het hardst voelen), denk ik dat het tij gekeerd kan worden.
 
Tja, in elke klas zitten wel van die kinderen die flink gepest worden.
Ik denk dat op 1 of andere manier er toch een soort machttstrijd is onder kids. Net zoals bij roedels/kuddes van dieren.
Sommige kinderen zijn gewoon altijd de lul, ook al gaan ze naar een andere school. Ik denk dat kinderen heel goed merken wie de zwakkere is. En in dit geval kan ik het me enigsinds indenken.
Het mannetje is duidelijk een nakomertje, het kind in het gezin boven hem is 15 jaar. Bovendien 2 zussen, ik kan me voorstellen dat hij thuis is vertroeteld en bemoederd en eigenlijk te soft is.
Het is maar een idee, maar toch gek dat sommige kinderen altijd de klos zijn. Ikzelf was als kind eigenlijk iets te dik, had een bril en rood haar. Mijn maatje was te dun, kwam uit een arm gezin(goedkope kleding) waarvan de moeder lesbisch (bicoïtus) is en hertrouwd met een vrouw en dat was 20 jaar geleden toch wel wat anders, en plaste nog in bed.
Maar wij zijn nooit gepest door medeleerlingen, en deelden eigenlijk de lakens uit.

Er is absoluut een probleem in wijken met overwegend allochtone jongeren, maar of dat dit de oorzaak van dit incident is....?

Daarnaast is een Montessori school toch ook voor de wat "gevoelige" kinderen of zit ik er naast?
 
Compleet belachelijk.

Het legt wel de vinger op de gevoelige plek, namelijk het probleem van religie onder kinderen. Op de berichtgeving in deze valt ook aan te merken dat ze het nodige onderscheid niet maken, aangezien met rept over een 'christelijk kind' waar zou moeten staan 'kind van christelijke ouders'.

Het behoeft geen betoog dat kinderen, zeker op jonge leeftijd, gevrijwaard dienen te blijven van (eenzijdige) religieuze beinvloeding, of misschien is indoctrinatie in deze meer treffend. Religie zou in een historische context gedoceerd moeten worden op scholen waarin een breed scala aan godsdiensten wordt belicht en men wijst op de overeenkomsten en tegenstrijdigheden. En bovenal op de constatering dat veel van deze doctrines niet te rijmen zijn met wetenschappelijke kennis.

Niet alleen de kinderen van moslims worden op deze manier geestelijk mishandeld, ze dragen dit vervolgens ook uit naar andere kinderen.
 
Pesten op school is altijd al een probleem geweest, en valt niet zo makkelijk even op te lossen. Dat is al vaak genoeg geprobeerd. Pesten gebeurt meestal als er even niemand kijkt, zeker als er tegen wordt opgetreden. Wat moet je als ouder doen? Hoe ga je elke dag controleren wat je kind heeft gedaan? Als de motivatie er überhaubt al is bij de ouders om op te treden...
 
straffen, en hard, stokslagen, electrische stoten... dat zal alleen helpen.
 
lang leve de indoctrinatie van religie op kids :')
 
Welkom allochtonen van de wereld; kom ons allen verblijden met uw komst in Nederland.......
Nog 10 jaar en alle vrouwen lopen hier in burka en iedereen is verplicht moslim.
 
En zo wordt er een belangrijk signaal afgegeven:
Geweld en intimidatie werkt.

Maargoed, dat wisten we dankzij het fenomeen woonwagenkamp al langer.

De Nederlandse samenleving is zo tolerant dat we zelfs gedrag tolereren wat diezelfde samenleving ondermijnt.
 
viezerikken,allemaal terug op het vliegtuig.het kind houd hier jarenlang een trauma aan over.een klas vol moslims die discrimineren en dan zijn wij altijd de rasisten als we er wat van zeggen.onbegrijpelijk
 
Cyrils ouders, Laurent en Laura Teissier, kozen er bewust voor hun kinderen naar de zwarte school De Cirkel te laten gaan. Ook Cyrils oudere zussen (nu 15 en 19) gingen naar de, toen nog zwartere, basisschool De Cirkel. ,,Vanwege de goede sfeer. En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen,'' zegt moeder Laura. ,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging, zodat er altijd veel leuke activiteiten gehouden werden. Bij de twee oudsten waren nooit problemen.''

Dit moet bij de ouders ook wel heel hard zijn aangekomen lijkt me, dit waren nog mensen die vertrouwen hadden in de multiculti-shit en deze mensen stonden dus heel erg open voor andere culturen. Voor het jongetje lijkt het me ook heel erg, van huis uit meekrijgen dat je tolerant moet zijn en dan worden gepest. Als ik de school was zou ik ook een dialoog aangaan met de ouders van de kinderen, of deze dan vervolgens komen opdagen is dan natuurlijk nog de vraag. Want ja het blanke jongetje was toch maar een Christen.. Die oudere Marokkanen zijn 9 van de 10 keer toch hele zielige mannetjes met een denkwijze die wij rondom het jaar 0 hadden dus daar zul je ook moeilijk indruk op kunnen maken.
 
Dit soort nieuws bevestigd ook maar weer dat nogal wat politici en bestuurder schijnbaar geen flauw benul hebben wat voor een soort sentimenten er spelen onder allochtonen en autochtonen.

Kennelijk zijn er genoeg allochtonen die schijt hebben aan de Nederlandse samenleving om dit soort excessen te veroorzaken. En er zijn genoeg Nederlanders die, meestal na een multiculturele aanvaring, het bloed van een willekeurige allochtoon wel kunnen drinken.

Mischien laat ik mij teveel leiden door allerlei ongefundeerde angsten, en politici niet. Maar ik ben bang dat ik me laat leiden door wat ik op straat zie gebeuren, en politici niet.
 
Kennelijk zijn er genoeg allochtonen die schijt hebben aan de Nederlandse samenleving

Lauw overdrijf niet zo, het gaat hier over kinderen in groep 5, alsof die er mee bezig zijn dat ze schijt hebben aan de nl-se samenleving.
 
Welke leeftijden zijn dat bij jullie groep 5?

Iig zodra ze tiener zijn zeker...
 
Lauw overdrijf niet zo, het gaat hier over kinderen in groep 5, alsof die er mee bezig zijn dat ze schijt hebben aan de nl-se samenleving.

ze zijn er mee bezig zonder dat ze het weten,nog erger dus
 
Lauw overdrijf niet zo, het gaat hier over kinderen in groep 5, alsof die er mee bezig zijn dat ze schijt hebben aan de nl-se samenleving.

Reken er maar op dat er in van die 'Marokkaanse' wijken zat haat is hoor tegen de Nederlanders. Ze zien ons als Nederlanders en zichzelf als Marokkanen en niet anders. Dat we ze in allerlei opzichten op een zachte manier hebben geholpen doet er niet toe want het is toch nooit genoeg voor ze. Respect voor Nederland en Nederlanders is gewoon 0,0 en het is tijd dat iedereen dat een beetje in gaat zien. Het is wij tegen zij en niet anders in vele ogen..
 
Back
Naar boven