Fitness Seller

The effects of Red Bull Energy Drink on human performance and mood (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.006
Waardering
3.620
The effects of Red Bull Energy Drink on human performance and mood

Authors
C. Alford1, H. Cox1, R. Wescott1
1Psychology Department, University of the West of England, Bristol, United Kingdom


Abstract

Summary.
The effects of Red Bull Energy Drink, which includes taurine, glucuronolactone, and caffeine amongst the ingredients, were examined over 3 studies in a total of 36 volunteers.

Assessments included psychomotor performance (reaction time, concentration, memory), subjective alertness and physical endurance.

When compared with control drinks, Red Bull Energy Drink significantly (P < 0.05) improved aerobic endurance (maintaining 65-75% max. heart rate) and anaerobic performance (maintaining max. speed) on cycle ergometers.

Significant improvements in mental performance included choice reaction time, concentration (number cancellation) and memory (immediate recall), which reflected increased subjective alertness.

These consistent and wide ranging improvements in performance are interpreted as reflecting the effects of the combination of ingredients.

SpringerLink - Journal Article

Allemaal RB voor de training ? :)
 
Najah niet gezond voor je hersenen, dat weet ik iig
En die zijn toch een stuk belangrijker
 
ik ben sowieso verslaafd aan red bull :o
 
ik ben er ook verslaafd aan, maar je hoort steeds meer dingen erover hoe slecht het wel niet voor je is. Maar ja dan kan je niets meer doen, want alles is slecht voor je.
 
is wel lekker voor zo af en toe, ik drink het enkel op party's.

alleen jammer dat ze zo ongehoord veel geld vragen voor maar een drankje te zijn.

ik voel me er achteraf iig geen superman door.
 
Najah niet gezond voor je hersenen, dat weet ik iig
En die zijn toch een stuk belangrijker

Nee in dat opzicht is RAmadan wel goed voor je hersenen... Aangezien je hersenen voor hun brandstof zijn aangewezen op glucose.. Drinken overdag vinden ze ook wel prettig...
 
Ik drink die goedkope van de Lidl, 24 stuks voor 7 euro.

Die zijn toch nagenoeg hetzelfde of niet?
 
Beetje duur die troep. Ga ik liever voor die wannabee red bull troep.
 
merk van dat spul de tyfus niet van en blijf er ook gewoon met mijn klauwe vanaf.....

dan flikker ik liever 10 pads senseo in mijn koffie..
 
Geld dat ook voor de energie drink Megaforce? niet dat ik die wel drink, maar die vind ik tenminste wel lekker :p. Voor mn caffeine behoefte grijp ik liever naar een koffie [of 4]
 
Vond het vroeger ranzig nu wel lekker...maar zuip misschien 2blikjes per 3wkn...
Maar niet net voor het trainen dat koolzuur nekt me!!
 
vooral conditioneel dus maar voor krachttraining :dunno:
 
De combi caffeïne/glucuronolactone/taurine is idd prima, voor KT is het ook wel nuttig, gezien de concentratie verbeteringen.
 
De combi caffeïne/glucuronolactone/taurine is idd prima, voor KT is het ook wel nuttig, gezien de concentratie verbeteringen.

Niet zo gezond voor je lichaam echter door alle chemische rotzooi en processen die erbij komen kijken.
 
Ik drink het echt niet meer. Ranzig spul. Deed gewoon pijn bij het tandenpoetsen aan het einde van de avond, zoveel zoete troep zit erin.
 
Niet zo gezond voor je lichaam echter door alle chemische rotzooi en processen die erbij komen kijken.
Welke chemische rotzooi? Welke processen?
 
is dat als je het stackt met vodka?
 
ik drink tijdens een werkdag 3 blikjes weg.. :rolleyes:
 
goed voor in de reclamefolder van red bull dat onderzoek!
 
Ik las laatst dat cafeine helemaal niet zo goed is voor de sportprestaties en dan met name voor duursporters. Onder andere een artikel op wieleradvies.com: WielerAdvies - Wielrennen - Cycling - Veldrijden - Cyclocross - Bike - MTB > Caffeïne toch niet zo goed?
Wielersport wordt nogal wat ge-experimenteerd met van alles en nog wat.

Tevens wordt toch het gebruik van creatine en cafeine afgeraden i.v.m. de werkbaarheid van de creatine? +/- 2 uur voor inname creatine geen cafeine nuttigen?

In de sportschool bij mij raden ze het drinken van bijv. koffie voor een conditietest ook af, omdat het de resultaten negatief kan beinvloeden.
 
Back
Naar boven