AndroidHealthClinic

Squat en Military press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

goofer

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
23 aug 2005
Berichten
153
Waardering
1
Ik had een paar vraage voor alle hard trainende mensen op dit forum.

1)Ik ben al een tijdje bezig met (voor mij) zware krachttraining, en ik vroeg me af wanneer je best knee wraps gebruikt. Ik heb al gehoord dat deze echt wel goed zijn bij zwaar squatten, ter bescherming van je knieen, maar andere hebben me ook gezegd dat je dan niet meer zo zuiver traint. (ik gebruik ook een riem)

2)Staande military press, hoe doe je deze het best? Ik gebruik een riem voor de extra belasting op mijn rug te compenseren. Mss slechte vorm?
 
1) Knee wraps zijn niet echt nodig tijdens je training. Misschien als je een nieuwe 1RM wilt zetten dat het nuttig is, maar ik zou voor de rest gewoon volledig raw squaten. Squaten is niet slecht voor de knieen ofzo, integendeel.

2) Geen riem gebruiken man. Gewoon proberen je rug zo recht mogelijk te houden. Er altijd voor zorgen dat je je hoofd onder de barbell doet als je lift. Buikspieren aanspannen is ook wel nuttig. Je rug zal voor de rest ook wel sterker worden, dus een riem is overbodig.
 
Ok, bedankt, zal ik het zo is proberen.
 
1) Knee wraps zijn niet echt nodig tijdens je training. Misschien als je een nieuwe 1RM wilt zetten dat het nuttig is, maar ik zou voor de rest gewoon volledig raw squaten. Squaten is niet slecht voor de knieen ofzo, integendeel.

2) Geen riem gebruiken man. Gewoon proberen je rug zo recht mogelijk te houden. Er altijd voor zorgen dat je je hoofd onder de barbell doet als je lift. Buikspieren aanspannen is ook wel nuttig. Je rug zal voor de rest ook wel sterker worden, dus een riem is overbodig.

Riem is helemaal niet overbodig , bij staande military presses krijg je een grote belasting op je onderrug en dan kan je best een riem gebruiken.
Zware squats zonder riem zou ik ook niet te vaak doen , knee wraps zijn dan weer niet noodzakelijk behalve mischien bij je zwaarste set.
 
Riem is helemaal niet overbodig , bij staande military presses krijg je een grote belasting op je onderrug en dan kan je best een riem gebruiken.
Zware squats zonder riem zou ik ook niet te vaak doen , knee wraps zijn dan weer niet noodzakelijk behalve mischien bij je zwaarste set.

:roflol:

Als je last krijgt van je onderrug bij MP dan is die gewoon te zwak. Een riem gebruiken zal dat niet echt verbeteren. Bij zware squats een riem gebruiken kan, maar hoe wil je je onderrug sterker maken als je steeds een riem
gebruikt...

Gewoon alles raw doen kerel. Kijk maar eens in de PL sectie, daar squaten gasten 200-250+ zonder riem.
 
:roflol:

Als je last krijgt van je onderrug bij MP dan is die gewoon te zwak. Een riem gebruiken zal dat niet echt verbeteren. Bij zware squats een riem gebruiken kan, maar hoe wil je je onderrug sterker maken als je steeds een riem
gebruikt...
Een zwakke buik is waarschijnlijker.
 
Veel mensen willen zwaarder tillen dan ze kunnen. Dit omdat ze of ongeduldig zijn of stoer willen doen tegenover hun vrienden. Zodanig is hun techniek met veel oefeningen gewoon k*t te noemen. Zoals veel mensen zware gewichten tillen kan ik het ook.

Als je denkt een riem of iets dergelijks nodig te hebben moet je terug naar de basis. Zorg dat alle ondersteunende spieren sterker worden. Zonder stevige Core ben je niks.

Als je met MP een goede techniek bezit en een stevige Core heb dan heb je ook geen last van de druk op de rug. In het begin had ik het zelf ook. De houding die aangenomen moest worden gaf mij de indruk dat me rug in 2 zou breken, maar dat valt reuze mee hoor als je de juiste techniek bezit.
 
beste goofer
kniebanden zijn nuttig bij je zwaarste beurten,het kan zonder maar misschien wil je geen kapotte kniebanden over 6-10 jaar
een riem is altijd goed maargebruik ook deze bij de zwaardere beurten
als je een fout maakt zonder riem kan dat je rug kosten ,en met riem vangt de riem een hoop belasting op
succes
willem
fit4u-onlineshop.nl
 
Back
Naar boven