XXL Nutrition

Ramadan (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Bidden is ook zinloze tijd. :D

en er zijn ook miljarden mensen die bodybuilding zinloze tijd vinden, er zijn miljarden mensen die het lezen van dit forum zinloze tijd vinden, er zijn miljoenen mensen die scholing zinloze tijd vinden.

als hier iemand mij nu kan vertellen dat de islam verzonnen is met bron dan zal ik van gedachten veranderen, maar dat kan op dit moment helemaal NIEMAND, hierdoor zal het altijd een kwestie van geloof blijven. Er is ook niemand die de evolutieTHEORIE 100% kloppend kan maken, er blijven tot dit moment erg veel vragen onbeantwoord en bepaalde vraag oplossingen erg onduidelijk. daarom zal er niemand op aarde zijn die kan beschrijven hoe het universum is ontstaat met alle levende organisme op een natuurlijke manier.
Het is een kwestie van geloof, en ik heb mijn geloof gevonden en ik heb hier helemaal geen bewijs voor nodig
 
als hier iemand mij nu kan vertellen dat de islam verzonnen is met bron dan zal ik van gedachten veranderen, maar dat kan op dit moment helemaal NIEMAND, hierdoor zal het altijd een kwestie van geloof blijven. Er is ook niemand die de evolutieTHEORIE 100% kloppend kan maken, er blijven tot dit moment erg veel vragen onbeantwoord en bepaalde vraag oplossingen erg onduidelijk. daarom zal er niemand op aarde zijn die kan beschrijven hoe het universum is ontstaat met alle levende organisme op een natuurlijke manier.
Het is een kwestie van geloof, en ik heb mijn geloof gevonden en ik heb hier helemaal geen bewijs voor nodig

Wel opmerkelijk dat je eerst open staat voor argumenten, maar drie zinnen later de deur alweer dichtgooit.

Overigens is deze retoriek in toenemende mate populair onder gelovigen die zich aangevallen voelen. En vervolgens doen alsof er een bewijslast rust op de schouders van diegene die niet blind zijn voor de eeuwenoude ontwikkeling van de wetenschap en de toenemende onverenigbaarheid daarvan met een religieus wereldbeeld.
 
in vind het zeer kwetsend om te zien hoe zei over de islam praat, als ze ook maar een beetje respect zou hebben voor haar mede mensen die zei als gelijke ziet, zou ze haar mening voor der zelf houden en niet miljoenen moslims eronderuit halen! zei toont geen enkel respect voor de islam waarom zou ze dan respect van een moslim verdienen ???
wat een elitair godsdienstkliekje is de islam dan wel niet,
dat is jouw mening heb ik niks op tegen maar ik durf te wedden dat jij je mening hebt gevormd door te veel te luisteren naar de media, stereotypering een getinte man met een baard heeft een bom bij en slaat zijn vrouw en kinderen. geloof mij ik ken veel moslims en geen 1 daarvan is zo'n soort persoon


doe niet dom kerel, ik heb hier kritiek op het idee dat een ongelovige in enig opzicht minderwaardig wordt gezien dan een ongelovige. hoe je het ooit draait of keert dat blijft elitair. en dan ga jij me beschuldigen van stereotypering? je weet nix over me man, net zomin als ik over jou.
ik geef kritiek op een idee dat spiertje gewoon met de islam linkt.
 
en er zijn ook miljarden mensen die bodybuilding zinloze tijd vinden, er zijn miljarden mensen die het lezen van dit forum zinloze tijd vinden, er zijn miljoenen mensen die scholing zinloze tijd vinden.

als hier iemand mij nu kan vertellen dat de islam verzonnen is met bron dan zal ik van gedachten veranderen, maar dat kan op dit moment helemaal NIEMAND, hierdoor zal het altijd een kwestie van geloof blijven. Er is ook niemand die de evolutieTHEORIE 100% kloppend kan maken, er blijven tot dit moment erg veel vragen onbeantwoord en bepaalde vraag oplossingen erg onduidelijk. daarom zal er niemand op aarde zijn die kan beschrijven hoe het universum is ontstaat met alle levende organisme op een natuurlijke manier.
Het is een kwestie van geloof, en ik heb mijn geloof gevonden en ik heb hier helemaal geen bewijs voor nodig

Als bidden enige zin had, zouden mensen die bidden duidelijk in het voordeel zijn ten opzichte van mensen die dat niet doen. Ze zouden gezonder zijn, gelukkiger, rijker. Dat zou vroeger of later gaan opvallen en iedereen zou gaan bidden om hun leven te beteren. De realiteit is dat er geen enkel verband is tussen bidden en wensen die uitkomen. Bidden is dus volkomen nutteloos en tijdverspilling. Van trainen is het verband met spierontwikkeling al duizend keer bewezen, dat is het verschil. Mensen die trainen zinloos vinden denken niet dat het niet werkt, maar hebben geen behoefte aan spieren of vinden het teveel moeite. :)

Niemand hoeft te bewijzen dat iets niet bestaat. Als ik geloof in Zeus, kan jij ook niet bewijzen dat hij niet bestaat, of wel? Volgens jouw logica bestaat elk verzinsel zolang je niet kan bewijzen dat het niet bestaat. :rolleyes:

Het aantal vragen rond de evolutietheorie wordt steeds minder naarmate we meer te weten komen met wetenschappelijk onderzoek. Religie beantwoordt geen enkele vraag. Evolutie wordt bovendien door veel meer vondsten en onderzoek bevestigd dan tegengesproken, religie wordt door niets bevestigd behalve door mensen die zeggen of schrijven dat god bestaat. Moeten we dat zomaar van ze aannemen? De wetenschap 'gelooft' niet in evolutie, maar ziet het als aannemelijk scenario. Als er bewijs verschijnt voor iets anders, zal de wetenschap dat gelijk toegeven.

Op welke gronden heb je je geloof dan gevonden als je er geen bewijs voor nodig hebt? Was het een gevoel?
 
doe niet dom kerel, ik heb hier kritiek op het idee dat een ongelovige in enig opzicht minderwaardig wordt gezien dan een ongelovige. hoe je het ooit draait of keert dat blijft elitair. en dan ga jij me beschuldigen van stereotypering? je weet nix over me man, net zomin als ik over jou.ik geef kritiek op een idee dat spiertje gewoon met de islam linkt.

en jij weet net zo min iets over de islam maar dan wel dit zeggen :
wat een elitair godsdienstkliekje is de islam dan wel niet

de reden dat ik de deur dicht gooi is omdat dit geen zin heeft, als je op zo'n forum eruit kan komen welk geloof de ware zou zijn dan was het geen kwestie van geloof meer dan zouden zeer hoog geleerde al jaren geleden achter die conclusie komen maar dat is niet het geval, honderden hoog geleerde gaan zelfs nog in deze tijd met elkaar in debat over religie, deze mensen hebben vele malen meer kenis over religie dan ons, dus ik zou zeggen laat hun het "onderuit halen van theorie'en en beargumenteren van deze theorie'en maar doen.
 
Het is een kwestie van geloof, en ik heb mijn geloof gevonden en ik heb hier helemaal geen bewijs voor nodig
Maar je moet wel in jezelf schreeuwen om overtuigd te blijven :rolleyes:
 
@ zelda

trainen doe je voor dikkere spieren of meer kracht etc.
mensen die bidden geloven meestal in de hel en hemel, en god

Ben jij uit de dood opgestaan om tegen mij te kunnen zeggen dat bidden geen zin heeft ?

waarom denk je dat het een evolutieTHEORIE word genoemd het is slechts een THEORIE.

lees de koran dan zul je zien waarom ik geloof in de islam en waarom denk je dat de islam de snelst groeinde religie ter wereld is ? omdat het allemaal onzin is ?

Volgens jouw logica bestaat elk verzinsel zolang je niet kan bewijzen dat het niet bestaat.

ik heb het over allah, en miljarden mensen denken er hetzelfde over. ik heb het niet over zeus of de koekiemonster.

Maar je moet wel in jezelf schreeuwen om overtuigd te blijven :rolleyes:

je kan een zin vetgedrukt typen zodat deze meer opvalt en omdat deze belangrijk is.
 
Laatst bewerkt:
en jij weet net zo min iets over de islam maar dan wel dit zeggen :
wat een elitair godsdienstkliekje is de islam dan wel niet

de reden dat ik de deur dicht gooi is omdat dit geen zin heeft, als je op zo'n forum eruit kan komen welk geloof de ware zou zijn dan was het geen kwestie van geloof meer dan zouden zeer hoog geleerde al jaren geleden achter die conclusie komen maar dat is niet het geval, honderden hoog geleerde gaan zelfs nog in deze tijd met elkaar in debat over religie, deze mensen hebben vele malen meer kenis over religie dan ons, dus ik zou zeggen laat hun het "onderuit halen van theorie'en en beargumenteren van deze theorie'en maar doen.

sorry kerel, in praktisch alle serieuze filosofische kringen (aangsloten aan een erkende universiteit natuurlijk, want je hebt altijd een paar wacko theologen) is het religie debat al een honderdjaar afgesloten. net zo min dat de evolutieleer van Darwin nog in twijfel wordt getrokken. Zo zie je maar dat het triest is dat de meesten hun info gewoon selectief van het internet halen :rolleyes:.
 
en jij weet net zo min iets over de islam maar dan wel dit zeggen :
wat een elitair godsdienstkliekje is de islam dan wel niet

de reden dat ik de deur dicht gooi is omdat dit geen zin heeft, als je op zo'n forum eruit kan komen welk geloof de ware zou zijn dan was het geen kwestie van geloof meer dan zouden zeer hoog geleerde al jaren geleden achter die conclusie komen maar dat is niet het geval, honderden hoog geleerde gaan zelfs nog in deze tijd met elkaar in debat over religie, deze mensen hebben vele malen meer kenis over religie dan ons, dus ik zou zeggen laat hun het "onderuit halen van theorie'en en beargumenteren van deze theorie'en maar doen.

Het maakt niet uit of je veel of weinig kennis hebt van verzinsels. Zolang je niet aannemelijk kan maken dat het ergens op is gebaseerd blijven het verzinsels. :)

Het is trouwens je goed recht om erin te geloven hoor, ik wil alleen voorkomen dat mensen me later verwijten dat ik ze altijd in de waan heb gelaten zonder te proberen ze de realiteit in te laten zien.
 
@ zelda

trainen doe je voor dikkere spieren of meer kracht etc.
mensen die bidden geloven meestal in de hel en hemel

Ben jij uit de dood opgestaan om tegen mij te kunnen zeggen dat bidden geen zin heeft ?

Ik ben vanochtend uit bed opgestaan, verder nergens uit. Ik kijk gewoon naar de realtiteit om me heen en zie dat ondanks het feit dat mensen voor vanalles bidden deze gebeden geen verschil maken als je hun levens vergelijkt met mensen die niet bidden. Bidden doe je toch niet alleen om in de hemel te komen? Ook voor een goede gezondheid en succes op allerlei gebieden. En wat is god voor figuur dat alleen als je constant aan z'n kop mekkert in gebeden hij een plekje voor je vrijmaakt in de hemel, of je geneest van je vreselijke ziekte?
 
Maar bidden is niet noodzakelijk om in de hemel te komen toch? Alleen geloven is al voldoende. Plus berouw tonen voor je zonden wanneer je eenmaal aan de poort staat. Wat is dan de toegevoegde waarde van bidden? Ik kan het hooguit zien als een middel om voor jezelf te bevestigen dat je op het goede pad zit. Die bevestiging hoor je alleen niet nodig te hebben, omdat twijfel slecht is, de bevestiging moet er dus al zijn.
 
Lees maar eens gans haar artikels over de islam, ze geeft eerlijk en objectief haar mening over zaken die discusieerbaar zijn (pedofilie van mohamed, ontbrekende bladzijdes van de koran etc etc)
Als je kan, ga je er inhoudelijk in. Zeg waar ze fout zit, zeg waar ze onrespectvol is...Toon dit aan met quotes aub.
Ik vind haar bevoorbeeld helemaal niet beledigend/onrespectvol overkomen, maar het kan ook zijn dat ik scheel ben, dus enlighten me please.

Mischien als jij die atheistische oogkleppen eens af deed en je wat meer op de islam zou orienteren zou je weten waar ze fout zit.
Met je zogenaamde ik heb de koran gelezen en weet er wel wat over
Al die atheisten hier vinden dat natuurlijk geweldig, gebruiken elke strohalm om de islam aan te vallen.
En dat achterlijk wijf is inderdaad fout bezig, onder de zogenaamde schijn van ik probeer alles heel neutraal te beoordelen
Gooi jezelf weg ofzo



De Islam is door de eeuwen heen niet bepaald verspreid door vriendelijke missionarissen die mensen, onder het genot van een kopje koffie, met een brochure en liefdevolle getuigenissen, probeerden te bekeren. Vanaf het prille begin in Mohammeds tijd, is de Islam door de eeuwen heen met het zwaard verspreid, geïnspireerd door Koran-teksten zoals: “En vecht tegen hen totdat er geen ongeloof meer is, en iedereen op de hele wereld zich onderwerpt aan het geloof in Allah” (Koran 8:39). Deze oorlogsmachine moest uiteraard worden gesubsidieerd, en de zakat was een welkome aanvulling op het budget van de strijders voor het geloof

ALLEEEN AL door dit stukje zou ik uit princiepe niet moeten reageren, wat ik ook dus niet heb gedaan.
Maar aangezien je vroeger moslim was, is er altijd nog een sprankeltje hoop voor je verdoemde ziel
Overigens zijn haar stukken ALANG weerlegd door islamitische theologen verbonden aan de universiteit van Rotterdam, door mensen die ervoor GELEERD hebben, en niet een of ander pseudo dom wijf die met haar zogenaamde licht op zaken mensen probeert te verleiden tot de shaytaan

IS DE ISLAM VERSPREID DOOR HET ZWAARD?


Vraag: Hoe kan de Islam een religie van vrede genoemd worden als het is verspreid door het zwaard?

Antwoord:

Het is een algemene klacht onder sommige niet-Moslims, dat de Islam niet de miljoenen volgelingen over de hele wereld zou hebben, als het niet verspreid zou zijn door het gebruik van geweld. De volgende punten zullen het duidelijk maken, dat het niet de door de kracht van het zwaard kwam, maar dat de kracht van de waarheid, logica en redelijkheid verantwoordelijk was en is voor de snelle verspreiding van de Islam in de wereld.


1. Islam stamt af van het woord vrede.

Islam is afkomstig van het oorspronkelijke woord 'salaam', dat vrede betekent. Het betekent ook de overgave van iemands wil aan Allah. Dus de Islam is een religie van vrede, die nodig is om iemands wil over te geven aan de wil van de Schepper, Allah.


2. Soms moet er geweld gebruikt worden om de vrede te handhaven.

Het is niet voor alle mensen in het voordeel als er constante vrede en harmonie op de aarde zou zijn. Er zijn velen, die het willen verstoren voor hun eigen gewin. Soms is er geweld nodig om de vrede te handhaven. Het is precies om deze reden dat we de politie hebben die soms geweld gebruikt tegen criminelen en antisociale elementen om de vrede in het land te bewaren. De Islam verkondigt vrede. Op hetzelfde moment beveelt het zijn volgelingen om te vechten als er onderdrukking is. Tijdens het gevecht tegen de onderdrukking kan het, op sommige momenten, nodig zijn om geweld te gebruiken. In de Islam mag er alleen geweld worden gebruikt om de vrede en rechtvaardigheid te handhaven.


3. De mening van de historicus De Lacy O'Leary.

Het beste antwoord op de misvatting dat de Islam was verspreid door het zwaard wordt gegeven door de bekende historicus De Lacy O'Leary in het boek "Islam at de cross road" (pagina 8 ):

"De geschiedenis maakt het duidelijk, dat de legende van de fanatieke Moslims die gewelddadig de wereld rondgingen en de Islam opdrongen met het zwaard aan de andere rassen één van de meest bizar absurde mythes is die de historica ooit hebben herhaald."

4. De Moslims heerste 800 jaar over Spanje.

De Moslims heerste ongeveer 800 jaar over Spanje. De Moslims hebben in Spanje nooit het zwaard gebruikt als dwangmiddel om mensen te bekeren. Later kwamen de Christelijke Kruisvaarders in Spanje en deze wonnen van de Moslims. Er was toen geen enkele Moslim meer in Spanje die openlijk de Adhaan (de oproep tot gebed) kon geven.


5. 14 miljoen Arabieren zijn Koptische Christenen:

De Moslims waren 1400 jaar lang de heersers van Arabië. Voor een paar jaar hebben de Engelsen geheerst en de Fransen heersten voor een paar jaar. Over het algemeen heersten de Moslims 1400 jaar lang Arabië. Toch zijn er vandaag de dag 14 miljoen Koptische Christenen, dat wil dus zeggen Christenen sinds generaties. Als de Moslims het zwaard hadden gebruikt dan zou er nu geen enkele Arabische christen meer over zijn.

6. Meer dan 80% in India is niet-Moslim.

De Moslims heersten velen jaren over India. Als ze het hadden gewild, dan hadden ze de macht om elke niet-Moslim in India te bekeren tot de Islam. Vandaag de dag is meer dan 80% van de inwoners van India niet-Moslim. Al deze niet-Moslims zijn getuigen dat de Islam niet is verspreid met het zwaard.

7. Indonesi en Maleisi.

Indonesi is een land dat het hoogste aantal Moslims ter wereld heeft. Het grootste deel van de inwoners van Maleisi is Moslim. Iemand kan zich afvragen, "Welk Moslim leger is er geweest in Indonesi en Maleisi?"

8. De Oost Kust van Afrika.

Op dezelfde manier heeft de Islam zich snel verspreid aan de Oost Kust van Afrika. Iemand kan zich weer afvragen, als de Islam met het zwaard werd verspreid, "Welk Moslim leger is er geweest aan de Oost Kust van Afrika?"

9. Thomas Carlyle.

De beroemde historicus, Thomas Carlyle, refereert in zijn boek, "Heroes en Hero worship", naar de misvatting over de verspreiding van de Islam: "Het zwaard inderdaad, maar waar krijg jij je zwaard? Elke nieuwe mening, als die begint is om precies te zijn in een minderheid van één. In het hoofd van één man. Daar verblijft het. Één man alleen van de gehele wereld gelooft het, het is één man tegen alle mannen. Dat hij een zwaard pakt en het ermee probeert te verspreiden, zal weinig voor hem doen. Jij moet jouw zwaard pakken! In het geheel, iets zal zich vanzelf verspreiden als dat het kan."

10. Er is geen dwang in de religie.

Met welk zwaard is de Islam verspreid? Zelfs als Moslims het hadden dan konden ze het niet gebruiken want de Qoer'aan zegt, in het volgende vers:

"Er is geen dwang in de godsdienst. Waarlijk, de rechte leiding is duidelijk te onderscheiden van de dwaling." [Qoer'aan 2:256]

11. Het Zwaard van het Intellect.

Het is het zwaard van intellect. Het zwaard dat de harten en de gedachten van de mensen overwint. De Qoer'aan zegt in Surah Nahl, hoofdstuk 16, vers 125"

"Nodig uit tot de Weg van jouw Heer, met wijsheid en goed onderricht, en wissel met hen van gedachten op de beste wijze." [Qoer'aan 16:125]

12. Een toename van de wereld religies van 1934 tot 1984.

Een artikel in het Reader's Digest 'Almanac' jaar boek 1986, geeft de statistieken van de toename in percentage van de grote religies van de wereld in een halve eeuw, van 1934 tot 1984. Dit artikel is ook verschenen in het 'The Plain Truth' magazine. Bovenaan stond de Islam, dat was toegenomen met 235% en het christendom was toegenomen met 47%. Men kan zich afvragen welke oorlog zich afspeelde in deze eeuw, die zoveel miljoenen bekeerde tot de Islam?



13. De Islam is de snelst groeiende religie in Amerika en Europa.

Vandaag de dag is de Islam de snelst groeiende religie in Amerika. De snelst groeiende religie in Europa is de Islam. Welk zwaard dwingt mensen in het Westen om de Islam in zulke grote aantallen te accepteren?

14 Dr. Joseph Adam Pearson.

Dr. Joseph Adam Pearson zegt terecht, "Mensen die zich druk maken dat de atoom-wapenhandel in de handen komt van de Arabieren, vergeet te realiseren dat de 'Islamitische bom' allang gedropt is, het viel op de dag dat MOHAMMED (saws) werd geboren."
 
De zeven stadia in opvattingen over rechtvaardiging van kennis

stadium 1: kennis is er gewoon en er is geen rechtvaardiging voor nodig
stadium 2: kennis is absoluut zeker en je hoeft je overtuigingen niet te rechtvaardigen
stadium 3: kennis is absoluut zeker of slechts tijdelijk onzeker en je rechtvaardigt jezelf door een beroep op autoriteit of je eigen intuite te doen
Stadium 4: kennis is idiosyncratisch en toevallig en de rechtvaardiging berust op wat je toevallig als argumenten kunt verzinnen.
stadium 5: kennis is subjectief en contextgebonden en moet verdedigt worden door een verwijzing naar een situatie of context.
stadium 6: kennis is altijd persoonlijk samengesteld, waarvoor empirische evidentie nodig is om deze kennis geldig te noemen.
stadium 7: kennis wordt samengesteld met behulp van redeneren volgens regels en het verzamelen van informatie die tot acceptabele generalisaties moet leiden. Er wordt niet deterministisch, maar probabilistisch (kansmatig) geredeneerd.

Kinderen beginnen in fase 1 en ontwikkelen zich verder, waarbij de ene persoon zich verder door ontwikkeld dan de ander. Je ziet al snel waar je jezelf in kan delen.
 
prachtig thomas, ik denk wel dat spiertje weet in welke categorie hij zich wil indelen en hopelijk zijn immatuur denken inziet (letterlijk dan ;))
 
De zeven stadia in opvattingen over rechtvaardiging van kennis

stadium 1: kennis is er gewoon en er is geen rechtvaardiging voor nodig
stadium 2: kennis is absoluut zeker en je hoeft je overtuigingen niet te rechtvaardigen
stadium 3: kennis is absoluut zeker of slechts tijdelijk onzeker en je rechtvaardigt jezelf door een beroep op autoriteit of je eigen intuite te doen
Stadium 4: kennis is idiosyncratisch en toevallig en de rechtvaardiging berust op wat je toevallig als argumenten kunt verzinnen.
stadium 5: kennis is subjectief en contextgebonden en moet verdedigt worden door een verwijzing naar een situatie of context.
stadium 6: kennis is altijd persoonlijk samengesteld, waarvoor empirische evidentie nodig is om deze kennis geldig te noemen.
stadium 7: kennis wordt samengesteld met behulp van redeneren volgens regels en het verzamelen van informatie die tot acceptabele generalisaties moet leiden. Er wordt niet deterministisch, maar probabilistisch (kansmatig) geredeneerd.

Kinderen beginnen in fase 1 en ontwikkelen zich verder, waarbij de ene persoon zich verder door ontwikkeld dan de ander. Je ziet al snel waar je jezelf in kan delen.

Je kan zeggen wat je wilt vrind, met je eigen theorietjes
Het woord van god is nog steeds 10 keer dat van een mens
 
Ik ben bang dat wetenschapsfilosofie de pet van de gemiddelde dogmatisch gelovige te boven gaat.

@ Spiertje:

Wat is het woord van god dan? Ik hoor niets.

Waarom geloof je niet in Zeus, Ra of Thor? Om diezelfde reden geloof ik niet in Allah. (zie ook sig)
 
Ik ben bang dat wetenschapsfilosofie de pet van de gemiddelde dogmatisch gelovige te boven gaat.

@ Spiertje:

Wat is het woord van god dan? Ik hoor niets.

Waarom geloof je niet in Zeus, Ra of Thor? Om diezelfde reden geloof ik niet in Allah. (zie ook sig)


La ilaha ill Allah ( Er is geen god behalve Allah)


We weten dat Allah bestaat door:

De getuigenis die we hebben afgelegd tegenover Allah door ons bestaan op de Aarde.
De Fitrah de natuurlijke aanleg van de mens.
De Boeken en de Profeten die gestuurd zijn.
De wonderen van de schepping.

Lees hier verder voor meer toelichting: Geloof in Allah


En dus heeft dat een goed effect op mijn imaan
Wat houdt dit vertrouwen in?

Volledige vertrouwen op Allah (Geprezen en Verheven is Hij) is oprecht vertrouwen op Allah (Geprezen en Verheven is Hij) bij al onze inspanningen, dus zo wel bij het nastreven van onze belangen, als bij het beschermen van ons zelf tegen alles dat ons schade kan toebrengen. En we moeten ons beschermen tegen zowel schadevolle zaken in dit leven, als schadevolle zaken met betrekking tot al-Aghira (het hiernamaals), dus zaken waarvoor we in al-Aghira gestraft zullen worden Allah (Geprezen en Verheven is Hij) zegt:
En degene die Taqwa (vrees voor Allah) heeft en zijn plicht aan Hem nakomt, Hij zal een weg voor hem maken om eruit te komen (uit elke moeilijkheid). En degene die zijn vertrouwen plaatst in Allah, dan zal Hij voldoende voor hem zijn. (surah At-Talaq ayaat 2-3).


Lees hier verder voor nog meer toelichting: Vertrouwen op Allah

Maar samengevat: het vertrouwen op allah, zijn woord als absolute waarheid en zijn wonderen :)
 
Back
Naar boven