MuscleMeat

vetverlies lukt me niet

Bezoekers in dit topic

Alien

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 jun 2003
Berichten
3.081
Waardering
10
ik volg momenteel een cutschema waar ik "ver" onder mijn onderhoud zit. 1800kcal,1700kcal,1600kcal. Ik doe dit nu omdat ik met 300-500kcal onder mijn onderhoud ook niet afval.
Mijn bmr 2129kcal. Ik doe 30-45min cardio na mijn krachttraining 3x per week. Wat neer komt op slechts 300 tot 450 kcal verbranding per keer.

Ik probeer zo'n 10% vet te verliezen. En heb voor ik begon (zo'n 3weken geleden) terug wat gebulkt kwestie van mijn metabolisme terug omhoog te krikken. Zelfs met clenbuterol op 120mcg per dag gaat er niets af.

Nu hoorde ik dat Ronaldo (de voetballer) een schildklieraandoening had, dus heb ik een keer mijn temp. genomen 5dagen achtereen. Weet niet of dat een van de indicaties is. Gemiddelde temp. is 36,8 met uitschieter 37.1°. Ik heb altijd warm,loop thuis altijd in bloot bovenlijf.

Iemand nog wat raad om me aan te moedigen blijven te cutten. Probeer sinds m'n 18e al 10%vet te verliezen. Weeg nu 96kg (2kg eraf) bij 1.85m. Vet% weet ik niet maar zal toch 20% zijn.

Ik heb een tijdje geleden eens groene thee gebruikte + caffeine met als gevolg 4cm erbij in m'n middel. Ik vind me ook vetter lijken dan vroeger. Wat ik raar vind is dat ik het vet op m'n buik helemaal niet ver kan induwen (max.dikke 1cm ofzo). Ik heb een vetband op m'n middel die je kan vergelijken met een opgerolde handdoek (zoals je in je nek zou leggen).
 
Ik denk dat je te weinig eet en je lichaam zichzelf op de spaarstand heeft gezet om te 'overleven' in moeilijkere tijden.

Ik eet zelf straks 2600kcal bij 98kg en ben afgelopen 4 weken precies 6,1kg kwijt geraakt.
 
deze kcal'en had ik uit L.Rea z'n boek

liggen idd veel lager dan anders, zelfs lager dan m'n bmr

maar ik haalde ook geen resultaten met hogere kcal (zelfde hoeveelheid als jij)
 
Als je denkt dat je een schildklieraandoening hebt moet je eens met een dokter gaan praten. Moet redelijk eenvoudig met een bloedtestje te zien zijn dacht ik.
 
Heb dit probleem zelf ook gehad. Het kan tot vier weken duren voor je lichaam begrijpt dat jij op een andere manier aan het eten bent.
Als je dan begint bijv. onderhoud -300à500cal hou dit dan op zijn minst 4 weken vol.

Er speelt natuurlijk nog iets een rol. Als je bijvoorbeeld lang niet getraind heb en je gaat plots je eten en sporten omgooien kan het zijn dat je lichaam in eerste instantie spieren zal aanzetten en terwijl toch vet verbranden. Op de weegschaal zal je dan geen verschil zien.
 
kijk nu naar SBS6 , zo dat zijn dikke mensen
 
een keer in de 2 weken junken,pizza macdonalds, geef je je stofwisseling een optater en voorkom je in spaarstand te gaan.
 
ik wel refeed dagen natuurlijk
 
Carb cycling kan een oplossing zijn.Ik denk dat je momenteel in de ''spaarstand'' staat.Als je 500kcal onder je onderhoud zit dan moet je ongeveer 2750kcal eten volgens de berekeningen van dit programmaatje Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's.Zorg dat je 1x in de 14 dagen een refeed toepast en vergeet niet je E/K/V verhoudingen.Op een hoge (refeed) dag zorg je dat je meeste Kcal uit goed Carb's komen en dat je totaal aan Kcal op die dag hoger ligt dan je onderhoud, hierdoor blijf je uit de spaarstand en blijf je stofwisseling hoger.Op de lage dag (13 van de 14 dagen) zorg je dat je de meeste Kcal uit eiwitten haalt en is je totale Kcal inname 300\400\500 onder je onderhoud.Zorg dat je hier de nodig Cardio bij doet en het moet goedkomen.Wat nog veel beter is is het E-book BFFM (Burn The Fat Feed The Muscle) lezen.Dat zit iets anders in elkaar maar daar staat alles in wat je moet weten om je BF te doen dalen.En een bezoekje bij de arts kan nooit kwaad natuurlijk. Succes!
 
ik heb zo het vermoeden dat je zwaar in reservestand zit, want echt zwaar onder je onderhoud zitten is gewoon niet slim omdat je metabolisme weer dan vertraagt bij langere periodes:no:
 
ok, lage kcal maar ik heb wel 2 refeed dagen (vorige week 3) per week. Dat zorgt toch voor een boost. Overigens probeer ik dit een keer omdat het met 500kcal onder niet lukte.

Trouwens die link die redhead aangeeft klopt echt langs geen kant.
 
3 refeed dagen per week is teveel... :eek:
 
Als ik cut junk ik 1 maaltijd per week. Meestal op zondagavond. Dan ben ik de maandag terug mentaal klaar om verder te cutten. Verdeel ook je voeding over een 6-tal maaltijden per dag en ik zou toch naar die 2750 kcal per dag gaan zoals eerder aangegeven. Ook zorgen dat uw hartslag niet te hoog zit tijdens de cardio zodat ge echt maximaal vet verbrand. Weet ook dat je slechts na een 25-tal minuten vet begint te verbranden tijdens de cardio. Dus een cardiosessie van 30 minuten heeft eigenlijk niet echt veel zin naar vetverbranding toe. Ik zou mijn cardiosessies ong 1u lang maken.
 
ik volg momenteel een cutschema waar ik "ver" onder mijn onderhoud zit. 1800kcal,1700kcal,1600kcal. Ik doe dit nu omdat ik met 300-500kcal onder mijn onderhoud ook niet afval.
Mijn bmr 2129kcal. Ik doe 30-45min cardio na mijn krachttraining 3x per week. Wat neer komt op slechts 300 tot 450 kcal verbranding per keer.

Ik probeer zo'n 10% vet te verliezen. En heb voor ik begon (zo'n 3weken geleden) terug wat gebulkt kwestie van mijn metabolisme terug omhoog te krikken. Zelfs met clenbuterol op 120mcg per dag gaat er niets af.

Nu hoorde ik dat Ronaldo (de voetballer) een schildklieraandoening had, dus heb ik een keer mijn temp. genomen 5dagen achtereen. Weet niet of dat een van de indicaties is. Gemiddelde temp. is 36,8 met uitschieter 37.1°. Ik heb altijd warm,loop thuis altijd in bloot bovenlijf.
Iemand nog wat raad om me aan te moedigen blijven te cutten. Probeer sinds m'n 18e al 10%vet te verliezen. Weeg nu 96kg (2kg eraf) bij 1.85m. Vet% weet ik niet maar zal toch 20% zijn.

Ik heb een tijdje geleden eens groene thee gebruikte + caffeine met als gevolg 4cm erbij in m'n middel. Ik vind me ook vetter lijken dan vroeger. Wat ik raar vind is dat ik het vet op m'n buik helemaal niet ver kan induwen (max.dikke 1cm ofzo). Ik heb een vetband op m'n middel die je kan vergelijken met een opgerolde handdoek (zoals je in je nek zou leggen).


uhhhh clenbuterol ;)

Plaats je schema eerst eens.
 
Als ik cut junk ik 1 maaltijd per week. Meestal op zondagavond. Dan ben ik de maandag terug mentaal klaar om verder te cutten. Verdeel ook je voeding over een 6-tal maaltijden per dag en ik zou toch naar die 2750 kcal per dag gaan zoals eerder aangegeven. Ook zorgen dat uw hartslag niet te hoog zit tijdens de cardio zodat ge echt maximaal vet verbrand. Weet ook dat je slechts na een 25-tal minuten vet begint te verbranden tijdens de cardio. Dus een cardiosessie van 30 minuten heeft eigenlijk niet echt veel zin naar vetverbranding toe. Ik zou mijn cardiosessies ong 1u lang maken.

Munk, je bent sinds 2003 geregistreerd bij dbb, maar je weet nog steeds niet dat de vetverbranding vanaf de eerste minuut begint? Bij een relatief lagere hartslag verbrand je verhoudingsgewijs meer vet dan koolhydraten misschien, maar vet verbrand je sowieso. Of je nou hiit doet of een hartslag van 100 aanhoudt. Je moet nieuwe mensen geen verkeerde info geven... Foei! :finger:
 
En wat eet je dan zo allemaal op een dag? Niet om grof te doen hoor, maar ik kan ook op 1000 kcal per dag gaan zitten door 2 bakken chips te eten.

Ik kom zelf van 108 kg bij 1m75 en weet dus wat het is om af te vallen :rolleyes:
Er zijn eigenlijk maar een paar regeltjes te onthouden als je endomorf bent:

1) Koop een deftige weegschaal voor vetpercentage te meten 100 tot 150 €
2) Weeg je elke morgen als je opstaat (na eventuele ontlasting :p) noteer dat in een excelletje waar je gewicht ten opzichte van je vetpercentage uitzet in een grafiekje.
3) Eet 6 keer per dag
4) Hou een verhouding van 40/40/20 eiwit/koolhydraten/vet en verdeel dit evenredig over alle maaltijden maar zorg dat je aan je basisbehoefte komt zonder activiteitscorrectie (anders slank je niet af!). Gebruik hoogwaardige proteinebronnen (en vetarme, tenzij het gezonde vetten zijn uit vis)en koolhydraten die laag in GI zijn, zelfs na je krachttraining!!
5)Plan je maaltijden op voorhand en weeg alles af. Zeg bvb op voorhand al 150gr gestoomde kipfilet, 250gr witloof en 60 gram volkoren deegwaren en koffielepel olijfolie.
6)Noteer wat je dan ook effectief in je mond stopt (als je dan al eens een snicker ofzo neemt)
7)Maak op het einde van de week een gemiddelde van je daginname in kcal en verhouding pro/kool/vet en check je evolutie in lichaamsgewicht en vet%
8)Pas zonnodig aan

Is dé manier en de enige manier...

Na een tijdje moet je niet meer wegen en kan je wel schatten. Mijn hersens werken tegenwoordig ook als kcal-rekenmachientje voor proteines en koolhydraten.
 
Munk, je bent sinds 2003 geregistreerd bij dbb, maar je weet nog steeds niet dat de vetverbranding vanaf de eerste minuut begint? Bij een relatief lagere hartslag verbrand je verhoudingsgewijs meer vet dan koolhydraten misschien, maar vet verbrand je sowieso. Of je nou hiit doet of een hartslag van 100 aanhoudt. Je moet nieuwe mensen geen verkeerde info geven... Foei! :finger:

http://www.netsense.be/gezondheid/vetverbranding.pdf

Ik weet heus wel hoe te trainen hoor
 
Ook zorgen dat uw hartslag niet te hoog zit tijdens de cardio zodat ge echt maximaal vet verbrand. Weet ook dat je slechts na een 25-tal minuten vet begint te verbranden tijdens de cardio. Dus een cardiosessie van 30 minuten heeft eigenlijk niet echt veel zin naar vetverbranding toe. Ik zou mijn cardiosessies ong 1u lang maken.

Vetverbranding begint meteen. Sterker nog, vetverbranding gebeurt altijd, ook buiten de training, en dat stopt echt niet als je onderweg ben naar de gym.

Vetvebranding is maximaal bij ca 80% hartslag. Dat is de intensiteit waarbij je je behoorlijk inspant, maar niet echt "diep gaat". Je verzuurt dan niet, en je kan het gerust een uur volhouden (intensiteit wel eerst opbouwen natuurlijk).

Bovendien is je totale energieverbruik dan behoorlijk hoog, bv 800-1000 kcals in een uur is goed te doen, en dat is wat echt telt voor afvallen. Plus, je krijgt voor de rest van de dag een versnelling van het basaalmetabolisme van ongeveer 10%.
 
800-1000kcal haal ik nooit als ik een uur cardio doen op een hartslag van om en bij de 150-165 dan haal ik mss net geen 700kcal. Maar als ik dat doe kan ik dat niet meerdere keren per week aan. Meestal zit ik aan 400kcal 3x per week.

Eet terug wat meer, stap weldra over naar een schema waar ik aan zo'n 2750 à 2200 zit.

clen ben ik meebeeindigd vandaag (19okt operatie) is nog wel even maar ik wil zekerheid.

Overigens merk ik dat m'n bloeddruk verlaagt is, na wat lezen zie ik dat het aan zout te kort kan liggen. Ik eet namelijk nooit zout.
 
@ Ariane, het zal dan wel aan die fitnessaparaten van mijn gym liggen, maar op 80% van mijn hartslag (154), verbrand ik zo'n 400 kcal p/u. Nowhere near die 800-1000 die jij hierboven schrijft.
Mijn minimale hartslag tijdens een cardiosessie is tegenwoordig 160 (85%) en mijn max is 182 (94%) (daarboven wordt het zwaar). Maar ik doe dan meestal ook intervaltraining van 20-50 minuten.
 
Back
Naar boven