XXL Nutrition

Injecteerbare vitamine b12 / b-12 faq (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik houd mijn ampul gewoon scheef?
 
hoe krijg je eigenlijk je b12 in je insuline spuit? voor op te trekken is de naald namelijk te kort.

ik deed het ervoor met gewone spuiten maar dat vind ik niet zo fijn

Ik weet niet of IM naalden ook op een slin spuit passen maar volgens mij wel. In dat geval kun je dus gewoon extra naalden halen die je als opzuignaald gebruikt. De groene dop 0,8 X 40 halen de bodem makkelijk.
 
Volgens mij past dat niet hoor tenminste niet bij de slinspuitjes die ik heb gezien.
Je kan natuurlijk wel een gewone spuit pakken met een zo dun mogelijke ""gewone"" naald 0.4x .. ofzo
 
gebruik gewoon een naald voor subcutane injectie. gaat prima!
 
B12 gaat prima met slinspuitje ik heb 1/4 liter flessen b12 dus met optrekken geen last..
 
ik heb 1ml sterop, en eigenlijk gaat dat niet eens in een slinspuit, teveel gepruts en lucht

toch maar terug naar gewone spuit met oranje naald
 
Jaa ik heb een veterinaire b12 eigenlijk bedoelt voor beesten:D
 
heb ook de sterop mij lukt dat dus wel gewoon in een slin spuitje van 1ml
gewoon rustig aan doen dan lukt dat goed
 
hmmm die flessen lijken me wel makkelijk...
 
animal b12??? :D Wat zijn 1/4l flessen,soort vail dan?

bij mij lukt het niet helemaal met een slinspuitje, als je met een hand zet kan ik niet duwen m'n kleine vingers raken daar niet goed.
 
ik zet die slin in mijn been geen probleem mee
 
hallo allemaal!
ik heb helemaal niets met Bodybuilding,maar wil jullie wat vragen.
ik injecteer zelf B12 omdat ik een opname probleem heb.
begeleid ook mensen met dezelfde aandoening.
in nederland is het een probleem om veelvuldig te mogen injecteren,ik lees dat jullie om de dag injecteren.
ondervinden jullie daar bijwerkingen van?
gebeurt dat injecteren op lange termijn of lassen jullie om de zoveel weken een pauze in?
gebruiken jullie ook folium naast die B12 en evt B6? (je injecteerd om extra bloecellen aan te maken maar voor die aanmaak mag folium zeker niet ontbreken ,behalve dat je voor niets injecteerd loop je kans op een folium tekort)
en mn laatste vraagje....
omdat veel mensen als ik een probleem hebben met de huisarts om voldoende injecties te halen,doen jullie dit in overleg?of geef je het alleen aan wat je gebruikt?

hoop dat iemand wil antwoorden,groetjes san
 
hallo allemaal!
ik heb helemaal niets met Bodybuilding,maar wil jullie wat vragen.
ik injecteer zelf B12 omdat ik een opname probleem heb.
begeleid ook mensen met dezelfde aandoening.
in nederland is het een probleem om veelvuldig te mogen injecteren,ik lees dat jullie om de dag injecteren.
ondervinden jullie daar bijwerkingen van?
gebeurt dat injecteren op lange termijn of lassen jullie om de zoveel weken een pauze in?
gebruiken jullie ook folium naast die B12 en evt B6? (je injecteerd om extra bloecellen aan te maken maar voor die aanmaak mag folium zeker niet ontbreken ,behalve dat je voor niets injecteerd loop je kans op een folium tekort)
en mn laatste vraagje....
omdat veel mensen als ik een probleem hebben met de huisarts om voldoende injecties te halen,doen jullie dit in overleg?of geef je het alleen aan wat je gebruikt?

hoop dat iemand wil antwoorden,groetjes san

overleg ? nee gewoon kopen en spuiten:D folium weet ik niks van moet ik dan maar eens potje van halen. btw welke spuiten heb ik nou nodig want ik wil die dingen online kopen maar er staat vaak bij 0,5 ml en mijn amp zijn 2 ml
 
zou het dan geen idee zijn om ook je spuiten van 2 ml te pakken???
en dan losse slinnaalden erbij is misschien een idee....
 
hallo allemaal!
ik heb helemaal niets met Bodybuilding,maar wil jullie wat vragen.
ik injecteer zelf B12 omdat ik een opname probleem heb.
begeleid ook mensen met dezelfde aandoening.
in nederland is het een probleem om veelvuldig te mogen injecteren,ik lees dat jullie om de dag injecteren.
ondervinden jullie daar bijwerkingen van?
gebeurt dat injecteren op lange termijn of lassen jullie om de zoveel weken een pauze in?
gebruiken jullie ook folium naast die B12 en evt B6? (je injecteerd om extra bloecellen aan te maken maar voor die aanmaak mag folium zeker niet ontbreken ,behalve dat je voor niets injecteerd loop je kans op een folium tekort)
en mn laatste vraagje....
omdat veel mensen als ik een probleem hebben met de huisarts om voldoende injecties te halen,doen jullie dit in overleg?of geef je het alleen aan wat je gebruikt?

hoop dat iemand wil antwoorden,groetjes san


ik doe dat om de dag en dan voor twee weken en dan twee weken niet enz...
en nee ik heb geen problemen met mijn huisarts hiermee maar dat zal wel komen omdatik in belgie woon dan;want je kunt dat hier vrij krijgen.
 
ik heb 1ml sterop, en eigenlijk gaat dat niet eens in een slinspuit, teveel gepruts en lucht

toch maar terug naar gewone spuit met oranje naald
Het gaat prima, gewoon ampul schuin houden en zorgen dat je het grootste deel hebt. Die paar 0.001ml maken toch geen donder uit. Lucht kan je er natuurlijk uittikken/spuiten.
 
hallo allemaal!
ik heb helemaal niets met Bodybuilding,maar wil jullie wat vragen.
ik injecteer zelf B12 omdat ik een opname probleem heb.
begeleid ook mensen met dezelfde aandoening.
in nederland is het een probleem om veelvuldig te mogen injecteren,ik lees dat jullie om de dag injecteren.
ondervinden jullie daar bijwerkingen van?
gebeurt dat injecteren op lange termijn of lassen jullie om de zoveel weken een pauze in?
gebruiken jullie ook folium naast die B12 en evt B6? (je injecteerd om extra bloecellen aan te maken maar voor die aanmaak mag folium zeker niet ontbreken ,behalve dat je voor niets injecteerd loop je kans op een folium tekort)
en mn laatste vraagje....
omdat veel mensen als ik een probleem hebben met de huisarts om voldoende injecties te halen,doen jullie dit in overleg?of geef je het alleen aan wat je gebruikt?

hoop dat iemand wil antwoorden,groetjes san

Al je vragen zullen al beantwoord worden als je dit topic geheel had doorgelezen inclusief ervaringen met de huisarts en verkrijgbaarheid en prijzen in Belgie en Duitsland dus ik voel me niet geroepen alles te herhalen, je mag er zelf ook wel wat moeite voor doen.
Alleen dat foliumzuur weet ik niet zeker. Er staat in de bijsluiter van Neurobion dat je dat er niet mee mag combineren als ik het me goed herinner. Maar op Geneesmiddelenrepertorium lees je daar alles over...
 
hoi
ik heb alles doorgelezen,een enkele sprak over buikklachten,een ander over een huisarts ik hoopte op deze manier meer reacties in die richting te krijgen.
de link die je doorgeeft is als een bijsluiter maar de info is te beperkt om hier dieper op in te gaan. ik werk zelf in de zorg,en ben al ruim 2 jaar bezig met onderzoek en gegevens verzamelen,b12 gericht en bijbehorende ziektebeelden.
zou mischien verstandig zijn voor jezelf wat dieper in te lezen zodat jullie die b12 injecties zo optimaal kunnen gebuiken als mogelijk voor het doel wat jullie willen berijken maar dat terzijde (voor info zie bijvoorbeeld de stichting b12 tekort of medische vakbladen,zie dan ook de mogelijke bijwerkingen bij veelvuldig gebruik,die staan namelijk niet vermeld in de bijsluiter omdat dit nog onvoldoende onderzocht is in nederland maar daar wordt druk aan gewerkt)
zou je hier meer info over willen hebben kan je natuurlijk altijd vragen;)

maargoed,
het doel dat ik hier kom...
is omdat jullie zonder lichamelijke gebreken,met een ander doel wel een behandeling volgen als mensen als ik.
jullie injecteren omdat jullie die extra cellen willen gebruiken, ik omdat ik gewoon geen b12 opneem dus ik wil functioneren als een normaal iemand.
mensen met mijn aandoening hebben een enorm probleem in nederland,omdat het niet erkend wordt. met als gevolg dat men veel te weinig injecties krijgt terwijl onderzoeken vanuit het buitenland(waar ned wel aan meegewerkt heeft)toch duidelijk genoeg zijn. het beleid moet hier gewoon nog aangepast worden. wij lopen tegen een muur aan omdat veelvuldig injecteren niet mag,wat we wel nodig hebben.

mischien snap je nu mijn beweegredenen een beetje...

groetjes san
 
overleg ? nee gewoon kopen en spuiten:D folium weet ik niks van moet ik dan maar eens potje van halen. btw welke spuiten heb ik nou nodig want ik wil die dingen online kopen maar er staat vaak bij 0,5 ml en mijn amp zijn 2 ml

sjit hoe werkt dit doe ik dit goed zo?:rolleyes:


kopen doen wij niet alles gaat via recept. ik weet wel dat in belgie en duitsland bijvoorbeeld B12 vrij verkrijgbaar is maar dat is een andere vorm, geen hydro maar cyano wat toch weer even anders werkt(meer bijwerkingen en kortdurend)
injecties die in belgie gegeven worden met B6 worden/mogen in ned in principe nietmeer gegeven worden ,B6 mag niet hoog oplopen ivm neurologische klachten(tintelingen,pijntjes dat soort klachten)
B12 verzorgd de celdeling en vormt je DNA. daar is ook folium en B6 voor nodig,ijzer en wat mineralen,dt werkt allemaal samen. veel spuiten en de andere B tjes vergeten dan gebruik je je injectie niet volledig en je loopt een kans op een tekort van die andere stofjes,wat ook weer klachten geeft(naast bloedarmoede ook neuro klachten wat je heel breed kan zien)
het klopt dat de ampullen 2ml zijn.


en begrijp mijn waarschuwingen niet verkeerd hoor...
ik hoop zelf dat het ooit ook in nederland vrij verkrijgbaar zal zijn en dat ze het dan voldoende onderzocht hebben.
het probleem is dat ze nooit naar de langere termijn hebben gekeken,en dat naast veelvuldig injecteren.

ik hoopte hier eigenlijk iemand te vinden die daar wat meer over kan vertellen:cool:
groetjes san
 
dan heb ik nu een vraagje aan jou hoeveel b6 en folium zou je er dan bij moeten zetten om het goed te doen kijk ik neem bv sterop b12..
 
Back
Naar boven