AndroidHealthClinic

Mijn weg naar 800kg totaal (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

nette traingen allemaal en mooi spul hen je ook thuis staan kan je flink mee trainen.
Lijkt me.
 
thx

Dinsdag 2 oktober

Hijg- en blaaswerk sessie

1) Sprints : 5 x de lange zijde van een voetbalveld

2) Heavybag : 3 ronden van 2 minuten, geen kicks enkel boksen

3) Circuit :
(alles zo snel mogelijk na elkaar)
-power clean 53kg (cfr tires) x 10reps
-light farmer walk, 50m met 58kg per hand
-kettlebell swings, 30reps hand to hand met 20kg
-floor wipers, 20reps (= leg-raises doen terwijl je een barbell (53kg) boven je uitgestrekt houdt)

4) one-arm DB snatch (links en rechts) afgewisseld met burpees
piramid style, dus van elks 1 rep, dan van elks 2,3,4,...
tot aan 7 geraakt, dit is echt een killercombinatie

5) ABS circuit
100 reps totaal, diverse soorten crunches, leg raises, en een boel waarvan ik de naam niet ken maar waarvan ik weet dat ze flink branden

6) Bicep greep Lat-pulldown
tot slot even een pulldown met accomodating resistance geprobeerd ; niet al te veel ijzer geladen, maar een miniband en een monster-mini over de bovenkant van mn rack en rond de pull-stang gedraaid. 1 set van 20reps en **** dat brandt zeg.
 
Weer goed bezig en ik moet ook eens bands en chains hebben heerlijk al die variaties elke keer.
 
Ik vraag me trouwens af waarom jumpstretch bands meestal zo eenzijdig geassocieerd worden met speed-werk voor PL...
Je zou ze toch zeer goed kunnen inzetten voor hypertrofie werk ? Althans dat is de mening van mn stijve lats en biceps vandaag na 1 setje pulldowns met extra banden.

Het verloop van de beweging voelt een beetje als sommige Hammerstrength toestellen waarbij je echt kunt 'squeezen'.
Door die bandspanning krijg je ook een hele zware contractie op het einde.
BB'ers zouden er denk ik zeer goed gebruik kunnen van maken, maar in die kringen zijn bands veelal onbekend.
Fat Bar bench press met een extra monster-mini voor een zware set van 8-10 reps bijvoorbeeld, ik voel het nu al branden...
 
te hardcore voor de modale Body Builder... :D

Eerlijk gezegd denk ik dat het niet echt moeilijk is om je lats en de rest van je rug echt te laten branden omdat we ze iedere training een behoorlijke peer op hun muil (souflet op hun bakkes, kartjekilo mullebok, een gilduhe wante, ...) geven.
 
Ik denk dat de meeste bodybuilders al genoeg variatie zien in al de technogym-aparaten in de sportschool.
Jij traint thuis (ik ook trouwens), waarbij je minder mogelijkheden hebt tot variatie (zonder bands) en dus creatief moet zijn.
 
Je kan zoveel doen met de jumpstretch bands, zeker ook voor hypertrofie,

Locust, probeer ze eens wat met light bands die je over je rack hangt om daar push downs high rep mee te doen. Zoeper! weerstand kan je gemakkelijk veranderen door het hoger of lager beetpakken van het elastiek. (waarschijnlijk heb je dit al gedaan natuurlijk)

Enige nadeel is dat je de rest van de dag omringt bent door een condoomgeur (geen aardbei).
 
Woensdag 3 oktober

1) Speed Bench
10 x Bar + mini bands
10 x Bar + mini bands + chains
5 x 40kg + mini bands + chains
5 sets x 3 reps x 60kg + mini bands + chains
3 sets x 3 reps x 80kg + mini bands + chains

2) Floor Press
10 x 60
5 x 100
5 x 120
1 x 140
1 x 155kg PR!

3) Strict Military Press
(light)
5 x 60
5 x 60
3 x 80
3 x 80
3 x 90kg

4) HS Ground Base Jammer
6 sets x 6-8 reps heavy

5) HS shoulder press
8 sets x 8 reps

6) HS Chest Press
2 sets x 20 reps

Niet overdreven heftig vandaag, toch PR op floor press.
Ik heb me rustig gehouden op MP en in plaats daarvan wat repwerk voor schouders gedaan.
 
Je hebt je zeker ingehouden op de MP. Wel een goede training weer.
 
Goede training weer. Beetje bodybuilding-actig:).
 
gaat lkkr mman!!!:)
 
Speed bench met banden en kettingen, gevolgd door een max single op floor press.
Bodybuilding-achtig...?

:roflol: vraag me af hoeveel er in de BBing sectie met bands en kettingen trainen
 
Hoeveel topspanning schat je te hebben met die speed-benches?
 
lijkt me dat je ze doubled heb of niet, anders heb je echt bar weinig spanning. (geen idee van de chains hoor)

Ik deed ze met doubled light bands en dan ca 40-50 kg erbij, dan zit je ongeveer aan de 100 kg topspanning schat ik.
 
4) HS Ground Base Jammer
6 sets x 6-8 reps heavy

5) HS shoulder press
8 sets x 8 reps

6) HS Chest Press
2 sets x 20 reps
.

Lijkt me toch niet standaard te zijn in de meeste PL-schema's, maar sorry als ik je ego hiermee gekwetst heb.
 
lijkt me dat je ze doubled heb of niet, anders heb je echt bar weinig spanning. (geen idee van de chains hoor)

Ik deed ze met doubled light bands en dan ca 40-50 kg erbij, dan zit je ongeveer aan de 100 kg topspanning schat ik.

Voor bench doen de meesten ze doubled denk ik, de afstand is anders te kort om onderin reeds spanning te hebben.

Geen idee van de precieze extra spanning, het gaat mij vooral om het gevoel en de snelheid. Ik ben nogal traag op bench weet je, dus ik hoop dat dit wel wat voor me zal doen. De komende weken ga ik wat afwisselen qua extra spanning ; met mini bands, met monster-mini's, al of niet kettingen erbij, verschillende banden ineens... We zien wel...
 
Pas op als je ineens heel veel met bands gaat trainen op de bench, je schouder gaan het zwaar het verduren hebben.
 
Back
Naar boven