Fitness Seller

Lijnzaadolie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_91_1

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 mei 2007
Berichten
731
Waardering
5
Ik heb inplaats van lijnzaad olie..
Gewoon lijnzaad, dat zijn pitjes.
Dat komt omdat het lijnzaad op was..:eek:
Dus dacht ik nou dan maar die pitjes..
Maar nu vraag ik me eigelijk af of het wel dezelfde werking heeft als die olie?
Die pitjes doe ik in m´n kwark maar ze zijn alweer bijna op dus dan ga ik voor de olie.

Heeft er iemand antwoord op m´n vraag?

Thnx
 
Ik zou het echt niet weten. Volgende keer toch maar voor de olie gaan.
 
Ja ga ik ook doen! Maar toch vraag ik t me af..
 
Je moet heeeel erg veel pitjes nemen om een beetje olie er uit te kauwen.
 
Ik heb inplaats van lijnzaad olie..
Gewoon lijnzaad, dat zijn pitjes.
Dat komt omdat het lijnzaad op was..:eek:
Dus dacht ik nou dan maar die pitjes..
Maar nu vraag ik me eigelijk af of het wel dezelfde werking heeft als die olie?
Die pitjes doe ik in m´n kwark maar ze zijn alweer bijna op dus dan ga ik voor de olie.

Heeft er iemand antwoord op m´n vraag?

Thnx

Lijnzaad is net als lijzaadolie een goede bron van ALA mits je het maalt. Ongebroken lijnzaad is nml. onverteerbaar voor het lichaam. Lijnzaad bevat per 100 gram 42 gram vet (link) maar daarnaast ook veel andere voedingsstoffen zoals ant-oxidanten, vezels en liganen. Een groot voordeel tov lijnzaadolie is dat de het altijd vers is. Lijzaadolie bederft nml. nogal snel (hooguit 3 weken houdbaar in de koelkast) en geoxideerde olie doet meer kwaad dan goed.
 
Dus heeft het dezelfde werking?
 
En zo ja, hoe is die troep makkelijk te malen? :D
 
En zo ja, hoe is die troep makkelijk te malen? :D

Die pitjes bedoel je?
naja wat ik deed was gewoon 1 flinke eetlepel pitjes in mn mond en met een paar slokken water wegdrinken:p
 
Ja deed ik ook!! hahahahah

Maar als ze eerst vermalen moeten worden werkt deze tacktiek dus niet zo he :D
 
Ik heb inplaats van lijnzaad olie..
Gewoon lijnzaad, dat zijn pitjes.
Dat komt omdat het lijnzaad op was..:eek:
Dus dacht ik nou dan maar die pitjes..
Maar nu vraag ik me eigelijk af of het wel dezelfde werking heeft als die olie?
Die pitjes doe ik in m´n kwark maar ze zijn alweer bijna op dus dan ga ik voor de olie.

Heeft er iemand antwoord op m´n vraag?

Thnx

En welke werking zou de olie moeten hebben volgens jou? ;)
 
Naja werking gewoon dat ik aan me dagelijks goede vetten kom..


En als ik je nu zeg dat er helemaal geen onderzoek is gedaan naar de specifieke werking van lijnzaadolie in relatie tot ziekten en gezondheid...

Hoe weet je dan dat lijnzaadolie goed is?
 
Leuk dat je "bron" dit forum ook als bron aanhaalt :) (zie dat stukje Geen lijnzaadolie bij overgewicht)
 
En als ik je nu zeg dat er helemaal geen onderzoek is gedaan naar de specifieke werking van lijnzaadolie in relatie tot ziekten en gezondheid...

Hoe weet je dan dat lijnzaadolie goed is?
Er is genoeg onderzoek naar gedaan hoor, de positieve werking van omega 3 is voldoende bewezen. Alleen moeten we erbij vermelden dat lijnzaadolie weer nadelen kan hebben voor de man (prostaat), en visolie toch de voorkeur geniet (helaas veel duurder).
 
Let wel dat Alpha-linoleenzuur dat in lijnzaad(olie) zit, niet zo fantastisch goed in EPA/DHA wordt omgezet in ons lichaam. Voor die vetzuren moet je toch vette vis/visoliecapsules hebben.

groet
Kim
 
Daartegen bevatten de lignanen die (goede) lijnzaadolie bevat weer eigenschappen die je in visolie niet terug vind
 
Back
Naar boven