Fitness Seller

Snoob: Road to Strongman!

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
52 baantjes, das best pittig volgens mij. wat voor slag zwem je dan?

Schoolslag, als er geen volk is in het zwembad zwem ik vrij makkelijk 2km of meer maarja twas weer sfeeravond.

Niet verstandig na zondag

Als je per se 2x wil deadliften, doe dan de tweede keer speed setjes met 120kg, no more.
Upper back / lats mag je echter gerust iedere training iets voor doen

ja kmerk het, men rug ligt nog serieus in de prak. Maar die deadlifttraining op zondag is ook niet voor elke week.
 
zou ook maar 1x in de week deads doen en anders een keer extra op speed. Zekers als je ook nog zaken zoals squat en rows zwaar doet.
 
zou ook maar 1x in de week deads doen en anders een keer extra op speed. Zekers als je ook nog zaken zoals squat en rows zwaar doet.

nja idd, ben es benieuwd wat voor een impact die strongman trainingen gaan hebben op men routine-trainingen. :p
 
Als je ze goed doet zal je wel eens een keer een minder goede routinetraining hebben ;)
 
Week 2 Vrijdag 05/10/07
Squat
5 x 63
5 x 79
5 x 95
5 x 111
3 x 130
8 x 95

Benchpress
5 x 40
5 x 51
5 x 61
5 x 71
3 x 83
8 x 61

Barbell Row
5 x 33
5 x 42
5 x 50
5 x 58
5 x 68
5 x 50

DB Curl
6 x 10
6 x 12
6 x 14
6 x 16
6 x 12
6 x 10

SS Tricep Pulldown
10 x 15
10 x 20
10 x 25
10 x 30
10 x 35
10 x 40
4 x 50 ( pr ? )
 
beest8ig pr maat! ;)

lekkere training weer
 
beest8ig pr maat! ;)

lekkere training weer

haha jaja brutal triceps pulldown haha
thx

Morgen hebbek men riem en wristwraps trouwens terug :dance:, kzal ze nodig hebben in Ironville !!
 
Laatst bewerkt:
haha jaja brutal triceps pulldown haha
thx

Morgen hebbek men riem en wristwraps trouwens terug :dance:, kzal ze nodig hebben in Ironville !!

Ik zou maar een beetje extra bulken vandaag als voorbereiding op morgen.
 
ja kmerk het, men rug ligt nog serieus in de prak. Maar die deadlifttraining op zondag is ook niet voor elke week.

Best wel, zo'n training is qua intensiteit en volume wekelijks goed te doen. Maar ten eerste moet je dan wel je lichaam ook echt een week de tijd geven vooraleer opnieuw te deadliften in plaats van het 2 dagen later weer te doen, ten tweede moet je niet iedere week krek hetzelfde doen maar veel afwisselen in soort DL en in sets en reps, bijvoorbeeld :

vorige week : regular deadlift naar 5RM en daarna heavy singles op low block deadlift
week 2 : platform deadlift naar heavy triple, daarna straight leg deadlift 5 sets x 12 reps
week 3 : rack pull van iets onder de knie naar max single, daarna regular deadlift voor high reps touch 'n go (bv 5 x 8-10)
week 4 : progressive pulls (power clean, high pull, block deadlift, power shrugs)
week 5 : regular deadlift in wave-loading style voor vele vele sets van 2 reps (3-tal waves voor minstens 15 sets in totaal)
week 6 : ....

enzoverder, mogelijkheden zijn eindeloos...

En aangezien je wil trainen voor strongman zou ik me ook niet beperken tot enkel low reps, een max set van 10 reps is ook lekker
 
Thx voor het advies, ja de mogelijkheden zijn eindeloos. Kdenk dat dit bill starr schema het laatste echt vaste schema is dat ik ga volgen ( tot op de letter ). Daarna zal het meer zoals jij traint zijn, iets meer naar een bepaalde manier van trainen ipv gewoon een schema letterlijk volgen.
 
een schema letterlijk volgen is niet verkeerd, is soms handig maar zo als Locust zegt is ook gewoon prima. als je maar vooruitgang boekt en je doelen haalt is het prima.
 
Luister goed naar ome Locust snoob want daar kun je een hoop van leren!

Wtf is Frikandon? Is dat iets Belgisch of is het iets wat we hier ook hebben met een ander naampje?
 
Luister goed naar ome Locust snoob want daar kun je een hoop van leren!

Wtf is Frikandon? Is dat iets Belgisch of is het iets wat we hier ook hebben met een ander naampje?

Gehaktbrood :)

Ja idd kan ik veel van leren daarom ga ik elke kans om samen te trainen grijpen :D
 
Klinkt lekker!

Die kands moet je idd grijpen want het is altijd goed om iemand in de buurt te hebben die je van alles kan vertellen i.p.v. zelf alles moeten uitvinden. Werkt gewoon heel motiverend.
 
duurt ook gewoon even voordat je weet wat werkt en wat niet, wat je kan hebben en wat niet. Dat maakt het trainen ook leuk vind ik, beetje experimenteren en dingen vasthouden die werken en dingen laten vallen waar je geen resultaat mee haalt.
 
Die kands moet je idd grijpen want het is altijd goed om iemand in de buurt te hebben die je van alles kan vertellen i.p.v. zelf alles moeten uitvinden. Werkt gewoon heel motiverend.

Word! Sinds ik opnieuw met mijn zusje train, ben ik veel gemotiveerder en ga ik ook sneller vooruit
 
Eerste strongman training, locatie: Ironville 07/10/07
Getraint met Jimmy Laureys, Fouad Hsaini, Karel, Patrick? en Wim !

Yokerace
18m x 110kg
18m x 110kg
18m x 210kg
18m x 210kg
8m x 260kg ( pr )

Conan's wheel
720° x 40kg
720° x 140kg
360° x 240kg ( pr )
20° x 290kg haha kreeg em toch tot bovenaan

Loglift
6 x 45kg
1 x 85
1 x 85
1 x 90 ( pr )

Farmers walk
15m x 100kg ( pr )
9m x 100kg (eigenlijk 12m heen en weer maar neergezet )

Wheelflip
4 x 320kg ( pr )
1 x 320kg

Atlas Stones
f x 110
f x 110
f x 110
f x 110 MEUH zat slecht tussen de oren.

Wel super getraint, vond het heel plezant en leerrijk, volgende week terug !
 
Moet ontzettend leuk zijn om op die manier je kracht te gebruiken.

Die farmers, is 100kg per hand allicht? Voelt dat even zwaar als een dumbbell van dat gewicht want lijkt me ontzettend veel.
 
vette training man, ben jaloers :D
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven