AndroidHealthClinic

Voor welk PR ga je vandaag ?

Bezoekers in dit topic

Als ik dat doe op die manier krijg ik altijd heel veel druk op me schouders.
Tot aan het pijnlijke toe echt pijn, en dan gaat eht ten koste van mij bench.
Hoe zit dat bij jou.

De eerste keren dat ik de oefening probeerde was het nogal oncomfortabel, maar dat wende snel.

Als de baar in de perfecte positie ligt (voorbij de schouderspieren en er niet op) dan kan je normaal gezien geen last ondervinden ivm schouders of bench. Als je erg veel reps doet dan wordt het iets lastiger om je armen hoog te houden natuurlijk, maar ik doe vooral singles of triples. Ook denk ik dat mn schouders op zich wel wat kunnen hebben, want ik doe regelmatig nog bench NA overhead werk. Zij het dan iets lichter dan jij.

Het probleem bij front squat bij mij zit hem bij de ademhaling want als de baar een paar mm verrolt dan wordt je half gewurgd ;)
 
misschien vandaag eindelijk weer eens een bench PR
 
De eerste keren dat ik de oefening probeerde was het nogal oncomfortabel, maar dat wende snel.

Als de baar in de perfecte positie ligt (voorbij de schouderspieren en er niet op) dan kan je normaal gezien geen last ondervinden ivm schouders of bench. Als je erg veel reps doet dan wordt het iets lastiger om je armen hoog te houden natuurlijk, maar ik doe vooral singles of triples. Ook denk ik dat mn schouders op zich wel wat kunnen hebben, want ik doe regelmatig nog bench NA overhead werk. Zij het dan iets lichter dan jij.

Het probleem bij front squat bij mij zit hem bij de ademhaling want als de baar een paar mm verrolt dan wordt je half gewurgd ;)

hehe, yep, soms tot kokhalzen toe als die stang tegen je luchtpijp drukt.
 
Ik ga voor een pr op rack pulls vandaag. 2x110 proberen.

De laatste keer datik nog iets been/heupbelastend heb gedaan qua training is 3 weken geleden, ik ben benieuwd :roflol:
 
Vandaag een rep-PR op de bench. Ik aim op 6/7x90kg!
 
De eerste keren dat ik de oefening probeerde was het nogal oncomfortabel, maar dat wende snel.

Als de baar in de perfecte positie ligt (voorbij de schouderspieren en er niet op) dan kan je normaal gezien geen last ondervinden ivm schouders of bench. Als je erg veel reps doet dan wordt het iets lastiger om je armen hoog te houden natuurlijk, maar ik doe vooral singles of triples. Ook denk ik dat mn schouders op zich wel wat kunnen hebben, want ik doe regelmatig nog bench NA overhead werk. Zij het dan iets lichter dan jij.

Het probleem bij front squat bij mij zit hem bij de ademhaling want als de baar een paar mm verrolt dan wordt je half gewurgd ;)

Thanks zal het proberen na me wedstrijd op 18 october en na me operatie.
 
Oja tevens ga ik een buig PR proberen, hoop dat het lukt ( wat lul ik het gaat lukken).

Gr weak
 
Oja tevens ga ik een buig PR proberen, hoop dat het lukt ( wat lul ik het gaat lukken).

Gr weak

Go for it !

Succes in Oostenrijk trouwens !

Ik vind het wel opmerkelijk dat je zo kort voor een WK nog echte PR's in training wil zetten, ik veronderstel dat je dan na vandaag geen echte zware squats meer gaat doen tot aan de wedstrijd ?

Vanavond is voor mij full squats met chains.
Ik wil 210-220kg + >40kg chains oftewel 260kg topspanning RAWDAWG
 
@locust: ik zou niet weten waarom niet, ik heb weekje na weak men wedstrijd en doe ook nog pr's, gewoon om te kijken wat er in zit en dus ook goed te kunnen bepalen wat je openingsbeurt gaat zijn
de week voor de wedstrijd zelf is het rusten, maar de 2/3 weken daarvoor is het maxen!
 
oly squat pr 5*5*130 doen straks
 
@locust: ik zou niet weten waarom niet, ik heb weekje na weak men wedstrijd en doe ook nog pr's, gewoon om te kijken wat er in zit en dus ook goed te kunnen bepalen wat je openingsbeurt gaat zijn
de week voor de wedstrijd zelf is het rusten, maar de 2/3 weken daarvoor is het maxen!

OK dan, ik heb zelf niet veel ervaring met pieken en rusten etc naar een wedstrijd toe, maar ik lees vaak dat men de zwaarste training 2 weken voor de wedstrijd doet, en daarna gaat men 'taperen'... Iedereen moet dat wellicht een beetje voor zichzelf uitmaken
 
had vandaag oa een pr op de hammer curl (dumbbell) 1 keer 8 met 28 kg.zie log dutchstrenght.
 
ga zo voor het eerst rack pulls doen van boven me knie. pr net onder me knie is 240, maaromdat ik hetzelfde probleem ken als Rubensossa, hoop ik nu iig boven de 240 uit te komen :P
 
Wil vandaag voor minimaal 1 set met 5x102,5kg gaan op de (30 graden) incline bench en een floorpress van minimaal 1x115. Word de eerste keer dat ik floorpresses ga doen :)

Had 2x5x102,5 op de incline bench. Floor press viel een beetje tegen, 2x100 met moeite. Het onderste gedeelte is voor mij het zwaarst, want bij floor press lockouts (rom +-15cm) had ik 6x140. Veel oefenen op de floor press dus:D
 
Had 2x5x102,5 op de incline bench. Floor press viel een beetje tegen, 2x100 met moeite. Het onderste gedeelte is voor mij het zwaarst, want bij floor press lockouts (rom +-15cm) had ik 6x140. Veel oefenen op de floor press dus:D

Nice incline bp!
 
Ik ga voor een pr op rack pulls vandaag. 2x110 proberen.

De laatste keer datik nog iets been/heupbelastend heb gedaan qua training is 3 weken geleden, ik ben benieuwd :roflol:
260834849_d8b61d29e3.jpg
 
Piece of cake :scratch:

:thumbup:
 
Laatst bewerkt:
ga zo voor het eerst rack pulls doen van boven me knie. pr net onder me knie is 240, maaromdat ik hetzelfde probleem ken als Rubensossa, hoop ik nu iig boven de 240 uit te komen :P


285kg gedaan en was nog niet me top, maar heb niet meer gewicht...en 3x190kg dl,terwijl ik op 2stoeptegels ston (dus 10cm platform)
 
Back
Naar boven