MuscleMeat

De grote 'wat vind jij van Nederland' poll (1 bezoeker)

Wat vind jij van Nederland?


  • Totaal stemmers
    125

Bezoekers in dit topic

1) Nederland is naar de klote en ik wil het liefst nog gisteren weg

K*t politiestaat dat het is
 
sorry... een 1

optie 1.. verhuizen naar belgie .. ( blijf wel werken in ned )
optie 2.. verhuizen naar spanje, states, dubai...

Rede... zon, en de mensen hier in ned gaan me steeds meer tegen zitten ..
 
Nou, het zal rustig gaan worden hier op DBB; velen gaan verhuizen en daarbij alleen maar hard werken.:D
 
internet is werelwijd toch ? ;)
 
Hmm landen waar ik wel interesse in heb:
Spanje
Portugal
Scandinavie (met name Zweden Noorwegen)
Ierland
Schotland

Als die vrouw van mij toch eens mee zou willen:)

Als ik haar niet in januari 6 jaar geleden had ontmoet, was ik allang weggeweest, want was al aan het regelen om die zomer naar Spanje te gaan, zowiezo voor 3-4 maanden, en daar kijken hoe of wat voor definitief.
Maar ja dan komt het vrouwtje, en dan komt het huisje, en de kinderen, en daar gaat je avontuur:D
 
Hmm landen waar ik wel interesse in heb:
Spanje
Portugal
Scandinavie (met name Zweden Noorwegen)
Ierland
Schotland

Als die vrouw van mij toch eens mee zou willen:)

Als ik haar niet in januari 6 jaar geleden had ontmoet, was ik allang weggeweest, want was al aan het regelen om die zomer naar Spanje te gaan, zowiezo voor 3-4 maanden, en daar kijken hoe of wat voor definitief.
Maar ja dan komt het vrouwtje, en dan komt het huisje, en de kinderen, en daar gaat je avontuur:D

Midlifecrisis ? :D
 
Er is geen keuze mogeljikheid voor als je al weg ben...
 
Ik wil weg uit Nederland, niet vanwege de regering of wat dan ook. Maar ik hou meer van bergen.
 
Scandinavie kun je vergeten als je niet financieel onafhankelijk bent. Een job vinden is daar uiterst moelijk. 1 op de 5 Zweden is al werkloos en als allochtoon kom je buitengewoon moelijk aan de bak in het hoge Noorden.

1) Nederland is naar de klote en ik wil het liefst nog gisteren weg

K*t politiestaat dat het is

:roflol:

Hoe zou jij de Islamitische staat Iran dan wel niet omschrijven? :roflol:

sorry... een 1

optie 1.. verhuizen naar belgie .. ( blijf wel werken in ned )
optie 2.. verhuizen naar spanje, states, dubai...

Rede... zon, en de mensen hier in ned gaan me steeds meer tegen zitten ..

Hoer lang ben je al genodigd? Met welke onderneming heb je de miljoenenklapper gemaakt?
 
heb gekozen voor 5. ik denk als het zo doorgaat dat het over 10 jaar dus echt verkloot is.
 
1) Nederland is naar de klote en ik wil het liefst nog gisteren weg

K*t politiestaat dat het is

Mischien moet je eens een keer de achtertuin van je ouders verlaten en eens de wijde wefreld intrekken om zelf te zien wat een ECHTE politiestaat is.. als je zegd dat Nederland een politiestaat is dan ben je een beetje wereldvreemd naar mijn mening...
 
Scandinavie kun je vergeten als je niet financieel onafhankelijk bent. Een job vinden is daar uiterst moelijk. 1 op de 5 Zweden is al werkloos en als allochtoon kom je buitengewoon moelijk aan de bak in het hoge Noorden.



:roflol:

Hoe zou jij de Islamitische staat Iran dan wel niet omschrijven? :roflol:



Hoer lang ben je al genodigd? Met welke onderneming heb je de miljoenenklapper gemaakt?

Moet nog vriendjes maken :) Ik werk al voor een olieboer.. Nu nog maar eens kijken of ik de IT kan doen daar ;)
 
het bevalt me niets hier.(dit is overigens niet recent, dit voel ik al langer)

hard werken word je niet rijk van hier, ik heb geen moeite met hard werken maar wil er dan wel wat voor terugzien, elke keer als ik denk een goede carriere move te doen en leuk te gaan verdienen is er wel een of andere regel die ervoor zorgt dat ik er geen kloot mee opschiet.



klimaat is beneden peil (ok dat is persoonlijk en heeft niets te maken met het politieke klimaat)

ik erger me dood aan het betuttel en geneuzel in de marge.


Ik erger me dood aan het middelingscultuurtje hier, hier is geen actie hier is men bezig iedereen te vriend te houden en proberen iedereen tevreden te stellen.. dat is gewoon een onmogelijke zaak, in het bedrijfsleven weet men dat al heel lang er is GEEN gulden middenweg.



Dit lijkt veel op het Nihilisme die aanbreekt... Alle scherpe kantjes worden er afgevijld...
 
Nederland lijkt soms naar de klote maar er is nog genoeg moois om in Nederland te blijven
 
Mischien moet je eens een keer de achtertuin van je ouders verlaten en eens de wijde wefreld intrekken om zelf te zien wat een ECHTE politiestaat is.. als je zegd dat Nederland een politiestaat is dan ben je een beetje wereldvreemd naar mijn mening...

Wtf weet jij nou over wat ik heb gezien. En puur omdat er landen als Noord-Korea zijn betekent niet dat alles aan Nederland zo geweldig is.

verder ben ik het met de punten met Sinlath eens. Het weer is altijd k*t (ik kan het weten want ik fiets het hele jaar door naar school elke dag), er heerst een mentaliteit van niks onder de mensen en ik heb het gehad met het feit dat je overal belastingen en heffingen voor moet betalen.
 
Ik ben vorige week met mijn gezin in Noorwegen wezen kijken naar emigratiemogelijkheden. Ik heb er veel Nederlanders gesproken die er allemaal werk hebben, ze zoeken zich rot naar mensen in heel Scandinavië. Wat Marky zegt gaat niet meer op. Zweden is wat lastiger, maar als je buiten de grote steden zoek is er meer dan genoeg voor ondernemers en bepaalde beroepsgroepen. ICT consultant is bijvoorbeeld wel weer moeilijk.

Ik ga er waarschijnlijk vanaf juli 2008 wonen, blijf dan nog wel werken in Nederland om later in 2008 een nieuw bedrijf op te zetten in Noorwegen. Nederland is te druk voor mijn gevoel, ik sta iedere dag twee uur in de file. Daarnaast is de natuur in Nederland vrijwel verdwenen (en dan woon ik nog op de Veluwe) de eensgezindheid is ver te zoeken en verbaas ik mij als ik in een grote stad kom over het percentage donkere mensen. Ik vind dat niet prettig, vraag me niet waarom.

Daarnaast is de Noorse mentaliteit minder prestatiegericht, minder statusgericht en heb je er ontzaggelijk veel lekkere blonde vrouwen. In het dorp dat ik gekozen heb zit ik op 30 min. van de zee en 45 min. vanaf de eerste skipiste. Noorwegen heeft veel meer zonuren dan Nederland en een fatsoenlijk vrijstaand huis op 3000m2 kost zo'n €150.000.

Noorwegen heeft olie, dat geeft de komende decennia een aardig voordeel en de sociale structuur lijkt erg op die van Nederland. Het Noorse onderwijssysteem is goed en gratis voor iedereen tot 19 jaar. De kinderbijslag is het driedubbele van Nederland, beide argumenten spelen mee als je, net als ik, vier kinderen hebt. Iedereen zit in het ziekenfonds en betaalt per persoon eem lage premie Verder zijn de prijzen van levensmiddelen niet veel duurder, op alcohol en tabak na.

Noorwegen heeft slechts 4,5 miljoen mensen in een gebied dat tig keer zo groot is als Nederland en als de opwarming van de aarde een beetje doorzet straks ook nog een aardig klimaat.

Nederland is niet slecht, er zijn alleen nog betere plekken die dichtbij liggen. Dat is alleen geen optie in deze poll.
 
Ik ga er waarschijnlijk vanaf juli 2008 wonen, blijf dan nog wel werken in Nederland om later in 2008 een nieuw bedrijf op te zetten in Noorwegen. Nederland is te druk voor mijn gevoel, ik sta iedere dag twee uur in de file. Daarnaast is de natuur in Nederland vrijwel verdwenen (en dan woon ik nog op de Veluwe) de eensgezindheid is ver te zoeken en verbaas ik mij als ik in een grote stad kom over het percentage donkere mensen. Ik vind dat niet prettig, vraag me niet waarom.

Ik Scandinavie (vooral Zweden dan) zijn de laatste jaren ook veel problemen met mocro's en kornuiten
 
Ik ga dus ook naar het platteland van Noorwegen ;)
 
Back
Naar boven