AndroidHealthClinic

The effects of Red Bull Energy Drink on human performance and mood (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Iedereen maakt zo een probleem van red bull, maar wat dan met cola? Al die suiker...
 
Red bull en aanverwanten zijn iets te zoet (bitterheid van caffeine wegwerken?)
het blijft lijk plakken aan je tanden.
Waar ik meer voor ben is nalu of een guarana drankje zonder al teveel zoetigheid.
 
Red bull en aanverwanten zijn iets te zoet (bitterheid van caffeine wegwerken?)
het blijft lijk plakken aan je tanden.
Waar ik meer voor ben is nalu of een guarana drankje zonder al teveel zoetigheid.

Bah, die nalu krijg ik niet door mijn keel.
 
goed voor in de reclamefolder van red bull dat onderzoek!

wie zou het onderzoek betaald hebben denk je ?

Ik wordt trouwens al onpasselijk van de lucht van een (open) blikje als ik in dezelfde ruimte ben.
 
Welke chemische rotzooi? Welke processen?

De synthetische stoffen die erin worden gegooid (suiker, smaakstoffen, e-nummers, kleurstoffen, allemaal andere shit met een moeilijke scheikundige naam)? De smerige fabrieken waar het spul wordt geproduceerd?

Red Bull is niets beter dan McDonalds/Coca Cola voer. En je gaat mij niet wijs maken dat die bedrijven de gezondheid bevorderen.
 
ik vind het veel te zoet, bah
 
De synthetische stoffen die erin worden gegooid (suiker, smaakstoffen, e-nummers, kleurstoffen, allemaal andere shit met een moeilijke scheikundige naam)? De smerige fabrieken waar het spul wordt geproduceerd?

Red Bull is niets beter dan McDonalds/Coca Cola voer. En je gaat mij niet wijs maken dat die bedrijven de gezondheid bevorderen.
Alles hangt af van de effecten van deze stoffen op het lichaam. Er zijn genoeg chemische stoffen die onschadelijk zijn voor het lichaam.

Ik vind het vooral veel te duur, de grondstoffen die erin zitten zijn nu niet zo heel duur, dus je betaalt toch vooral voor de naam.
 
Wat voor positieve effecten heeft Taurine op je lichaam eigenlijk?

*edit: gotta love wiki:

Taurine, or 2-aminoethanesulfonic acid, is an organic acid that is a major constituent of bile, and can be found in lower amounts in the tissues of many animals including humans. [1][2] Taurine is a derivative of the sulfur-containing (sulfhydryl) amino acid, cysteine. Taurine is the only known naturally occurring sulfonic acid.[3]

Taurine is named after the Latin taurus, which means bull, as it was first isolated from ox bile in 1827 by Austrian scientists Friedrich Tiedemann and Leopold Gmelin. It is often called an amino acid, even in scientific literature,[4][5][6] but as it lacks a carboxyl group it is not strictly an amino acid.[7] It does contain a sulfonate group and may be called an amino sulfonic acid. Small polypeptides have been identified which contain taurine but to date no aminoacyl tRNA synthetase has been identified as specifically recognizing taurine and capable of incorporating it onto a tRNA.[8] Also, while the belief that Taurine is present in both bull semen and urine is true, the Taurine used in energy drinks such as Red Bull is not taken from these sources.[9]

Weet nu ook weer waarom Red Bull red Bull heet :)

Despite its presence in many energy drinks, taurine has not been shown to be energy-giving, however the results of the studies into taurine usage have shown that taurine might help to reduce muscle fatigue
 
Mij niet gezien met ranzige spul. En zeker niet voor het trainen. Ik ondervind er vooral energieschomelingen van. Waardeloos om op te trainen. Das mijn ervaring. Liever groene thee of water+dextrose voor mij.

Taurine neem ik zo nu en dan in caps (XXL nutrition)
 
ik heb het liefste die van de aldi golden power
 
Cafeïne is behoorlijk giftig. In relatief kleine doses kan het al mensen doden. Het kan oorzaak zijn van hypertentie. Bron/andere bron.
 
Sjonge sjonge, wat doet een blikje Red Bull nou? ??? Neem gewoon 1 sterke espresso en je wakefulness en contractie is al beter. Of gewoon 1/4 cap Efedra.

Red Bull is schandalig duur, neem gewoon espresso.
 
Cafeïne is behoorlijk giftig. In relatief kleine doses kan het al mensen doden. Het kan oorzaak zijn van hypertentie. Bron/andere bron.

Op een lege maag nemen en zo ver mogelijk weghouden van koolydraatinname. En met een lage tolerantie moet je bij 700 mg iig uitkijken, dan kan het aangemerkt worden als een stimulant die 'schade' kan geven.
 
voor een lange fietstraining kiep ik er makkelijk twee van de aldi binnen, kan zeggen wat je wilt maar ik rij er harder en verder van. overigens uitstekende vetverbrander.

wel genoeg drinken want het vochtafdrijvend effect mag er wezen ik pis me het hele lijf uit...reinigt de nieren :D

0.4mg per kilo lichaamsgewicht werkt prestatiebevorderend, 600mg zou overeenkomen met het effect van amfetamine. in de wielersport staat er een beperking in het gebruik van caffeine sommige reden na verloop van tijd met zuivere caffiene ipv bloed.

trouwens ik heb ook energygels van bepaalde merken waarin meer caffiene in zit dan in red bull en consoorten.

ik reageer redelijk heftig op caffeine ik drink ook bijna nooit caffeine dus het effect blijft redelijk groot.
 
is wel lekker voor zo af en toe, ik drink het enkel op party's.

alleen jammer dat ze zo ongehoord veel geld vragen voor maar een drankje te zijn.

ik voel me er achteraf iig geen superman door.

Haha, dat klopt. Bovendien is de Red Bull die hier te verkrijgen is een slap aftreksel van de Red Bull uit Oostenrijk, dat heeft een veel hoger concentratie, maar dat mocht men hier niet zo verkopen :D .
 
Back
Naar boven