XXL Nutrition

Mijn weg naar 800kg totaal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zo heb ik ze ooit eens gedaan, maar daardoor voelde de lift erg rounded back aan met als gevolg weer last van mn rug op de plaats waar ik vroeger een blessure gehad heb. Ik denk dat wij voor een 12 cm platform gaan (dat is 1 zo'n pallet die ik gemaakt heb).

Ik hou mn rug redelijk recht hoor. Met zo'n rom vind ik het trouwens lastiger voor de benen dan voor de rug, althans de start van de oefening. Maar daar gaat het natuurlijk ook om.
 
Pff, ik moet in de eerste plateau heffen die om 1 uur begint.

Ze steken alle vrouwen, cadetten en junioren tesamen.

Ik zal al mijn beurten na elkaar hebben.

failed :( volgende week beter :)

@ Steven, broeremans heeft den band mee :)
 
Zondag 4 november @ Izogym, izegem

1) Incline bench press
5 x 60
5 x 60
5 x 60
3 x 80
3 x 80
3 x 100
3 x 120
1 x 130
1 x 140
1 x 150
1 x 155 +-PR laatste stukje beetje geholpen
1 x 150
3 x 130
3 x 130
5 x 120
8 x 110
10 x 100
10 x 90
15 x 80

2) Cable Crossover
3 x 15 reps

3) French Press
15 x 40
15 x 50
10 x 60
8 x 70kg PR!
10 x 60

4) Tricep Pushdown

6 sets x 10reps (laatste set was PR)

als ik mn triceps nog wat sterker krijg heb ik binnen enkele weken 160kg op de schuine bank
 
160 incline zou wel een respectabel gewicht zijn.
 
Lekker volume weer op de Incline Bench.
 
Lekker volume weer op de Incline Bench.

voor een beginner wel ja. Maar als hij wat meer gevorderd wordt, zal hij toch wat meer moeite moeten doen om nog vooruitgang te boeken.


:D
 
voor een beginner wel ja. Maar als hij wat meer gevorderd wordt, zal hij toch wat meer moeite moeten doen om nog vooruitgang te boeken.


:D

ik ga de stickies eens lezen
 
Vergeef mijn onwetendheid, maar heeft u weleens aan een Strongman wedstrijd meegedaan?

Want met zulke stats zouden daar ook hele prestaties geleverd kunnen worden!
 
Vergeef mijn onwetendheid, maar heeft u weleens aan een Strongman wedstrijd meegedaan?

Want met zulke stats zouden daar ook hele prestaties geleverd kunnen worden!

Voor volgende zomer ben ik ingeschreven voor SM van Vlaanderen en SM van Belgie. Dat zal de eerste keer zijn ; mn zus heeft op dat vlak al wat voorsprong met 3 SM wedstrijden en 1 highlandgame. Ik wou in 2007 al meedoen maar zoals u weet heeft een blessure roet in het eten gegooid. Misschien dat ik wel nog ergens in het voorjaar een PL-wedstrijdje ga doen ook, we zien wel hoe alles loopt.
 
A ja, dat herinner ik mij nog. Dat ongeval met die peck deck.

:D

is nochtans een goede compound. Kan je goed die piek-contractie meer uitoefenen.


Nu serieus. Volgens Jimmy Laureys is Peck Deck een goede oefening voor de Atlas stones omdat je dan heel hard leert knijpen in die ballen. Ik heb er toch enigszins mijn twijfels over...
 
Hoe ver zit je eigenlijk nog van je 800kg af?
 
Maandag 5 november

1) Full Squat + 40kg chains
5 x 60
5 x 60
5 x 60
3 x 100
3 x 100
1 x 130
1 x 150
1 x 170
1 x 190
1 x 210kg (+40kg chains = 250kg boven)

2) Low Box Squat (light)
5 x 60
5 x 100
5 x 130
5 x 150kg

3) Platform deadlift (light)
5 x 70
5 x 70
3 x 110
3 x 110
3 x 150
3 x 170kg

Eerste deel van de training was niet voluit. PR op chain squat is 220 + 40kg, maar ik voelde me wat stram en niet klaar om daar los overheen te gaan. Box squats en deadlifts daarom ook licht gehouden. De rest van de training was echter wel één van de hardere assistance sessies van de laatste weken (high volume met weinig rust) :

4) HS lat pulldown

6sets x 6reps heavy met 90sec rust

5) HS T-bar Rowzzz
5 sets x 8 reps met 60sec rust
- 1 plaat van 20kg eraf -
daarna nogmaals 5 sets x 10reps met 60sec rust
= 90 reps

6) Crunches / Reverse hypers / Leg raises
3 oefeningen als 1 giant set, 20reps elk
2 sets

Ik heb het nu even gehad met conjugate squats en zware singles, na 9 weken PR's heb ik het gevoel dat ik voorlopig niet veel meer kan toevoegen aan die oefeningen. Vorige week bij front squat mocht er geen vlieg meer opzitten, en nu bij chain squat lijken er ook niet veel kilo's meer bij te kunnen. Dat, en het feit dat ik weer zin heb in the old school way... dus vanaf volgende week weer een paar maanden gewone squats for the glory of moscow of 5x5 of total tonnage of zo

flinke spierpijn in de lats vandaag
 
Back
Naar boven