Fitness Seller

Mijn weg naar 800kg totaal

Bezoekers in dit topic

@ Calibre & G-men : bedankt voor de tips

Gewoon aan die techniek werken... Het zou spijtig zijn dat je met zo'n MP niet snel richting 150kg PP gaat.

Je kan, nu je een homegym hebt, ook gewoon af en toe op techniek werken met lichte gewichten. Als je wil kan je ook eens afkomen naar olympic gent, daar zullen ze je ook wel willen helpen vanuit een OL perspectief met je legdrive.
 
Gewoon aan die techniek werken... Het zou spijtig zijn dat je met zo'n MP niet snel richting 150kg PP gaat.

Je kan, nu je een homegym hebt, ook gewoon af en toe op techniek werken met lichte gewichten. Als je wil kan je ook eens afkomen naar olympic gent, daar zullen ze je ook wel willen helpen vanuit een OL perspectief met je legdrive.

thx, zou misschien geen slecht idee zijn

Vrijdag 23 november


1) Deadlift
5 x 60
5 x 60
5 x 60
5 x 110
5 x 110
3 x 140
3 x 160
3 x 180
3 x 200
2 x 220
2 x 240
2 x 260kg PR

2) T-Bar Rows
25 x
15 x
12 x
10 x
12 x
15 x

3) Lat Pulldowns
7 sets x 10 reps
 
Waarom geen poging op de 280, ik weet zeker dat je hem trekt!

Verder lekkere rugtraining.
 
Waarom geen poging op de 280, ik weet zeker dat je hem trekt!

Verder lekkere rugtraining.

Tja een derde rep met 260kg ging er gisteren niet in gezeten hebben dus ik denk niet dat ik daar op dat moment aan toe was. Ik ga op 15 december met mn broer en nog een paar maten een kleine mini-competitie doen gewoon onder elkaar, dan ga ik maxen. Zal natuurlijk na squat zijn...
 
brute deadlift!

Nog even over je PP: Merk zelf ook dat je heel goed moet letten op de techniek. Vooral idd het aanspannen van buik en glutes en proberen de stang idd recht omhoog te duwen. Ook de aanzet met de benen moet kort en krachtig zijn, dus niet te diep. Dat zei je pas eerder al in een post, waarvoor mijn dank, mede daardoor heb ik gisteren de 110 kunnen PP'en! ;)
 
brute deadlift!

Nog even over je PP: Merk zelf ook dat je heel goed moet letten op de techniek. Vooral idd het aanspannen van buik en glutes en proberen de stang idd recht omhoog te duwen. Ook de aanzet met de benen moet kort en krachtig zijn, dus niet te diep. Dat zei je pas eerder al in een post, waarvoor mijn dank, mede daardoor heb ik gisteren de 110 kunnen PP'en! ;)

Yep push press is echt zo'n oefening waarbij je eerst een paar pogingen grandioos kunt failen, om dan in een volgende poging de baar makkelijk door het plafond te rammen. Ik had hem ook lange tijd niet gedaan, dit was pas de derde push press training weer. Dus met tijd en stond als ik hem regelmatiger doe komt het wel in orde.

Trouwens, wat lees ik daar in je stats, 150kg steen bij een deadlift van 240kg ? WOW, heb je dan zo'n fabelachtige steentechniek of zo ? Want ik ben wel zeker dat ik een steen van 150kg niet kan liften, één van 140 waarschijnlijk ook niet. Ik heb mensen gezien met een dead van 300kg die nauwelijks 130kg steen kunnen tillen. Ik begin wel maar met events trainen vanaf februari of zo.
 
De ene steen is de andere niet Locust! Daarbij maakt bijv de hoogte ook gruwelijk veel uit en dan nog de hars.

Bij bijv Simon kun je de steen niet echt tegen het platform aan omhoog werken, bij Landsmeer gebruikten sommigen de pallets als een soort steun.

Neemt niet weg dan Ruben best een oermens is op onderdelen.
 
Zondag 25 november

Il est cinq heures du matin, Paris s'éveille

1) Bench Press
10 x 40
10 x 40
10 x 40 :coffee:
5 x 80
5 x 80
5 x 100
5 x 120
1 x 140
1 x 150
1 x 160kg PR
1 x 160kg PR
1 x 155
1 x 150

2) 1-board Bench-Press
5 x 80
3 x 100
3 x 120
3 x 140
7 x 150kg PR

3) Incline Bench
8 x 60
8 x 80
8 x 100
8 x 120kg

4) Cable Crossover
warm-up set 15 reps
werkset (rest-pause) 12+8+6 reps met 20sec pauze = 26reps

5) Incline Flyes
1 set x 35 reps

6) Tricep Pushdown
1 dropset; beginnend bij full-stack : 10+10+10+15 reps = 45reps

7) Barbell Curl
15 x 40
10 x 60
10 x 65
10 x 60
eerste keer weer pijnloos curlen na een tijd van elleboogpijn

8) Concentration Curl
1 rest-pauze set met 18kg : 15+8+6 reps = 29reps

9) Machine Preacher Curl
2 sets x 15 reps

playing the honky tonk just like any day
 
Feli met je pr!
 
Flinke bench en nice curlzzz.. ;)



Trouwens, wat lees ik daar in je stats, 150kg steen bij een deadlift van 240kg ? WOW, heb je dan zo'n fabelachtige steentechniek of zo ? Want ik ben wel zeker dat ik een steen van 150kg niet kan liften, één van 140 waarschijnlijk ook niet. Ik heb mensen gezien met een dead van 300kg die nauwelijks 130kg steen kunnen tillen. Ik begin wel maar met events trainen vanaf februari of zo.

Ik ben nu ongeveer een klein jaartje aan het trainen op events, om de 3 weken ongeveer. De stenen heb ik nu toch wel regelmatig getraind en eerst kwam ik niet verder dan de 120 kg steen. M'n techniek is denk ik wel steeds meer gegroeid, met name dankzij Simon en Henk die hiermee al jaren ervaring hebben. De 150 kg steen is bij ons best een flinke steen en de hoogte is 1m15 ongeveer die we gebruiken. Vooral de steen liften is lastig, maar dat is in feite een kwestie van hars gebruiken en de steen zo hard mogelijk 'crushen' met je borstspieren zeg maar. Daarna lift ik hem vanuit m'n schoot in een diepe squatpositie met al m'n kracht omhoog en dat is dan ook het lastigste. Ik denk dat de tweede lift voornamelijk onderrug en met name ook bovenrug is. Ik heb het idee dat je met een bolle bovenrug lift, heel veel gebruik maakt van je lats.

Hoe ik kan verklaren dat ik de 150 steen nu gewoon kan liften, maar met deadlift 'maar' 240 kan liften.. geen idee. Misschien omdat ik het onderdeel 'Stones' gewoon het leukste vind en daardoor altijd enorm gemotiveerd ben.

De ene steen is de andere niet Locust! Daarbij maakt bijv de hoogte ook gruwelijk veel uit en dan nog de hars.

Bij bijv Simon kun je de steen niet echt tegen het platform aan omhoog werken, bij Landsmeer gebruikten sommigen de pallets als een soort steun.

Neemt niet weg dan Ruben best een oermens is op onderdelen.

Klopt. Hars maakt wel wat uit, maar in feite alleen de eerste lift, om de steen ik je schoot te krijgen. Daarna is het gewoon alle kracht gebruiken om omhoog te komen. Bij ons kun je de steen verder ook niet tegen het platform omhoog wurmen. Het is erop of eronder. No tricks! Maar goed, het blijft natuurlijk ook een kwestie van de juiste techniek gebruiken. En of ik een oermens ben op onderdelen.. ik weet het niet, ik ga er gewoon voor en ik kan me voor onderdelen in feite ontzettend goed opladen. Thanks anyway! ;)
 
Zondag 25 november

Il est cinq heures du matin, Paris s'éveille

1) Bench Press
10 x 40
10 x 40
10 x 40 :coffee:
5 x 80
5 x 80
5 x 100
5 x 120
1 x 140
1 x 150
1 x 160kg PR
1 x 160kg PR
1 x 155
1 x 150

2) 1-board Bench-Press
5 x 80
3 x 100
3 x 120
3 x 140
7 x 150kg PR

3) Incline Bench
8 x 60
8 x 80
8 x 100
8 x 120kg

4) Cable Crossover
warm-up set 15 reps
werkset (rest-pause) 12+8+6 reps met 20sec pauze = 26reps

5) Incline Flyes
1 set x 35 reps

6) Tricep Pushdown
1 dropset; beginnend bij full-stack : 10+10+10+15 reps = 45reps

7) Barbell Curl
15 x 40
10 x 60
10 x 65
10 x 60
eerste keer weer pijnloos curlen na een tijd van elleboogpijn

8) Concentration Curl
1 rest-pauze set met 18kg : 15+8+6 reps = 29reps

9) Machine Preacher Curl
2 sets x 15 reps

playing the honky tonk just like any day

Lekkere Lazy Sunday-training.:p
 
ik heb wat meer assistance gedaan dan gewoonlijk omdat ik net zo'n ripped monster wil worden als Stahmixson

Je bent goed bezig hoor maareh.......hoe kan ik je dit het best vertellen........zo ripped als Stah wordt je natuurlijk nooit!

Je hebt het wel over het meest ripped monster van DBB....hoe kun je jezelf daar nu mee vergelijken. We moeten allemaal blij zijn dat we alleen al in zijn schaduw mogen staan!
 
en wederom een mooie PR op de bench, je blijft maar PR's binnentikken jij !
 
Goeie bench Steven :thumb: Als ge in februari events gaat trainen is da dan bij u thuis of bij Jimmy ?
 
Goeie bench Steven :thumb: Als ge in februari events gaat trainen is da dan bij u thuis of bij Jimmy ?

Ik ga proberen om wel een paar keer naar Jimmy's te gaan trainen maar het zal meestal thuis zijn denk ik, dat zal een beetje van mn werk afhangen
 
Back
Naar boven