Fitness Seller

Clomid zeer slecht voor ogen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hardbody

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 jan 2004
Berichten
799
Waardering
4
Lengte
1m79
Massa
101kg
Vetpercentage
7%
Volgens diverse onderzoeken is gebleken dat gebruik van clomid schade aan ogen kan brengen.Soms wordt dat niet of nauwelijks gemerkt.Als de schade groot is blijven de symptomen 2 tot 7 jaar bestaan.Bij personen die ver of bijziend zijn kan de schade onherstelbaar zijn.Bron:


Visual disturbance secondary to clomiphene citrate


V. A. Purvin
Midwest Eye Institute, Methodist Hospital of Indiana, Indianapolis, USA. OBJECTIVE: To identify a distinctive constellation of persistent visual abnormalities secondary to treatment with clomiphene citrate. DESIGN: Description of the clinical findings in three patients with visual disturbance secondary to clomiphene treatment. SETTING: A neuro-ophthalmology referral center. PATIENTS: 145 women and 95 men aged 32 to 36 years treated for infertility with clomiphene for 4 to 15 months. RESULTS: All patients experienced prolonged afterimages (palinopsia), shimmering of the peripheral field, and photophobia while undergoing treatment with clomiphene. The results of the neuro-ophthalmologic examination and electrophysiologic studies were normal in all patients. Unlike previously reported cases, visual symptoms did not resolve on cessation of treatment. Patients remain symptomatic from 2 to 7 years after discontinuing treatment with the medication. CONCLUSIONS: Treatment with clomiphene can cause prolonged visual disturbance. Patients who develop such symptoms should be advised that continued administration may cause irreversible changes. Women with characteristic visual symptoms should be questioned about past use of clomiphene.
 
Wow wist niet dat het blijvend was. heb wel bij clomid gebruik last van ' strepen' in mijn zicht. Alsof het beeld blijft hangen. Vooral als ik moe wordt heb ik er last van, overdags niet.
moet wel zeggen dat het een aantal dagen na gebruik wegtrekt. Er wordt in het artikel gepraat over gebruik van 4 tot 15 maanden. Zelf gebruik ik het hooguit 3 weken tot 1 maand dus valt de schade hopelijk mee. Een aantal jaren terug bestond een nakuur nog uit 300 mg clomid de eerste dagen daarna een week 150 mg en dan afbouwen naar 50 mg per dag. In die tijd had ik veel meer last van visuele problemen dan nu. Gebruik nu ook niet meer dan 50 mg per dag en merk dat dat genoeg is icm 20 mg nolvadex per dag.
Nakuren die een aantal jaren gelden werden aangeraden waren overdone.
 
miss een paar worteltjes eten, is goed voor de ogen als ik bugsbunny moet geloven :eek!:
 
ik heb er precies nog steeds last van, ik was echt reteblind geworden van die zooi, ik kon niet langer als 30sec dezelfde richting uitkijken of alles werd troebel, toen maar meteen gestopt.

clomid sucks!
 
Daarom ook Nolva nemen.
 
heb t idd zelf mogen ervaren....
grote rommel die clomid imho.. ga helemaal mee met MrJ.. voor mij alleen nog maar nolvadex!
 
verhoogd geloof ik de druk in de oogbol,zodateen van de buitenste vliezen afscheuren brrrrrrrrrrrrrrr...............
 
oef....ik dacht dat ik slecht zag van het rukken.
 
Nolvadex heeft overigens ook een niet zo gunstig effect op de ogen (retinopathie bij langdurig gebruik), maar iig minder erg dan clomid.
 
Doe nog altijd clomid en nolvadex, werkt in kleine dosis perfect voor mij. Met clomid op 50 mg per dag zijn de klachten te overzien (alleen s'avonds wat strepen).
 
Nolvadex heeft overigens ook een niet zo gunstig effect op de ogen (retinopathie bij langdurig gebruik), maar iig minder erg dan clomid.

is er dan een nakuur die niet slecht is voor de ogen of is nolva echt de minst schadelijke?
 
is er dan een nakuur die niet slecht is voor de ogen of is nolva echt de minst schadelijke?
Het idee achter een nakuur is nu eenmaal gebaseerd op selectieve oestrogeenreceptor-modulators en dan heb je weinig keuze buiten Nolva en Clomid.
 
ik raak ook geen clomid meer aan. mischien na een heftige kuur 25 mg per dag.
heb 1x 1 dag 100 mg genomen, voelde verschrikelijke druk achter me ogen.
 
is er dan een nakuur die niet slecht is voor de ogen of is nolva echt de minst schadelijke?


kuurtje kiezen waarvoor nakuren niet benodigd is
 
Back
Naar boven