XXL Nutrition

30 gram eiwit per 3 uur??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als je lichaam dan toch onbeperkt eiwit kan verwerken, waarom hameren bb'ers dan zo op het principe dat je bij ELKE maaltijd eiwitten moet innemen ???

Ik kan snappen dat het BETER is als je dat doet, maar het zou toch geen complete ramp zijn als je bij 2 van de 6 maaltijden geen eiwitten inneemt???

Wie legt me dit uit? :)
 
Als je lichaam dan toch onbeperkt eiwit kan verwerken, waarom hameren bb'ers dan zo op het principe dat je bij ELKE maaltijd eiwitten moet innemen ???

Ik kan snappen dat het BETER is als je dat doet, maar het zou toch geen complete ramp zijn als je bij 2 van de 6 maaltijden geen eiwitten inneemt???

Wie legt me dit uit? :)

het is idd beter, maar door elke maaltijd eiwitten te nemen zorg je gewoon voor een continue toevoer van eiwitten>anabole status = meer spiertjes.
 
Als je lichaam dan toch onbeperkt eiwit kan verwerken, waarom hameren bb'ers dan zo op het principe dat je bij ELKE maaltijd eiwitten moet innemen ???

Ik kan snappen dat het BETER is als je dat doet, maar het zou toch geen complete ramp zijn als je bij 2 van de 6 maaltijden geen eiwitten inneemt???

Wie legt me dit uit? :)

1. Bij normaal eten raakt de maag overdag nooit leeg, dus nieuw voedsel komt er gewoon bij en wordt vermengd met wat er al is.

2. Eiwit wordt langzaam verwerkt de darmen.

Daarom doet het er weinig toe hoe je de eiwit precies over je maaltijden verdeelt, als het gemiddeld genoeg is heb je de hele dag een vrijwel konstante aanvoer van aminozuren naar je bloed.

Bij normaal en gevarieerd eten zit er in elke maaltijd genoeg eiwit en is het gemiddelde voldoende. Met wat meer nadruk op zuivelprodukten (wei is ook zuivel) kom je gemakkelijk op een hoog gemiddelde.

Alleen bij afvallen door voedselbeperking (itt door verbruik verhogen) moet je opletten om niet te laag te komen in eiwitten. Niet dat je er last van krijgt, want je kan als het moet heel lang met heel weinig eiwit toe, maar het is dan niet gunstig voor spiergroei.
 
ff een noob vraag mischien maar je leest dus altijd dat je zoveel gram eiwit per kilo lichaamsgewicht moet nemen. Ik vraag me dan af waarom per hele lichaamsgewicht? als je je borst flink getraint hebt, hebben bijvoorbeeld je benen toch geen extra eiwit nodig???

Een normaal niet trainende mens zit rond de 58 gram eiwit per dag, mijn redenatie is dan dat als je er 50 gram bijgooit dat het genoeg is om bijvoorbeeld je borst te herstellen. Of sla ik de plank helemaal mis.
 
1. Bij normaal eten raakt de maag overdag nooit leeg, dus nieuw voedsel komt er gewoon bij en wordt vermengd met wat er al is.

2. Eiwit wordt langzaam verwerkt de darmen.

Daarom doet het er weinig toe hoe je de eiwit precies over je maaltijden verdeelt, als het gemiddeld genoeg is heb je de hele dag een vrijwel konstante aanvoer van aminozuren naar je bloed.

Bij normaal en gevarieerd eten zit er in elke maaltijd genoeg eiwit en is het gemiddelde voldoende. Met wat meer nadruk op zuivelprodukten (wei is ook zuivel) kom je gemakkelijk op een hoog gemiddelde.

Alleen bij afvallen door voedselbeperking (itt door verbruik verhogen) moet je opletten om niet te laag te komen in eiwitten. Niet dat je er last van krijgt, want je kan als het moet heel lang met heel weinig eiwit toe, maar het is dan niet gunstig voor spiergroei.
Damn, het klinkt te mooi om waar te zijn.

Overal wordt nl erop gehamerd om ELKE maaltijd vlees/whey/vis te eten, anders is het je dood ;)
 
Damn, het klinkt te mooi om waar te zijn.

Overal wordt nl erop gehamerd om ELKE maaltijd vlees/whey/vis te eten, anders is het je dood ;)

Ach ja, eiwitfetisjisten. Denken dat als je eet als een topkampioen, je ook presteert als een kampioen. Maar dat ligt andersom: tegen de tijd dat je voor het wereldkampioenschap traint, dán pas tellen de kleine verschillen die je behaalt met strenge schema's.
 
mij is verteld 35 gram verwerken+ 15 gram reserve opslag (in de nieren geloof ik)elke 3 uur . ik pak dus ongeveer 50 altijd
 
als je meer eiwitten eet dan je lever kan verwerken kan een deel van je ontlasting wit zijn. Dit zou volgens mijn dokter een indicatie zijn of je eiwitconsumptie te hoog is of niet (ik heb vroeger judo gedaan, vandaar dat ik vaak met eiwit in de weer was, om gewicht binnen de categorie te houden).
 
Damn, het klinkt te mooi om waar te zijn.

Overal wordt nl erop gehamerd om ELKE maaltijd vlees/whey/vis te eten, anders is het je dood ;)



ik eet veel pindakaas, zit ook veel eiwit in!

( en nog meer vet, maar ik voel mezelf meer PL dan BB)
:D
 
als je meer eiwitten eet dan je lever kan verwerken kan een deel van je ontlasting wit zijn. Dit zou volgens mijn dokter een indicatie zijn of je eiwitconsumptie te hoog is of niet (ik heb vroeger judo gedaan, vandaar dat ik vaak met eiwit in de weer was, om gewicht binnen de categorie te houden).

lol nog nooit gehoord..dan zou je echt 10000gr eiwit moeten eten voordat je wit gaat schijten denk k
 
mij is verteld 35 gram verwerken+ 15 gram reserve opslag (in de nieren geloof ik)elke 3 uur . ik pak dus ongeveer 50 altijd

Eiwitopslag is uitsluitend spiermassa. Een nier die eiwit opslaat is ernstig ziek.

De maximumsnelheid van eiwitaanmaak wordt bepaald door de beschikbaarheid van de enzymen die de eiwitten aanmaken, en dingen als de gevoeligheid van receptoren. Dat is genetisch bepaald, maar kan wel variëren in de loop van de tijd, als gevolg van de belasting van het systeem. De "spierprikkel" werkt op een termijn van drie dagen tot ca 1 week, langdurig verhoogd aanbod van eiwitten zal op een termijn van weken de synthesecapaciteit verhogen. Maar ik ik ook onderzoek gelezen waarin aangetoond werd dat op nog langere termijn weer desensibilisatie (of zo) optreedt, in gewonemensentaal dus dat je went aan hoge eiwitbelasting waardoor het niet meer resulteert in hoge eiwitaanmaak.

De opslag in spier op een bepaald moment hangt in de eerste plaats af van de beschikbaarheid van aminozuren en koolhydraten in het bloed op dat moment. Naarmate je meer van die grondstoffen aanvoert krijg je meer eiwitopslag, maar op een gevement moet je heel veel extra aanvoeren voor een klein beetje extra opslag. Dat gaat gepaard met vetaanmaak, dus dat is ook weer ongewenst.

Al bij al komt het erop neer dat je heel veel eiwit kunt innemen en dat wordt ook vrijwel allemaal verteerd en opgenomen in de darmen, maar er is een beperking aan de hoeveelheid spiereiwit die er netto mee gevormd kan worden. Uit wat ik erover lees ligt het voor spiereiwit inderdaad in de orde van 10 gram verwerkt voedingseiwit per uur. Door heel veel eiwit in te nemen gaat dat wel omhoog maar na een aantal weken word je zeg maar ongevoeliger voor zoveel eiwit.
De rest van de ingenomen eiwitten worden dus wel in de darmen opgenomen maar dan simpelweg als brandstof gebruikt.
 
Ik heb maaltijden met 60gr eiwit, dit word dan toch niet als vet opgeslagen hoop ik?, want ik zit in de cut.
 
Ik heb maaltijden met 60gr eiwit, dit word dan toch niet als vet opgeslagen hoop ik?, want ik zit in de cut.

ligt eraan...whey wordt sneller opgeslagen als vet/energy.

zie:

Another reason whey should only really be used post workout is because at any other time when it is taken by itself your body only uses about 30% of the amino acids. You see, whey gives your body such a quick flood of aminos that the body thinks it has more protein than it actually does and it sends the "excess" to the liver, where it is oxidized and used as energy.

Bodybuilding.com - Layne Norton - Protein - The Key To Max Gains!
 
Ik heb maaltijden met 60gr eiwit, dit word dan toch niet als vet opgeslagen hoop ik?, want ik zit in de cut.

Nee, als jij vet wilt worden van eiwit zul je je echt lens moeten vreten.

Het lichaam zal het niet als extra energie opslaan in de vorm van vet omdat het die functie als brandstofleverancier niet heeft.

Eiwit heeft een zeer matige brandstof functie en wordt alleen bij compleet lege vetvooraden en glycogeen depots aangesproken.

60 gr in de cut per maaltijd is prima. Anti-catabool en bovendien is eiwit + MOV's een voortreffelijke brandstof om je lage carb inname te compenseren.

OT: M'n spieren zijn pas volledig gepompt als ik minimaal 50 gr eiwit neem, ook in de bulk. 30 gram eiwit is veels te weinig, de dagen met zware beenspierpijn is 60 gr per maaltijd pas royaal.
 
let wel op...Whey protein is niet anti-katabool he.
en zal daarom ook direct als energy worden gebruikt als er geen directe behoefte is.
 
Dus de conclusie van deze hele thread is dat we allemaal die dure whey het raam uit kunnen gooien en kunnen gaan voor twee scheppen goedkope langzame eiwitten per dag...:coffeepc:


Nee, de conclusie is dat je je eiwitsoort moet timen.
 
Nee, de conclusie is dat je je eiwitsoort moet timen.

Dat haal ik nergens uit de teksten in de thread.
Als gesteld wordt dat het uren zo niet dagen duurt om eiwitten/voedingstoffen te verwerken en hetzelfde geldt voor het herstelproces van het lichaam, dan wordt dat timen wel erg betrekkelijk.
 
Ik heb maaltijden met 60gr eiwit, dit word dan toch niet als vet opgeslagen hoop ik?, want ik zit in de cut.

Als je dagverbruik minder is dan je daginname, in kcals, dan sla je vet op.
 
Eiwit heeft een zeer matige brandstof functie en wordt alleen bij compleet lege vetvooraden en glycogeen depots aangesproken.

Als je op een dag 250 gram eiwit eet en je gebruikt netto 125 gram voor eiwitaanmaak, waar blijft de rest dan?
 
Back
Naar boven