Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • hoeveel kost het eigenlijk in de maand zo een motor, buiten benzine en onderhoud.
    enige wat je hebt aan kosten (stel ej zou niet rijden) is alleen verzekering toch? of ook nog wegenbelasting

    Verzekering en wegenbelasting en afschrijving.
     
    afschrijving is nauwelijks van toepassen als je een goedkope beginners motor koopt lees ik overal. omdat je die zowat voor dezelfde prijs 2jr later weer kunt verkopen.

    maar hoeveel zijn jullie kwijt voor verzekering en belasting?
     
    wegenbelastig 19 euro per 3 maanden oid, verzekering 27 euro WA+ (voor de GSX)
     
    afschrijving is nauwelijks van toepassen als je een goedkope beginners motor koopt lees ik overal. omdat je die zowat voor dezelfde prijs 2jr later weer kunt verkopen.

    maar hoeveel zijn jullie kwijt voor verzekering en belasting?

    :google:

    ga ff naar de sites van wat verzekeraars en dan kan je online premie berekenen, ik ben 200,- per jaar aan WA en passagier kwijt.
     
    :google:

    ga ff naar de sites van wat verzekeraars en dan kan je online premie berekenen, ik ben 200,- per jaar aan WA en passagier kwijt.

    ja heb ik gedaan...alleen dan moet ik allemaal motor gegevens invullen..die ik niet weet, dus een schatting hiervragen lijkt me makkelijker :P

    3januari theorie examen :D
     
    ja heb ik gedaan...alleen dan moet ik allemaal motor gegevens invullen..die ik niet weet, dus een schatting hiervragen lijkt me makkelijker :P

    3januari theorie examen :D

    Tja ik ben 200,- kwijt maar een vriend van me betaald 1200,-. Dus wat voor verz wil je? Vul de motor in die je waarschijnlijk wilt. Dus tussen een gsr 600 en hornet 600 zit amper verschil in premie, het gaat meer tussen sport, naked, tour etc..
     
    hebben jullie allrisk of alleen WA?
     
    Ik alleen WA omdat mijn bike uit 99 komt. Als je een nieuwe koop kan je beter allrisk nemen. Diefstal premie is ook altijd hoog. WA en beperkt casco kan ook nog interessant zijn.
     
    dus als je bike niet 8-9k+ kost kan je beter alleen WA doen..
     
    dus als je bike niet 8-9k+ kost kan je beter alleen WA doen..

    Vind persoonlijk vanaf 7k allrisk rendabel al heb ik mijn eigen bike (5k) ook allrisk.
     
    dus als je bike niet 8-9k+ kost kan je beter alleen WA doen..

    Tja of 3000,- aan verz betalen of je rijdt je bike van 7000 naar de klote en dan moet je 7 ballen betalen voor een nieuwe. Het is maar wat je het waard vind.

    Ik moest 4000 aan premie neerleggen maar zoveel koste me bike ook, dus dat ging ik niet doen natuurlijk.
     
    Ik heb WA+, ben ook tegen diefstal verzekerd. Als ik onderuit ga, so be it had ik maar rustiger aan moeten doen ;) .
     
    Verzekering is dubbel..

    Iemand aanrijden dan is verzekering ok
    Op je bek gaan en je motor totall dan is verzekering ok
    Diefstal is verzekering ok


    Maar voor kleine schades etc.. trekken ze rib uit je lijf..
     
    Ik ben all risk, als ik mijne crash word ik niet blij met een WA+ :p
     
    Eens even kijken hoe jullie er over denken.. Ik ga zelf voor 4/6

    #1:
    [afbeelding niet meer beschikbaar]

    #2:
    [afbeelding niet meer beschikbaar]

    #3:
    [afbeelding niet meer beschikbaar]

    #4:
    [afbeelding niet meer beschikbaar]

    #5:
    [afbeelding niet meer beschikbaar]
     
    Laatst bewerkt:
    Ik zou alleen blauwe rimstripings erop doen en stalen remleidingen met een blauwe mantel ;) .
     
    4 vind ik wel wat hebben eigenlijk! Waarom ga je niet zoeken naar een leuk 2dehands setje polyesteren kuipen?
    Ik heb er en is echt handig! als ik hem ooit verkoop zet ik er mij originele kuipwerk terug op zonder ook maar 1 krasje op :D
     
    Back
    Naar boven