Na lang nadenken en genoeg text en uitleg van kenners (aangemeld op een porsche-forum) is me duidelijk geworden dat ik beter voor een originele 911/993 kan gaan om behoorlijk hoge kostenplaatjes qua onderhoud te vermijden.
Enige probleem is dat deze bolides meteen tegen de 30.000e aanliggen!!!!Iets teveel dus nog.....Ben ik dus opzoek naar een beter alternatief en meteen ben ik in een keuze geslaagd
Ga nu dus kijken voor een audi rs4 avant (rs6 is iets te hoog qua invoerkosten...8 tot 10.000e
)
Zo gaat mijn nieuwe schatje dus binnekort uitzien,alleen qua kleur ben ik er nog niet uit....
[afbeelding niet meer beschikbaar]
TECHNISCHE GEGEVENS
Motor: langs-voorin 6 benzine-V, 4 kl./cil., multipoint injectie +
twee turbo, cil.inh. 2671 cc, boring x slag 81,0 x 86,4 mm, compr. verh. 9,3:1, max. vermogen 280 kW/
380 pk bij 6500 tpm, max.
koppel 440 bij 2500 tpm.(makkelijk te chippen naar 420pk bij abt)
Onderstel:
aandrijving vier wielen,
6-versnellingsbak, voorwieloph. onafhankelijk + stabilisator, achter onafhankelijk + stabilisator, stuurbekrachtiging, draaicirkel 11,4 m, remmen voor geventileerde schijven, achter geventileerde schijven, ABS.
Maten/gewichten: l/b/h 4,49/1,77/1,40 m, wielbasis 2,61 m, banden 255/35 R 18, kofferruimte 390-1250 l, tankinh. 62 l, gewicht 1620 kg, laadverm. 550 kg, aanhanger geremd - kg.
Prestaties:
Topsnelheid 250 km/h, acceleratie 0-100 km/u 4,9 s, 80-120 km/u in 4/5 5,3/6,8 s, testverbruik 15,8 l/100 km, geluid bij 100/120 km/u -/- dB
Leuk speelgoed he....zo'n porsche-killer
En meer plaats voor de boodschappen achterin.