MuscleMeat

deadlift vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mag dat niet dan?

Nee,de deadlift-polite waakt!

Je ziet dat het eerste deel van de eerste rep iets moeizamer gaat dan de volgende reps, net omdat hier wel het dode punt overwonnen moet worden, wat in de volgende reps niet het geval is. Als je touch-and-go doet wordt dit deel van de beweging minder getraind dan de rest van de ROM, wat bij 1RM pogingen nadelig zal zijn. Je zal het gewicht gewoon niet van de grond krijgen, zelfs al kun je de rest van de beweging wel volbrengen.
 
Nee,de deadlift-polite waakt!

Je ziet dat het eerste deel van de eerste rep iets moeizamer gaat dan de volgende reps, net omdat hier wel het dode punt overwonnen moet worden, wat in de volgende reps niet het geval is. Als je touch-and-go doet wordt dit deel van de beweging minder getraind dan de rest van de ROM, wat bij 1RM pogingen nadelig zal zijn. Je zal het gewicht gewoon niet van de grond krijgen, zelfs al kun je de rest van de beweging wel volbrengen.
Dus als je een betere deadlift wil moet je trainen met het gewicht telkens volledig stil op de grond.
Maar dat wil nog niet zeggen dat dit verkeerd is.
Is het het doel van de TS om zijn 1RM deadlift te verbeteren?
 
Tja ik wil eerst ff gewoon die deadlift gewoon goed onder de knie krijgen. later zal ik het wel met een echte stop op de vloer doen.
 
Tja ik wil eerst ff gewoon die deadlift gewoon goed onder de knie krijgen. later zal ik het wel met een echte stop op de vloer doen.
Lijkt me eerder een reden om wel telkens met stop te doen. Om die deadlift onder te knie te krijgen. Later kan je nog touch an go doen.
 
Tja ik wil eerst ff gewoon die deadlift gewoon goed onder de knie krijgen. later zal ik het wel met een echte stop op de vloer doen.

Dan is het juist beter om voor een echte stop te gaan ;) Dan kan je telkens jezelf opnieuw positioneren, zodat je telkens er goed voor staat. Dat kan je niet doen als je touch & go doet.
 
Oke, thnx
Ik zal er aan denken
Binnekort komt er weer een nieuw filmpje, want ik wil die deadlift echt goed kunnen en niet mijn rug ermee vernken:P
 
Best het gewicht met een echte stop neerleggen. Het heet deadlift tenslotte, met touch and go is het gewicht steeds in beweging en blijven je spieren aangespannen gedurende de hele beweging.
 
Best het gewicht met een echte stop neerleggen. Het heet deadlift tenslotte, met touch and go is het gewicht steeds in beweging en blijven je spieren aangespannen gedurende de hele beweging.
En die stop heet deadstop, toch?
 
Best het gewicht met een echte stop neerleggen. Het heet deadlift tenslotte, met touch and go is het gewicht steeds in beweging en blijven je spieren aangespannen gedurende de hele beweging.

Leg jij bij een dumbbell row de dumbbell ook op de grond tijdens de oefening? Nee. Dus houd gewoon lekker de spanning er op.
 
Ik stop ook niet tijdens mijn deads ... Maar ja , wie zegt me dat dit correct of fout is ? Heeft iemand hier meer info over (wetenschappelijk onderbouwde info..)?
 
Ik weet geen enkele oefening waarbij je niet even rust zou mogen houden tussen elke beweging :rolleyes: Waarom zou je de spanning erop houden bij deadlifts?
 
Ik weet geen enkele oefening waarbij je niet even rust zou mogen houden tussen elke beweging :rolleyes: Waarom zou je de spanning erop houden bij deadlifts?

Hoe wil je in godsnaam spanning bij een bench press eraf houden? Als je je armen lokt blijft er nog steeds spanning op je borst.
 
Hoe wil je in godsnaam spanning bij een bench press eraf houden? Als je je armen lokt blijft er nog steeds spanning op je borst.

Meer op je armen, maar boeiend. Je kunt hem ook op de spotters zetten. Ga je nou elke oefening zitten uitpluizen om mij ongelijk te geven? :rolleyes:
 
Meer op je armen, maar boeiend. Je kunt hem ook op de spotters zetten. Ga je nou elke oefening zitten uitpluizen om mij ongelijk te geven? :rolleyes:

Het gaat mij niet er om wie er gelijk heeft. Onderbouwing wil ik. :)

Het is een vraag waar ik ook geen antwoord op heb.

Als je een cable fly oefening doet staat er ook continu spanning op de spier maar het is net zo goed een sterke isolatieoefening.

Dus mijn vraag is...heb je nou tussen de herhalingen even rust, ja of nee? Zo ja/nee waarom dan? :p
 
Bij cable flyes kun je wel degelijk rust hebben, als je hem loslaat vanuit je borst zeg maar en met je armen aan de hendels hangt.
 
Bij cable flyes kun je wel degelijk rust hebben, als je hem loslaat vanuit je borst zeg maar en met je armen aan de hendels hangt.

Ok maar goed. Maar geef eens antwoord op mijn vraag. ;)
 
Back
Naar boven