Fitness Seller

Layne Norton: Natural of Bullshit? (1 bezoeker)

Layne Norton: Is hij naturel, of niet?

  • Ja

    Stemmen: 166 58,7%
  • Nee

    Stemmen: 117 41,3%

  • Totaal stemmers
    283

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
zal echt wel meer als 3cm vanaf gaan als richardV net zo ripped als layne staat hoor...
 
Denk dat hij hoogstends 45 zal overhouden op wedstrijdniveau.
 
We zullen het nooit weten , mark.

Want ik zie het nooit gebeuren dat die beer nog eens onder de 8% zal gaan. :D
 
als hij liegt is het zijn probleem
 
Ik snap niet goed waarom er zoveel discussie is over Norton.
Ik ben vorig jaar in LA naar de Musclemania NATURAL Bodybuilding World Championships gaan zien, en die jongens daar eens echt aan de spierballen gaan voelen. Je kan ze bekijken op:

Untitled Document

Dit zijn allemaal zogenaamde NATURAL bodybuilders. In de praktijk betekent natural zijn dat je negatief test op de dag van de wedstrijd, als je al getest wordt. Voor de preciese definitie verwijs ik naar:

Drug Testing Criteria

Iedereen van ons weet hoe gemakkelijk het is negatief te testen op de dag van de wedstrijd. Bovendien wordt er niet op HGH of insuline getest. Ik heb op de wedstrijd zelf ook de gelegenheid gehad om wat van gedachten te wisselen met insiders van deze NATURAL wedstrijden. Ik de praktijk wordt er zelfs helemaal niet getest omdat de testen te duur zijn, en omdat het te gemakkleijk is om negatief te testen (gewoon enkele dagen op voorhand stoppen met pilletjes slikken).

Conclusie:
Als je gelooft dat deze jongens allemaal natural zijn, kan je net zo goed in de Kerstman geloven. Waarom zou Norton braver dan de paus zijn, als zijn concurrenten allemaal aan de pilletjes en spuitjes zitten? Slecht voor zijn broodwinning zou ik zeggen.

Als je geinteresseerd bent in mijn volledige mening over doping gebruik in het hedendaags bodybuilding, dan zou ik je willen verwijzen naar mijn website:

True Natural Bodybuilding: the use of steroids, drugs, and doping by bodybuilders.
En de werkzaamheid van doping:
True Natural Bodybuilding: everything about doping, drugs, and steroid use by bodybuilders.

Als je een voorbeeld wil hebben van wat echt realistisch haalbaar is met true natural bodybuilding, dan kan je eens op volgende pagina van mijn site gaan zien:

True Natural Bodybuilding: the life of a TRUE natural bodybuilder.
 
Ik snap niet goed waarom er zoveel discussie is over Norton.
Ik ben vorig jaar in LA naar de Musclemania NATURAL Bodybuilding World Championships gaan zien, en die jongens daar eens echt aan de spierballen gaan voelen. Je kan ze bekijken op:

Untitled Document

Dit zijn allemaal zogenaamde NATURAL bodybuilders. In de praktijk betekent natural zijn dat je negatief test op de dag van de wedstrijd, als je al getest wordt. Voor de preciese definitie verwijs ik naar:

Drug Testing Criteria

Iedereen van ons weet hoe gemakkelijk het is negatief te testen op de dag van de wedstrijd. Bovendien wordt er niet op HGH of insuline getest. Ik heb op de wedstrijd zelf ook de gelegenheid gehad om wat van gedachten te wisselen met insiders van deze NATURAL wedstrijden. Ik de praktijk wordt er zelfs helemaal niet getest omdat de testen te duur zijn, en omdat het te gemakkleijk is om negatief te testen (gewoon enkele dagen op voorhand stoppen met pilletjes slikken).

Conclusie:
Als je gelooft dat deze jongens allemaal natural zijn, kan je net zo goed in de Kerstman geloven. Waarom zou Norton braver dan de paus zijn, als zijn concurrenten allemaal aan de pilletjes en spuitjes zitten? Slecht voor zijn broodwinning zou ik zeggen.

Als je geinteresseerd bent in mijn volledige mening over doping gebruik in het hedendaags bodybuilding, dan zou ik je willen verwijzen naar mijn website:

True Natural Bodybuilding: the use of steroids, drugs, and doping by bodybuilders.
En de werkzaamheid van doping:
True Natural Bodybuilding: everything about doping, drugs, and steroid use by bodybuilders.

Als je een voorbeeld wil hebben van wat echt realistisch haalbaar is met true natural bodybuilding, dan kan je eens op volgende pagina van mijn site gaan zien:

True Natural Bodybuilding: the life of a TRUE natural bodybuilder.

tja ik kan wel snappen dat je niet gelooft in de capaciteiten van het menselijk lichaam, je raad zware compounds af en alles moet volgens isolatieshit getraind worden volgens jou.
 
In mijn vorige post heb ik mijn mening gegeven over dopinggebruik in NATURAL bodybuilding in het algemeen. Nu ga ik even mijn persoonlijke visuele analyse loslaten op onze vriend Layne Norton in het bijzonder.

Eerste vaststelling: minstens 99,99999% van de mannen zullen er nooit in slagen via true natural bodybuilding (zie definitie op mijn website) een fysiek op te bouwen zoals die van Norton. Doch dit zegt nog niets over Norton zelf, die zou wel eens de lucky one-in-a-million kunnen zijn???

Als je naar zijn beste conditie kijkt, dan zie je iemand die er typisch uitziet als een matig getalenteerd bodybuilder, met zeer mooie symmetrie, doch bescheiden spiermassa, en een erg deftige conditie in termen van hardheid en droogheid. De meeste bodybuilders die je op wedstrijden tegenkomt met een vergelijkbare fysiek, hebben er een 5-tal jaar serieuze training opzitten, regelmatig een licht tot gemiddeld kuurtje gedaan, en tegen wedstrijdtijd er wat clenbuterol en/of ephedrine aan toegevoegd om onder de 5% vet te geraken.

Hoe waarschijnlijk is het nu dat Norton dit niveau heeft bereikt via true natural bodybuilding? Als je naar zijn kinderfoto’s kijkt dan zie je een typisch ectomorf jongetje. D.w.z. eerder aan de magere kant, met een laag vetpercentage, een hoge stofwisseling, vaak een onvolmaakte spijsvertering. Dergelijke mensen hebben het typisch niet zo moeilijk om onder de 5% lichaamsvet te geraken, maar hebben het waanzinnig moeilijk om een beduidende hoeveelheid spiermassa op te bouwen zonder steroiden te gebruiken (hardgainers genaamd). De spiermassa die Norton heeft in zijn topconditie kan mijn inziens nooit door een ectomorf via true natural bodybuilding bereikt worden.

Indien Norton eerder een mesomorf zou zijn, d.w.z. een ideaal metabolisme en spijsvertering zou hebben met een normaal lichaamsvet percentage van 10 – 16%, dan zou hij in de veronderstelling dat hij optimaal zou trainen en diëten, en nooit geen wedstrijden zou meegedaan hebben (er is nl. niets slechter dan deelnamen aan wedstrijden als je spiermassa wil opbouwen, vooral voor een natural) misschien erin slagen om de spiermassa die hij in topconditie heeft, bijeen te trainen.

Een heel ander verhaal is echter de combinatie van zijn spiermassa met de hardheid en droogheid die hij tijdens wedstrijden heeft. Iedereen die het al eens geprobeerd heeft om vertrekkende van een normaal lichaamsvet %, van laat ons zeggen 10-15%, af te trainen naar beneden de 5% zonder gebruik te maken van enige doping producten, zal ongetwijfeld weten wat voor een ravage dit teweeg brengt voor je spiermassa. Zelfs als je stevig aan de bollen zit, moet je heel wat massa inleveren. Als je puur natuur gaat, eindig je zo plat als een vijg.

Tenzij Norton een zeldzame mutant is, met een dozijn testikels ter grootte van een ei in zijn zakkie, lijkt het me bijgevolg bijzonder onwaarschijnlijk dat hij life-time 100% naturel is. De kans is miljoenen keren groter dat hij een gewone jongen is die het beste uit zijn professionele carrière wil halen, en nu en dan stiekem een kuurtje testosteron doet, en in wedstrijdvoorbereiding daar nog wat clenbuterol en ephedrine aan toevoegt. Bewijzen kan je zoiets natuurlijk nooit op basis van enkele foto’s, maar een beetje gezond verstand en ervaring in de sport kan je toch meestal op het juiste spoor zetten. Vergeet ook niet dat de geschiedenis heeft bewezen dat heel wat van de beste topsporters (wielrennen, atletiek etc.), op het vlak van doping gebruik, gewoon schaamteloze leugenaars waren. Gezien bodybuilding de meest gedopeerde sport ter wereld is, kan je hier moeilijk anders verwachten.
 
Laatst bewerkt:
In mijn vorige post heb ik mijn mening gegeven over dopinggebruik in NATURAL bodybuilding in het algemeen. Nu ga ik even mijn persoonlijke visuele analyse loslaten op onze vriend Layne Norton in het bijzonder.

Eerste vaststelling: minstens 99,99999% van de mannen zullen er nooit in slagen via true natural bodybuilding (zie definitie op mijn website) een fysiek op te bouwen zoals die van Norton. Doch dit zegt nog niets over Norton zelf, die zou wel eens de lucky one-in-a-billion kunnen zijn???

Als je naar zijn beste conditie kijkt, dan zie je iemand die er typisch uitziet als een matig getalenteerd bodybuilder, met zeer mooie symmetrie, doch bescheiden spiermassa, en een erg deftige conditie in termen van hardheid en droogheid. De meeste bodybuilders die je op wedstrijden tegenkomt met een vergelijkbare fysiek, hebben er een 5-tal jaar serieuze training opzitten, regelmatig een licht tot gemiddeld kuurtje gedaan, en tegen wedstrijdtijd er wat clenbuterol en/of ephedrine aan toegevoegd om onder de 5% vet te geraken.

Hoe waarschijnlijk is het nu dat Norton dit niveau heeft bereikt via true natural bodybuilding? Als je naar zijn kinderfoto’s kijkt dan zie je een typisch ectomorf jongetje. D.w.z. eerder aan de magere kant, met een laag vetpercentage, een hoge stofwisseling, vaak een onvolmaakte spijsvertering. Dergelijke mensen hebben het typisch niet zo moeilijk om onder de 5% lichaamsvet te geraken, maar hebben het waanzinnig moeilijk om een beduidende hoeveelheid spiermassa op te bouwen zonder steroiden te gebruiken (hardgainers genaamd). De spiermassa die Norton heeft in zijn topconditie kan mijn inziens nooit door een ectomorf via true natural bodybuilding bereikt worden.

Indien Norton eerder een mezomorf zou zijn, d.w.z. een ideaal metabolisme en spijsvertering zou hebben met een normaal lichaamsvet percentage van 10 – 16%, dan zou hij in de veronderstelling dat hij optimaal zou trainen en diëten, en nooit geen wedstrijden zou meegedaan hebben (er is nl. niets slechter dan deelnamen aan wedstrijden als je spiermassa wil opbouwen, vooral voor een natural) misschien erin slagen om de piermassa die hij in topconditie heeft, bijeen te trainen.

Een heel ander verhaal is echter de combinatie van zijn spiermassa met de hardheid en droogheid die hij tijdens wedstrijden heeft. Iedereen die het al eens geprobeerd heeft om vertrekkende van een normaal lichaamsvet %, van laat ons zeggen 10-15%, af te trainen naar beneden de 5% zonder gebruik te maken van enige doping producten, zal ongetwijfeld weten wat voor een ravage dit teweeg brengt voor je spiermassa. Zelfs als je stevig aan de bollen zit, moet je heel wat massa inleveren. Als je puur natuur gaat, eindig je zo plat als een vijg.

Tenzij Norton een zeldzame mutant is, met een dozijn testikels ter grootte van een ei in zijn zakkie, lijkt het me bijgevolg bijzonder onwaarschijnlijk dat hij life-time 100% naturel is. De kans is miljoenen keren groter dat hij een gewone jongen is die het beste uit zijn professionele carrière wil halen, en nu en dan stiekem een kuurtje testosteron doet, en in wedstrijdvoorbereiding daar nog wat clenbuterol en ephedrine aan toevoegt. Bewijzen kan je zoiets natuurlijk nooit op basis van enkele foto’s, maar een beetje gezond verstand en ervaring in de sport kan je toch meestal op het juiste spoor zetten. Vergeet ook niet dat de geschiedenis heeft bewezen dat heel wat van de beste topsporters (wielrennen, atletiek etc.), op het vlak van doping gebruikt, gewoon schaamteloze leugenaars waren. Gezien bodybuilding de meest gedopeerde sport ter wereld is, kan je hier moeilijk anders verwachten.


Misschien was hij wel een ondervoede Meso... net zoals 3XL zegt..velen hier noemen zichzelf Ecto terwijl ze gewoon geen **** eten. ja dan wordt je nogal mager ja...

En je vergeet zijn bijzondere kennis over eiwitten etc. (STUDIE)

Ik zeg niet dat hij een Guru is ofzo.. maar gewoon om jou totaalplaatje aan te vullen zou je die dingen in rekening moeten nemen.
 
Misschien was hij wel een ondervoede Meso
En je vergeet zijn bijzondere kennis over eiwitten etc. (STUDIE).

Het scenario dat hij een mesomorf is, heb ik besproken. Als je ondervoed bent kan je nooit spiermassa opbouwen. Als je een normaal vet % van 10-15% hebt, moet je nog altijd onder de 5% geraken door te diëten. Al ooit geprobeerd au naturel zonder je spiermassa te verliezen?

Ik heb ook mijn doctoraat behaald in de eiwitchemie (zie True Natural Bodybuilding: the life of a TRUE natural bodybuilder.). Het enige wat je als bodybuilder echter over eiwitten moet weten is dat je er elke dag ongeveer 200- 300 gram van moet eten, liefst dierlijke, bij voorkeur uit melk of eieren. Al de rest is science fiction.
 
in mijn ogen zeker naturel haalbaar

Ja eventueel wel haalbaar , maar in mijn ogen helaas niet voor 99,8 % van de natural bb'ers (ook niet met 100% bloed zweet en tranen)
 
Ja eventueel wel haalbaar , maar in mijn ogen helaas niet voor 99,8 % van de natural bb'ers (ook niet met 100% bloed zweet en tranen)

:thumb: mijn idee !
 
At Mister 10, als ik jou was zou ik eens cutten. Want je zuilt merken dat als jij ripped staat, je fysiek met minder size een stuk imposanter wordt.

Als natural is het moelijk kurkdroog en keihard te worden. Maar als je dat WEL lukt met een degelijke massa, krijg je al gauw een ''gebruikerslook''. En de verfijnste afstemmingen en kennis zijn daarvoor nodig. Layne zit niet voor niets in de biochemie.
 
At Mister 10, als ik jou was zou ik eens cutten. Want je zuilt merken dat als jij ripped staat, je fysiek met minder size een stuk imposanter wordt.

Als natural is het moelijk kurkdroog en keihard te worden. Maar als je dat WEL lukt met een degelijke massa, krijg je al gauw een ''gebruikerslook''. En de verfijnste afstemmingen en kennis zijn daarvoor nodig. Layne zit niet voor niets in de biochemie.



In de biochemie moet je zitten om op layne te lijken.:eek::D

Is dit nu serieus of niet?
 
Ik denk wel dat hij naturel is ..
 
Hebben mannen als Cutler, Coleman wellis toegegeven iets te hebben genomen? Nee volgens mij niet. Cutler begint dan altijd over al z`n potten supplementen. Dus als die naturel zouden zijn is Layne Norton ook niet veel waard eigenlijk :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven