Fitness Seller

Waarom is spierpijn geen indicatie voor groei? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Spierpijn ?

1. Train ik met hooge intensiteit krijg ik spierpijn.
2. Train ik met lichte intensiteit heb ik geen spierpijn....

Methode 1 heeft mij toch eigenlijk altijd verder geholpen, of bestaan er bodybuilder die met een beetje "fitness" groot geworden zijn ?

voor mij is en blijft spierpijn een indikator dat mijn training intensief genoeg was .
is natuurlijk geen gegarandeerde indikator voor eeuwige spiergroei !
 
Lol, dat is echt de grootste onzin die er bestaat. Ik zit op 350gram eiwitten per dag en ik heb soms tot een week last van spierpijn in bijv. mijn benen..

Idd Kale, ik klap nu zo'n 310 gr eiwit naar binnen en maandag sinds lange tijd weer powershurgs gedaan, waar ik nog steeds spierpijn van heb! Dikke BS dus te weinig eiwitten;)
 
No Pain, No Gain....voila.
 
Ik ken een betere,

No Brain, No Gain


Als je je daar aanhoud ipv de No pain variant kom je een stuk verder, gaat het een stuk sneller en scheelt het je een berg blessures.
 
ow enne @Belle: het duurt 72 uur voordat de spieren terug hersteld zijn na een training.. dus je kunt wel degelijk een doelgroep 2x per week pakken ;)

Hoe kan je nou eigenlijk met zekerheid zeggen dat een spier na 72 uur hersteld is ? Stel dat ik nu 10 setjes doe is ie echt sneller hersteld dan dat ik er 20 doe bijvoorbeeld.
 
mits je de oefeningen correct hebt uitgevoerd en je hebt spierpijn de volgende dag(en) is in mijn ogen alleen maar goed..

no pain, no gain. :P (tijdens het trainen)

maar mocht je tijdens het trainen een niveau verder gaan wat betreft het gewicht en/of herhalingen en je maakt een paar geforceerde herhalingen zonder spierpijn achteraf te krijgen, ben ik ook weer niet de persoon die zegt: je hebt geen spierpijn, je hebt niet goed getraind..

groeien lukt ook zonder spierpijn, beloofd..

en het prikkelen van een spier komt niet altijd met spierpijn.

ow enne @Belle: het duurt 72 uur voordat de spieren terug hersteld zijn na een training.. dus je kunt wel degelijk een doelgroep 2x per week pakken ;)

Dit kun je nooit zo stellig zeggen Pietje. Is elke spier, elke training, elk mens elk voedingspatroon 't zelfde? En is bovendien herstel ook supercompensatie? Ik erger me echt aan dit soort domme stellingen. Denk is na voordat je iets zegt.
 
wat een gezeik ook allemaal
10 jaar geleden moest je nog spierpijn hebben , dan kwamen een paar wetenschappers langs en die riepen NEE NEE dus iedereen mee in dat gezever.
binnen hier en 10 jaar zal iemand zeggen dat je niet goed getraiond hebt als je geen harde plasser hebt na het trainen en iedereen zal wel weer volgen
 
Ik ken een betere,

No Brain, No Gain


Als je je daar aanhoud ipv de No pain variant kom je een stuk verder, gaat het een stuk sneller en scheelt het je een berg blessures.

haha idd, 'no pain no gain' is achterhaalde bullshit voor mannetjes die zich dan erg hardcore vinden door het te roepen.
 
haha idd, 'no pain no gain' is achterhaalde bullshit voor mannetjes die zich dan erg hardcore vinden door het te roepen.

ga eens een paar jaar trainen knul
 
ga eens een paar jaar trainen knul

kan niet, ben geblesseerd geraakt door het 'no pain no gain' principe van die 'stoere' bodybuilders als jij. :rolleyes:

ps. 3XL is ook zo'n 10x groter dan jij en daar durf je dan weer niks tegen te zeggen :roflol:
 
kan niet, ben geblesseerd geraakt door het 'no pain no gain' principe van die 'stoere' bodybuilders als jij. :rolleyes:

ps. 3XL is ook zo'n 10x groter dan jij en daar durf je dan weer niks tegen te zeggen :roflol:



als je geblesseerd raakt is het 99 procent van de keren je eigen schuld
we hebben het over spierpijn hé ik heb nog nooit iemand weten geblesseerd raken door spierpijn.

ik heb in al de tijd dat ik train nog geen noemenswaardige blessuren gehad.

enneuh
3xl zet geen zo een grote mond op als jij ook hé
schuilen achter een brede rug is niet flink hé;)
 
Ik ken een betere,

No Brain, No Gain


Als je je daar aanhoud ipv de No pain variant kom je een stuk verder, gaat het een stuk sneller en scheelt het je een berg blessures.

Het ligt er natuurlijk aan hoe je "no pain, no gain" interpreteert natuurlijk ;)
Er is nogal een verschil tussen je schouders kapot drukken, of dat je een heavy breathing set squats doet ;)
 
als je geblesseerd raakt is het 99 procent van de keren je eigen schuld
we hebben het over spierpijn hé ik heb nog nooit iemand weten geblesseerd raken door spierpijn.

ik heb in al de tijd dat ik train nog geen noemenswaardige blessuren gehad.

dat wil nog niet zeggen dat 'no pain no gain' een goed uitgangspunt om te trainen is. Punt is dat het gewoon veel meer blessures oplevert door telkens tot het uiterste te gaan terwijl dat helemaal niet nodig is.

enneuh
3xl zet geen zo een grote mond op als jij ook hé
schuilen achter een brede rug is niet flink hé

gelukkig maar dat jij zo volwassen bent met uitspraken als 'ga eens een paar jaar trainen knul' :D
 
Het is wel degelijk NO Pain No Gain! Gewoon elke training tot het uiterste gaan die pijn voelen (uiteraard goed eten en rusten anders raak je wel ernstig geblesseerd), raak je geblesseerd dan doe je je oefening niet goed of je bent gewoon ZWAK slappe pezen etc etc.

En die nerdjes die achter hun pc kritiek hebben over iedereen moeten eens ECHT aan dat ijzer gaan rukkuh!


haha idd, 'no pain no gain' is achterhaalde bullshit voor mannetjes die zich dan erg hardcore vinden door het te roepen.

Whahaah hoor hem "mannetjes".

Je hebt duidelijk een zwak gestel (een mietje)
 
dat wil nog niet zeggen dat 'no pain no gain' een goed uitgangspunt om te trainen is. Punt is dat het gewoon veel meer blessures oplevert door telkens tot het uiterste te gaan terwijl dat helemaal niet nodig is.



gelukkig maar dat jij zo volwassen bent met uitspraken als 'ga eens een paar jaar trainen knul' :D

nah ik meende wat ik zega eens een paar jaar trainen
binnen 5 jaar of zo zeg je mss iets heel anders;)
 
Het ligt er natuurlijk aan hoe je "no pain, no gain" interpreteert natuurlijk ;)
Er is nogal een verschil tussen je schouders kapot drukken, of dat je een heavy breathing set squats doet ;)

jij legt het altijd net iets subtieler uit dan ikke:D
 
nah ik meende wat ik zega eens een paar jaar trainen
binnen 5 jaar of zo zeg je mss iets heel anders;)

eerlijk gezegd heb ik het idee dat je na enkele jaren de soreness niet echt meer voelt. maar ik train dan ook als een sissy :D
 
eerlijk gezegd heb ik het idee dat je na enkele jaren de soreness niet echt meer voelt. maar ik train dan ook als een sissy :D

hmm
ik heb meestal nog spierpijn .
maar mss word ik gewoon oud:D
 
Back
Naar boven