XXL Nutrition

Waarom is spierpijn geen indicatie voor groei? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kan niet, ben geblesseerd geraakt door het 'no pain no gain' principe van die 'stoere' bodybuilders als jij. :rolleyes:

ps. 3XL is ook zo'n 10x groter dan jij en daar durf je dan weer niks tegen te zeggen :roflol:

Misschien de oefeningen juist uitvoeren met gepast gewicht en dan 'NO PAIN, NO GAIN' roepen.

Als je geen pijn hebt met de laatste paar reps terwijl je je oefening correct uitvoert dan short er iets. Je spieren moeten dan tot het uiterste gaan en dat doet zeker pijn. Of je nu 10 keer groter bent dan mij of een ecto-biatch maakt niet uit. Zo is het!
 
Misschien de oefeningen juist uitvoeren met gepast gewicht en dan 'NO PAIN, NO GAIN' roepen.

Als je geen pijn hebt met de laatste paar reps terwijl je je oefening correct uitvoert dan short er iets. Je spieren moeten dan tot het uiterste gaan en dat doet zeker pijn. Of je nu 10 keer groter bent dan mij of een ecto-biatch maakt niet uit. Zo is het!

amen, halleluja enzo
 
Ik ken een betere,

No Brain, No Gain


Als je je daar aanhoud ipv de No pain variant kom je een stuk verder, gaat het een stuk sneller en scheelt het je een berg blessures.

QFT.
 
"Nooit" spierpijn ...(zeer zelden en dan ook maar heel iets). :dunno:
 
Wat weet jij nou van ECHT trainen? Je hebt nauwelijks ervaring man.

Omdat er niks mis wat met mijn vorm en gewicht (niet lager dan 5RM) en toch blessures eraan heb overgehouden. Die uitspraak van Vstreet gaat dus helemaal niet op, en doe maar niet alsof jij geen blessures hebt gehad (of zowiezo de meesten op deze site) :rolleyes:
 
Omdat er niks mis wat met mijn vorm en gewicht (niet lager dan 5RM) en toch blessures eraan heb overgehouden. Die uitspraak van Vstreet gaat dus helemaal niet op, en doe maar niet alsof jij geen blessures hebt gehad (of zowiezo de meesten op deze site) :rolleyes:

Blessures horen er nu eenmaal bij (helaas). Je kunt wel je levenlang pussy gewichten gebruiken en je intensiteit verlagen, groot zul niet worden. De meeste blessures die ik nu heb overgehouden, heb ik te danken aan zware gewichten en een mindere vorm. Nu train ik zwaar en met stricte vorm, en alles lijkt weer wat te herstellen. Nogmaals, je kunt als beginner wel zeggen dat je vorm juist is, maar de praktijk wijst vaak heel anders uit.
 
Bedenk me idd nu dat ik eerst 'bodybuilder style' benchte...verklaart een hoop :D Ik ging er btw harder op vooruit toen ik mijn intensiteit terugschroefde. Ipv elke training bezweet en kapot eindigen gewoon na een paar setjes stoppen en ik maakte eindelijk weer goede gains, met name op de BOR. Maar toen was het al te laat :mad:

vind het wel mooi hoe iedereen mij gebruikt omdat ze het niet eens zijn met 3XL maar daarmee niet in discussie durven te gaan :roflol:
 
Bedenk me idd nu dat ik eerst 'bodybuilder style' benchte...verklaart een hoop :D Ik ging er btw harder op vooruit toen ik mijn intensiteit terugschroefde. Ipv elke training bezweet en kapot eindigen gewoon na een paar setjes stoppen en ik maakte eindelijk weer goede gains, met name op de BOR. Maar toen was het al te laat :mad:

vind het wel mooi hoe iedereen mij gebruikt omdat ze het niet eens zijn met 3XL maar daarmee niet in discussie durven te gaan :roflol:

Oh? Ik denk eerder dat jij de opmerking "no brain, no gain", verkeerd opvat.. Naar mijn weten traint 3xl ook zwaar en met hoge intensiteit.
 
Zwaar trainen is iets anders dan per se pijn moeten voelen. Heb nooit beweerd dat je niet zwaar moet trainen.

Ik ken een betere,

No Brain, No Gain


Als je je daar aanhoud ipv de No pain variant kom je een stuk verder, gaat het een stuk sneller en scheelt het je een berg blessures.
 
Zwaar trainen is iets anders dan per se pijn moeten voelen. Heb nooit beweerd dat je niet zwaar moet trainen.

En dan nu mijn quote;

"Het ligt er natuurlijk aan hoe je "no pain, no gain" interpreteert natuurlijk
Er is nogal een verschil tussen je schouders kapot drukken, of dat je een heavy breathing set squats doet"
 
Uiteindelijk is het wel een kwestie van interpratie ja. Als ik het blessureforum bekijk zitten hier echter genoeg gasten die het eerste hebben gedaan (waaronder ik).
 
Uiteindelijk is het wel een kwestie van interpratie ja. Als ik het blessureforum bekijk zitten hier echter genoeg gasten die het eerste hebben gedaan (waaronder ik).

Precies ;) En dat is weer de ervaring. Ik heb het pas geleerd na 7 jaar :( Nu nog van die ellende afkomen..
 
Blessures horen er nu eenmaal bij (helaas). Je kunt wel je levenlang pussy gewichten gebruiken en je intensiteit verlagen, groot zul niet worden. De meeste blessures die ik nu heb overgehouden, heb ik te danken aan zware gewichten en een mindere vorm. Nu train ik zwaar en met stricte vorm, en alles lijkt weer wat te herstellen. Nogmaals, je kunt als beginner wel zeggen dat je vorm juist is, maar de praktijk wijst vaak heel anders uit.

True..
 
ja overbelasting is onmogelijk door goede vorm en 'gepast gewicht' :rolleyes:

Overbelasting is nooit goed!


Omdat er niks mis wat met mijn vorm en gewicht (niet lager dan 5RM) en toch blessures eraan heb overgehouden. Die uitspraak van Vstreet gaat dus helemaal niet op, en doe maar niet alsof jij geen blessures hebt gehad (of zowiezo de meesten op deze site)

Te kort aan allerlei (voedings) stoffen en PROBEREN jezelf tot de max te driven is de aangelegenheid voor blesures vooral schouders ellebogen rug knieen enkels (peesaanhechtingen) pezen hebben meer tijd nodig te herstellen dan spieren... ga je echter tog lekker door met trainen word deze gegarandeert chronisch.

Zorg dus dat je GEZOND (en eet) bent eer je aan fitness wil doen, twijfel je hieraan kun je een medische (inclusief bloedtest) sport keuring laten doen.

Ik heb ook eens een blesure gehad, maar dat was op me werk gebeurt:P voor de rest veel pijn tijdens trainen op max, goed eten slapen (minimaal 7 uur)!
Nooit blesures :P wel vaak spierpijn,m aar ga dan ook (niet schrikbarend veel) wekelijks voorruit, en neem alleeen creatine mono+whey:P:P.

Spierpijn is nagenoeg altijd weg na 48 uur en ontstaat devolgende dag na training net voor de middag (bij mij dan) en betreft alle spiergroepen als ik licht train heb ik GEEN spierpijn.\

Echter je moet ook niet ALTIJD op MAX trainen gewoon 2 weken keihard knallen 2 weken chillaan of meer cardio
 
Bedenk me idd nu dat ik eerst 'bodybuilder style' benchte...verklaart een hoop :D Ik ging er btw harder op vooruit toen ik mijn intensiteit terugschroefde. Ipv elke training bezweet en kapot eindigen gewoon na een paar setjes stoppen en ik maakte eindelijk weer goede gains, met name op de BOR. Maar toen was het al te laat :mad:

vind het wel mooi hoe iedereen mij gebruikt omdat ze het niet eens zijn met 3XL maar daarmee niet in discussie durven te gaan :roflol:

please jongen
get a life
zoals ik al zei
ga eerst eens een paar jaar deftig trainen en praat dan eens mee;)
 
Precies ;) En dat is weer de ervaring. Ik heb het pas geleerd na 7 jaar :( Nu nog van die ellende afkomen..

Voila...

Ik heb maandag nog een 'beginners' fout van het kan niet meer gemaakt en train 6 jaar.
Reverse grip press down, triceps.
Ipv te kijken vanaf welk gewicht te starten ging ik door op mijn 85 kg van de press down... niet goed. Verspringt iets in mijn nek (alweer) waar ik nog last van heb. Vorm was goed, gewicht te zwaar. Was trouwens eerste keer dat ik die oefening deed sinds 3 jaar....

Dus men leert elke dag en dat is de soort 'pain' die we niet willen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven