AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste ritje van 2008 gemaakt en het was zalig! niet te koud en zonnig!:D:cool:

De rit met onze groep eindigde zaterdag zo :(

6fusrr.jpg
 
Zo die is goed gaar, wat is er gebeurd?
 
Wie gaan er zaterdag allemaal naar de motorbeurs in Utrecht? Ik iig.:D
 
Ik wilde gaan....echter moet ik nog maar ff tijd zoeken :(
 
Zo die is goed gaar, wat is er gebeurd?

Het krantenartikel:

Het wonder van Wippolder
Door COEN VAN KRANENBURG
DEN HAAG - De motorrijder die zaterdag onderuit ging op de Wippolderlaan, is na zijn crash bijna driehonderd meter over het asfalt gegleden.

De politie, die spreekt van ‘het wonder van de Wippolderlaan’, denkt dat de Rijswijker (24) tussen de 130 en 180 km/uur moet hebben gereden.


De man reed met vijf motorvrienden over de Wippolderlaan. Het ging mis toen de onfortuinlijke waaghals onder het viaduct halverwege de Wippolderlaan door reed. Zijn motor begon te schudden en hij verloor de macht over het stuur. De hulpdiensten zetten een traumahelikopter in met het idee dat er wellicht sprake zou zijn van dodelijk letsel.

En bij aankomst was dat precies het gevoel dat de trauma-arts had. Politiewoordvoerder Tessel Horsman: „Het was over en sluiten, dachten ze toen ze de man aantroffen. Maar enkele uren later bleek in het ziekenhuis dat hij het wonderwel goed maakte.’’

De Rijswijker is buiten levensgevaar, maar zal voorlopig niet zo snel meer op de motor stappen. Al is het maar omdat zijn rijbewijs is ingevorderd. Horsman: „Hij is immers niet alleen slachtoffer, maar ook verdachte. Hij reed namelijk tussen de vijftig en honderd kilometer per uur te hard op een weg waar je tachtig mag rijden. Dat is natuurlijk niet niks.’’

De andere motorrijders zijn er vanaf gekomen zonder bekeuring, aangezien tegen hen geen direct bewijs is dat zij te hard hebben gereden. Voor het slachtoffer ligt dat anders. Zijn ‘glijweg’ van 280 meter geldt als bewijs.

De politie gaat er niet vanuit dat er een race werd gereden. „De andere motorrijders reden volgens getuigen net zo hard, maar ze reden wel echt in een groepje. Wij hebben bovendien geen signalen dat er daar vaker zo hard wordt gereden door motorrijders.’’

Daarmee ontzenuwt de politie het gerucht dat er geregeld races op de Wippolderlaan worden gehouden. Enkele jaren geleden was dat volgens omwonenden van Rijksweg A4 in Midden -Delfland schering en inslag. De races zouden worden gehouden op het doodlopende eindstuk van de A4.

Daar zouden waaghalzen vooral op zondag geregeld een circuit van maken, door op dat stuk snelweg en de op- en afritten rondjes te rijden. Het ongeluk van afgelopen zaterdag op de Wippolderlaan gebeurde op luttele kilometers van die plek.
 
Rustig hier , alle zomerrijders op stal ???


:p
 
Ben nog aan het wachten op mijn uitlaat :P .
 
Ik rijd sinds een aantal weken op m'n Honda Zoomer(50cc brommer). 10x beter dan fietsen en kan niet wachten totdat 'k op m'n hornet mag gaan rijden. Moet alleen nog 2 jaartjes wachten.:(
 
Ik rijd sinds een aantal weken op m'n Honda Zoomer(50cc brommer). 10x beter dan fietsen en kan niet wachten totdat 'k op m'n hornet mag gaan rijden. Moet alleen nog 2 jaartjes wachten.:(

Alles op z'n tijd. Zodra je je motorrijbewijs hebt begin je weer te auwehoeren over de 25kw regeling en daarna wel weer over iets anders.

Ga je rustig oriënteren op welke fiets je wilt , sparen voor een fiets en kleding of eventueel al dingen aanschaffen.
 
Alles op z'n tijd. Zodra je je motorrijbewijs hebt begin je weer te auwehoeren over de 25kw regeling en daarna wel weer over iets anders.

Ga je rustig oriënteren op welke fiets je wilt , sparen voor een fiets en kleding of eventueel al dingen aanschaffen.

Haha dat denk ik ook ja.:p

Hoef niet te oriënteren op welke fiets ik wil, aangezien ik hier al een hornet heb staan. M'n pa werkt bij honda en kon zodoende die fiets regelen voor me.

Waar rijd jij op dan?
 
Ik wil in maart beginnen met rijlessen :D ff het mooie weer EN mn salaris einde van de maand afwachten!
 
Ik wil in maart beginnen met rijlessen :D ff het mooie weer EN mn salaris einde van de maand afwachten!

Gewoon nu beginnen, is het nog rustig ook met examens afnemen etc..
 
ja ik zeg toch dat ik op mn salaris moet wachten :P
 
2 termijnen is mogelik bij 1 aanbieder dacht ik, maar die begint sowieso pas met lessen in april...die andere weet ik niet zeker, zal tegen die tijd wel eens navragen.
 
Oh ok relax, maarja zorg dat je hem nog heb in de zomer zodat je dan nog kan rijden :)
 
Wil je het woord MF hier niet noemen ? daarmee verpest je het hele motor topic hier. Word meer een maffe forum ipv wat anders.




Dju wat zijn de nieuwe 2008 modellen lelijk.......... :(

Daar is volgens mij bijna alles offtopic, de meeste reageren ook voordurend in verkoop topics met reacties als "Sjezus als ik het geld had wist ik het wel, maar ik heb het niet." Zeg dan niets, maar vind het zoeizo veel offtopic gelul, gespot enzo is wel grappig en regionaal om daar te lullen maar sommige topics zijn niet bij te houden doordat iedereen lult alsof het chat is.
 
Back
Naar boven