AndroidHealthClinic

Ik wil mijn buikje (en de rest) kwijt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bikerboy1982

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 mrt 2008
Berichten
92
Waardering
0
Update 24 mei 2010:

Hallo allemaal,

Het is zeer lang geleden dat ik hier geweest ben. Helaas kom ik me hier met schaamte melden...

Na al meer dan een jaar niks meer aan sport gedaan te hebben en weer steeds meer en vaker bier drinken en veel en ongezond eten ben ik behoorlijk aangekomen.
De reden is hoofdzakelijk mijn nieuwe studie die redelijk veel tijd kost. Ook ben ik een hele poos niet meer met mijn gewicht bezig geweest. Mijn abo bij de sprotschool heb ik inmiddels opgezegd omdat ik er bijna nooit meer kwam door tijdgebrek. Ik heb inmiddels een behoorlijke buik gekregen en heb een dikke kop gekreggen. Ook is mijn conditie naar het nulpunt gedaald.

Inmiddels zit ik op de (schrik niet) 107 kilo. Hier wil ik graag wat aan gaan doen!

Ik heb een tijdje geleden een crosstrainer voor thuis gekocht. Hier wil ik straks serieus mee beginnen. Verder zou ik ook wel weer wat krachttraining willen gaan doen maar heb ik thuis niet degelegenheid voor. Misschienn wat dumbles aanschaffen.

Binnenkort wil ik gaan beginnen met een dieet. Ik heb zelfs gedacht aan een crashdieet om de eerste 15 kilo er af te krijgen en daarna langzaam opbouwen naar wat meer per dag om het jojo tegen te gaan. Maar aangezien je hiervan in een spaarstand komt lijkt me dit niet slim.
Ik zit nu meer te denken een een dieet wat bestaat uit veel eiwitten. Dit heeft het voordeel dat je een vol gevoel krijgt. Dit dieet zal voornamelijk bestaann uit kwart, whey shakes, eieren, brood met kipfilet enz. Dit omdat het makkelijk is om uit te rekenen hoeveel calorieen er in zitten en omdat het makkelijk is om vaste porties van te maken per dag (drukke baan).

Als jullie nog wat tips hebben hoor ik het graag. Hallo allemaal.


Oorpronkelijke starpost 18 maart 2008:

Ik ben nieuw in de BB wereld en ook op dit forum. Na een jaar niet meer aan fitness gedaan te hebben heb ik het nu weer een aantal weken opgepakt en ik begin nu de smaak weer te pakken te krijgen.

Even een stukje achtergrond: Ik ben bijna 2 jaar geleden gestopt met roken en ben toen binnen een half jaar van 75 naar 93 kiklo gegaan (ik ben ongeveer 185 lang), mijn vetpercentage is nu ongeveer 27% (volgens goedkoop kijkshop vetmeter). De toename komt door het stoppen met roken maar ook door de toegenomen eetlust. Ik lette aan het begin helemaal niet op mijn gewicht, ik was namelijk wel blij dat ik wat zwaarder werd (want ik was altijd best licht) maar dat sloeg een beetje door. Ook dronk ik tot voor kort best veel bier. Al met heeft dat me een mooi bierbuikje bezorgd.

Ik heb het tot voor kort vaak een keer tot 2 keer per week gedaan maar ben dit een beetje gaan opvoeren naar 3 keer of meer. Ook ben ik nu wat meer op mijn eten gaan letten (eerder at ik soms wel 15 plakken met veel en vet beleg). Ook met het bier drinken ben ik drastisch geminderd, ik drink nu doordeweeks niet meer (op een verjaardag na) en in het weekend houd ik het bij een paar flesjes (met af en toe een uitschieter in het weekend met een feestje). Ik wil me wat meer gaan verdiepen in calorieën en de werking van voeding, daar heb ik nu een boekje voor besteld, ook leer ik veel op dit forum. Als ik overal wat meer van weet wil ik straks een voedingsschema gaan maken.

Ik ben nu een aantal weken begonnen met fitness en deed dit eigenlijk maar een of twee keer per week. Maar nu ik wat langer bezig ben en zie hoe veel calorieen ik verlies na een tijdje cardio heb ik de smaak best wel te pakken gekregen. Sinds vorige week ga ik bijna dagelijks naar de sportschool en doe vooral cardio maar ook wel wat kracht. Ik ga meestal een uur op de crosstrainer en als ik geen krachttraining doe (als ik de dag ervoor al aan kracht heb gedaan) vaak nog een kwartier tot een half uur op de fiets en een kwartier tot een half uur loopband. (gisteren heb ik 1114 en vandaag 800 callorieen verbrand op de sportschool)

Ik eet al een half jaar overdag 4 plakken tijgerbruin maar ik ben er achter gekomen dat dat veel te weinig is en dat je lichaan daardoor in een spaarstand komt (s'avonds en in het weekend at ik meestal wel weer veel). Daarom ben ik sinds deze week weer wat meer gaan eten:

7:45 Een half plakje witbrood met hagelslag (ik weet het niet gezond maar ik deel meestal s'ochtends een plakje met mijn vriendin)

8:45 1 stuk fruit

9:00 2 Plakjes tijgerbruin met een heel dun laagje filet american of pate of kipfilet of pindakaas

10:00 1 stuk fruit

10:45 1 Plakje tijgerbruin met filet american of pate of kipfilet of pindakaas

12:45 2 plakjes tijgerbruin met een eitje filet american of pate of kipfilet of pindakaas

15:15 1 plakje tijgerbruin met filet american of pate of kipfilet of pindakaas

16:30 2 plakjes met filet american of pate of kipfilet of pindakaas

18:00 Wat de pot schaft (vaak aardappels met groente of rijst en vlees of gehakt)

Verder drink ik vaak 2,5 liter water overdag en vaak ook s'avonds drink ik vaak ook nog wat water.

Is dit een goed schema om af te vallen? of eet ik nu nog steeds te veel? Straks wil ik een wat meer gevarieerd schema geen make maar dat wil ik me eerst wat meer verdiepen in voeding en wat meer lezen op dit forum tussen de voedingsschema's

Ik heb gehoord dat het niet zo goed is om voor de cardio te gaan eten, is dit zo? Bij mij komt het zo uit dat ik dan alleen kan.

Ik wil hoofdzakelijk eerst afvallen en doe er ook wat krachttraining bij. Als ik wat afgevallen ben wil ik me wat meer gaan richten op krachttraining en misschien wel bodybuilding maar dan heb ik nog een lange weg te gaan haha.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou wel een aantal punten kunnen opnoemen die je zou moeten aanpassen om echt serieus af te vallen. Maar aangezien ik in je post lees dat je "een boekje gekocht hebt" met info over dit onderwerp zou ik zeggen, koop dit boek:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/ebook-burn-the-fat-feed-the-muscle-28242/

100% z'n geld waard en er staat ongeveer 90% van alle antwoorden op alle voedings en trainingsvragen die hier op dit forum worden gesteld. Lees de thread ook maar is volledig door als je nog meer overtuiging nodig hebt.

Succes iig!

~M
 
Probeer niet meer te drinken.... Anders raak je dat buikje echt niet kwijt.
 
Probeer niet meer te drinken.... Anders raak je dat buikje echt niet kwijt.

Zoals ik al zei drink ik doordeweeks helemaal niet meer en in het weekend vaak maar een paar flesjes (op een feestje na). Maar zou dat echt uitmaken? Ik heb wel gehoord dat het best nog wel mee valt. In cola zitten namelijk veeeel meer calorieen dan in bier.
 
Als je je buikje kwijt wil....
Niet meer bier drinken
 
Ik zou wel een aantal punten kunnen opnoemen die je zou moeten aanpassen om echt serieus af te vallen. Maar aangezien ik in je post lees dat je "een boekje gekocht hebt" met info over dit onderwerp zou ik zeggen, koop dit boek:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/ebook-burn-the-fat-feed-the-muscle-28242/

100% z'n geld waard en er staat ongeveer 90% van alle antwoorden op alle voedings en trainingsvragen die hier op dit forum worden gesteld. Lees de thread ook maar is volledig door als je nog meer overtuiging nodig hebt.

Succes iig!

~M

Het boekje wat ik gekocht heb staat eigenlijk alleen maar uitgelegd hoe calorieen werken en wat voor soorten callorieen er zijn. Het boek wat jij aangeeft heb ik ook al goede dingen over gelezen. Jammer genoeg is het boek in engels, niet dat ik heel slecht ben in engels maar om nou een boek te lezen in engels... Maar ik zal eens kijken.
 
Wat een gelul zeg, als je genoeg sport en actief bezig bent kan je makkelijk een aantal biertjes drinken in het weekend.
 
Wat een gelul zeg, als je genoeg sport en actief bezig bent kan je makkelijk een aantal biertjes drinken in het weekend.

Inderdaad, ik heb gehoord dat er helemaal niet zo veel calorieen in een biertje zitten. De bierbuik komt meer door de bijkomstigheden van het bier drinken (meer zin in eten en vaak minder actief)
 
Inderdaad, ik heb gehoord dat er helemaal niet zo veel calorieen in een biertje zitten. De bierbuik komt meer door de bijkomstigheden van het bier drinken (meer zin in eten en vaak minder actief)

UHM Alchol heeft na vet het meeste aantal kcal per x
 
geen alcohol, geen suiker, geen koolzuurhoudende drankjes, geen verzadigde vetten
 
Inderdaad, ik heb gehoord dat er helemaal niet zo veel calorieen in een biertje zitten. De bierbuik komt meer door de bijkomstigheden van het bier drinken (meer zin in eten en vaak minder actief)

biertje = 49kcal / 100ml
abdij bier = 68kcal / 100ml
sterk blond bier = 64kcal / 100ml

in een biertje zit ongeveer 250ml, abdijbiertje & sterk blond -> 330ml

Ik dacht tot voor kort dat die enkele biertjes niets uitmaakte. Todat ik eens
uittelde wat ik er allemaal binnengoot op een weekend en tot de conclusie
kwam dat dat genoeg was om mijn werk van heel de week om zeep te helpen.

Let wel, dit gaat enkel over biertjes. Niet over de nootjes, chipsjes wat er nog
vaak mee gepaard gaan.

Dus voor de thuisdrinkers telt het toch al aardig op. Maar als je een avondje
uitgaat, verbuik je natuurlijk ook wel een pak kcal door dans & toestanden ;)
En kan het minder kwaad imo
 
Pas op dat je niet meteen aan het begin te hard gaat sporten, zo loop je de kans het later (indien dat nodig is) niet veel verder meer kan opvoeren.

Ik deed in het begin 3x 15min in de week. Uiteindelijk kwam ik op 4-5x 30 minuten -> 1,5 kilo in de week weg. Vind trouwens dat je nog best veel eet, voor als je wilt afvallen in ieder geval.

Edit:

over dat eten voor de cardio; als je cardio doet zal je eerst de normale energieën in je lichaam verbranden (koolhydraten bijv.) pas als die op zijn kom je in de zogenaamde fat burning zone, oftewel dan ga je pas je rezerves aan vet verbranden. Je snap dat als je vantevoren eet je meer normale energie hebt die eerst weggewerkt dient te worden. Ook na de cardio kun je eten beter laten, na de cardio verbrand je lichaam nog steeds in een verhoogd tempo en zolang je geen nieuwe energie binnenkrijgt zal het dus het vet verbranden.

Succes!
 
biertje = 49kcal / 100ml
abdij bier = 68kcal / 100ml
sterk blond bier = 64kcal / 100ml

in een biertje zit ongeveer 250ml, abdijbiertje & sterk blond -> 330ml

Ik dacht tot voor kort dat die enkele biertjes niets uitmaakte. Todat ik eens
uittelde wat ik er allemaal binnengoot op een weekend en tot de conclusie
kwam dat dat genoeg was om mijn werk van heel de week om zeep te helpen.

Let wel, dit gaat enkel over biertjes. Niet over de nootjes, chipsjes wat er nog
vaak mee gepaard gaan.

Dus voor de thuisdrinkers telt het toch al aardig op. Maar als je een avondje
uitgaat, verbuik je natuurlijk ook wel een pak kcal door dans & toestanden ;)
En kan het minder kwaad imo

Ik zou het helemaal niet zo erg vinden om niet meer thuis te drinken in het weekend, maar of een feestje niet meer drinken gaat me wel een beetje te ver (gelukkig ga ik niet elke week uit). Maar zoals je zelf al zegt, een keer af en toe met een feestje moet toch niet zo veel uitmaken? Een collega van me is eerst ook kilo's afgevallen maar die bleef af en toe in het weekend ook wel wat drinken hoor.
 
geen alcohol, geen suiker, geen koolzuurhoudende drankjes, geen verzadigde vetten

Ik denk dat in dit geval spa rood niet onder de koolzuurhoudende drankjes valt toch? ??? (dat drink ik best veel)
 
Ik zou het helemaal niet zo erg vinden om niet meer thuis te drinken in het weekend, maar of een feestje niet meer drinken gaat me wel een beetje te ver (gelukkig ga ik niet elke week uit). Maar zoals je zelf al zegt, een keer af en toe met een feestje moet toch niet zo veel uitmaken? Een collega van me is eerst ook kilo's afgevallen maar die bleef af en toe in het weekend ook wel wat drinken hoor.

Op een feestje na tot daar toe ... maar bij mij was het iedere dag feest thuis tijdens het weekend :p
3 dagen van 's middag tot 's nachts biertjes/whiskey drinken liep als snel op tot een 2000kcal per dag extra door drank.
Dan nog een patatje/mayo erbij of een kebab en voila ... heel de week voor niets gecut ;)
 
Pas op dat je niet meteen aan het begin te hard gaat sporten, zo loop je de kans het later (indien dat nodig is) niet veel verder meer kan opvoeren.

Ik deed in het begin 3x 15min in de week. Uiteindelijk kwam ik op 4-5x 30 minuten -> 1,5 kilo in de week weg. Vind trouwens dat je nog best veel eet, voor als je wilt afvallen in ieder geval.

Edit:

over dat eten voor de cardio; als je cardio doet zal je eerst de normale energieën in je lichaam verbranden (koolhydraten bijv.) pas als die op zijn kom je in de zogenaamde fat burning zone, oftewel dan ga je pas je rezerves aan vet verbranden. Je snap dat als je vantevoren eet je meer normale energie hebt die eerst weggewerkt dient te worden. Ook na de cardio kun je eten beter laten, na de cardio verbrand je lichaam nog steeds in een verhoogd tempo en zolang je geen nieuwe energie binnenkrijgt zal het dus het vet verbranden.

Succes!

Over dat teveel sporten daar zal ik aan denken. En hoe veel plakken brood per dag zou je moeten eten als je wilt afvallen? (zoals ik al zei doe ik er nu maar een dun laagje op)

Over dat eten voor de cardio, hoe lang voor de cardio zou je moeten eten zodat je direct in de fat burning zone terecht komt? (zodat dat verteerd is) Het kan bij mij eigenlijk niet anders. Ik werk overdag en als ik dan ga eten ben ik pas om 19:00 klaar met eten, daarna ga ik meestal naar de fitness.
 
Op een feestje na tot daar toe ... maar bij mij was het iedere dag feest thuis tijdens het weekend :p
3 dagen van 's middag tot 's nachts biertjes/whiskey drinken liep als snel op tot een 2000kcal per dag extra door drank.
Dan nog een patatje/mayo erbij of een kebab en voila ... heel de week voor niets gecut ;)

Nouja dan word het op een feestje na in het weekend helemaal niet meer drinken dan. De tijd van dat drinken zoals jij dat deed heb ik gelukkig achter me gelaten. Vorig weekend heb ik op zaterdag wel 10 biertjes gedronken op een feestje (wat nog weinig is voor mij) maar voor de rest drink ik eigenlijk bijna niks.

Maar ik zal maar eens aan het werk gaan...... is al 8:30 geweest en dan moet ik beginnen :D
 
Over dat eten voor de cardio, hoe lang voor de cardio zou je moeten eten zodat je direct in de fat burning zone terecht komt? (zodat dat verteerd is)

Hier ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.. zelf eet ik meestal zo'n 2 á 2,5 uur voordat ik ga sporten (bij cardio) (dit is ook omdat als er minder dan 2 uur tussen zit dan krijg ik gewoon een steek in mijn zij tijdens het bewegen en dat is zo a-relaxed!) en als ik KT doe dan zorg ik dat minstens ik een uur van te voren voor 't laatst iets gegeten heb (daarna doe ik ook nog cardio maar dan zit er toch alweer twee uur tussen de maaltijd en de cardio)..
 
Spa rood is prima, ookal zou ik gewoon water aanraden.

Voor alcohol gebruik, tja, als je echt niet zonder kan? Prik dan dagen uit waar je een biertje of 2 neem. drink absoluut nooit meer dan 6 consumpties versprijd over een hele avond, en probeer de dagen waar je alcohol consumeert te beperken tot 1 of 2 in de maand.


Ook zou ik als ik jouw was de pathe niet meer kopen. 10x zo veel vet als kipfilet.
Voor het avond eten, maak wat meer groenten en minder aardappels. het is gezonder, minder dikmakend en lekkerder. geen jus, liever een klein beetje magere melk als het te droog voor je is.

9 keer eten is ook af te raden, is bijna niet meer goed te overzien hoeveel je nu werkelijk eet, tenzij je natuurlijk erg strict ben, maar dat lijkt me niet als je de alcohol niet kan missen.

Ga naar 5 maaltijden. ontbijt - 10 uur snack - lunch - 4 uur snack - dinner.
4 uur voor het slapen niets meer, als je af wilt vallen. geeft je ook nog een betere nachtrust en een uitgeslapener gevoel.
 
Back
Naar boven