MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mwa, geef mij maar koppel. Die 1000's van nu zijn net zo licht als de 600's van 2001 enzo. Ideale fiets.

Je bent 19 en hebt totaal geen besef wat je uit een 600 kan halen. :rolleyes:

Iedereen kan hard rechtuit.
 
Mwa, geef mij maar koppel. Die 1000's van nu zijn net zo licht als de 600's van 2001 enzo. Ideale fiets.

Maar geef toe zo'n 1000 kan je niks mee beginnen, alleen rechtdoor kan je op de gas gaan, en dan nog, in de eerst 3 versnellingen moet je voorzichtig zijn of je bent hem kwijt...
180 pk is gewoon veel te veel voor de gewone sterveling. Mijne heeft 115pk en ik heb achteraan een 3 tanden groter tandwiel gestoken, denk je dat ik daar alles uithaal? ik denk het niet... Ik zal er wss niet ver af zitten (ik rijd er al 5 jaar mee, waaronder verschillende circuit sessie's!)
 
Ik zal voor op de openbare weg niet snel meer een 600 kopen. Ik mis dan toch teveel koppel en vind het gewoon minder relaxed rijden omdat je meer op toeren moet rijden. Een 1000 (heb nu een 2002 R1 )vind ik gewoon relaxter rijden vanwege zijn hoge koppel (en vermogen) Voor het circuit rijd ik liever op een 600 (heb KNMV cup gereden). Kun je beter de limieten opzoeken :D
Maar zeker ook ,als je nog niet veel ervaring hebt, is een 600 een uitstekende keus.
 
ik ga vanaaf kijken voor een yamaha thundercat
ook een 600 maar word helaas 25 kw :(

na 2 jaar begrenzing eruit en er nog even van genieten
misschien daarna een leuke R1 ofzo :P
 
Je bent 19 en hebt totaal geen besef wat je uit een 600 kan halen. :rolleyes:

Iedereen kan hard rechtuit.

Ik heb het over de power. Ik mis gewoon wat koppel bij die 600's klaar of je nu 19 bent of 40 maakt niet uit, zo ervaar ik het gewoon.

Heb het niet over alles eruit halen in de zin van bochten e.d. Dat vind ik ook gewoon vet leuk met een 600, gooi je lekker makkelijk erin. Maar op de rechte stukjes lijkt een 1000 me meer lachen dan een 600 klaar.
 
Maar geef toe zo'n 1000 kan je niks mee beginnen, alleen rechtdoor kan je op de gas gaan, en dan nog, in de eerst 3 versnellingen moet je voorzichtig zijn of je bent hem kwijt...
180 pk is gewoon veel te veel voor de gewone sterveling.

+1

De laatste nieuwe 600's hebben meer dan koppel genoeg. En dmv een PCIII en enkele kleine aanpassingen kan je ze echt super soepel krijgen.
Bij nat weer vlieg je met een 1000 zo de bocht uit als je iets teveel gas geeft en nog maar te zwijgen van de verstrengende snelheidscontroles.
 
bij nat weer met 1000 eerder de bocht uit zal eens zijn als je halverwege in de bocht al teveel gas geeft lijkt me. en iets meer gas en dan lukt je dat met je 600 ook makkelijk :)
 
Je moet gewoon pas op een 1000 cc stappen als je een aantal jaren ervaring hebt ,dan is er vrij weinig aan de hand. Ik zou zo'n motor dan ook nooit aanbevelen voor een beginner.
Een 600 heeft gewoon veel minder koppel in vergelijking met een 1000 dus beter geschikt voor een rijder met minder ervaring.

En met nat weer moet je altijd uitkijken,of je nou op een 1000 zit of een 600.
 
Een 600 of 1000 alles boven de 130 km/h en de verzekering gaat moeilijk doen "Europese richtlijn". Met andere woorden je bent voor minimaal voor 25% van de schade verantwoordelijk.

Bij een 1000 zit je lager bij het wegdek waardoor het iets langzamer lijkt. En om van 0 - 120 te komen heb je geen massa's aan koppel nodig, tel tot 5 of 6 en je bent er.
 
Een 600 of 1000 alles boven de 130 km/h en de verzekering gaat moeilijk doen "Europese richtlijn". Met andere woorden je bent voor minimaal voor 25% van de schade verantwoordelijk.

Bij een 1000 zit je lager bij het wegdek waardoor het iets langzamer lijkt. En om van 0 - 120 te komen heb je geen massa's aan koppel nodig, tel tot 5 of 6 en je bent er.

Het grootste deel van de sportieve motorijders rijd wel eens te hard.Dat is nu eenmaal zo.Iedereen weet dat ie de l*l is als je word gepakt met te hard rijden en dat dat nadelige gevolgen kan hebben (buiten letsel) bij een ongeluk.Het gaat trouwens,voor zover ik deze discussie volg, over het verschil tussen een 600 en een 1000.

Jouw stelling klopt trouwens niet.

Het is namelijk hoe dichter bij het wegdek hoe sneller het lijkt.
 
heyy, ik ben nieuw hier dus ben dikke n00b in lullen over motors,
mijn naam is martin. 21 jare. over paar maandjes 22.
mijn vraag is. hoe zit het in de markt bij prijzen, km standen, ex...
mijn broer heeft nu een yamaha r6, uit 1999 en iets van 13000 km stand.
hij kocht um bij een dealer voor 5500 euro. omdat ik volgend jaar een motor ga kopen en mijn budget van 4500 zal worden vraag ik me af of de prijzen gaan zakken. mijn voorkeur gaat naar een yamaha r6 uit 1999 of zo.
of een Suzuki gsx 750. dat soort motoren. en hoe zit het met de km standen.
ik weet dat de suzuki vaak goedkoper is, laten we ff vanuit gaan op de yamaha r6 uit 1999 over 1 jaar [bij een dealer]
ik heb wel wat verstand van auto's. als een auto 140000 heeft gelopen is dat nog helemaal prima. motoren zitten vaak tussen de 15000 en de 30000.
hoe zit dat.

groeten martin!!
 
Maakt al dat gedoe over koppel en 600/1000 nou nog heel veel uit voor choppers? :D Mijn pa heeft een 1200 staan, maar die zie ik niet zo heel snel uit de bocht vliegen of te plat de bocht doorgaan ^^
 
heyy, ik ben nieuw hier dus ben dikke n00b in lullen over motors,
mijn naam is martin. 21 jare. over paar maandjes 22.
mijn vraag is. hoe zit het in de markt bij prijzen, km standen, ex...
mijn broer heeft nu een yamaha r6, uit 1999 en iets van 13000 km stand.
hij kocht um bij een dealer voor 5500 euro. omdat ik volgend jaar een motor ga kopen en mijn budget van 4500 zal worden vraag ik me af of de prijzen gaan zakken. mijn voorkeur gaat naar een yamaha r6 uit 1999 of zo.
of een Suzuki gsx 750. dat soort motoren. en hoe zit het met de km standen.
ik weet dat de suzuki vaak goedkoper is, laten we ff vanuit gaan op de yamaha r6 uit 1999 over 1 jaar [bij een dealer]
ik heb wel wat verstand van auto's. als een auto 140000 heeft gelopen is dat nog helemaal prima. motoren zitten vaak tussen de 15000 en de 30000.
hoe zit dat.

groeten martin!!


km standen kan je niet zo veel over zeggen, (net als bij auto's trouwens) mijn gsxr heeft er 36.000 en ik heb nog geen sleutel moeten gebruiken! ik heb al meerdere mensen gehoord met bvb fireblade's met +100.000km!
alles ligt er aan hoe die onderhouden is. Maar veel mensen kopen niet graag een motorfiets met meer dan 15.000km waarom? weet ik eigenlijk niet goed! Liever een fiets die wat meer km's heeft gedaan dan te weinig, wnat dat is ook niet goed...
 
Ach zolang het snelwegkm's zijn maakt het allemaal niet zo veel uit. Ik zou er zelf echt geen problemen mee hebben om een perfect onderhouden motorfiets te kopen met rond de 80.000km op de klok. Ik moet dan wel echt weten dat ie van een liefhebber is geweest.

Vwb de 600/1000 discussie. Het is iedere keer hetzelfde liedje en het zal een eeuwige discussie blijven. Voor snelweg gebruik zul je inderdaad meer baat hebben bij een wat zwaardere motor met wat meer koppel. Het rijdt gewoon wat prettiger. Qua acceleratie 0-120 zul je met een huidige 600 niet superver achter blijven op een 1000.
Het gaat er me om dat jonge gastjes die net een dag hun rijbewijs hebben, lopen te ouwehoeren dat ze een 1000 willen omdat een 600 te langzaam zou zijn. Qua bochtenwerk heb je toch echt meer fun met een 600 als je goed kunt sturen. Een 600 is gewoon 'more forgiving'.

Ik ben zelf van een 2003 Gixxer 600 naar een 2001 XR650R Supermoto gegaan, go figure. Een lompe eenpitter met een topsnelheid van zo'n 160km/h, maar wel 1000x hogere funfactor dan welke racer ook. En voor de smarta$$es, nee, ik heb de Soes niet gecrasht. :D
 
ik denk dat er hier over een belangrijk verschil wordt gekeken. Namelijk het hogere poser gehalte van een 1000 dan een 600 :D
 
Ik vind van niet, maarja is dan voor iedereen persoonlijk.

Dus als jij op een 1000 zit heb jij een niet zo'n hoge snelheidsbeleving als op een 600 maar zelfs langzamer omdat ie zogenaamd lager bij de grond zou zitten???

Dit is wel erg vreemd! Ik snap jou beredenatie totaal niet???
 
Qua acceleratie 0-120 zul je met een huidige 600 niet superver achter blijven op een 1000.

Vergeet dat maar, door dat grote koppel van een 1000 in hun 1e en 2e is het juist daar dat je het meeste verliest met een 600. Bij een 600 moet je veel te snel schakelen in 1e en 2e.

Mijn R6 van 2003 is ook opgevoerd en getuned, eenmaal in mijn 3e versnelling scheelt het bijna niks met een R1 van 2002. Echter vanuit stilstand vertrekken is een groot verschil.
 
Laatst bewerkt:
Maakt al dat gedoe over koppel en 600/1000 nou nog heel veel uit voor choppers? :D Mijn pa heeft een 1200 staan, maar die zie ik niet zo heel snel uit de bocht vliegen of te plat de bocht doorgaan ^^

Choppers hebben vaak een hoger koppel. Verschil tussen 600/1000 zal ongeveer hetzelfde zijn als bij andere motoren.
 
Back
Naar boven