AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ja jullie hebben wel gelijk in feite. Ach ik zie nog wel :) Ben er ook nog niet over uit welke fiets ik ga kopen.

De 600F is opzich wel een leuke beginners fiets hoor ! maatje van mij rijdt m ook in 25kw uitvoering en ik moet zeggen dat ie toch lekker vooruit kan hoor !
 
De 600F is opzich wel een leuke beginners fiets hoor ! maatje van mij rijdt m ook in 25kw uitvoering en ik moet zeggen dat ie toch lekker vooruit kan hoor !
Yup, en hij ziet er ook nog eens gelikt uit.
 
zo'n rs125 is ok wel geil maar schijnen wel onderhoudsintensief te zijn, das weer minder.
 
zo'n rs125 is ok wel geil maar schijnen wel onderhoudsintensief te zijn, das weer minder.

helaas schijnen alle aprillia's dat te zijn :( vond zelf zo'n RSV mile ook wel gaaf ( 1 na laatste model ) lijkt me wel een keer gaaf om een 2-cil de sporen te geven ,... heb nu enkel nog 4-cil gereden :(
 
helaas schijnen alle aprillia's dat te zijn :( vond zelf zo'n RSV mile ook wel gaaf ( 1 na laatste model ) lijkt me wel een keer gaaf om een 2-cil de sporen te geven ,... heb nu enkel nog 4-cil gereden :(
hehe ja, van wat ik hoor is het voor de fun wel leuk maar voor lange afstanden niet echt geschikt, alhoewel ik zo'n motor vooral voor de fun koop zou ik toch ook zonder zorgen welleens een km'etje of 150 willen rijden.

als ik ergens een FOCKING hekel aan heb is het stilstaan omdat je k*tbrommer/motor het niet doet.
 
Ik ben momenteel aan het kijken voor een rsv mille factory, heerlijk zo'n v-twin!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Vorige week gereden op een sp-1:D ook zeker niet verkeerd!

jammere is alleen dat die dingen flink aan de prijs blijven.
 
zo'n rs125 is ok wel geil maar schijnen wel onderhoudsintensief te zijn, das weer minder.

Mijn neef heeft z'n ding vind het een brommer, sorry met zn dunne stinger en dunne demper.
Het ding schijnt ook op zo goed als pure olie te rijden hij tankt nog net niet zo vaak olie als benzine(beetje overdreven).

Ik mag vanaaf voor mijn motor gaan kijken een CB1.
Niet echt wat ik wilde (zxr,gxr,cbr) maar het is maar voor een paar jaar.
 
Ik ben momenteel aan het kijken voor een rsv mille factory, heerlijk zo'n v-twin!
[Link niet meer beschikbaar]
Vorige week gereden op een sp-1:D ook zeker niet verkeerd!

jammere is alleen dat die dingen flink aan de prijs blijven.

Ook weer een voordeel bij de verkoop ;)

Gisteren kofferset binnen gehad alleen nog wat problemen met monteren :mad:
 
En dan de rollerbank treffen en je motor kwijt zijn ,.... niet erg slim !
Gewoon lekker 25kw rijden joh !
Zo'n slechte regel is het niet hoor. op deze manier kun je gwoon goed leren rijden voordat je ( of andere ) gelijk beginnen op een 1000 :eek:
Ikzelf heb een yzf750 als eerste gehad , maar vergeleken bij wat ik nu rij ( 1000 ) is dat echt een snorfiets ,... ben daarom ook blij dat ik het eerst op die heb geleerd ;)

En een 25kw komt ook nog wel redelijk vooruit hoor ,... continu 200+ rijden is zo-ie-zo geen lolletje



Ook dat idd !


Rollerbank voor een motor?:rolleyes: Nog nooit van gehoord bij controles.

Plus hoe willen ze erachter komen dat jij niet 25kw reed, gaan ze je carbs eraf halen en kijken of de plaatjes er wel zitten dan?
 
Rollerbank voor een motor?:rolleyes: Nog nooit van gehoord bij controles.

Plus hoe willen ze erachter komen dat jij niet 25kw reed, gaan ze je carbs eraf halen en kijken of de plaatjes er wel zitten dan?

Sinds januari 2007 beschikt de politie over rollerbanken die tot 25kw gaan :eek: Origineel zijn ze idd voor brommers , maar bij uitzondering blijkbaar ook te gebruiken voor motoren,....... Nog gas/power over bij een 25kw uitslag is dus blijkbaar gelijk aan teveel vermogen.

· Max. vermogen: 25 KW (34Pk)
· Max. Snelheid achterwiel: 180 km/uur
· Gecertificeerd meten tot: 125 Km/uur

Deze zul je niet zomaar langs de snelweg vinden idd, maar ik heb vernomen dat er weldegelijk in zal staan richting Assen dit jaar tijdens de WK-superbike en de TT.
 
Vandaag dan ook eindelijk maar eens een afspraak gemaakt voor een rijles. Wil misschien tot een leuk motortje hebben van de zomer :D
 
Sinds januari 2007 beschikt de politie over rollerbanken die tot 25kw gaan :eek: Origineel zijn ze idd voor brommers , maar bij uitzondering blijkbaar ook te gebruiken voor motoren,....... Nog gas/power over bij een 25kw uitslag is dus blijkbaar gelijk aan teveel vermogen.



Deze zul je niet zomaar langs de snelweg vinden idd, maar ik heb vernomen dat er weldegelijk in zal staan richting Assen dit jaar tijdens de WK-superbike en de TT.

Ok dan dit jaar maar niet naar grote motor evenementen met de motor....
 
Sinds januari 2007 beschikt de politie over rollerbanken die tot 25kw gaan :eek: Origineel zijn ze idd voor brommers , maar bij uitzondering blijkbaar ook te gebruiken voor motoren,....... Nog gas/power over bij een 25kw uitslag is dus blijkbaar gelijk aan teveel vermogen.



Deze zul je niet zomaar langs de snelweg vinden idd, maar ik heb vernomen dat er weldegelijk in zal staan richting Assen dit jaar tijdens de WK-superbike en de TT.

Zover ik even na kon vragen aan agenten in mijn omgeving worden dezen niet gebruikt voor motoren. 25kw controleren ze aan de hand van technisch onderzoek.

Ik rijd zelf 2 jaar motor waarvan ik 2 jaar 25kw had moeten hebben en heb er slechts 3 maanden mee gereden. Meerdere ongevallen (zowel eenzijdig als met tegenpartij) gehad en had totaal geen problemen met de verzekering terwijl de fietsen niet 25kw op kenteken stonden maar gewoon als vol vermogen fiets.

Verscheidene keren staande gehouden door agenten bij controles e.d. vroegen ze naar mijn kenteken bewijs; hierop antwoordde ik dat ik ze niet bij me had (krijg je daar mischien een bon voor) of gaf ze met de melding dat de nieuwe papieren van de RDW onderweg zijn met 25kw begrenzing erop vermeld maar dat de RDW wegens drukte en/of foutjes vertraging heeft opgelopen.

Tot dusver altijd gewerkt , nu bijna van de 25kw periode af.

Ok dan dit jaar maar niet naar grote motor evenementen met de motor....


Dont be affraid , vorig jaar ben ik gewoon met een R6 (volvermogen) i.c.m. een bos superbike demper naar de TT geweest en was geen enkel probleem. Zolang je je gedraagt op de weg zijn ze vaak niet geïnteresseerd.
 
Dont be affraid , vorig jaar ben ik gewoon met een R6 (volvermogen) i.c.m. een bos superbike demper naar de TT geweest en was geen enkel probleem. Zolang je je gedraagt op de weg zijn ze vaak niet geïnteresseerd.

Ze doen toch een DB meting ? Als die dan niet overeenkomt met het aantal DB's vermeld op je motor krijg je volgens mij een boete. Of ben ik hier mis in ?
Vraag mij af als Belg dat ze mij hiervoor kunnen beboeten.

Ik ga ook elk jaar naar de TT in Assen en elk jaar passeer ik een grote parkingplaats die ze ingericht hebben voor moto's te controleren.
ze zouden beter die gasten controleren die al van ver voor de campings zitten te zuipen in hun wagen.
 
Zover ik even na kon vragen aan agenten in mijn omgeving worden dezen niet gebruikt voor motoren. 25kw controleren ze aan de hand van technisch onderzoek.

Ik rijd zelf 2 jaar motor waarvan ik 2 jaar 25kw had moeten hebben en heb er slechts 3 maanden mee gereden. Meerdere ongevallen (zowel eenzijdig als met tegenpartij) gehad en had totaal geen problemen met de verzekering terwijl de fietsen niet 25kw op kenteken stonden maar gewoon als vol vermogen fiets.

Verscheidene keren staande gehouden door agenten bij controles e.d. vroegen ze naar mijn kenteken bewijs; hierop antwoordde ik dat ik ze niet bij me had (krijg je daar mischien een bon voor) of gaf ze met de melding dat de nieuwe papieren van de RDW onderweg zijn met 25kw begrenzing erop vermeld maar dat de RDW wegens drukte en/of foutjes vertraging heeft opgelopen.

Tot dusver altijd gewerkt , nu bijna van de 25kw periode af.




Dont be affraid , vorig jaar ben ik gewoon met een R6 (volvermogen) i.c.m. een bos superbike demper naar de TT geweest en was geen enkel probleem. Zolang je je gedraagt op de weg zijn ze vaak niet geïnteresseerd.


Ik heb nog nooit 25 kw gereden, ook niet met lessen, zit dus echt niet te wachten om dat te doen, ben er nu zo gewend aan, maar ben wel bang een keer gepakt te worden.
 
Ze doen toch een DB meting ? Als die dan niet overeenkomt met het aantal DB's vermeld op je motor krijg je volgens mij een boete. Of ben ik hier mis in ?
Vraag mij af als Belg dat ze mij hiervoor kunnen beboeten.

Ik ga ook elk jaar naar de TT in Assen en elk jaar passeer ik een grote parkingplaats die ze ingericht hebben voor moto's te controleren.
ze zouden beter die gasten controleren die al van ver voor de campings zitten te zuipen in hun wagen.

Ze controleren inderdaad maar vaak hebben ze het al zo druk met opvallende motorrijders (motoren die lekker toeren janken) dat de 'rustig' rijdende of de stillere motoren door kunnen rijden.

Zelfde als met een twin die 2 open ppen heeft (TL1000,mille,sv1000) maken een heerlijke herrie maar worden vaak ontzien als ze met normale gang en geluid voorbij komen tenminste dat is mijn ervaring.

Ik heb nog nooit 25 kw gereden, ook niet met lessen, zit dus echt niet te wachten om dat te doen, ben er nu zo gewend aan, maar ben wel bang een keer gepakt te worden.

Krijg je een bekeuring voor rijden zonder rijbewijs en mag je niet doorrijden...door rood rijden is duurder. Als je 25kw rijbewijs hebt moet je je gewoon wat beter gedragen en in ieder geval zorgen dat je niet met 180/200+ km/h gepakt word omdat dat boven het bereik van een 25kw fiets ligt en smoesjes dan niet meer helpen.

Heb er zelf nooit problemen mee gehad en heb me aardig misdragen , verscheidene keren wisten de agent ook wel beter dan dat mijn fiets begrenst was maar heb ze er nooit over horen klagen alleen een opmerking opgooien waar je niet op in moet gaan. Vaak als je meewerkt vragen ze er niet eens naar en beginnen ze alleen te preken over 'beginnend bestuurder' , 'puntenrijbewijs' etc etc.
 
De ticket controle op de campings begint ook te verstrengen, meestal stappen de helft van de gasten waar ik mee ga uit de wagen voor we de camping oprijden en delen we de overige kosten. Vorig jaar kwam er een leukerd onze tickets controleren, gelukkig hadden we het door en zijn de niet betalers gewoon doorgewandeld.
Die prijzen gaan elk jaar de hoogte in.

:D
 
Ze controleren inderdaad maar vaak hebben ze het al zo druk met opvallende motorrijders (motoren die lekker toeren janken) dat de 'rustig' rijdende of de stillere motoren door kunnen rijden.

Zelfde als met een twin die 2 open ppen heeft (TL1000,mille,sv1000) maken een heerlijke herrie maar worden vaak ontzien als ze met normale gang en geluid voorbij komen tenminste dat is mijn ervaring.



Krijg je een bekeuring voor rijden zonder rijbewijs en mag je niet doorrijden...door rood rijden is duurder. Als je 25kw rijbewijs hebt moet je je gewoon wat beter gedragen en in ieder geval zorgen dat je niet met 180/200+ km/h gepakt word omdat dat boven het bereik van een 25kw fiets ligt en smoesjes dan niet meer helpen.

Heb er zelf nooit problemen mee gehad en heb me aardig misdragen , verscheidene keren wisten de agent ook wel beter dan dat mijn fiets begrenst was maar heb ze er nooit over horen klagen alleen een opmerking opgooien waar je niet op in moet gaan. Vaak als je meewerkt vragen ze er niet eens naar en beginnen ze alleen te preken over 'beginnend bestuurder' , 'puntenrijbewijs' etc etc.

Ik maak me dan ook meer zorgen mocht ik een aanrijding veroorzaken, of ze dan snel geneigd zijn om het fietsje aan technisch onderzoek te onderwerpen.
 
Ik maak me dan ook meer zorgen mocht ik een aanrijding veroorzaken, of ze dan snel geneigd zijn om het fietsje aan technisch onderzoek te onderwerpen.

Niet echt tenzij je extreme schade hebt aangericht meestal waarbij bewezen/aangetoond kan worden dat er sprake is van ernstige overtredingen/misdrijven.
 
Back
Naar boven