XXL Nutrition

Gomes haalt keihard uit naar PSV (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LuckyLuciano

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
3.829
Waardering
0
Gomes haalt keihard uit naar PSV

Heurelho Gomes weet niet of hij komend seizoen nog bij PSV speelt. Dat zegt de sluitpost woensdag in het tijdschrift Voetbal International. Net als begin december, toen hij in het weekblad stelde geen vertrouwen meer te hebben in de Eindhovense clubleiding, heeft hij met name algemeen directeur Jan Reker op de korrel genomen.

Voelt dit als jóúw titel?

"Ik denk niet dat dit alleen míjn titel is, maar een kampioenschap van álle spelers. We hebben moeilijke momenten overleefd. Het is niet gemakkelijk voor een groep te werken onder drie trainers in één seizoen, met elk hun eigen ideeën. Dat we kampioen zijn geworden, heeft meer te maken met de kwaliteit van de groep dan met al die trainers die we hebben gehad."

De constructie met Sef Vergoossen kwam nogal gekunsteld over. Had Jan Wouters niet beter het seizoen kunnen afmaken?

"Wat mij betreft hadden we inderdaad net zo goed kunnen doorgaan met Jan Wouters. De laatste drie jaar waren we steeds kampioen en Wouters was daar vorig seizoen ook bij. Hij wist dus ook wel wat er werd gevraagd. Het was een groot risico na een tijdje met Wouters wéér met een nieuwe trainer te beginnen. Dat het goed is uitgepakt, is alleen maar aan de spelers te danken. In november liet de club Ronald Koeman vertrekken. Ik vind dat PSV toen óf direct een keuze had moeten maken voor een andere trainer óf voor de rest van het seizoen had moeten kiezen voor Wouters. Dit was halfslachtig beleid. Ik vind dan ook dat dit puur het succes is van de spelersgroep."

In hoeverre heeft het circus met de trainers invloed gehad op het spelpeil?

"Vorig jaar hadden we met Alex en Phillip Cocu nog twee topspelers die heel belangrijk waren. Toen kwamen we bijna nooit in de problemen. Nu voetbalden we niet beter dan tijdens de vorige kampioensjaren, maar vind je het gek met al die trainerswisselingen midden in het seizoen? Het duurde veel te lang totdat we wisten of Wouters wel of niet verantwoordelijk zou blijven. Toen begonnen ze te zeggen: 'Er komt er eentje', wat vervolgens weer niet zo bleek te zijn. De groep was daardoor onrustig. Wouters probeerde de club te helpen, terwijl de club niet wist welke kant het op moest. Intussen liepen de spelers rond zonder zelfvertrouwen."

Hoe heeft de selectie zich afgesloten voor dat rumoer?

"We zeiden tegen elkaar: We moeten ons focussen op de titel en samen doorgaan. De club deed beloften die telkens geen waarheid werden. In die sfeer moesten wij optimaal presteren. Door alle onzekerheid over de trainerspositie haalden wij niet het maximale uit de groep. Dat zag je toen terug in de resultaten. Als je onder deze omstandigheden kampioen wordt, mag je wel zeggen dat de spelersgroep goed functioneert."

Kampioen ondanks wanbeleid?

"Dat mag je wel stellen, ja."

Jullie spel was vooral na de winterstop erg negatief, zelfs tegen kleine tegenstanders in het Philips Stadion. Sloeg dat niet een beetje door?

"Ons spel was niet groots, maar het was steeds net genoeg om te winnen. Wij waren met onze resultaten constanter dan de concurrentie, maar ik kan me voorstellen dat het publiek niet altijd heeft genoten. We hebben gespeeld zoals de trainer het heeft gewild. Als de trainer een elftal neerzet om te verdedigen, dan verdedigen wij. Als de trainer ons wil laten aanvallen, dan vallen wij aan. Dat had ook gekund, want wij hebben veel kwaliteiten in de voorhoede. We hebben deze periode vooral keihard moeten vechten. Voortdurend was de bal in onze defensie, zelfs tegen de kleinere clubs. De trainer had er meer uit kunnen halen. Het is heel gemakkelijk met een bord vóór de wedstrijd uit te leggen: Jij gaat naar rechts, jij naar links en jij naar voren. Maar als daar op het veld niet op wordt getraind, dan houdt het op. Dan mag je niet verwachten dat je dat in de wedstrijd opeens wél ziet."

Jij bent uitgegroeid tot een gezichtsbepalende speler die alle vier titels van de afgelopen jaren meemaakte, net als Jefferson Farfán en Ibrahim Afellay. Zie jij bij de nieuwe lichting talenten voldoende ontwikkeling om te bouwen op nieuwe successen?

"De mentaliteit van de club, of misschien kan ik maar beter gewoon de naam van algemeen directeur Jan Reker noemen, is niet goed. Deze man en de door hem aangestelde mensen begrijpen niet hoe je moet werken met jonge spelers. Vooral bij een club als PSV is het belangrijk om te weten hoe je met zulke voetballers moet omgaan. Dat is nu niet aanwezig. Daardoor hebben wij niet alles uit de jonge groep kunnen halen."

Geef eens een voorbeeld.

"Ismail Aissati. Hij heeft zich tegenover de andere spelers en de trainers altijd heel professioneel opgesteld, maar PSV is respectloos met hem omgegaan."

Leg uit.

"Ik zal het precies vertellen. We voetbalden thuis tegen De Graafschap. Aissati speelde al lange tijd nauwelijks en moest zich de hele tweede helft opwarmen. We stonden ruim voor, met 4-1. In de allerlaatste minuut zei de trainer: 'Invallen.' Als je nog moet tijdrekken vanwege een 1-0 voorsprong, had ik dat begrijpelijk gevonden, maar de wedstrijd was allang beslist. Aissati zei: 'Nee, ik hoef niet in te vallen. De volgende dag zei de trainer dat Ismail terug moest naar het beloftenteam, omdat hij te weinig respect had getoond naar de spelersgroep. Maar de spelersgroep was helemaal niks gevraagd. Ik vond dat onterecht en ben met dit verhaal naar Reker en technisch directeur Stan Valckx gegaan. Ik zei Reker dat deze sportieve maatregel niet nodig was en dat een geldboete zou volstaan. Bovendien zou bij een straf voor Aissati de pers erop duiken, zo kon in een belangrijke fase van de kampioensstrijd druk worden uitgeoefend. Dat zou een negatieve uitwerking kunnen hebben."

"Nadat Reker het interessant had gevonden mij mede te delen dat hij een groots plan had nieuwe tribunes achter het doel te bouwen, en het ereterras van de bestuurskamer uit te breiden, kwam hij ter zake. De conclusie was na een minuut of vijf dat het beter was als een groepje spelers zelf met de trainer ging praten. Hij wilde er liever niets mee te maken hebben. De volgende dag riep ik Timmy Simons, Carlos Salcido, Ibrahim Afellay en Bas Roorda bij me. We hebben gesproken met de trainer, dat het niet kon op deze manier. PSV is veel sterker mét Aissati dan zónder Aissati. In het belang van de titel moesten wij aan onszelf denken en niet aan een trainer die er maar voor korte tijd zit. Toen heeft de trainer Aissati teruggeroepen om weer te komen trainen met de eerste selectie. Het was niet moeilijk om de trainer te overtuigen, hij wist dat we gelijk hadden. De trainer vroeg in de kleedkamer nog of iedereen het ermee eens was. Helemaal niemand was tegen."

"Aissati heeft zich altijd professioneel opgesteld en is altijd correct geweest tegenover de club. Hij heeft pas nog zijn contract verlengd. Hem is beloofd dat hij élke wedstrijd zou invallen, Jan Reker staat daarvoor garant. Ik zeg niet dat het professioneel gedrag was van Aissati. Maar als je ondanks de belofte van Reker een lange reeks wedstrijden niet speelt en één minuutje moet invallen, begrijp ik het volkomen. Dit voorval geeft aan hoe PSV vandaag de dag met jonge spelers omgaat."

Is het verhaal Aissati niet een incident?

"Vorig jaar werd Jonathan Reis hier met veel verwachtingen naartoe gehaald. Deze jongen wordt kapotgemaakt door de club. Laatst wilde PSV hem laten meespelen tijdens een onbelangrijk toernooi met de A-jeugd. Daar zou hij verschillende wedstrijden in een paar dagen voetballen. Jonathan is contractspeler van de A-selectie en zei dat hij liever bleef trainen in Eindhoven om sterker te worden. En hij zei dat hij een wedstrijd tegen FC Groningen vanaf de tribune bekijken leerzamer vond dan aanwezig zijn op een onbelangrijk jeugdtoernooi. Reker gaf hem daarvoor vijfduizend euro boete! De hoogste boete die bestaat bij PSV. En ze stuurden hem naar het beloftenteam!"

"In plaats daarvan hadden ze beter met hem kunnen werken, hem kunnen uitleggen wat hij fout doet en wat goed. Beter maken. Nu is Jonathan fysiek minder sterk geworden, wat met zijn leeftijd abnormaal is. Normaal gróéit een speler van achttien. Reker heeft aan het begin van dit seizoen aan de zaakwaarnemer van Jonathan, die ook míjn zaakwaarnemer is, verteld dat hij zorgt dat Jonathan dit seizoen 20 tot 25 wedstrijden speelt. Een verhuurperiode was in januari niet aan de orde, want hij zat dicht bij een basisplaats. Dat heeft de trainer gezegd. Om vertrouwen te winnen van een speler hoeft een coach hem niet elke wedstrijd op te stellen. Af en toe een keer vijf minuten is al genoeg. Zo zijn er meer voorbeelden. Toen keeper Cássio Ramos hiernaartoe kon, had hij ook een aanbieding van Benfica. Toen overtuigden Reker en PSV hem door te zeggen dat hij altijd op de bank zou zitten. Zoals je al weet is hij dit seizoen de derde man. Ik denk niet dat je als directeur van een club zulke dingen met jonge spelers kan doen."

Heb jij persoonlijk om deze voetballers bekommerd?

"Ik probeer altijd spelers te helpen, vooral de jongeren. Helemáál als je ziet dat de directie en de trainers van de club deze jongens gewoon links laten liggen. Dan moet ík het maar doen. Het is wereld van verschil met twee jaar geleden, toen Guus Hiddink hier nog zat. Een eerlijke man die de goede beslissingen nam en wist hoe je met spelers moest omgaan. Toen hebben we allemaal grote stappen vooruit gezet."

Jonge spelers als Dirk Marcellis en Otman Bakkal hebben wél stappen vooruit gemaakt.

"Die twee hebben progressie geboekt, zoals iederéén in het leven progressie kan boeken. Dat heeft niets te maken met goede begeleiding. Ook als je niet speelt kun je beter worden, maar de voorbeelden die ik noemde, zijn sléchter geworden. Gezien alle kwaliteiten in deze selectie kun je toch moeilijk stellen dat er veel vooruitgang is geboekt, Het zou nog veel beter kunnen, als PSV een topmentaliteit zou hebben. Als we zo doorgaan met het beleid van Reker, dan zie ik het somber in. Guus was een fenomeen, ook voor jonge spelers."

"Ronald Koeman was een jonge trainer die nog verder kon groeien. In de voorbereiding speelden we met veel jonge jongens een toernooi in Moskou. daar lieten we AC Milan en Real Madrid achter ons. Iedereen was enthousiast over het jonge PSV. Maar was is daarvan terechtgekomen? Nu is er niemand meer voor de talenten."

PSV heeft met de Peruaan Reimond Manco opnieuw een jonge Zuid-Amerikaan gekocht. Heeft hij wél perspectief in Eindhoven?

"Ik vraag me serieus af wat deze speler bij dit PSV moet. Met bovengemiddelde talenten als Jonathan en Aissati is het niet gelukt, hoe gaan ze hém dan ontwikkelen? Dit seizoen verkocht de club Manuel Da Costa aan Fiorentina. Hij was misschien geen nieuwe Alex, maar het zegt genoeg dat zo´n jongen blij was met zijn transfer naar Fiorentina. Daar speelt hij niet, maar zit-ie wel altijd in de selectie. PSV liet hem niet optimaal functioneren, terwijl hij tegen Arsenal en Liverpool heeft bewezen over de nodige kwaliteiten te beschikken. Misschien niet voor de absolute top, maar hij kon veel beter dan hij heeft laten zien. Ook iets oudere spelers, zoals Jefferson Farfán en Danko Lazovic, zijn dit jaar in moeilijke periodes totaal niet gesteund. De club heeft flauw idee hoe je met dit soort spelers moet omgaan. Je ziet ook dat ze een veel lager rendement hebben gehaald, hun niveau ligt hoger. Als je niet met jonge voetballers kunt werken, koop dan gewoon alleen nog spelers met ervaring. Huub Stevens moet de mentaliteit en omgang ten aanzien van de jeugd veranderen."

In december verlengde jij je contract, je zei dat dat je weer alle vertrouwen had in PSV. Hoe kan het nu opnieuw zo misgaan tussen jou en Reker?

"We hebben destijds gesproken en ik had een heel goed gevoel. Nu heb ik het idee dat Reker toen alleen maar heeft gezegd wat ik graag wilde horen. Nadat ik het contract heb getekend, is er niets veranderd. Ik praat niet over het financiële gedeelte, daar is PSV altijd heel correct in. Het gaat mij om het sportieve. Met beloftes heeft hij mij overtuigd te tekenen, maar daar maakt hij niks van waar. PSV zou weer de juiste weg volgen om prijzen te winnen. De club beloofde mij bijvoorbeeld een vaderfiguur als trainer aan te stellen. onder wie de jonge spelers zich goed zouden ontwikkelen. Nou, daar is geen sprake van. Als ze zo doorgaan, raken ze een paar hele goede spelers kwijt. Dat komt allemaal doordat Reker steeds praat zonder na te denken."

"Als ze hun beloftes niet kunnen waarmaken, moeten ze ook niet proberen mij te overtuigen. De toekomst van PSV hangt van de jonge spelers af, maar de club wet niet hoe met hen om te gaan. Ik wil prijzen blijven winnen in de toekomst en in Europa ver komen. Nu halen we elk jaar minder punten en gaat het spel achteruit. Met de leugens van Jan Reker is PSV niet de goede weg ingeslagen."

PSV is met de komst van keeperstrainer Flavio Tenius toch wél aan een wens van jou tegemoet gekomen?

"Laat ik eerst zeggen dat Tenius zijn contract nog altijd níet heeft getekend. De clubleiding en de nieuwe trainer durfden eigenlijk niet te zeggen dat ze liever niet doorgingen met Joop Hiele. Toen heb ik zelf maar de knoop doorgehakt. Hiele zag het vier jaar geleden, toen ik naar PSV kwam, niet in me zitten. Hij wilde per se een Nederlandse keeper, heb ik begrepen. Hiele stond sceptisch tegenover mijn komst.Ik had hier een moeilijke start en Guus Hiddink beschermde mij, door me soms wél op te stellen en me soms even in de luwte te zetten. Vervolgens heb ik me goed kunnen ontwikkelen, maar het laatste jaar heb ik het idee dat Hiele meer bezig is met de algemene coaching en ik vind gewoon dat ik te weinig heb gewerkt met de keepers onderling. Met Cássio heb ik helemaal niet extra gewerkt. Toen heb ik gezegd dat het misschien beter was met iemand anders door te gaan. Daar was Valckx ook bij. Toen PSV besloot dat Hiele geen nieuw contract zou krijgen, zei ik dat ik heel graag met een topkeeperstrainer werk. Tenius is een vriend, maar ik wil geen vriendenclub maken, zoals Reker wél wil. Ik wil werken in een tópclub met tóptrainers en tópspelers. PSV is de enige Europese club met twee Braziliaanse keepers, dus ik vond Tenius een logische gedachte."

"Ik denk niet alleen aan mezelf, maar ook aan Cássio en Roorda. Het gaat mij maar om één ding: topkwaliteit. Met Cássio contracteerde PSV een jonge keeper, maar je hebt niet een trainer die heel goed met hem samenwerkt. Daardoor dreigt PSV een grote investering en een groot talent te verliezen. Tenius heeft mij destijds beter gemaakt, mijn overtuiging is dat hij Cássio en ook Roorda op een nog hoger niveau kan brengen. Als PSV nee had gezegd, had ik het ook goed gevonden. Maar Reker zei meteen: Geen probleem. Stevens weet ervan en Tenius krijgt een contract.

Toen Tenius zijn komst wereldkundig maakte, zei Stevens nog nooit van deze man gehoord te hebben.

"Misschien heeft Reker het alleen maar gezegd zodat ik mijn contract zou verlengen. Door zulke incidenten gaat het bij PSV dus niet goed. Steeds wordt er iets gezegd, en later is het dan zogenaamd níét gezegd."

Plotseling werd ook Hans Seger gepresenteerd.

"Dat is toch niet normaal? Welke club werkt nou met twee keeperstrainers bij de eerste selectie? Ik kan geen goede reden bedenken. Misschien dat de ene met rechts schiet en de ander met links... Ik ken Segers persoonlijk niet, maar ik vind dit respectloos tegenover mij en de andere keepers. Als je liever een ander dan Tenius hebt, zeg dan gewoon: Gomes, er zijn geen mogelijkheden Tenius te halen. Dan had ik mijn contract net zo goed verlengd. Nu hebben ze geprobeerd mij met mooie woorden tevreden te houden, terwijl ze liever een andere keeperstrainer hebben.

"Voor mijn gevoel waren er al beloftes aan andere trainers gedaan, terwijl tegen mij werd gedaan alsof Tenius hun ideale kandidaat was. Zoals eerder ook beloftes zijn gedaan aan assistent-trainers. Ik ben niet een man van compromissen, maar een man met kwaliteiten. Hoe kan de club zo omgaan met mij en Tenius? Hij heeft nu voorlopig nergens een contract. Niet bij Cruzeiro en niet bij PSV. Een reden te meer triest te zijn."

Het is allemaal begonnen met jouw verhaal in december. Toen was jij teleurgesteld door de lakse houding rond je contractverlenging en vooral door Rekers woorden: Laat de belangstellende clubs maar komen. Reker ontkent pertinent dat hij dat heeft gezegd.

"Ik neem toch aan dat ik Stan Valckx kan vertrouwen als hij informatie aan mij doorgeeft. Ik heb heel goed begrepen wat Stan mij heeft gezegd. Daar kon geen misverstand over bestaan. Ik vertrouw Reker niet. Vijf minuten nadat hij iets heeft gezegd, weet hij het al niet meer. Ook voor Stan is dit triest, hij kan geen tegenwicht bieden aan Reker. Voor Reker stelt Stan niks voor, hij behandelt hem als een nobody. Volgens mij denkt Reker: Wie is hij? Stan geeft iets aan mij door, daarna komt Jan vertellen dat hij het niet heeft gezegd. Dat is respectloos ten opzichte van Stan."

Wat betekent dit nu voor jouw positie in de club?

"Het is heel simpel: Reker eruit of ik eruit. Op deze manier kan ik niet meer samenwerken. Ik hou niet van leugens. Voor mij is een woord belangrijker dan een handtekening."

Na je vorige aanklacht in Voetbal International was de verstandhouding binnen een week weer genormaliseerd. Is deze breuk nog te lijmen?

"Nee, ik ben er klaar mee. Ik heb geen vertrouwen meer in de club zolang deze wordt geleid door Reker. Hij is niet één of twee keer zijn woord aan mij niet nagekomen, maar wel drie of vier keer. Na de problemen met Aissati en de keeperstrainer heb ik het gehad. Reker is geen man van zijn woord. Wij kunnen onmogelijk samen verder."

Een paar weken geleden zei je nog dat je in Oranje wilde. Je vond het geen probleem bij PSV te wachten op je paspoort. Waarom stel jij je nu opeens zo hard op?"

"Ik heb bedankt voor Brazilië en wil voor het Nederlands elftal gaan. Ik heb er lang over nagedacht en was blij met het besluit. Een paar dagen nadat ik dit bekend had gemaakt, hoorde ik dat Segers de nieuwe keeperstrainer was. Voor mij was dat de druppel die de emmer deed overlopen. Ik had nog steeds hoop dat de club de goede weg zou inslaan, dat hield ik mezelf steeds voor, maar na dit incident is er definitief iets gebroken. Nu jaagt Jan Reker me weg en ontneemt hij mij deze mogelijkheid."

Je uitspraken zijn fel. Zit hier eigenbelang achter?

"Waarom? Als ik een transfer wil maken, dan had ik in december nooit moeten bijtekenen. Nu is het alleen maar gecompliceerder. Volgens mij heb ik wel genoeg laten zien, ik hoef niet een transfer af te dwingen via een interview. Toen ik in december tekende, wilde ik vijf jaar blijven. Maar zoals het nu gaat, kan ik het niet volhouden hier te blijven."

"Ik heb een goede relatie met de supporters en de mensen binnen de club, maar ik ben hier om titels te winnen. En met de leugens en verkeerde visie van Reker zullen we in de toekomst weinig meer winnen. Hij maakt zich druk over de play-offs, maar hij kan zich beter druk maken over een sterk PSV. Als wij gewoon elk jaar kampioen worden, zoals de laatste vier jaar hebben wij toch helemaal niks te maken met de play-offs?"

Na je contractverlenging bedankte je de supporters voor hun massale steun. 'Een schuld die ik moet terugbetalen', zei je toen. Breek je deze belofte nu?
"Vier jaar lang heb ik het maximale gegeven. Ik ben een positivo en je hoort mij bijna nooit klagen. Alleen als daar echt een goede reden voor is. De supporters zullen misschien niet blij zijn met mijn uitspraken en met mijn mogelijke vertrek.. Maar ze zullen nu wél begrijpen wat er precies aan de hand is bij PSV. Ik open de mensen de ogen voor wat er in de toekomst kan gebeuren. Ik wil dat zij precies op de hoogte zijn. Ik ga weg, de club blijft. Die moet door op de goede weg. Daarom wil ik deze zaken bespreekbaar maken, dat ben ik aan mijn fans verplicht."

"PSV was ook zónder Gomes kampioen geworden, je zult mij nooit horen zeggen dat het míjn titel is. Maar Reker heeft het alleen maar over ík, met zo iemand kan ik niet samenwerken. Ik heb een goed contract, speel altijd in de Champions League, heb een goede relatie met de supporters en hou van deze club. Dus ik besef heel goed wat ik op het spel zet. Toch moet het gezegd worden. Ik wil dolgraag bij PSV blijven, maar niet samen met Jan Reker. Dit was misschien mij laatste interview met Voetbal International als PSV-speler. Wat hierover ook gezegd gaat worden, ik sta er vierhonderd procent achter. Ik zou zeggen: was getekend, Heurelho Gomes."

Bron: Voetbalzone
 
Bij Utrecht zoeken ze nog een leuke keeper!

:p
 
Ze mogen bij PSV wel zuinig op de man zijn. Hij is grotendeeels verantwoordelijk voor de landstitels de afgelopen jaren en het succes in de CL.
 
Bij Utrecht zoeken ze nog een leuke keeper!

:p

lol, dan zullen ze hun stadion moeten verkopen en dan nog denk ik niet dat Gomez daar heen wilt gaan.
 
Gomes naar Feyenoord :roflol:
 
G. presenteerde zich afgelopen jaar als echte clubman en nu lijkt hij een breuk te willen forceren....jammer!

d
 
G. presenteerde zich afgelopen jaar als echte clubman en nu lijkt hij een breuk te willen forceren....jammer!

d

Als jij dit zo ziet ..... :rolleyes:. Gomes is een klokkenluider en wilt Rekers weg hebben waarvoor hij ook erg goede argumenten heeft........
 
Hoop echt dat komend seizoen voor PSV een drama wordt, wat een aanfluiting voor het Nederlandse voetbal...
 
Eredivisie. :roflol: Wat een kansloze missie inclusief die supporters van die 18 clubs.

Volgend jaar zijn Ajax, Feyenoord en PSV terug bij af want ze kunnen opnieuwe beginnen met elftal bouwen. En zo zakken deze cluppies elk jaar dieper naar de bodem t.o.v Engeland, Frankrijk en Italie.
 
gomez5.jpg


???
 
Eredivisie. :roflol: Wat een kansloze missie inclusief die supporters van die 18 clubs.

Volgend jaar zijn Ajax, Feyenoord en PSV terug bij af want ze kunnen opnieuwe beginnen met elftal bouwen. En zo zakken deze cluppies elk jaar dieper naar de bodem t.o.v Engeland, Frankrijk en Italie.

Ik zie voorlopig bij Feyenoord niemand weg gaan hoor. De toppers die daar rondlopen hebben Feyenoord als eindstation! :D
 
Ik zie voorlopig bij Feyenoord niemand weg gaan hoor. De toppers die daar rondlopen hebben Feyenoord als eindstation! :D

Toppers bij Feyenoord ??? Don't do drugs neusje....
 
Als Ajax Huntelaar weet te behouden word Ajax kampioen!
 
Als Ajax Huntelaar weet te behouden word Ajax kampioen!

:roflol:
Zonder Heitinga wordt het een zooitje.

@Hierboven ergens: v Bronckhorst en Makaay zijn natuurlijk maar een stel kneuzen. ???
 
:roflol:
Zonder Heitinga wordt het een zooitje.

@Hierboven ergens: v Bronckhorst en Makaay zijn natuurlijk maar een stel kneuzen. ???

Wacht jij maar.

En Makaay en v Bronckhorst zijn inderdaad een stelletje kneuzen...
Hoevaak heeft Makaay dit seizoen gescoord?
 
Wacht jij maar.

En Makaay en v Bronckhorst zijn inderdaad een stelletje kneuzen...
Hoevaak heeft Makaay dit seizoen gescoord?

Wat moet Huntelaar allemaal nog bereiken om bij Makaay in zijn schaduw te mogen staan? En van Bronckhorst een kneus? Kijk eens bij welke clubs hij een basisspeler is geweest? En is een zeer belangrijke speler in het Nederlands elftal!
 
Wacht jij maar.

En Makaay en v Bronckhorst zijn inderdaad een stelletje kneuzen...
Hoevaak heeft Makaay dit seizoen gescoord?

weet je het al???

Ik zal het je vertellen:

speler club goals pen. wed. gem.(%)
Huntelaar Ajax 33 1 34 97
N'Kufo FC Twente 22 5 34 64
Suárez Ajax 17 0 33 51
Nelisse FC Utrecht 16 0 33 48
Marcus Berg FC Groningen 15 1 25 60
Perez Ajax, PSV 15 3 30 50
Bradley SC Heerenveen 15 0 33 45
Sulejmani SC Heerenveen 15 0 34 44
Koevermans PSV 14 0 29 48
Makaay Feyenoord 13 3 28 46

zo...
 
Back
Naar boven