MuscleMeat

geen championsleague voor AJAX

Bezoekers in dit topic

Daar gaan de Nederlandse punten.... Niet dat Ajax ze de afgelopen jaren heeft gepakt maar ik dicht ze toch meer kans toe dan Twente. Ajax gaat zich versterken. Twente laat dragende spelers vertrekken....

Euh ajax niet dan? Heitinga, Davids en waarschijnlijk ook Huntelaar zijn er volgend seizoen niet meer bij.
 
Voor mij si het dubbelfeest vandaag haha...denk dat ik maar ff een pil in de mik gooi voor nog meer fun...
 
Genieten, ik gun het rutten ook wel:)
 
Euh ajax niet dan? Heitinga, Davids en waarschijnlijk ook Huntelaar zijn er volgend seizoen niet meer bij.

Davids heeft het halve seizoen niet gespeeld en wat hij wel gespeeld heeft was niet echt denderend. Huntelaar zou jammer zijn maar is niet zeker. Van Heitinga ben ik niet echt een fan.

Daar komt bij dat Twente imo meer moeite heeft vervangers te zoeken dan Ajax ivm financiele mogelijkheden.
 
Die Suljemani (sp?) lijkt een hele grote te kunnen worden, ik hoop nog steeds een beetje dat hij met Verbeek mee gaat. Vooral nu Ajax geen CL speelt.
 
Twente houdt stand en speelt Champions League

FC Twente heeft voor een stunt gezorgd voor de voorronde van de Champions League te bereiken. De ploeg van Fred Rutten had aan een 0-0 gelijkspel in Amsterdam genoeg nadat er in Enschede met 2-1 werd gewonnen van Ajax.


FC Twente, vierde in de reguliere competitie, vermaakte de achterban dit voetbaljaar met prachtig voetbal. Enschede en omstreken waren al heel tevreden met deelname aan Europees voetbal. De ticket voor de voorronde van de Champions League maakte het sprookje alleen maar mooier.

Voor Ajax betekende de nederlaag over twee duels een passend einde van een seizoen waarin bijna alles fout ging. De club miste de landstitel en werd uitgeschakeld in de nationale beker. Ajax nam ook afscheid van sterspeler Wesley Sneijder, aanvoerder Jaap Stam, trainer Henk ten Cate, het voltallige bestuur en de algemeen en technisch directeur.

Ajax had de enorme premies van de Champions League niet alleen nodig om de begroting van 65 miljoen euro sluitend te maken. De Amsterdammers konden het ticket voor het voorportaal van de belangrijkste clubcompetitie ook goed gebruiken tijdens de besprekingen met mogelijke versterkingen.

Ook om die reden waren toekomstig trainer Marco van Basten samen met zijn assistenten John van 't Schip en Rob Witschge aandachtige toeschouwers in de nagenoeg volle ArenA. De nieuwe technische staf van Ajax heeft bedongen dat het de selectie komende zomer voor een substantieel bedrag mag versterken. Echte toppers willen namelijk in de Champions League voetballen.

Klaas-Jan Huntelaar is ook zo'n voetballer die snakt naar weerstand op het allerhoogste niveau. De topschutter was in de aanloop van het duel met FC Twente onbedoeld hoofdrolspeler in een relletje omdat scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg hem als 'vervuiler van het voetbal' had betiteld. Alle ogen in de ArenA waren daarom ook gericht op Pieter Vink. De enige Nederlandse scheidsrechter op het EK bleek goed bestand tegen de druk. Hij floot consequent en zat overal steeds bovenop.

Ajax begon het beslissende duel met de jeugdspelers Donovan Slijngard en Jeffrey Sarpong op de linkerflank. Ze dankten het basisoptreden aan de afwezigheid van de verdedigers. Thomas Vermaelen, Urby Emanuelson, Jan Vertonghen, Jeffrey van der Wiel en Samuel Kuffour. Ajax begon scherp aan het duel en vooral Edgar Davids en Gabri voorkwamen dat het veel geroemde middenveld van FC Twente aan combinatievoetbal toekwam. Gesteund door de winst in de eerste wedstrijd leunde FC Twente achterover en gokte het op een goeduitgevoerde snelle counter.

Ajax, dat FC Twente in de eerste helft voortdurend onder druk zette, kreeg in de eerste helft slechts een goede doelkans. Luis Suarez schoot op aangeven van Edgar Davids net naast. FC Twente bracht doelman Maarten Stekelenburg pas na rust in gevaar. Ajax ging meer en meer op zoek naar een doelpunt maar gaf daardoor ook veel ruimte weg. Youssouf Hersi, gevormd in de jeugdopleiding van Ajax, kreeg in het eerste kwartier van de tweede helft maar liefst drie uitstekende doelkansen. Tot grote opluchting van heel Ajax schoot de middenvelder twee keer naast en kopte hij eenmaal over.

Trainer Adrie Koster gokte met het inbrengen van breekijzer Ismael Urzaiz, Dennis Rommedahl en Siem de Jong op een tactiek van alles en niets. Het werd uiteindelijk niets, zodat het heel stil werd in Amsterdam.

Sih wat is dat toch met Ajakkes?
Wat een hilarische zin trouwens in deze lap tekst : Adrie Koster Gokte met het inbrengen van breekijzer Ismael Urzaiz...
 
Euh ajax niet dan? Heitinga, Davids en waarschijnlijk ook Huntelaar zijn er volgend seizoen niet meer bij.

En ze missen de extra financiele inkomsten van de CL. Maar de UEFA - Cup winnen dat is ook een mooie binnenkomer, nietwaar marco?
 
Haha UEFA cup winnen.. laat me niet lachen :o
 
Die Suljemani (sp?) lijkt een hele grote te kunnen worden, ik hoop nog steeds een beetje dat hij met Verbeek mee gaat. Vooral nu Ajax geen CL speelt.

:roflol: Denken dat Feyenoord dat kan betalen .......


FF serieus waarom zou Feyenoord zoveel geld neerleggen voor 1 speler terwijl ze niet veel te besteden hebben en op alle linies versterking nodig hebben?
 
Davids heeft het halve seizoen niet gespeeld en wat hij wel gespeeld heeft was niet echt denderend. Huntelaar zou jammer zijn maar is niet zeker. Van Heitinga ben ik niet echt een fan.

Daar komt bij dat Twente imo meer moeite heeft vervangers te zoeken dan Ajax ivm financiele mogelijkheden.

Maar het blijven dragende spelers die voor ajax moeilijk te vervangen zijn. En daarbij is de club komend seizoen minder interessant geworden vanwege het mislopen van CL voetbal, dus het zal een stuk moeilijker worden om goede spelers aan te trekken.
 
:roflol: Denken dat Feyenoord dat kan betalen .......


FF serieus waarom zou Feyenoord zoveel geld neerleggen voor 1 speler terwijl ze niet veel te besteden hebben en op alle linies versterking nodig hebben?

En waarom zou die naar Feyenoord gaan, hij kan evengoed bij heerenveen blijven.
 
:roflol: Denken dat Feyenoord dat kan betalen .......


FF serieus waarom zou Feyenoord zoveel geld neerleggen voor 1 speler terwijl ze niet veel te besteden hebben en op alle linies versterking nodig hebben?


Volgens mij is het zo'n beetje bij iedereen bekend dat een externe investeerder 10 miljoen in Sujemani wilde stoppen, eventuele restant zou Feyenoord moeten lappen maar Suljemani heeft al gezegd dat Ajax de enige optie zou zijn als hij vertrekt naar een club in Nederland.

Feyenoord heeft een aardige oorlogskas ik weet niet of je het een beetje gevolgd heb de laatste tijd maar met al die investeringsvormen hebben ze een aardige slag geslagen met het nadeel natuurlijk dat winst van toekomstige verkopen terug naar de investeerders gaan. Die financieele directeur heeft allerlei aardige constructies opgezet waardoor er volgens geruchten dan een behoorlijke financiele armslag aanwezig is.
 
NEC NIJMEGEN!!!!!!

Dalijk kneiterhard bier rammen!!!! WHAAAAAAAAAA
 
ja ik ga ook even naar 9 uur denk ik....eerst ff leren
 
Volgens mij is het zo'n beetje bij iedereen bekend dat een externe investeerder 10 miljoen in Sujemani wilde stoppen, eventuele restant zou Feyenoord moeten lappen maar Suljemani heeft al gezegd dat Ajax de enige optie zou zijn als hij vertrekt naar een club in Nederland.

Feyenoord heeft een aardige oorlogskas ik weet niet of je het een beetje gevolgd heb de laatste tijd maar met al die investeringsvormen hebben ze een aardige slag geslagen met het nadeel natuurlijk dat winst van toekomstige verkopen terug naar de investeerders gaan. Die financieele directeur heeft allerlei aardige constructies opgezet waardoor er volgens geruchten dan een behoorlijke financiele armslag aanwezig is.

Voor 10 Mil heeft Feyenoord hem nog niet , laat staan dat ze zijn salaris kunnen betalen.

Geruchten ja. Meer moet je daar niet over zeggen. Volg anders Johan Derksen eens daarover , volgens hem zit Feyenoord nog steeds diep in de shit. Ze gaan nu contacten aan die 1 FC Kaiserslautern in duitsland de kop hebben gekost. Lees daar eens wat over
 
Volgens Johan Derksen zit iedereen diep in de shit, gaat bijna dood of is iets anders heel spannends mee aan de gang. Sinds er bij Feyenoord een nieuwe wind waait en er niet meer persoonlijk naar hem gelekt wordt over de situatie intern bij Feyenoord komt Dhr. Derksen nogal rancuneus over. Die Derksen heeft altijd de grootste praatjes maar zodra de persoon in kwestie tegenover 'm zit dan is die ineens zo genuanceerd en begripvol. Wel vermakelijke televisie verder maar om hem nu serieus te nemen gaat mij wat ver.

Ik ben het er wel met je eens dat ze op moeten passen financieel gezien maar er zit ook niet veel risico aan, het zijn geen leningen maar een soort van aandeel achtige investeringen waardoor ze wel eventuele winsten moeten delen met de investeerders. Tot nu toe lijkt dat goed te werken en ik zie niet goed hoe ze dat soort constructies in ieder geval de das om kunnen doen behalve dat het vervelend is dat zodra je een De Guzman verkoopt voor ik noem maar iets geks 15 miljoen dat dan een behoorlijk deel van de winst niet voor Feyenoord zelf is.
 
:hahaha:

Die tukkers flikken het wel even tegen al dat kapitaal uit Amsterdam e.o.
 
Twente heeft het over de 2 wedstrijden tegen Ajax verdient. Ajax heeft zelf amper kansen gecreërd. Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom Koster elke keer opnieuw Rommedahl in de ploeg brengt. Krijgt hij soms geld van z'n zaakwaarnemer ofzo elke keer als Rommedahl speelt? Een andere reden kan ik niet bedenken. Wat is die kerel verschrikkelijk slecht.

Dit resultaat kan weleens hele nare gevolgen hebben voor Ajax. Heitinga en Davids weg, Huntelaar waarschijnlijk ook, geen inkomsten om waardige vervangers te kopen en als er een club uit het buitenland komt voor een speler van Ajax die wel Champions League speelt is de keuze voor die speler ook snel gemaakt. Hierbij denk ik aan Gabri bijvoorbeeld. De transfer van Sulejmani naar Ajax is in ieder geval een heel stuk verder weg nu, laat staan de andere grotere namen die genoemd werden.
 
De Guzman verkoopt voor ik noem maar iets geks 15 miljoen dat dan een behoorlijk deel van de winst niet voor Feyenoord zelf is.

De Guzman is hoogstens 5 mil waard. Wat heeft hij de afgelopen seizoenen nu bewezen? 8e en 6e in de Nederlandse competitie , snap niet dat iedereen hem zo hoog heeft zitten.


Dat Feyenoord hun winst moet delen is inderdaad waar. Maar Feyenoord heeft ook geinvesteerd in spelers die geen zak meer opbrengen , makaay , bronckhorst , landzaat. De investeerders krijgen hier niet terug maar er zijn wel bepaalde eisen aan Feyenoord gesteld met betrekking tot deze spelers. Gratis zullen de investeerders het niet doen iig.
 
Back
Naar boven