XXL Nutrition

Nieuws "Klimaatproblemen zijn schuld van dikkerdjes" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

18fitie

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 jul 2005
Berichten
9.293
Waardering
0
"Klimaatproblemen zijn schuld van dikkerdjes"
Mensen met overgewicht zouden 18% meer calorieën consumeren. Daarom zijn ze de schuld van de huidige voedsel- en klimaatproblemen, concludeert Brits onderzoek.

Hoger brandstofgebruik
Het onderzoek suggereert dat dikkere mensen verantwoordelijk zijn voor een hoger brandstofgebruik: zowel voedselproductie en transport zijn afhankelijk van olie, meldt De Telegraaf.

Grotere vraag
Het onderzoeksteam rekende uit dat dikke mensen per dag zo'n 3.000 calorieen nodig hebben. Die grote voedselconsumptie heeft volgens de onderzoekers een dubbel effect. Ten eerste stijgt de vraag naar voedsel, waardoor de productie wordt opgedreven. Dit betekent dat de landbouw meer olie nodig heeft. Zo stijgen de brandstofprijzen.

Vaker auto
Ten tweede zegt het team dat dikke mensen vaker gebruik maken van een auto. En vanwege hun zware gewicht hebben ze meer brandstof nodig. Ook dit heeft weer prijsstijgingen als gevolg. De arts Phil Edwards voegde toe: "Het belang van vervangende vervoersmiddelen mag niet onderschat worden."

Discriminatie
Arts bij het Britse Obesitas centrum David Haslam reageert geschokt: "Deze uitspraken zijn pure discriminatie voor dikke mensen. Ze zijn momenteel een makkelijk doelwit. Ik denk dat de oorzaken van de klimaatverandering en de stijgende voedselprijzen veel complexer zijn."

Overgewicht
De Wereld Gezondheid Organisatie (WGO) voorspelt dat het aantal mensen met overgewicht in 2015 verdubbeld zal zijn tot 700 miljoen. In Groot-Brittannië kampt een kwart van de volwassenen met overgewicht. Dat is twee keer zoveel dan 20 jaar geleden. (ep)

Ik ben het met dit onderzoek eens. 3000 kcal is weinig (en klopt volgens mij geen zak), maar als er toch iemand de schuld moeten krijgen voor de klimaatproblemen dan zijn het de dikkertjes wel.
 
Dan hoop ik maar dat ditzelfde onderzoeksteam niet de bulk-schema's van de members van dit forum gaan lezen.
 
:roflol: +1 MAarja onderzoek dit blabla bla word het zat:(
 
Blame it on the short fat ppl!
 
Roxxe is plots wel heel veel mensen karma verschuldigd. :D
 
waarom post je geen pics cod? haha little bitch :p

Ik wil niet zo afgezeken worden als jou ???

:D

Maar dan nog... ik ben tenminste geen allochtoon :D
 
Dit is toch ****ing niet normaal... wat flik je me nu ?

In de policy van je website staat niet dat je mijn persoonlijke informatie zomaar op andere forums zou posten. Kunnen ze jouw woning niet overhoop halen en je een paar dagen laten brommen ? :D
:scratch:
Mijn huis ies leeg
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Het is een ander artikel, dus ga oud tegen je moeder roepen.

Dit soort artikels komt van nieuwsagentschappen. Elke krant krijgt die binnen en herschrijft die een beetje zodat het origineel lijkt.
In dit artikel en in dat van het andere topic staan exact dezelfde gegevens.

Noem 1 feit uit jouw artikel dat niet in dat andere staat.
 
Het feit dat het artikel van Yzord gepubliceerd is in Amsterdam en dit artikel in Brussel zegt genoeg TheRipper. Beetje jammer hoe je je gedraagt.
 
Haha.
Heb jij dat artikel van Yzord gelezen? Ik herhaal: noem 1 feit dat in dit artikel staat en niet in dat andere. Brussel - Amsterdam is irrelevant, dat gaat erover waar het is uitgegeven.
 
Back
Naar boven